Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaksosten äidit, kysymyksiä, itse sain tänään tietää odottavani kaksosia

Vierailija
19.02.2008 |

Miten lapset nukkuivat vauvoina? Samassa sängyssä? Olivatko vaunuissa samassa kopassa? Voivat tuntua vähän typeriltä kysymyksiltä mutta toivoisin silti saavani vastauksia. Mitä muita neuvoja haluaisit sanoa minulle? Mitä olisit toivonut vietäväsi itse

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaksostenrattaat (pehmeät kopat kummallakkin)

Vierailija
2/5 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuivat kyllä ekat 2 kk samassa sängyssä.

Eipä mulla nyt tule mitään kummaa mieleen, kysy ihmeessä jos on kysyttävää, olen linjoilla tässä koko illan varmaan:)

T: 3v9kk vanhojen kaksosten äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli omat kopat vaunuissa. Pehmeät kopat jotka olivat liian kuumat toukokuun lopussa syntyneille vauvoille.

t. 4

Vierailija
4/5 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä on nyt aluksi yksi pinnasänky vain. Olen lukenut että monet nukuttavat samassa sängyssä aika pitkäänkin.

Vaunut ovat omilla kovilla kantokopilla myös varattu.

On tämä aika jännää, meille vielä tulossa ensimmäiset lapset:)

Vierailija
5/5 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten lapset nukkuivat vauvoina? Samassa sängyssä? Olivatko vaunuissa samassa kopassa? Voivat tuntua vähän typeriltä kysymyksiltä mutta toivoisin silti saavani vastauksia. Mitä muita neuvoja haluaisit sanoa minulle? Mitä olisit toivonut vietäväsi itse

rauhallisesti kun saiva olla lähekkäin, toisen läheisyys selvästikin rauhoitti heitä. Meilla oli kaksi erillistä kantokoppaa/kassia (niistä sai sen kovan pohjan pois) vaunuissa.

Kannattaa ottaa raskausaika tosi iisisti ja rauhallisesti ja levätä aina kun voi, mikään työnsankari ei kannata olla, vaan jäädä heti sairaslomalle kun vähänkin siltä tuntuu (yleensä siinä 24-26 rv:lla jäädään kokonaan saikulle, kun odotetaan kaksosia).

Kaikki mahdollinen apu vauvojen synnyttyä on tarpeen, älä turhaan ajattele että kyllä sä pärjäät, vaan pyydä apua reilusti, se kannattaa jo ihan oman jaksamisen kannaltakin.

Vaikka olisit ajatellut imettää, varaudu kuitenkin siihen että se ei vaan onnistu, ja osta varuiksi tuttipulloja useampia kappaleita. Itse osittain imetin n. 2 kk, sitten siirryttiin suosiolla pulloruokintaan, siinä on sekin hyvä puoli, että isähenkilö (tai joku muu) voi myös osallistua (yö)syöttöihin.

Kannattaa myös jo etukäteen valmistautua siihen henkisesti, että rankkaa voi olla ja että esim. kun toinen vauva on imemässä/ruokittavana, toisen on välillä pakko odottaa omaa vuoroaan, mutta että ei se odottava vauva siitä kuitenkaan mitään traumoja saa, kunhan hälle juttelee samalla rauhoittavasti.

Tsemppiä vaan ja ONNEA!!! T. Kaksosten ja parin muun äiti