Kuka voi myöntää rehellisesti ettei jaksa lapsiperheen härdelliä?
Meillä 3 lasta ja hiihtoloma alkoi,hermot mennyt jo sata kertaa....
Pääsispä jo töihin lepäämään....
Kommentit (38)
Ulkoiletteko paljon?
Lasten iät?
Tyttöjä?
Poikia?
Toiminta auttaa-
esim. majoja vilteistä, piirtämistä, vesivärimaalausta...
mummola on kullan arvoinen, mutta onhan noita leikkipuistoja, koulun pihoja, pulkkamäkiä, pk seudulla hop lop puuhamaa 8 e / lapsi / 3 tuntia...
Entä kirjasto, uimahalli, luisteluradat/ (jäähäliin ja tekäjääradoille voi mennä vaikka ei olisi jäätä ulkona)...
Ps. lomillakin voi lapsia pitää päiväkodissa- ja hiihtolomalla on erilaista kerhotomintaa- tapahtumia jne...
Entä isä- tukiverkosto- kummit-naapurin rva
kuka voisi ottaa yhden, pari lasta muutamaksi tunniksi, jos ei mummoa ole käytössä---
Vierailija:
Teen vain 30 h viikossa, joten energiaa riittää vielä illaksi. Lapse 3,5- ja 6-vuotiaat.
ap
Ihan aidosti iloinen olen ettei tullut " hommattua" kolmatta lasta sittenkään. Ihanat, ihanat isot lapset!
Vierailija:
siis alle kouluikäiset.
ap
Vierailija:
Ihan aidosti iloinen olen ettei tullut " hommattua" kolmatta lasta sittenkään. Ihanat, ihanat isot lapset!
En tarkoita nyt ap:tä, mutta yleisesti tuntuu olevan pakkomielle tuosta kolmesta lapsesta. Ihan oikeasti kannattaisi miettiä niitä resurssejaan hoitaa isoa perhettä jo vähän aiemmin.
Vierailija:
En tarkoita nyt ap:tä, mutta yleisesti tuntuu olevan pakkomielle tuosta kolmesta lapsesta. Ihan oikeasti kannattaisi miettiä niitä resurssejaan hoitaa isoa perhettä jo vähän aiemmin.
Minä luulen, ettei sinun kaltaisillasi ole tosiasiassa resursseja hoitaa edes itseään...
Kaiken muun jaksan, mutten tätä sairastelua!
Vierailija:
Just juttelin yhden mummon kanssa, kun kirosi lastenlapsiaan, jotka tuppautuivat kylään. Tytär kun on kade, kun mummo on tekemisissä pojan perheen kanssa enemmän, kuin tyttären. Tytär tunkee väkisin kakaransa mummolle ja mummo on mitta täynnä.
Mutta, kun ne vauvat on niin ihania, niitä pitää saada lisäää...
Vierailija:
Mutta, kun ne vauvat on niin ihania, niitä pitää saada lisäää...
Mistä sitä tietää millaista elämä on 3 lapsen kanssa? Kahden kanssa oli ihan erilaista,kolmas muutti kaiken ja ei todellakaan parempaan suuntaan.
ap
Esikoinen ja keskimmäinen ovat siinä iässä että kinaavat koko ajan (7v ja 8v) ja pienin on energinen uhma-iässä oleva viikari(alle 3v)....yhdistelmänä melko haastava.
" Mistä sitä tietää millaista elämä on 3 lapsen kanssa? Kahden kanssa oli ihan erilaista,kolmas muutti kaiken ja ei todellakaan parempaan suuntaan.
ap"
Juu allekirjoitan tämän...
Meilläkin on kolme lasta ja vaikka joka ainoa on niin rakas, etten tässä vaiheessa pois antaisi, niin... Kaksi olisi pitänyt riittää, elämä olisi heidän kanssaan helpompaa.
Onneksi saan eskarilaisen sijoitettua hiihtolomalla edes kolmeksi päiväksi mummolaan *huh*.
Tämä on silti niiiin paljon äidin ja lasten luonteesta kiinni. Itse viihdyn kotona lasten kanssa, töissäolo ei ole minulle mikään henkireikä, päinvastoin, mietin paljon miten lapsilla menee hoidossa. Kotona on ihanaa puuhastella lasten kanssa.
Oma väsymys ja lasten sairastelut saavat asiat näyttämään ajoittain kurjilta, mutta vain hetkeksi. Muksut ovat pääsääntöisesti ihania :))
Eikö ole helpompaa olla lomalla lasten kanssa? Siis on aikaa enemmän lapsille, ei ole kiire töihin. Kiire illoilla, että taas on valmis aamulla lähtöön?
Itse ainakin kauhistelen aikaa, kun työ taas kutsuu. Kuinka vähän siihen iltaan sitten jää ja kun siinä illassa täytyy kuitenkin ne pakolliset kotityötkin hoitaa ja edes vähän lapsille aikaa rutistaa.
Teen vain 30 h viikossa, joten energiaa riittää vielä illaksi. Lapse 3,5- ja 6-vuotiaat.