Työpaikkaruokalassa huomattua: hoikat syövät kunnon lounaan, lihavat eivät...
Kommentit (24)
Tai sitten päivällisen, riippuu siitä missä vuorossa olen. Päivän ainoa varsinainen ateria. Kotona syön vaan aamupalan ja iltapalan.
kahta teini-ikäistä sisarta, sangen pieni ikäero näillä kahdella. Hoikka söi lounaaksi metsästäjänleikkeen ja lihava munkin ja kokiksen. Itselläni oli 3 viikon laivatyömatkalla ylipainoinen hyttikaveri, jolla oli mukana matka-arkullinen herkkuja, sipsejä, suklaata. keksejä. Laivalla oli ilmaiset ruoat (runsaat). Hän söi näillä aterioilla sangen vähän ja kertoi laihduttavansa. Hytissä hän naposteli kaikenaikaa. Minä söin tuhdit annokset kaikilla aterioilla, mutta minulle ei ollut tullut edes ottaa mieleen mitään naposteltavaa.
Painonhallintaan kuuluu järkevä syöminen ja nimenomaan kunnon ruoka.
kun on säännölliset ruoka-ajat, oppii syömään soivasti, sen verran kun tarvitsee eikä tule kiusausta napostella ja herkutella. Eli lounas aina samaan aikaan ja kunnon ateriat. Samaten säännöllinen unirytmi, kun ei ole unihäiriöitä, ei tule naposteltua öisin. Virkeänä jaksaa liikkua enemmän ja silloin taas ruokahalu on hyvä ruoka-aikoihin ja muuten on kylläinen olo.
Minulla paino nousee heti pari kiloa, jos on kovaa stressiä ja unihäiriöitä.
syön 2 kunnon lämmintä ateriaa päivisin eikä tarvitse painon kanssa temppuilla:) Lisäksi aamupuuro ja omena välipalaksi niin muuta ei kaipaa
Munkin ravintoarvo on surkea. Pelkkää rasvaa (huonoa sellaista) ja hiilareita.
ka). Suurin osa ravinnon saantiani ajoittuu aina aamuun ja aamupäivään. Kun päivän on aktiivinen, tarvitsee ruokaa jaksaakseen, illalla sitten ei enää tarvitse niin (ei tule nälkäkään samalla tavalla) kun on kotona ja tyyliin istuu sohvalla katsomassa telkkua. Väitteeni on, että monet lihavat syövät ns. nautintosyömistä iltaisin. Herkkuja kotona " salaa" tai huvin vuoksi tv:tä katsellessa. Kun on illan tankannut, eikä sitä energiaa niin polta yön aikana, ei aamusta/aamupäivästä ole kovin nälkä. Sitten vedetään taas pienillä purtavilla päivä, ja kun tullaan kotiin illalla (siis juuri silloin kun energian kulutus vähenee) on kova nälkä ja ahdetaan kaikkea mahdollista pitkin iltaa. Siis rytmi on pepuillaan. Itse kun en juuri enää syö iltaisin, olen aina aamulla nälkäinen ja syön kunnon aamupalan heti aamusta.
Läski ei edes voi syödä julkisesti kunnon ateriaa, ei edes tavallisen terveellistä. Ihmisten (av-mammojen) tuijotuksen tuntee nahoissaaan heti ja kyllä huomaakin. Sitten ne samat tyypit tekee uskomattoman pitkälle meneviä johtopäätöksiä joka ikisestä ateriasta ja ostoksesta. Kiva siinä syödä ulkona tai edes käydä kaupassa.
Ruokarauha? Tuntematon käsite?
Itse läskinä en syönyt päivisin oikein mitään, sitten illalla rohmusin senkin edestä. Nyt normaalipainoisena syön kunnon aamiaisen, lounaan ja päivällisen.
kaikki piilorasva pois: rasvattomat tuotteet käyttöön, ei pullia, karkkia, viinereitä, lihapiirakoita, karkkia, sipsejä, valmisruokaa....yms.
Kaikkea muuta voi syödä ihan halkeamiseen asti...
Vierailija:
kaikki piilorasva pois: rasvattomat tuotteet käyttöön, ei pullia, karkkia, viinereitä, lihapiirakoita, karkkia, sipsejä, valmisruokaa....yms.Kaikkea muuta voi syödä ihan halkeamiseen asti...
MUTTA LUULETKO PÖLJÄ ETTÄ LIHAPIIRAKAT SUN MUUT SISÄLTÄVÄT HYVÄÄ RASVAA! t.16
Välillä voi syödä jotain rasvaisempaa ja kaloripitoisempaa, kun sitten syö vastaavasti vähemmän muuta päivän aikana. Toki kevyet ja ravintoarvoiltaan hyvät ruuat ovat tällaisessa syömisessä valtaosassa, sillä kukaan ei sitten pitkään pysy terveenä, jos jokaisen syödyn munkin nipistää muista syömisistä, ja munkkia on pakko ahtaa joka päivä.
Mutta siis minä syön kyllä kaikkea. Suklaata ja munkkia siinä missä marjoja ja hedelmiäkin jälkkäriksi. Ja kermaista pastakastiketta siinä missä rasvatonta kasvisvaihtoehtoakin. En vain syö LIIKAA. Syön sen verran, että nälkä lähtee silloin kun sellainen on. En ota sitä santsilautasta vaan siksi, että se on hyvää.
Ei tarvi karsia ruokavaliota askeettiseksi, kun sen vaan karsii sopiviksi annoksiksi. Lihominen on useinmiten yksinkertaista: kun syö enemmän kun kuluttaa lihoo. Hoikkana pysyminen samoin: Kun syö saman verran kun kuluttaa, pysyy samoissa mitoissa.
Terveisin: 30 vuotta hoikkana
Seuraus: hirveä nälkä kotiin mennessä, jolloin söin jääkaapin tyhjäksi eikä mikään ruokamäärä riitä.
Nykyään syön kunnon lounaan, esim. tonnikalasalaattia kananmunalla tai ison pihvin + kasviksia, paino on ruvennut laskemaan kun kotona ei koko ilta mene syödessä.
mä kannustan lihavia ihmisiä syömään vielä enemmän
koska muuten oisitte hoikkia ja hyvännäköisiä kuin minä
ja en haluu kilpailua miesten huomiosta ja kaiken lisäks
maailmassa on niin paljon liikaa ihmisiä niin on ihan hyvä
että jotkut tajuaa syödä itsensä nopeemmin niinku sinne rajan taakse tai sillai...
syystä tai toisesta, se santsilautanen tulee usein otettua. Syön säännöllisesti ja suht terveellisesti, en napostele, mutta otan aina liikaa ruokaa -> ylipaino. Rakastan hyvänmakuista ruokaa.
..lopettaa lounasruokailun kokonaan ja syö hätäpäissään jotain epäterveellistä & pientä salaa jossain muualla. Tätä on meinaan nähty! Minultakin tuli yksi johtavassa asemassa oleva naikkonen kysymään ivallisesti että " onko noin hyvää" , kun otin toisen annoksen salaattia. Siis mitä??? Olisiko pitänyt mennä ostamaan automaatista suklaapatukka ja jättää ne salaatit väliin??
Suurin osa naisista aina " laihduttaa" tai säästävät rahaa.
En varmaan koskaan olisi lihonut, jollen olisi päästänyt raskauksien aikana/pikkulapsivaiheessa painoani nousemaan (meillä 2 lasta alle 1,5 v. ikäerolla). Alun perin olin todella hoikka, ja painonnousu oli tarpeenkin, mutta loppujen lopuksi sitä tuli sitten liikaakin :( Mitää tolkutonta mässäämistä en ole koskaan harrastanut.
ex-hoikkana voin kyllä sanoa, että laihduttaminen on todella vaikeaa - etenkin kun 30+ iässä energiankulutus vain laskee.
mut se voikin sitten olla päivän ainoa ateria ettei tule syötyä mitään muuta koko päivänä