Ajattelin kysyä täältä, kun täällä tuntuu olevan painonvartijoita liikkeellä aika usein..
Olen pitkän harkinnan ja miettimisen jälkeen tullut siihen tulokseen, että nyt se elämänmuutos on tehtävä.
Saan ystävältäni painonvartijoiden pistetaulukot, mutta mistä saan tietää kuinka monta pistettä saan syödä päivässä?
Muuttuuko pistemäärä aina kun paino putoaa?
Kommentit (8)
sieltä saat perustiedot. lähdet sieltä sitten pois jos mielstäsi on liian kallista maksaa 12 euroa viikossa siitä että olet kesällä hoikka.
Itse en pysty tekemään niin, että syön vaan, ja merkkaan pisteet. Illalla tulis huutava nälkä kun kaikki on syöty :D
Eli mietin tosi tarkkaan etukäteen...
aamulla puuro mehukeiton kanssa 1,5p ja lasi tuoremehua + kahvi = yht 2,5p. Lounaalla töissä keitto ja ruokasalaattia vähän = 6p ja piste lisää jos ottaa leivän ilman rasvaa. Välipalaomenasta ei mene mitään, eikä capuccinosta jos on tehty rasvattomaan maitoon.
Illalla syön sitten ihan normaalia ruokaa reilu annos (2-3dl), esim makaronilaatikkoa, kalaa ja perunaa, lihapullia ja muusia tms, salaattia, pala leipää ja lasi maitoa. Tästä tulee n. 8-10 pistettä. Ja jos jotain vielä tekee illalla mieli niin vaikka pikkupulla tai keksi kahvin kanssa - varsinaista iltapalaa en kaipaa.
Kannattaa jo kaupassa käydessä miettiä mitä voisi syödä seuraavina päivinä. Eli etukäteen.
Mä säästin joka päivältä aina pari pistettä niin viikonloppuna oli kiva vähän herkutella jollakin karkkipussilla tai suklaalla.
Tavallisesta fazerin sinisestä yhdestä palasta menee 1/2 p joten niitä sai syödä aika monta.
Kirkasliemisiä keittoja kannattaa tehdä ja puuroja.
Perusruoasta, jota lapsetkin syö, menee yllättävän vähän pisteitä. Niitä suosin viikolla, viikonloppuna kokataan miehen kanssa eri ruokaa itsellemme.
Jos puuro maistuu, niin aamuista säästyy hyvin pisteitä, jotta pari kertaa viikossa voi napata pullaa iltapäiväkahvilla. Jne.
Tee lista, johon jää tilaa myös herkuille, jos yrittää luopua herkuista kokonaan, tekeen niitä vaan mieli ihan sikana.
Ja kotiin valmiiksi omenoita, porkkanoita jne. Aluksi kyllä teki tiukkaa, kun mies naposteli sipsejä ja itse porkkanasuikaleita, kun katsottiin telkkaria. Nyt en voisi enää kuvitellakaan syöväni iltamyöhään niitä rasvaisia sipsejä.
Itse en maksaisi 12 euroa edes kuukaudessa. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, eli listat ja siitä se alkaa. Muista juoda vettä pitkin päivää.
Laihduttaminen ei ole muuttunut mikskään vuoseien aikana. Samoilla pisteillä voi laihduttaa vuosienkin opäästä.
Toi koko painonvartijat on pelkkää rahastusta.
Mäkin aikoinaan kävin siellä mutaman viikon ja lopetin käymisen ja jatkoin itekseen kotona.
Aluksi se on vähän opettelua, mutta kun pääsee rytmiin ja pitää hyvän itsekurin ja ajattelee että mä haluan laihtua kesäksi.
Kyllä se siitä.
paljonko pisteitä saat syödä. Juu pistemäärä putoaa kunnes paino menee alle 70 kg. sitten saa syödä enää 18 pistettä.