Onko kuntosali korvausvelvollinen tässä tapauksessa:
Olin spinning-tunnilla, ohjaajan neuvojen mukaan koitin tehdä kaiken, säätää vaihdetta jne, välibiisin aikana ohjaaja kehotti tarkistamaan tasapainon siten että poljetaan yhdellä kädellä, sitten vapautetaan toinen käsi vuorostaan että toinen jää vapaaksi, näin tehtyämme ohjaaja sanoi että nyt voi koittaa irrottaa molemmat kädet ja vaikka taputtaa,
minä kokemattomana tottelin, ja kaaduin sarvien päälle jolloin sykemittarini kellosta hajosi näyttö :/
Ohjaaja riensi apuun, kysyi sattuiko minuun, ei paljoa, hieman toiseen jalkaan, mutta sykemittari hajosi, ohjaaja sanoi että on pahoillaan, ja että heillä on salilla sellainen tapa että huumorilla saattavat heittää tuon että ilman käsiä poljetaan, ei ollut siis tosissaan käskyn kanssa eikä minun olisi pitänyt sitä ohjetta noudattaa.
No noudatin kuitenkin ja nyt tilanne on tämä. Eikö saleilla ole vakuutusta tms mikä korvaisi ohjaajan " virheestä" aiheutuneen sykemittarin hajoamisen, vai oliko vain omaa tyhmyyttäni kun tottelin sokeasti neuvojaan?
Kommentit (10)
pidä itse tietää mitä pystyy tekemään ja mitä ei.
Minä jätän jumpassa suosiolla tekemättä kaikki semmoiset liikkeet joihin en kykene (polvet ei kestä ihan kaikkea).
Kyllä kait aikuisen ihmisen pitäisi itse pystyä arvioimaa pysyykö pystyssä jos polkee ilman käsiä =o
Jos olisit loukkaantunut, kuntosalin vakuutus olisi kyllä korvannut lääkärikäyntisi.
Kiitos vastauksista, en vain ole ennen ollut spinningissä enkä osannut arvioida miten vaikeaa se oli se ilman käsiä seisaaltaan polkeminen :(
Senhän pitää ohjata asiakkaita eikä tollasia vääriä ohjeita heittää.
Kuntosaleilla on vakuutukset (tosin omavastuu on varmaan enemmän kuin kellosi arvo...).
Ohjaaja käyttäytyi TÖKERÖSTI, varsinkin jos tiesi sinun olevan aloittelija - viittaan tuohon että se oli " vitsi" .
Sinä noudatit ohjeita, sinä olit uudella tunnilla... Mielestäni salin vika. Mene sinne, selitä johtajalle ystävällisesti asia. Hyvä sali (!) antaa sinulle jotain hyvitykseksi, huono sali ilmoitaa että oma vika. Tiedätpähän sitten mistä seuraavan jäsenyyden ostat.
T. ahkera salilla kävijä
Mutta kyllähän se taitaa omaan piikkiin mennä.
Päinvastoin heidän kuuluisi korvata sinulle, jos jotain olisi sattunut tai jos tunnet vielä kipua myöhemmin.
Röyhkeä ohjaaja, ei voi muuta sanoa. Olisi pitänyt HÄNEN pahoitella sanomisiaan, ei sinun tekemisiäsi.
t. salilla monta vuotta spinningissä käynyt
mutta tasapainon pitäminen _seisten_ ilman kumpaakaan kättä on aika vaikeaa kyllä, en pysty siihen itse.
no ei kyllä ihan tuosta vaan onnistu, voin kertoa.
että voi koittaa??
Eli pakkoa ei ollut, vastuu on sinulla.