Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oOoOoOTIISTAIHELMIÄoOoOoO

19.02.2008 |

Avaan uuden tälle päivälle kun sitä ei vielä ollut. Josko Nonna sitten hoitaisi ne linkitykset kun mä olen tumpelo=)

Täällä taitaa tänään olla nyytihakureissu edessä, on kohta kolmisen tuntia supistellut ihan reippaasti ja etenevästi joten toivotaan että palailen kera vauvauutisten=)

p02p06 ja pikkuinen 40+3

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän mittaan ei ole tapahtunut mitään... Siis synnytykseen viittaavaa. Jonkun lievän ruokamyrkytyksen (tai mikä lienikään) sain lounaan jäljiltä. Pari tuntia meni ihan älyttömissä vatsakrampeissa. Ja ne oli selkeästi vatsalaukussa ja suolistossa, ei voinut erehtyä luulemaan supistuksiksi. =( Onneksi kuitenkin helpotti suht nopeasti.

Meneeköhän sitten taas ens yö supistuksia kuunnellen, saapa nähdä. Aamulla varhain pitäis mennä neuvolaankin.

Nyt täytyy lähteä kehittelemään ostoslistaa, niin saa miehen kauppaan kun tulevat esikoisen kanssa ulkoa.

Tango

Vierailija
2/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siispä. Terveisiä Naistenklinikasta :D

Sunnuntain vaihduttua maanantaiksi klo01 alkoi ensin pari kertaa 10min välein napakat supistukset, siitä nopeasti tihentyen 5min välein.

3:n aikaan naikkarilla olin jo 4cm auki ja synnytys aluillaan...

Klo6:40 synnytin 5min ponnistuksella 9:n pisteen pippurisen prinssin :) Ei mainittavia repeämiä, 4 tikkiä kuitenkin. Kohtu oli jo tänään supistunut 3sormenleveyttä navan alle... :D

Painoa ei ole paljon, syntyessä 3040g ja tänään vain 2905g, mutta kotiin päästiin ja perjantaina sit näytille...

Rinnalla roikutaan ja nukutaan, siinäpä meidän aika kuluu. Esikko on tulokkaasta todella kummissaan...

On elämä ihmeellinen! Sitten kun tämä kakkonen ei olekaan isoveljensä kopio, vaan olikin poikkeavasti vaaleatukkainen ja kaitakasvoisempi... Postinkantajan poika 8) ???

Onnea Kaikki muutkin vauvautuneet!

Luuk@ ja Onni 1vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA! Ehdit sitten " meidän päiväisistä" ensin!

Hienoa, että kaikki on hyvin!

Vierailija
4/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo sellainen olo, että tässä ollaan vielä kesälläkin paksuna... Supisteluja tulee edelleen vain satunnaisesti, ja kuten monella muullakin, ne loppuvat kun lähtee liikkumaan. Vähän aikaa sitten tuli pari mojovampaa, ja lähdin kävelylle vauhtia hakemaan, mutta siihen ne sitten loppuivatkin. No, tulipahan päivän lenkki tehtyä, kävelin puoli tuntia tosi reippaasti. Ihanaa kun on edes vähän valoa!

p02p06 taisi lähteä jo... kateeksi käy! Meillähän taisi olla sama la.

Suviko se niistä kivuista kyseli? Olen itse kirjoitellut vastaavista jo useampaan otteeseen, tässä eilisestä viestistäni pätkä:

Takana on pari todella huonosti nukuttua yötä. Edellisyönä uni ei vain tullut ja viime yö meni kipujen kanssa kärvistellessä. Tuntui kuin olisi veitsellä isketty alapäähän, uudestaan ja uudestaan, parin tunnin ajan. Ihan kamalaa.

Kuulostaako tutulta? Neuvolatädin mukaan johtuvat vaan siitä, että vauva puskee alaspäin, on siis täysin normaalia, vaikka onkin TODELLA tuskaista!

Onkos jo ensi yönä täysikuu? vai sitä seuraavana? Jospa vauva vaikka vihdoinkin syntyisi. En sitten tiedä onko tuo " akkojen tarinaa" , mutta niinhän sitä sanotaan, että täysikuun aikaan syntyy enemmän vauvoja.... Toivossa on hyvä elää!

täysikuu ja tytär 40+2

Vierailija
5/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis Luuk@lle isot onnittelut pienestä miehenalusta...ja isoveljelle kans onnea!

Nonna rv 39+6 (huomenna LA)

Vierailija
6/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyy sanoa että kateeksi käy. Ihanan nopeasti tuo synnytys kuulosti menneen. :)

Kävin kirppiksellä vielä ostamassa vauvalle vaatteita vaikka niitä onkin jo yllin kyllin. Ei vaan malta olla ostamatta kun ovat niin söpöjä.

Pientä limatulppaa on tullut ja nyt kurkin housuihin koko ajan että tulisko lisää... epätoivoista.

Taidan lämmittää saunan ja patistaa isäntää vielä illalla käynnistyshommiin. Aika huvittavaa kun yleensä se on toisinpäin että isäntä kyselee minulta että huvittaisko... Taitaa tuntea ittensä jo hiukan hyväksikäytetyksi ressukka. :)

cry-baby, huomenna rv 39

Vierailija
7/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuottanut lenkki vielä ainakaan tulosta. Supistellut kyllä on mutta ei tosiaankaan mitenkään kivuliaasti tai saatika usein.. No, esikko sai uudet sauvat mutta entiset sukset saa tän talven hiihdot kelvata ja sitten ensi talvena kaikki uusiksi.. Pikkuneidin synttäreitä olen tässä suunnitellut ja suosiolla siirrän niitä. Oikeastihan neiti täyttää ensi sunnuntaina 2 vuotta vaan en kyllä ens viikonlopulle uskalla ruveta järkkäilee mitään.. Eli sitten kun tää kolmas on syntynyt niin sitten vasta rupean miettimään synttäreiden ajankohtaa. Onneksi on niin pieni vielä, ettei itse osaa odottaa juhlahulinoita.

Täälläkin muuten vauvan liikkeet tuntuu välillä tosi kivuliailta. Just se kun se puskee tuonne alaspäin.. No, onpahan suunta sentään oikea:)

Mutta illanjatkoja helmille! Odottaville sekä jo vauvautuneille :)

Vierailija
8/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki muutkin jotka ovat saaneet helmensä jo syliinsä :D

täysikuu81: Juu, minähän se niistä kivuista kyselin, kun on tosiaan ihan uusia tuntemuksia mulle.. Kiitos sullekin, kun kerroit omasta kokemuksestasi tulee parempi fiilis ku tietää että normaaliahan se on :) Vaikka en tosin tarkoita, että olisin kiitollinen siitä, että muutkin kärvistelee kovien kipujen kanssa, mutta tiedät/tiedätte varmaan mitä tarkoitan ;)

Mikäköhän siinä muuten on, että melkeinpä kaikki mahdolliset kivut tulee AINA (?) yöllä. Olisin niin valmis vaihtamaan ne päivälle, niin saisi yöt nukuttua. Oli pakko äsken nukkkua pienet unet, ihan varulta jos yöllä ei saa nukuttua ( ei sillä, että täällä odotettaisiin jo kovasti lähtöä *hih*)

Täällä oli puhetta lapsiveden menosta...itse en ole ajatellut edes kunnolla asiaa, mutta en usko että se valahtaa missään julkisella paikalla - tai en ole ainakaan tullut sitä edes ajatelleeksi. Mutta kuten joku jo sanoikin, niin on varmaan todella harvinaista.

Nimet meillä on kummalekin sukupuolelle ollut jo valmiina kauan enne kun edes olin raskaana. ja se on ihme juttu että kumpikin oli miettinyt vieläpä samoja nimiä, ei tarvinnut vääntää kättä että mikä nimeksi tulee :D

voi tulla vilkas yö, pikkuinen heiluu taas kun heinämies ja kipeää tekee.

Suvi ja papu

Vierailija
9/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk@: Onnittelut hienosti menneestä synnytyksestä ja ihanasta poikavauvasta!

Neronja: en tainnut vielä muistaa sinua onnitellakaan, eli onnea kovasti omasta nyytistä :)

Vimpula: meillä onkin melko samanikäiset edellisetkin lapset. Meidän Noora täyttää mun (tai siis vauvan) laskettuna päivänä 23.2. myös 2v.

Omassa navassa on ollut ihmeellinen olo sieltä aamusta asti. Ei ole hälvennyt minnekään selkäkivut eikä ne omituiset vatsa- ja alapää" kutitukset" . Koko päivän on siis tuntuneet, ja toivonkin, että pahenisivat illalla/yöllä ja pääsisin vihdoin synnyttää :) Ehkä turha toivo, mutta toivossahan on hyvä elää.

Kysyin muuten neuvolassa tänään siitä kun mulla liikkeelle lähtö heikentää supistuksia vaikka olen aina luullut toista. Terkka sanoi, että yleensä painovoimalla on vaikutuksensa, mutta ei se kaikilla toimi. Sanoikin, että seuraavan kerran kun supistukset alkaa, ni jos ne tuntuu makuultaan paremmin, mun kannattaa pysytellä makuulla. Kyllä ne siitä voimistuu jos on synnytys käynnistymässä.

Auh, nyt tulee taas vähän tujumpia suppareita, paras vetäytyä sohvalle johonkin tosi epämukavaan asentoon (esim. selälleen), jos vaikka pahenisivat ;)

RV39+3

Vierailija
10/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuk@lle ja perheelleen lämpimät onnittelut!:)

Täällä on hyvinkin rauhallista, mutta Suvin tavoin ounastelen, että yöllä taas vauva riehuu ja alapää kipuilee. No, se on ihan tervetullutta kipua se. Pieniä määriä kirkasta limaa on nyt tullut kolmen päivän ajan, mutta ei mitään kunnollista limatulppaa kuitenkaan. Eikä tosiaan suppareista tietoakaan...

Tänään kävin neuvolassa ja siellä oli kaikki ok. Paino oli hivenen laskenut ja samoin sf-mitta oli viimein tippunut " peräti" puoli senttiä, 37,5 cm:stä 37 senttiin. Ainakin vauva on pyrkimässä vihdoin oikeaan suuntaan...

Nyt jo terkkarikin ihmetteli, miksei mulle ole tullut sitä kutsua yliaikaiskontrolliin. Taysissa kyllä todellakin nihkuttavat noiden aikojen kanssa - tietty siinä toivossa, että synnytykset käynnistyisivätkin itsestään. Ja sitähän tässä tietysti kaikki toivoo.

No, mutta terkkari nyt sitten soitti sinne, että ovatko ollenkaan tietoisia hulppeasta raskausviikkolukemastani. Ja olihan siellä kuitenkin jo aika mulle varattuna, vaikkei kutsua olekaan vielä kuulunut. Perjantaina klo 12.15 menen kontrolliin ja terkkari oli kyllä ihan vakuuttunut siitä, että ottavat mut samantien käynnistykseen, vaikka onkin viikonloppu edessä. (Itse siis pelkäsin, että voisivat jättää sen jopa ensi maanantaille, joka on jo rv 42+2. Ei olisi ihan tavatonta sekään.)

Nyt siis tiedämme, että viimeistään viikonloppuna tämä vauva saa luvan syntyä. Toki toivon sydämeni pohjasta, että synnytys käynnistyisi jo tässä ihan lähipäivinä itsestään. Toisaalta perjantaina meille saapuu tänne miehen äiti kokonaiseksi viikoksi, joten sitten ei tarvitsisi ainakaan huolehtia esikoisen hoitokuvioista synnytyksen aikana. Ja ehkä loppuviikkoon mennessä tämä karmea flunssakin olisi vähän väistynyt. Tänään oli jo pakko käydä hakemassa apteekista keittosuolapohjainen nenäsumute (vähän turhan mieto, mutta tyhjää parempi), kun nukkumisesta ei tukkoisen nenän kanssa tahdo tulla mitään. Enkä edes halua kuvitella synnyttäväni, jos en pysty hengittämään kunnolla!;)

Jospa tänä yönä saisi kerättyä vähän voimia tulevaa koitosta varten. Hyvää yötä kaikille helmille ja tuoreille äideille vauvoineen!

Lumileopardi ja beibi rv 41+3

Vierailija
11/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12473654&p=2&tmo…

Esittelyt ja syntyneet:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12426210&p=2&tmo…

p02p06:lle onnellista nyytinhakureissua... Kohta lisää...

Nonna

Vierailija
12/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin raskaaksi tullessani mietin, etten enää viikon 37 jälkeen liiku minnekään kotoa. Pelotti nopean synnytyksen mahdollisuus ja se, että lapsivedet menisi jossain julkisella paikalla. Päivä päivältä sitä tulee kuitenkin rohkeammaksi, kun maalaamattomien seinien ja nurkkien tuijottaminen alkaa tympiä. Käsilaukussa (tai kassissa paremminkin) kulkee silti koko ajan vaihtohousut mahdollista vesivahinkoa varten. Yksin en liikkeelle enää uskalla, mutta hyvän ystävän tai miehen kanssa kyllä. Jo reissu ostarille ruokakauppaan piristää kummasti mieltä. Etenkin, jos siihen sisältyy lounas ravintolassa...

Näköjään sitä keksii tekemistä vaikkei kalenterissa mitään lukisikaan. Eilisen saldo: sohvalla loikoilua (ei kai vauva edes voi tajuta kiinnittyä, jos mä makaan kaiket päivät kyljelläni???), lounastreffit miehen kanssa, shoppailua (ne normaalit ruokakaupassa ravaukset), leipomista (kauralastuja), siivousta (kylppärin kaakelilattian pesu vihdoin viimein) ja saunomista. Kolme ässää siis neljästä käytössä... jaaaa (torvisoittokunnan fanfaari ja rummun päristystä:)...Lopputulos: tasan 0 kivuliasta supistusta. Minäkö epätoivoinen???

Alkaa tää sohvalla makoilu tosissaan kyllästyttää. Varsinkin, kun tässä makaa päivien lisäksi puolet öistäkin. Uudet Tempur-patjat on saaneet miehen kuorsaamaan ja mun kyljet särkemään. Tänäkin yönä siirryin sohvalle neljän maissa. Jos Nallekarkin syntymiseen menee vielä useampi yö, täytyy alkaa harkita vauvan huoneen futon-sohvan aukaisua.

Nallekarkilla oli eilen hiljaisempi päivä ja kun mies työpäivänsä päätteeksi yritti ennen treeneihin lähtöä saada sitä liikkumaan ja potkimaan, ei pieni jaksanutkaan. Minä kyllä tunsin pientä liikettä, mutta mies ei. Mies oli ihan huolissaan ja meinasi jopa purskahtaa itkuun. Niin rakas pienestä " Pumpsusta" hänellekin on tullut. Illalla sitten saunan jälkeen, kun pieni aloitti iltajumppansa, huutelin hänet yläkerrasta tunnustelemaan pienen liikkeitä. Johan oli miehellä suu messingillä!

" Pumpsun" nimestä käydään edelleen vääntöä. Pojalle nimi on ollut valmiina jo ennen raskautta, mutta tytön nimestä ei meinata päästä millään yksimielisyyteen. Mun ehdotukset kuulostaa miehen korviin aina ihan vääriltä ja kuulemma eräs ystäväperhe vei jo sen parhaan nimen. Meidän molempien oikeat etunimethän alkaa J-kirjaimella ja samaa kirjainta ollaan ajateltu lapsillemme. Toivottavasti tästä ei jouduta tinkimään. Normaalistihan on aikaa päättää nimeä aina ristiäisiin asti, mutta koska olemme suunnitelleet pääsiäiseksi matkaa Pärnuun ja joudumme hakemaan pienelle passin, joudumme myös päättämään nimen heti syntymän jälkeen. Mies testailee iltaisin eri nimivaihtoehtoja Nallekarkille tyyliin; " Pumpsaa nyt 2 kertaa, jos tykkäät tästä nimestä" :)

Ai niin...vielä täytyy kertoa hauska tapahtuma eiliseltä. Kaveri kävi hakemassa yhden tavaran meiltä eilen matkallaan kyläilemään. Lapset (4v tyttö ja kohta 2v kaksostytöt) istuivat autossa ja ikkuna oli auki. Minä seisoin ovenraossa juttelemassa ystäväni kanssa kun neiti 4v alkoi huudella autosta:

4v: Nonnnnnaaaa, milloin sun vauva syntyy???

N: Voi kulta, kun tietäisin. Mutta ihan pian sen pitäis syntyä

(keskustelu kaverin kanssa jatkuu)

4v: Nonnnnnaaaa, muista sit synnyttää se sun vauva! Ja muista ruokkia kalat! (Voiko vauvan unohtaa synnyttää?)

Ihana tuo neiti...huolehtii aina meidän kaloista. Asuvat tässä ihan vieressä ja silloin, jos me ollaan pitempään poissa he käyvät usein ruokkimassa äitinsä kanssa meidän akvaariokalat. Neiti odottaa kovasti, että pääsee sairaalaan katsomaan meidän tulokasta ja meille yökylään hoitamaan sitä. Ehkä se tapahtuukin vielä tämän kevään aikana, mene ja tiedä.

Nyt aamupalan laittoon.

Aurinkoista päivää!

Nonna ja Nallekarkki rv 39+6 (huomenna laskettu aika!)

Vierailija
13/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

P02p06: toivottavasti tosiaan supistukset ovat sulla " sitä ihtiään" ! =)

Täällä myös herätty yöllä supistuksiin. Tunnin ajan supisteli säännöllisesti ja kipeästi sellaisia " alkavia" supistuksia. Sit nousin ylös sängystä, että mies saa vielä nukkua ja siihen ne supistukset sitten loppuivat! Voi äly, että suututti! Tunnin sitten kuuntelin kroppaa, josko jotain alkaisi tapahtua, mutta ei. Tulipa luettua hesari " uunituoreena" . Ja nyt väsyttää.

Jotenkin olen ihan varma, ettei tänäänkään päivällä mitään tapahdu. On se kumma, että supistukset tulee aina yöllä...?

Taisi vauvakin ihmetellä yöllä, että " mitä täällä tapahtuu, talon seinät kaatuu päälle!" . Sen verran kovasti alkoi potkia ja venytellä toisella-kolmannella supistuksella. =)

Nonna: mäkin olen kauhulla ajatellut, kuinka noloa olisi, jos vedet menis holahtamalla jossain kaupassa. Mutta sit oon ajatellut, että tuskin se on kovin todennäköistä (itse en ainakaan ole ikinä nähnyt, että kenellekään olis niin käynyt). Ja toisaalta, jos niin tapahtuu, niin sit tapahtuu. Autossa on kyllä pyyhe penkillä suojana ollut parisen viikkoa.

Onkos muuten Suanista havaintoja muutamaan päivään? Taidetaan kuullakin vauvauutisia seuraavaksi.

Nyt aamupalalle. Täytyy varmaan yrittää keksiä jotain ohjelmaa tälle päivälle. Muuten menee vaan makaamiseksi ja olon kuunteluksi.

Supistuksia odotellen!

-Tango ja möhö 40+3

Vierailija
14/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin laittaa omat tiedot esittelylistaan kun en aiemmin jaksanut/muistanut. Toivottavasti osasin oikein tehdä.

Eilen kävin Ikeassa vauhtia hakemassa ja illalla isännän kanssa käynnisteltiin. Muutaman kerran sitten kipeästi supisteli mutta ei muuta. Vauva on nyt hiljaa masussa, toivottavasti tyyntä myrskyn edellä.

Täällä on aurinkoinen pakkaspäivä. Pikää lähteä esikoisen kanssa ulkoilemaan ja reippailla kunnolla jospa tässä päivän mittaan sais suppareita aikaan vaikka tähän mennessä ne on tulleet lähinnä yöllä.

Huomenna olis neuvola, viime viikolla sanoin tätille että toivottavasti on seuraavalla kerralla jo vauva mukana, eipä kovin todennäköiseltä vaikuta.

Aurinkoista päivää muillekkin helmille (eipä taida meitä enää montaa olla)! :-)

cry-baby 38+6

Vierailija
15/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein meni...kiva kun päivitit suoraan listaan, ettei mun tartte päivittää erikseen.

Hodgin oli lisännyt vauvansa listojen väliin, muttei ollut muistanut laittaa syntymäpäivää. En siis päivittänyt sitä listaan vielä. Jos sais sen tiedon???

Syntyneitä alkaa tosiaan ilmaantua...LA-listaa kun katselee, niin aika harva on mennyt kauheasti yli lasketun päivän...enimmäkseen päinvastoin. Mauii:lla tais olla käynnistys maanantaina (ko?) ja Suankin on kadonnut jonnekin...p02p06 lähti aamulla.. Omaa vuoroani odottelen minäkin vaan. Onneksi en ole ainoa!

Miehelle soitettiin just, et sen tilaama fillari alkaa olla valmis. Taitaa siis tulla Järvenpään reissu meille tänään.

Tangolle: Mulla kans on ollut pyyhe autossa penkillä jo pitkään. Mehän saatiin se uusi auto noin kuukausi sitten. Ajattelin, et näin talvella on vähän hankalaa, jos penkki kastuu, kun ei sitä tahdo saada kuivaksi sitten millään.

Nonna (taas)

Vierailija
16/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan aurinkoinen päivä alkamassa!

Mä olen jostain syystä sekä tässä että edellisessä raskaudessa liikkunut ihan rauhassa kaupungilla ja joka paikassa - ja aion liikkua nämä jäljellä olevat päivätkin. Massiivinen " vesivahinko" olis tietysti ikävä, mutta tuntuu aika epätodennäiköiseltä. Eilen illalla kyllä laitoin varmuuden vuoksi paksun froteepyyhkeen lakanan alle, mutta varahousuja en ole vielä ruvennut mukanani kantamaan. (Ehkä pakkaan ne kassiini tänään.) Noin muutoin en osaa kyllä synnytyksen käynnistymistä silmällä pitäen sen kummemmin himmailla. Ei onneksi ole tarvinnutkaan, kun vointi on ollut koko ajan sanalla sanoen ihan normaali, eikä ole kipujen tms. vuoksi tarvinnut pysytellä kotosalla. Olen siis vielä näin yliajallakin touhunnut ja mennyt ihan normaalisti.

Mun kohdalla synnytyksen nopea käynnistyminen ei edes ole kovin todennäköistä, joten oon ajatellut, että jos supistukset alkavatkin, niin ehdin mainiosti vaikka kaupungilta kotiin ja sitten sairaalaan - taikka sitten suoraan sairaalaan, jos nyt oikein kiperä paikka tulisi, kun välimatkat on lyhyitä. Heh, ollaan asuttu aina suht lähellä sairaalaa, ja jo esikoista odottaessa suunnittelin ajavani synnyttämään (käynnistykseen) polkupyörällä. Nyt asutaan vielä lähempänä, ja voisin ihan oikeasti kuvitella jopa käveleväni tästä sairaalalle, jos ei olisi kova kiire - sehän vain tehostaisi suppareita.;) Esikoisen perhepäivähoitopaikka on myös tuossa ihan sairaalan lähellä, joten voisi ihan hyvin käydä niin, että vietäisiin tyttö hoitoon ja käveltäisiin siitä synnyttämään.

No, itse synnytys ei tunnut vielä(kään) oikein ajankohtaiselta. Pieniä määriä kirkasta limaa on tullut nyt parin päivän ajan, ja jotain menkkakipujen tyyppisiä on ollut, mutta siinä se. Ei ainoatakaan edes vähän kipeää supistusta koko raskauden aikana!

Nimiasioista: Me ollaan taas ihan pulassa pojannimien kanssa. Esikoiselle meillä ei ollut valmiina yhtään pojannimeä - ei vaan löydetty ainuttakaan nimeä, joka olisi kelvannut sekä miehelle että mulle. Silloin kyllä oltiinkin melko varmoja siitä, että tulokas on tyttö, kuten sitten olikin. Nyt taas etenkin musta on koko ajan tuntunut, että tämä vauva olisi poika, vaikka varmuutta asiasta ei ole. Mutta nimeä mahdolliselle pojalle ei ole edelleenkään. (Tai toiset nimet löytyy suvusta, mutta se olennaisin, eli varsinainen etunimi puuttuu.) Mulla on ollut pari suosikkia, mutta mies on torpannut ne heti kättelyssä. Kivoja tytönnimiä meillä riittäisi vaikka tusinalle pikkuneidille, mutta jos tämä vauva nyt osoittautuu pojaksi, niin meidän huushollissa alkavat kyllä kiivaat neuvottelut.;)

Nyt alan vähän siivoilla ja sitten valmistaudun (toivottavasti viimeiseen) neuvolareissuun. Sen jälkeen aion mennä kahvittelemaan ystäväni kanssa ja sitten olisi tarkoitus urheilla sen verran, että käyn kävellen hakemassa esikoisen hoidosta ja työntelen sen rattailla kotiin. Pitää valita oikein ylämäkinen reitti, jos sellainen rehkiminen vaikka saisi jotain aikaiseksi. Tänään tai huomenna olisi hyvä päivä synnyttää!:)

Aurinkoa kaikille!

Lumileopardi ja beibi rv 41+3

Vierailija
17/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kans massiiviset käynnistelyoperaatiot eilen, mutta ei tulosta. Tänään on kyllä aamusta asti ollut paljon menkkakipuja ja supistelujakin, että ehkä ne jotain saivat aikaan. Joka päivä sitä ajattelee, että olisko huominen päivämäärä jo meidän vauvan syntymäpäivä, mutta eipä tunnu olevan tällä neidillä kiirettä maailmaan :) Ja mikäpä siellä äidin masussa onkaan kölliessä. Tämä tuntuu viihtyvänkin siellä pisimpään, meidän toinen lapsemmekin syntyi " tänään" aamulla, rv39+3. Ties vaikka saisin kokea vielä käynnistyksenkin! Ihan jännää kuitenkin, kävi miten vain. Uloshan kaikki vauvat kuitenkin keinolla tai toisella tulevat :) Mä voisin sitä vauvanhoitoa vielä odotella pidempäänkin, mutta synnyttämään mä haluaisin kyllä heti, se olis mun varma harrastus tai jopa työkin jos vain olisi mahdollista :D Saa nähdä olenko vielä samaa mieltä tän synnytyksen jälkeen ;)

Mä ajattelin lähteä huomenna jonnekin Vantaalle, Ikeaan, Jumboon tai Viisariin, täytyy katsoa. Mä kyllä uskallan liikkua normaalisti vaikka onkin nopea (3h) synnytys tuo edellinen. Jos supistukset jostain syystä alkaa reissun päällä niin eiköhän siitä joku sairaala löydy lähettyviltä ja voin soittaa miehen sit sinne. Musta on hassua, että jotkut ei uskalla lähteä kotikulmilta vaikka laskettuun aikaan olisi viikkokausia. Mutta jokainen tekee tietysti tavallaan, tämä nyt on vain mun mielipide. Ei meiltäkään ole Vantaalle kuin jotain 40km joten kyllä sieltä pääsee sit vaikka taksilla takas kotikaupunkiin jos ei pysty ajaa. Hulluksi sitä tulisi jos täällä tuppukylässä (saati kotona) olis viimeiset kuukaudet!

Mutta nyt menen katsoo eiliset Huippumallit nauhalta. Yhdeltä on neuvola. Mulla ei olekaan aiemmin ollut enää näin myöhäisillä viikoilla neuvolaa, edellisistä oli viimeiset 38+ viikolla!

Aurinkoista päivänjatkoa ja ihania synnytyksiä kaikille!

Mikaela ja masufani Helmiina 39+3

Vierailija
18/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja p02p06:lle tsemppiä että pääsisit tänään tositoimiin -tai olisit siellä jo :)

Vierailija
19/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on tosi ärsyttävää, että alkaa supistelemaan lupaavasti ja sit lakkaa! Mulla on nyt monena yönä käynyt niin, että makuulla supistuksia satelee säännöllisesti ja kipeästi ja kun nousen ylös nähdäkseni auttaako liikkuminen, supparit hälvenee! Mua turhauttaa kyllä kovasti tällainen treenaaminen, kun ei edellisissä ollut vastaavaa! Mutta omalta kohdaltani tiedän, että jos puolessa tunnissa supistukset eivät ole kipeytyneet, on pelkkää treeniä. Odotan kuitenkin suht nopeaa synnytystä, joten jos ei heti ala tapahtumaan, mä käyn herkästi sit vaan nukkumaan. Ja jos tosi on kyseessä sittenkin, supparit tuskin antavat mun nukkua. Mä en nimittäin sairaalaan halua vain vauhtia hakemaan, eli yritän ennakoida mahd. hyvin lähdön ja olen kotona niin pitkään kuin mahdollista. Viimeksikin olin 4cm auki kun mentiin sairaalaan ja siitä pian jo 6cm. Kivut kyllä sen mukaiset..

Vierailija
20/29 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Vaikka viimeyönä oli semmoiset kivut että huh huh! Heräsin n.01.30 kauheisiin menkkakipuihin ja selän jomotukseen, kun papunen liikkui TOSI voimakkaasti ja tuntui että puski päätään ulospäin.Tätä jatkui noin kolmisen tuntia, ja pääsinkin sitten vasta joskus 6 aikoihin nukkumaan..nyt olo onkin sen mukainen x/

Onko teillä muilla ollut vastaavanlaisia kipuja? Ensimmäine raskaus joka on mennyt näin pitkälle,niin en tiedä mimmoset kipuilut ovat niitä normeja? Mieskin oli jo kovasti lähdössä synnärille, mutta koska vauva liikkui niin lujaa masussa niin ne varmaan teki sen kivun ja ne mahan kovetuksenkin...Ja ne meni taas sitten ohi..aina kun ehtii hiukkasenkin innostua niin pyh ja pah!

Olen varmaan viimeinen joka tänne palstalle jää odottamaan omaa helmeään, kirjottelen täällä sitten yksin kuulumisia ;)

Todella oma napaista teksitä - TAAS! huolettaa ja ihmetyttää vain nuo yölliset kivut, oli kyllä ihan uusi kokemus...Olisi kiva jos joku osaisi vähän valaista että kuulostiko normaalilta vai pitäisköhän ottaa yhteyttä johonkin? liikkeitä on tuntunut senkin jälkeen..

Aurinkoista tiistaita

-suvi ja papu 39+2