Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä, kun MIES ei vaan usko?!

Vierailija
19.02.2008 |

Olen tosi herkkäuninen ja mulla on ollu viime aikoina muutenkin uniongelmia. Toissa yönä nukuin 4,5 h ja menin siksi jo kymmeneltä nukkumaan. Mies tuli nukkumaan yhdeltä, laittoi yövalon päälle ja rupesi naputtelemaan kommunikaattoria. PIIP PIIP PIIIIIP PIIP PIIP PIIP PIIIP. Sen seurauksena TIETENKIN heräsin ja valvoin puolitoista tuntia. Vaikka menin tosi ajoissa nukkumaan olo on nyt kuin olis saanut lekasta päähän :(.

Tästä on PUHUTTU sata kertaa. Että miehen pitää tulla hiljaa nukkumaan etten herää. EI VAAN MEE PERILLE! Mitä tuon k-pään kanssa voi oikein tehdä?! Viime viikolla muksu sai yöllä raivarin ja mies joutui valvomaan jotain kolme varttia. Aamulla taivasteli että onpa veemäinen olo kun joutui valvomaan yöllä säälittävät kolme varttia. Tuosta on viikko aikaa mutta eipä edes oma kokemus vaikuta herran käytökseen :(((((((((((.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana 8 vuotta liittoa, 2 pientä lasta pienellä ikäerolla. Teen 3- vuorotyötä ja mies joskus reissaa työn puolesta. :)

Mutta se, että miten kirjoitit ongelmista; haukuit ja miten muitten tarttee olla hiljaa koska sinä muuten et saa unta useaan tuntiin musta kertoo jo muusta kuin siitä että kaikki olisi hyvin!

" Puhuttu sataan kertaan" kertoo vaan ja siitä että toinen selittää asiaa, eikä toinen kuuntele.

Haluaisin tietää MITÄ mies näpytteli sängyssä: herätyksen asettaminen sängyssä ei ole kuulkaa kohtuutonta! Kohtuutonta on vaatia tekemään se muualla!! Mutta jos toinen lähettelee viestejä, pelaa siinä jotain niin sen voi tehdä muualla jos toinen oikeasti siitä herää.

Mutta nukkumiseen vaikuttaa streesikin, jos herää sattumalta siihen että toinen tekee jotain ja kiusaantuu turhasta niin PITÄÄ miettiä sitä omaa napaa.

Sori vaan, mutta näin se menee!

16

Vierailija
22/27 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Haluaisin tietää MITÄ mies näpytteli sängyssä: herätyksen asettaminen sängyssä ei ole kuulkaa kohtuutonta! Kohtuutonta on vaatia tekemään se muualla!! Mutta jos toinen lähettelee viestejä, pelaa siinä jotain niin sen voi tehdä muualla jos toinen oikeasti siitä herää.

- Mistä minä tiedän mitä se näpytteli. Sillä oli kommunikaattori auki näppäimistöpuolelta, tuskin sitä herätystä sieltä laitetaan päälle. Näpy näpy näpy näpy piip näpy kunnes heräsin. Olin niin tokkurassa etten edes aluksi tajunnut mikä se ääni oli joka kuuluu tai että valot oli päällä. Sitten rupesi suututtamaan että voi kele ei voi olla totta TAAS vaikka tästä on puhuttu vaikka miten monta kertaa. Että arvostaisin todella, jos mies tulisi nukkumaan mahd. hiljaisesti. Toisin sanoen valot voi laittaa päälle tietysti että näkee mitä tekee, mutta sitten kun on päässyt sänkyyn ne vois laittaa pois. Eikä mitään ylimääräisiä koneenkäyttämisiä.

Koska herään muutenkin pari kertaa viikossa yössä valvomaan enkä todellakaan kaipaa mitään ylimääräisiä herätyksiä jotka voisi välttää.

Ja ihmettelen myös sitä että jos heräisin johonkin herätyksen asettamiseen, niin MIKSI sitä ei voi tehdä ennen kuin tulee nukkumaan, toisessa huoneessa? Olisko sekään kohtuuton vaatimus jos vaakakupissa on tuntikausien valvominen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama ongelma - jos herään yöllä kunnolla, uni ei tule helposti. Saatan valvoa monta tuntia, nukahdan uudestaan yleensä tuntia ennen kuin kello soittaa ja pitäis töihin lähteä... Käytän myös lääkitystä sairauteeni, kortisonia, ja se pahentaa tilannetta.

Mutta kyllä sun miehes pitäis uskoa, jos asiasta on puhuttu monta kertaa. Mun mies valvoo myös yleensä myöhempään, mutta tulee nukkumaan hiljaa. Jos herään siihen kun hän tulee huoneeseen (joskus esim. yötöistä tullessa riisuu vaatteensa tms.) niin yritän olla puhumatta sen enempää kuin ne " moit" . Jos siinä vaiheessa alkaa keskustelua virittää, takuuvarmasti herään kunnolla ja siinä sitä taas ollaan. Mun mies tietää tän, ja tekee voitavansa hänkin.

Voin vaan kuvitella, mitä joku kommunikaattorin ääni tekis... ;)

Vierailija
24/27 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mieskin voi nukkua muualla!! :) Mutta kunhan se tapahtuu niin ettei tartte asiasta tapella. Ootteko muuten jutellu tostä päivällä vaan vaan yöllä?

Ja mää tasan tiedän että uneen vaikuttaa stressi ja kiire, kaikki riidat ja murheet.

Teijän tarttee nyt vaan sopia ettei kalenteria plärätä enää makkarissa. Jutelkaa tää ny ihan sovussa, mieluiten kun mies on tullu.

Teijän tarttee oppia jotenkin jutteleen ongelmista, me ei joskus suhteen alussa, tai no ei alussa riidelty mutta parin vuoden jälkeen osattu riidelty. Se tarttee opetella jos ei hommat pelaa!

Meillä autto se että otettiin ihan puheenvuorot: stressipallo sille joka puhuu ja toinen kuuntelee kunnes saa pallon. Sitten taas toinen on hiljaa.

Tolla tavalla ei tartte puhua asiasta moneen kertaan.

Onko lastenhoidossa muuten jotain kränää? Tai sulla omaa aikaa? Tai teillä tarpeeks kahden keskeistä aikaa?

16

Vierailija
25/27 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeile...voi olla että tehoaa ensi kerralla...

Vierailija
26/27 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kummia miehiä on joillakin, jos ne valvoo aamuyölle taivaskanavien tai leffojen kans.

Meillä tilanne on ollut toisinpäin. Mieheni oli aika herkkäuninen ja jos heräsi yöllä, valvoi yleensä tunnin-kaksi-kolme. Opin nopeasti varomaan öiseen aikaan. Ellei minua itseä nukuttanut, siirryin olohuoneeseen tai muualle lukemaan, etten häiritsisi häntä. Ja varoin myös kännykän käyttämistä, sukelsin yleensä kokonaan peiton alle, ettei näppäimien ääni kuuluisi (näppäimet äänettömällä, mutta lähteehän noista silti vähän ääntä).

Nykyään tilanne on ihan toinen, mies nukkuu lääkityksensä takia tosi sikeästi, eikä minun tarvitse varoa enää. Mutta vaistomaisesti varon ;-)

Mieheni puolestaan on oppinut laittamaan latauksessa olevat kojeet niin, ettei niiden valo loista minuun päin. En pysty nukkumaan jos huoneessa on pistemäinen valo, sillä se valo loistaa silmäluomieni läpi. Tätä mies nauroi usein ja hartaasti, kunnes uskoi, että se on oikea ongelma minulla. Teimme pimeätestinkin siitä ;-) Makasin pimeässä sängyllä silmät kiinni ja hän vuoroin peitti ja vuoroin paljasti pistemäisen stereoiden valon. Ja " näin" sen aina.

Mutta sinun ongelmaasi.

Kokielisitko vielä kerran ihan rauhallista puhumista keittiön pöydän äärellä kahvilla??? Tai auttaisiko, jos toimittaisit miehelle patjan olohuoneeseen ja sanoisit, että nukkuu siinä, ellei osaa tulla valoja sytyttämättä makkariin.

Joku sanoi, että pitää saada laittaa herätys makkarissa. Ei pidä mun mielestä, ihan yhtä hyvin voi opetella itselleen uuden rutiinin ja laittaa herätyksen olohuoneen puolella, jos kerran valvoo pitempään kuin toinen puolisko.

Kyllä parisuhteessa pitäisi olla sen verran kunnioitusta toiselle osapuolelle, että antaa tämän nukkua. Tämänkin aspektin voisit ap ottaa esille, jos päädyt vielä keskustelemaan asiasta.

Vierailija
27/27 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukun välillä huonosti (tai en ollenkaan) ja menen silloin itse sohvalle, jos tuntuu etten saa nukuttua kun mies kuorsaa tms. Mun ongelmahan se on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä