Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen koira

Koirahullu1234
01.10.2022 |

Olen monta vuotta halunnut toisen koiran. Nykyinen koirani on 10-vuotias Chihuahua. Olen itse hyvin urheilullinen (liikun joka päivä esim. käyn juoksulenkeillä ja pyöräilen).
Kaipaisin lenkkeily kaveria, ja agility on kiinnostanut minua monta vuotta. Olen kuitenkin kokeillut sitä koirani kanssa, eikä koirani tykännyt kyseisestä lajista. Haluaisin myös opetella koirille uusia temppuja! Ongelmana on se, että äitini ei suostu toiseen koiraan. Olen esimerkiksi tehnyt slides esityksen, ja keskustellut asiasta rakentavasti. Mikään ei ole auttanut, tai muuttanut äitini mieltä.

Olen luvannut maksaa molempiin koiriin menevät kulut, ruoat sekä eläinlääkäri käynnit yms. Sekä olen luvannut maksaa uuden koiran takaisin korkojen kera, kun saan töitä.

Äidin mielestä koira tulee vasta, kun asun omassa kodissa. Ymmärrän kuitenkin äidin pointit, mutta toivoisin äitini miettivän asiaa.
Onko teillä ideoita suostutteluun?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on erottäin epäympäristöystävällinen harrastus.

Vierailija
2/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele äitiäsi ja osta koira kun muutat pois kotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota toinen koira vasta kun omaan kotiin muutat.

10v chihu tuskin arvostaa astetta isompaa pentua samaan taloon riehumaan ja mekastamaan.

Kyllä sinä kerkeät vielä.

Vierailija
4/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhallekin koiralle pystyy opettamaan uusia temppuja, ikä ei ole este.

Vierailija
5/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut koiralleni paljonkin eri temppuja. Valitettavasti koirani on väsynyt, eikä enää temppujen opettelu kiinnosta paljoakaan :(

Vierailija
6/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi!

Ymmärrän, mutta pystyisin ostamaan koiran vasta opiskeluideni jälkeen :(

Vierailija
7/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhallekin koiralle pystyy opettamaan uusia temppuja, ikä ei ole este.

Olen opettanut koiralleni paljonkin eri temppuja. Valitettavasti koirani on väsynyt, eikä enää temppujen opettelu kiinnosta paljoakaan :(

Vierailija
8/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on erottäin epäympäristöystävällinen harrastus.

?

Vierailija
9/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirahullu1234 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi!

Kuka huolehtisi koirasta opiskelujesin ajan, jos nyt ottaisit? Äiti? Jos näin, niin päätäntävalta taitaa kallistua äidin puoleen. 

Vierailija
10/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi!

Kuka huolehtisi koirasta opiskelujesin ajan, jos nyt ottaisit? Äiti? Jos näin, niin päätäntävalta taitaa kallistua äidin puoleen. 

Minä tottakai! Tarkoitin aikasemmalla kommentillani sitä, että luultavasti asuisin opiskeluiden aikana kotona, jonka vuoksi koira tulisi vasta opiskeluiden jälkeen. Kiitos hyvästä kysymyksestä! :)

Vierailija
11/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on todella kallis. Hanki ensin töitä ja sitten toinen koira. Jos äitisi maksaa jo yhden koiran kulut, niin ole kiitollinen ja onnellinen siitä.

Vierailija
12/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koira on todella kallis. Hanki ensin töitä ja sitten toinen koira. Jos äitisi maksaa jo yhden koiran kulut, niin ole kiitollinen ja onnellinen siitä.

Kiitos vastauksesta! :)

Vierailija
13/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut Chihuahua. Ja erilainen koira sen jälkeen. En avaa enempää, yksityisiä tunnistetietoja.

Tärkeä neuvo: ODOTA. Tärkeää: anna chihuahua-vanhuksen viettää viimeiset vuodet RAUHASSA ja ainoana huomioitavana koiruutena kotonanne. Chihuilla on yleensä sentyyppinen luonne, että eivät tykkää jakamisesta ja eivätkä siitä, että vanhoilla päivillä joku pentu tulee siihen härkkimään ja sitä sitten huomioidaan. Etenkin jos chihullasi on vanhuuden vaivoja tai sairauksia, älä vaan ota uutta pentua, chihu tarvitsee rauhaa ja anna hänen olla babynne loppuun saakka. 

Sitten kun aika saa..., sitten ajallaan chihun jälkeen voit paremmin ottaa uuden koiran teille. 

Jos haluat kokeilla ja omin silmin nähdä, kuinka vanhus ei tule tykkäämään uudesta meiningistä, niin otapa teille hoitoon kaverin vikkelä koira pariksi päivää. Katso koiraasi silmiin. On jo kääntänyt selän sinulle. 

Unohda omat halusi vielä toviksi, ja palaa niihin sitten myöhemmin! Anna se aika mikä on, lojaaliudelle ja sille, mikä on kaikkien kannalta hyväksi. <3 <3 

Ymmärrän sinua, koska itsellä tuli samantyyppistä mietintää aikoinaan, mutta sitten havahduin että parempi rauhassa.  

Vierailija
14/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että nykyinen koiranne on jo aika väsynyt ja muutenkin ikää jo. Pentu ja nuori koira voi olla hieman liikaa vanhukselle. Koira voi pahastikin stressaantua ja tästä aiheutua ongelmia. Miten koiranne suhtautuu toisiin koiriin? Isompiin pentuihin? Sinun tulee ensisijaisesti ajatella jo olemassa olevan koiran hyvinvointia.

Vierailija
15/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut Chihuahua. Ja erilainen koira sen jälkeen. En avaa enempää,

yksityisiä tunnistetietoja.

Tärkeä neuvo: ODOTA. Tärkeää: anna chihuahua-vanhuksen viettää viimeiset vuodet RAUHASSA ja ainoana huomioitavana koiruutena kotonanne. Chihuilla on yleensä sentyyppinen luonne, että eivät tykkää jakamisesta ja eivätkä siitä, että vanhoilla päivillä joku pentu tulee siihen härkkimään ja sitä sitten huomioidaan. Etenkin jos chihullasi on vanhuuden vaivoja tai sairauksia, älä vaan ota uutta pentua, chihu tarvitsee rauhaa ja anna hänen olla babynne loppuun saakka. 

Sitten kun aika saa..., sitten ajallaan chihun jälkeen voit paremmin ottaa uuden koiran teille. 

Jos haluat kokeilla ja omin silmin nähdä, kuinka vanhus ei tule tykkäämään uudesta meiningistä, niin otapa teille hoitoon kaverin vikkelä koira pariksi päivää. Katso koiraasi silmiin. On jo kääntänyt selän sinulle. 

Unohda omat halusi vielä toviksi, ja palaa niihin sitten myöhemmin! Anna se aika mikä on, lojaaliudelle ja sille, mikä on kaikkien kannalta hyväksi. <3 <3 

Ymmärrän sinua, koska itsellä tuli samantyyppistä mietintää aikoinaan, mutta sitten havahduin että parempi rauhassa.  

Kiitos ihanasta kommentistasi sekä ymmärtäväisyydestä! Aionkin kuitenki odottaa.

Vierailija
16/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut Chihuahua. Ja erilainen koira sen jälkeen. En avaa enempää,

yksityisiä tunnistetietoja.

Kiitos ihanasta kommentistasi sekä ymmärtäväisyydestä! Aionkin kuitenki odottaa. <3

Hyvää ja huojentavaa kuulla. 💖 Kaikkea hyvää sinulle ja kotiin! 💕 🙏🏻 Suukkeleita chihulin kuononpäähän. 

Vierailija
17/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoit, että nykyinen koiranne on jo aika väsynyt ja muutenkin ikää jo. Pentu ja nuori koira voi olla hieman liikaa vanhukselle. Koira voi pahastikin stressaantua ja tästä aiheutua ongelmia. Miten koiranne suhtautuu toisiin koiriin? Isompiin pentuihin? Sinun tulee ensisijaisesti ajatella jo olemassa olevan koiran hyvinvointia.

Haluaisin koirani näkevän uuden ystävän ennen kuin siirtyy unten maille. Mutta kyllä olet oikeassa siinä, että koirani voisi stressaantua pennusta. Ehkä hankin toisen koiran joskus vähän myöhemmin. Kiitos hyvästä kommentista! :)

Vierailija
18/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat harrastaa, ehkä joku tuttava/naapuri tykkäisi jos veisit niiden koiraa harrastuksiin jne.

Vierailija
19/19 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa muuttaa omilleen, kun pääset opiskelemaan. Hankit sitten koiran ja harrastat mielin määrin. Toki voit jumittaa äitisi luona, jos se tuntuu paremmalta. Elämä on valintoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi