Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolinoskopiassa käy6neitä, mitä mieltä olette tutkimuksen hankaluudesta/helppoudesta?

Vierailija
19.02.2008 |

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nuorilla ihmisillä ja etenkin naisilla sattuu enemmän.

Vierailija
22/28 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nainen on naiselle susi.. Kiva pelotella toista.

Totta on, että nuoret ja naiset tiettävästi kokevat toimenpiteen kivuliaampana. Nuorille toimenpide on helpompi suorittaa. Naisille tosin hankalampi kuin miehille.

7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä ole se ettei saanut syödä ja suoli piti tyhjentää etukäteen. Itse toimenpide ei tuntunut ollekaan vaikka mulla poistettiin kiinnikeitäkin. Tosi mulle tehtiin tämä yksityissairaalassa ja sain kevyt narkoosin. En edes huomannut oikeastaan koko toimenpidettä ja tuntui et kaikki tapahtui sekunneissa. Mulle on tehty tämä 3-4 kertaa viimeisen 6 vuoden aikana

Vierailija
24/28 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa tiennyt että yksityisellä saa kevytnarkoosin! Olisin tullut juosten, koska minulla on vakuutus jossa ei ole edes omavastuuta!! HUH! MIksen tiennyt!?

Vierailija
25/28 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

USassa tama toimenpide tehdaan aina nukutuksessa, ei koske yhtaan. Miksi suomalaisten pitaa aina tehda kaikki vaikeimmalla tavalla?

Kipulaaketta ei saa, autot eivat ole automaattisia, kuivausrumpu on joku ihme pelattava keksinto jne.

Vierailija
26/28 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kymmenen vuoden aikana kyseinen toimenpide tehty ainakin sen kymmenen kertaa, viime vuonna kaksi kertaa, samalla myös tukosta laajennettu.. :(

Aina on yhtä paljon jännittänyt tähy, tyhjentäminen on minulla välillä ollut tosi kivuliasta, välillä se on mennyt ihan heittämällä. Itse toimenpide on ollut inhottava ja kivulias aina, mutta täällä hesassa nyt kahdella viime kerralla sain todella hyvän lääkityksen ja nyt tiedän että kivuista ei tarvitse kärsiä (niistä kovista siis ainakaan). :)

Jos kovasti ap sua jännittää niin voit soittaa tutkimuspaikkaan ja kertoa asiasta, ja jos haluat niin pyydät hyvän kipulääkityksen.

Kyllä siitä hengissä selviää. Tsemppiä!

Vierailija
27/28 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kymmeniä divertikkeleitä, ei suolessa päästä etenemään nopeasti (kuin labyrintti), ilmaa on laitettava lisää ja se sattuu.

Vierailija
28/28 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. kerrassa en saanut mitään lääkettä. Suolistoni ei ollut kuitenkaan tulehtunut. Kestin ihan hyvin.

2. kerralla olin sairaalassa (crp todella korkea ja pitkään jatkunutta veriripulia). Tutkimus aloitettiin, jotta nähtäisi onko minulla colitis ulcerosa. Heti näkyi, että koliitti on päällä. Jostain syystä minulle ei annettu MITÄÄN lääkettä, vaikka tilanne oli akuutti. 40 cm:n päässä sanoin STOP.

3. kerralla sain heti kipulääkettä ja olin sellaisessa narkoosissa, että mikään ei tuntunut ja ajantajukin karkasi. Minulta tutkittiin onko colitis ulcerosa parantunut. No, olihan se.

Pyydä vain lääkettä jos siltä tuntuu! Tsemppiä!