Voiko OVULAATIOKIPU kestää useita päiviä?
Mulla on ollut keskenmeno juuri ja nyt ekoista menkoista suunnilleen ovulaatioaika. Olisin tosi kiitollinen jos vastailisitte, voiko kipu kestää useita päiviä ja millaista kipua on kelläkin ollut ovulaatiosta?
Mulla ei ennen ole ollut mitään ovulaatiokipuja. Nyt kipu on kestänyt jo 3 päivää.. Mietin tässä miten pian pitää jo huolestua...
Kiitos jo etukäteen vastauksista!!!
Kommentit (4)
Kiitos vastauksesta! Ehkä mullakin vois olla tuommoinen hormonaalinen kysta ym.? Vaan kipu ei ole kyllä kovinkaan kovaa.. Ainakaan tulehdusta en suuremmin epäile, sillä ei ole kuumetta eikä pahan hajuista vuotoa.
Onko muilla mitään kokemuksia pidempikestoisesta ovulaatiokivusta tai keskenmenon jälkeisistä kivuista? Vielä jatkuu kipu jo viidettä vai kuudetta päivää! Kipu vaihtelee eikä tunnu välillä juurikaan, hirveän kovaakaan se ei ole enkä siksi ole mennyt lääkäriin. Mitään muuta oiretta ei ole. Kipu tuntuu enemmän oikealla puolella, mutta selkeästi kohdun alueella.
Minulla ainakin on kestänyt ovulaatiokivut useita päiviä, voimakkaampina ehkä n. 4 vrk, nyt 11 vrk ovulaation jälkeen edelleen on tuntemuksia kohdun paikkeilla enkä tiedä miksi. Tietysti toivon, että munasolu siellä kehittyy...
Mulla keskeytetty raskaus taustalla, yhet menkat välissä ja nyt kp 11 kamalat kivut. On ollu menkkojen viimeisistä päivistä saakka. Hittolainen.
Mulla tosin tuulimunaraskauden jälkeen ensimmäinen ovulaatio rakensi hormonaalisen kystan vasempaan munikseen, joten kipu oli aika sairas. Varsinkin, kun se sitten " puhkesi" .
Eipä se vaarallista ole, ainoastaan ikävän tuntuista.
Mulla se huomattiin jälkitarkastus ultrassa ja lekuri sanoikin, että seurataan kystan elämää seuraavat 3kk. Eipä tarvinnut, kun se tosiaan ittekseen hoitui pois.
Toki jos epäilet tulehdusta kohdun suuntimalla tms. piipahda lekurissa!