AMWAY kokemuksia kaivataan
- tuotteet?
- jäsenyys?
- itsenäinen elinkeinonharjoittaja? ILH? ALH?
Kommentit (37)
niin siinä jo yksi syy miksi en ostaisi. ekologinen jalanjälki on melkoinen kun niitä tuotteita atlantin yli lentorahtina tuodaan. sit just se, että se on sitä verkostomarkkinointikusetusta. bonuksena vielä sanoisin, että kun kaverini minut puoliväkisin raahasi katsomaan jotain amway hihhuli tilaisuutta en voinut kuin nauraa. meno oli kuin jossain uskonlahkon halleluujaa hurmiotilaisuudessa.
omasta kokemuksesta sanon, että se amwayn pyykkipulveri haisee aivan järkyn pahalle.
pitäisi lailla kieltää koko touhu. tää on mun mielipide
Vierailija:
ainoastaan jäsen, eli tilaan omaan käyttöön niitä tuotteita, lähinnä ihonhoitotuotteitta. Jäsenenä saan ne aika paljon halvemmalla. Tyytyväinen olen ollut!
Mitä kuluja jäsenyyteen liittyy? Onko jäsenmaksuja? Tuleeko vuodessa tilattua " vaaditulla" summalla, jotta jäsenyyden uusimismaksua ei tule kerran vuodessa?
Kun sitä hämmästelen, et mitä tiiviimpää tuote on, sitä isommassa paketissa se myydään. Esim. heidän pyykinpesuaineensa kestäisi meillä ainakin puollitoista vuotta. Tuntuu hassulta.
Oikeesti, vain muutama ihminen rikastuu sillä että sadat jopa tuhannet muut ihmiset tekee työtä kauppaamalla tuotteita.
30 ja toiseksi mulla meni melkeen ystävyyssuhde kun vihaan KAIKKIA verkostomarkkina juttuja jo etukäteen, no meidän yhteydenotot (hänen minuun) alkoi perustua vaan bisnekseen, eli josko olisin tarvinnut sitä tätä ja tuota ja hänhän siitä rahaa saa. Eli kaikki perustui vaan hänen lompakkoonsa, todella inhottavaa toimintaa ystävältä, lopulta sanoin että mulle ei sitte tarvi soitella minkään tuotteen yhteydessä ettei mua kiinnosta yksään naama-ampulli ja johan se yhteydenotto harveni puolella, hyvä vai huono, en tie....??
Hmm.... En anna kuitenkaan periksi.... Tiedän et paljon on negatiivisia kokemuksia, mutta edelleen: kertokaa mielipiteitä Amwayn tuotteista.
Kannattaa sinun ap pitää ainakin sikäli varasi. Mutta toisaalta, jos et aloita aggressiivista markkinointia aloittaen ystävistäsi ja jatkaen tuttaviisi ja puolituttaviisi ja sitten vieraisiin, et voi menestyä.
Mitä menestyminen sitten on. Jotkut mittaavat sitä rahassa ja tavarassa, toiset hyvänä sosiaalisena verkostona, joka kohottaa elämän laatua. Oletko valmis vaihtamaan oikeat ystäväsi Amwayn " ylälinjaan" , joka alkaa kytätä sinua muka-ystävinä ja hoputtaa aina vaan parempaan tulokseen. They have a dream, and that`s money!
Vierailija:
Kannattaa sinun ap pitää ainakin sikäli varasi. Mutta toisaalta, jos et aloita aggressiivista markkinointia aloittaen ystävistäsi ja jatkaen tuttaviisi ja puolituttaviisi ja sitten vieraisiin, et voi menestyä.Mitä menestyminen sitten on. Jotkut mittaavat sitä rahassa ja tavarassa, toiset hyvänä sosiaalisena verkostona, joka kohottaa elämän laatua. Oletko valmis vaihtamaan oikeat ystäväsi Amwayn " ylälinjaan" , joka alkaa kytätä sinua muka-ystävinä ja hoputtaa aina vaan parempaan tulokseen. They have a dream, and that`s money!
Toi on totta. Lahkolaista meininkiä. Enkä mä meinaa siihen verkostoitumiseen lähteä. Mietin vain niiden tuotteiden ostamista. Ne kun ei oo ihan pienissä pakkauksissa, niin normaali testailu ei onnistu.
Ja onneks tää " tyrkyttäjä" on mulle puolituttu. Eli en menetä mitään, vaikka suuttuiski. Tosin hän on tosi varma, että saa mut " nalkkiin" jahka tykästyn tuotteisiin.
Ja heihin kun ei kauniisti sanottu " ei" ei tehoo. Hän oottaa vaan koska pehmiän asialle. Sitä en tuu tekeen, niin paljon mua ärsyttää heidän markkinointitapansa. Noh, osaan sanoo tiukastikkin ja rumastikki, jos tarvis. Toivottavasti siihen ei tarvi mennä.
kosteusvoidetta. Herkkäihoisille. Tyytyväinen olen ollut. Nyt ostin pesujauheita myös ja petyin siihen, että niissä oli hajusteita, jotenkin olin saanut semmoisen kuvan, ettei niissä ole. Muutaman koneellisen olen pessyt, ja ihan hyvin on näyttänyt pesseen. Ja kone on puhdistunut, kun ei aineissa ole zeoliittia.
Kysypä häneltä, mikset voi vain tarvitessasi ostaa häneltä muutaman pesuainepaketin? Miksei hän hyväksy sitä, etei saa värvättyä sinua jälleenmyyjäksi?
Siitä yksinkertaisesta syystä, että bonukset alkavat juosta vasta kun on saanut alalinjan kasvatettua.
Minulle oli myös pettymys tuotevalikoiman suppeus. Koko ajan jankutettiin, että katsopa esim. Unkarin Amwaqy-sivuja, sieltä saa tilata lähes kaikkea mahdollista. Näin olikin, mutta Suomeen ei sieltä voinut tilata mitään. Tulikin mieleeni, että oliko koko sivusto unkarin osalta pelkkää fuskua. Siellä kun oli kaikkea tarpeellista Nokian kännyköistä lähtien.
Lpopetin siis touhun ja ilmoitin " ylälinjaystävilleni" , että en enää kaipaa heidän yhteydenottojaan ja kutsujaan herätyskokouksiin.
Mullakin tutuu hurahti ja voi ei...
osa tuotteista on ihan jees, mutta esim pyykinpesuaine on täysi pettymys. Onhan se toki riittoisa pakkaus..
Jos aiot itse mukaan bisnekseen, niin huomioi seuraavat asiat: (Kuluttaja 2/1996)
Ota selvää pääyrityksestä, onko se Suomen Suoramarkkinointiliiton jäsen ja onko se sitoutunut noudattamaan koti- ja suoramyyntiä koskevia lakeja ja asetuksia.
Tutustu sopimustekstiin huolellisesti; jos se on englanninkielinen ja monen sivun mittainen, älä allekirjoita sopimusta lainkaan.
Ole kriittinen; yritykset lupaavat liian ruusuisen kuvan ansiomahdollisuuksistasi; laske miten paljon sinun täytyy myydä päästäksesi 1000 tai 5000 markan kuukausituloihin.
Muista, että suurempiin tuloihin voit päästä vain hankkimiesi uusien jälleenmyyjien myynnistä saatavilla palkkioilla.
Selvitä yksityiskohtaisesti, miten yritys tilittää palkkiot ja miten voit todentaa niiden oikeellisuuden.
Jos olet työtön, kysy ennen aloittamista työvoimatoimistosta, menetätkö työttömyyskorvauksen.
Selvitä realistisesti, kuinka paljon sinun tulee aloittaessasi sijoittaa varoja yritystoimintaan; laske kuinka paljon kuluja toiminnasta myöhemmin kertyy (esim matkakulut) ja millä ehdoilla voit lopettaa verkostomarkkinoinnin (saatko palauttaa varaston ja millä ehdoilla).
Vierailija:
veeveet tietty eteen ja sitten amquix .info /tr / amway _ fn . html
Joo törmäsin tuohon kirjoitukseen jo pari vuotta sitten. Tekstin suomentanut henkilö on kirjoittanut verkkoon paljon verkostomarkkinoinnista. Eikä todellakaan kehuakseen.
Mut sivuilta, missä kirjaudutaan sisään tilatakseen, löysin oheisen tekstin:
Kun otat yhteyttä puhelimitse, otathan seuraavat tiedot valmiiksi:
ILH/Jäsennumero
Nimi
Osoite
Puhelinnumero
Sosiaaliturvatunnus
Sähköpostiosoite, jos sinulla on sellainen
Amway Suomen puhelinajat ovat:
9.30-12.00 ja 13.00-15.00
Kun otat yhteyttä sähköpostitse liitäthän viestiisi seuraavat tiedot:
ILH/Jäsennumero
Nimi
Osoite
Puhelinnumero
Sosiaaliturvatunnus
Sähköpostiosoite
Jos jokin ylläolevista tiedoista puuttuu, emme pysty auttamaan sinua kirjautumisessa.
Pienet on suomen pään puhelinajat. Ja ilman sosiaaliturvatunnusta eivät voi palvella. Nyt ei oo enää enempää kelloja, mitkä päässä sois. Kaikki huutaa hälyytystä. Eihän reppanat saa ees palvelua ku virka-aikaan muutaman tunnin. En usko et toimivat viikonloppusin. Ja sähköisesti ei omaa soskutunnusta oo järkevää antaa.
No, parempi kysellä monia mielipiteitä, kuin olla kyselemättä. Sen takia mä tätä ketjua ylhäällä pidän. Verkosta löytyy yhden henkilön kirjoituksia ja mielipide on tuomitseva. Ja " hurahtaneet" tietysti hehkuttavat omaa onneaan. Joten ihan " tavisten" juttuja kaipaan, siksi vieläkin teitä kiusaan ja oon ilonen jos jaksatte kirjoitella.
Jäsenen sopimuksen ehdoista löysin tämmöisen: :o
Nimen ja kuvan käyttö
Annat Amwaylle valtuudet käyttää nimeäsi ja kuvaasi missä tahansa Amwayn tuottamassa tai valtuuttamassa mediassa mihin tahansa lailliseen tarkoitukseen. mukaan lukien (mutta niihin rajoittumatta): käyttö Internetissä (WWW, World Wide Web), valokuvauksessa. muussa audiovisuaalisessa materiaalissa,Amwayn esitteissä ja mainoksissa, markkinointi- ja muissa tarkoituksissa.
Naurettavaa. Muakin yritettiin värvätä mukaan. Voihan vitun vittu mitä kusetusta, tyhmiltä rahat pois, niinhän se on aina mennyt.
mulla hyvä ystävä kans hurahti tuolleen siihen hommaan. piti tulla kahdessa vuodessa huipputulot niin että voi jättää leipätyönsä ja hieno auto pitäisi olla pihassa. toisin kävi. ei mitään rikastumisen merkkejäkään. minulle sitä yritti joka kerta kaupata kun kävin heillä kylässä. selitin joka kerta hänelle, että rahan perässä en ole ennenkään juossut enkä rupea juoksemaankaan. olen tyytyväinen siihen mitä minulla on, en halua rikastua. tämä rikkoi meidän välit. pilaan kuulemma elämäni jos en lähde mukaan, kuinkas kävi, ystäväni on nyt todella pilannut oman elämänsä eikä vieläkään sitä tajua että siihen touhuun uppoaa hänen omat ja miehen firman rahat.
Mutta toisaalta tiedän useampia, jotka ovat olleet mukana kohta 10 vuotta ja silti kovan panostuksen jälkeen joutuvat käymään toisessa työssä ja elämään kädestä suuhun...
Mutta ilmaiseksi ei kenellekkään tule rahat. Vaatii paljon työtä ja aikaa ja sisua ja monia, monia epäonnistumisia. Myös niillä menstyjillä on epäonnistumisia takana. JA paljon.
Helppoa rahaa ei tule tuotepuolen verkostomarkkinoinnilla.
23: kerro näistä tuttavistas, jotka ovat pärjänneet Amwayllä. Onko heidän koko tuttavapiirinsä siinä mukana ja kuinka paljon he käyttävät aikaansa värväykseen? Ovatko edelleen " normaaleja" , eli voiko heidän kanssaan keskustella mistä vain, ilman että jossainvaiheessa puheeksi tulee Amway? Voiko ystävyys säilyä, vaikka toinen on " hurahtanut" ?
Eli on aikamoista huijausta koko toiminta ja aivopesua.
Ja siinä tienaa vaan ne pyramiidin yläosassa olevat, jos nekään.
Tietenkin tutut ovat nyt kimpussa, kun kerran annoit ymmärtää että olisit hitusen kiinostunut, sinusta tulisi silloin heidän pyramidin alaosa, ja he tienaisivat, tekemättä paljon mitään.