Asuminen Nokialla?
Onko kiva paikka lapsiperheelle? Entä Nokian keskusta, millaista aluetta on asua?
Kiitos infosta kaikille!
Kommentit (28)
...muutetaan _jos_ muutetaan :)
-Ap
Mielestäni just sopivan kokoinen, lähellä Tamperetta, palvelut pelaa jne. On oma Kela jne.
Tervetuloa!
Miksi ihmeessä juuri sinne? Siellä on se yksi raitti jonka varrella linja-autoasema, päiväkoti ja k-market.
...ihan totaalisen kamala paikka voi olla kun niin paljon ihmisiä siellä asuu mutta onhan varmaan vähän sopeutumista Tampereen jälkeen. Toisaalta taas päivittäin tulisi Tampereella käytyä kun työt siellä. Mutta varmaan yksi syy on edullisemmat asuntojen hinnat...näin ainakin meillä :) Tampereella on hinnat taivaissa alueella kun alueella.
On olemassa kivoja pieniä kaupunkeja (vaikka Porvoo) ja sitten niitä missä ei oikeasti ole mitään! Itse haluaisin asua paikassa jossa keskellä päivää ' ' pääkadulla' ' kulkiessa tulee useampi kuin yksi ihminen vastaan.
Vierailija:
Miksi ihmeessä juuri sinne? Siellä on se yksi raitti jonka varrella linja-autoasema, päiväkoti ja k-market.
Jos en nyt ihan väärin muista, linja-autoasema, K-market ja päiväkoti eivät sijaitse kovin lähellä toisiaan, varsinkaan saman " raitin" varrella. Ja Nokialla noita K-marketteja on vähän heikosti muutenkin, kun Supermarketteja on kaksi ja Citymarkettejakin yksi.
Nokiaan muutenkaan ei päde toi " yksi raitti" , jonka varrella on kaikki, siellä kun ongelma mielestäni on enemmänkin se, että palvelut ovat levällään, eli eivät sen yhden raitin varrella.
Joo, onhan se vähän nukkumalähiö, mutta yrittäkää nyt saada faktoja noihin haukkuihinne. Olisi vähän uskottavampaa.
t. entinen nokialainen
kuin keskustassa ja sitte citymarket?
Ja jos on niin missäpäin?
En tarkoita nyt mitään tyyliin siwa tai valintatalo
T: Muuttoa miettivä
Isoissa kaupungeissakin asuneena se elinpiiri supistuu kuitenkin lopulta aika pieneksi ja olen iloinen esimerkiksi nopeasta liikkumisesta täällä päin. Ja Porvooseen vertaaminen on aika lailla turhaa, koska Tampere on tosiaan 10 kilometrin päässä kaikkine palveluineen, vaikka itse nykyisenä nokialaisena pyrin verorahat tänne jättämään.
Citymarket siis löytyy ja aika monta K-marketia. Mitään stockmannia tai sokosta täältä tietysti on turha etsiä, mutta se lienee sanomattakin selvää. Ja kuten jo joku tuolla totesi, Tampereelle on vain 10 kilometrin matka...
Käynyt siellä kuitenkin ja tuon mielikuvan mä paikasta sain. Keskellä päivää vastaan käveli yksi äiti rattaiden kanssa, muuten ihan autio paikka. Siinä ruokakaupassa jossa piipahdin, oli 2 asiakasta meidän lisäksi, saattoihan se olla ' ' supermarket' ' mutta k-marketilta näytti. En itse viihtyisi noin pienessä ja keskustattomassa (kertomasi mukaan) kylässä.
ihan norm ruoka-kauppaa eli kunnon k- tai s-markettia niin mistäpäin löytyy?
ja S-Market myös on keskustassa Alkon vieressä. Kyllä täällä ruuassa pysyy...
vai onko siellä laitamilla mitään? Nimittäin haluan et kunnon kauppaan pääsee kävellen
Citymarketin lisäksi ovat aika lailla keskustassa. Kannattaa varmaan käydä vähän ajelemassa Nokialla ja katsella, millaista kävelymatkaa kauppoihin tulee. Joillekin kun voi 500 metriäkin olla liikaa ja joku voi helposti sen pari kilometriä kauppaan kävellä. Meillä on lähikauppana pelkkä Siwa, enkä muuta kaipaakaan, kun sitä vain täydennyksiin viikolla käytän.
Palvelut on ihan ok, mutta yleinen ilmapiiri on kommunistinen. Ollaan asuttu täällä 4 vuotta ja nyt ollaan muuttamassa takaisin Tampereelle, kun ei vaan viihdytä.
Lisäksi Nokian on liikenteellisesti todella huonossa paikassa. Jos työpaikat Treen länsipuolella niin sitten ehkä kannattaa harkita Nokiaa, mutta muuten ei todellakaan.
Mitä mahdat sillä tarkoittaa? Totta on, että on aivan järjetöntä muuttaa Nokialle, jos työpaikka on jossain Pirkkalan takana Tampereella, ainakaan ennen ohitustien viimeisen vaiheen valmistumista.
Kohtuullisen uudella omakotitaloalueella ja viihdymme mainiosti!
Kaikki tarpeellsiet palvelut on lähellä ja helposti saatavilla, lisäksi Tampere on reilun vartin päässä, joten sieltä saa sen, mitä paitsi muuten jää.
Minulla ei ole ystävinä kommunisteja, joten en ole havainnut moista ilmapiiriä ollenkaan.
Vierailija:
Minulla ei ole ystävinä kommunisteja, joten en ole havainnut moista ilmapiiriä ollenkaan.
Ei tarvii ystävinä ollakkaan kyllä sen huomaa kaupungissa muutenkin. Tämän punaisempaa kuntaa saa tästä maasta hakea.
Lisäksi Nokialla ei " kuulu joukkoon" ellet ole töissä rengastehtaalla tai paperitehtaalla tai ole muuten perusduunari. Kaikkea muuta katsotaan kieroon nenänvartta pitkin.
t. se tamperelainen joka erehtyi muuttamaan Nokialle, mutta on onneksi muuttamassa kohta takaisin Treelle
Vierailija:
Vierailija:
Minulla ei ole ystävinä kommunisteja, joten en ole havainnut moista ilmapiiriä ollenkaan.Ei tarvii ystävinä ollakkaan kyllä sen huomaa kaupungissa muutenkin. Tämän punaisempaa kuntaa saa tästä maasta hakea.
Lisäksi Nokialla ei " kuulu joukkoon" ellet ole töissä rengastehtaalla tai paperitehtaalla tai ole muuten perusduunari. Kaikkea muuta katsotaan kieroon nenänvartta pitkin.
t. se tamperelainen joka erehtyi muuttamaan Nokialle, mutta on onneksi muuttamassa kohta takaisin Treelle
Ai niinkö? Emme ole duunareita, emmekä töissä paperitehtaalla, ja hyvin sujuu. Saattaa olla ihmisestä itsestään kiinni.
Toisaalta, en siinä keskustan torilla haahuilekaan.. Lähinnä olen tekemisissä vain ystävieni kanssa, ja heidän kanssaan menee mainiosti.
Kaupassa/virastoissa/terveyskeskuksessa olen saanut hyvää palvelua yleensä aina, mutta siinäkin olen sitä mieltä, että jos itse on kohtelias, muutkin ovat. Ja jos eivät ole, äänestän jaloillani, enkä välttämättä mene toista kertaa.
...vesirajoituksia ollaan parhaillaan poistamassa ja uskoisin naiviisti että missään muualla ei hetken päästä ole niin puhdasta vettä kuin Nokialla. Eikö tuo ole jo hieman vanha juttu? Ja ko. ongelma voi tapahtua missä vaan...
Mutta edelleen,
kokemuksia asumisesta Nokialla? Kiitos! :)
T:Ap