Onko muilla samankaltaista huomiota
Nimittäin ns. normaalitilassani olen laktoosi-intolerantikko, tosin hyla-tuotteilla pärjään, ihan laktoositonta ei ole välttämättä oltava.
Joka raskauden aikana olen huomannut mielenkiintoisen ilmiön, jota nyt tämän kertaisestikin olen taas hymyssä suin testannut.
Raskauden aikana kehoni jotenkin taas sietää laktoosia. Eli voin juoda lasillisen tai kaksi tavallista maitoa, eikä MITÄÄN oireita tule. Ja itseasiassa minulla on oikein himo maitoon. Ilmeisesti imetykseen valmistautuva keho on lisännyt laktaasiensyymin määrää ihan luonnostaan, muuta selitystä en keksi, mutta neljä kertaa olen nyt saman ilmiön todennut.
Imetyksen jälkeen tilanne on aina palannut taas omiin uomiinsa, eli taas on ollut pakko palata hyla-tuotteita käyttämään.
Täytyy vaan taas kerran todeta, että kovin on ihmeellinen tämä naisen keho - kaikkinensa.
Kommentit (4)
kans vastaavanlaista, mutta itse oon allerginen monille ruoka-aineille tai lähinnä kaikille hedelmille. Raskaana ollessa kuitenkin pystyn syömään niitä ilman minkäänlaisia oireita ja voi sitä autuutta. Tosin vähän meinas köpelösti käydä, kun en tätä muistanut enää synnytyksen jälkeen ja entiseen tapaan puputin niitä. Mutta yhdyn edellisiin eli ihmeellinen on ihmiskeho kaikkine kykyineen. :)
Tuleeks ne allergiat sit takaisin synnytyksen jälkeen, voi hitsi kun ajattelin jo " toipuneeni" kiitos ihanien hormonien...
Esim. sitruksista menee maha ihan sekaisin - ja tietysti himoitsen niitä niiiiiiiiin valtavasti. No raskaus aikana sitten niitä voi syödä ihan mielin määrin, eikä mitään oireita tule. Mutta sitten taas, kun ei ole enää raskaana, eipä enää sitruksia syödä:-(
Samoin toinen juttu on, että migreeni häviää aina raskauden ajaksi, mutta palaa uskollisesti takaisin raskauden loputtua
tässä jo lauma lapsia on hankittu, että eipä taida enää olla edessä (montaakaan) ihania mahakivuttomia ja pääkivuttomia aikoja
P-M
Olen huomannut ihan saman, ei mitään laktoosi-intoleranssioireita raskauden aikana. Jäätelöt ja jogurtit menevät kevyesti, ei tietoakaan kauheasta mahakivusta, jota on esiintynyt lähes 10 vuotta moisten syömisen jälkeen. Mahtavaa!