Uskomatonta porukkaa: kuulin, ettei meistä uskota, että ollaan oltu Phuketissa, koska ei olla juuri rusketuttu
Siis perhekerhossa on ihan tosiaan kiertänyt huhu, että olen sepittänyt koko matkan. Joo: varmaan ollaan piileskelty kotona kaksi viikkoa ja sitten selitetään matkasta... Uskomatonta, mitä kaikkea kateus teettää!
Kommentit (22)
Jätä omaan arvoonsa tuollaiset. Voiko tosiaan olla totta??? Kyllä ihmiset on pieniä.
Itse olen kuullut että selkäni takana supistaan ja paheksutaan kun olemme lähdössä usean viikon reissulle Aasiaan. Ollaan kuulemma törkyisiä ökyturisteja jotka pilaa ilmaston ja epäilyttävän varakkaita kun noin vaan voidaan lähteä.
Nimenomaan pitkiä reissujahan sitä suositellaan jotta lentomatkat harvenisivat!
Voin kuvitella, miten kateelliset aaveemammat kuiskii selän takana teistä :D! Selvästi kateellisia ;)
Vierailija:
Nimenomaan pitkiä reissujahan sitä suositellaan jotta lentomatkat harvenisivat!
Mies on tosi vaalea, minä punapää ja lapsilla ihot sen mukaan. Valeltiin itseämme kovimmilla suojakertoimilla, joita apteekista löytyi ja suojattiin lapsia veden ääressä myös vaattein.
ap
_ajallisesti_ pitkiä reissuja. Siis mielummin kuusi viikkoa matkalla kuin viikon pikapyrähdys, jos lentää aikoo joka tapauksessa.
6
Voi hemmetti että on palkitsevaa yrittää kirjoittaa asiallisia kommentteja täällä!
6
Nyt yrität täällä saada puolustusta, kun tiedät että me kaikki ollaan täällä.
Luulin että kysymys on jostain " parempi lentää Aasiaan kuin Pariisiin" .
ettei sitten jatkuvasti " ravata" pitkillä lennoilla. Mutta kyllä lentojen tarve vähenee siitäkin, jos useinkin matkustavat pysyvät kohteessaan pidempään.
Sinänsähän maailman saastekuormassa lentäminen ei ole iso juttu (verrattuna teollisuuteen ja autoiluun), mutta pienistä puroista...
Vierailija:
Siis perhekerhossa on ihan tosiaan kiertänyt huhu, että olen sepittänyt koko matkan. Joo: varmaan ollaan piileskelty kotona kaksi viikkoa ja sitten selitetään matkasta... Uskomatonta, mitä kaikkea kateus teettää!
Onhan sieltä pois tultava joka tapauksessa, ja jos ensi vuonna matkustaa taas uudestaan , niin sama määrä siinä on lentomatkoja, vaikka kohteessa oltaisiinkin kaksi viikkoa yhden sijasta. ?!?!
On parempi tehdä kerran viidessä vuodessa yksi pitkä matka kun kerran vuodessa yksi lyhyt. Jos kaikki ajattelisivat näin, niin lomalennot vähenisivät viideosaan nykyisestä ja silti ihmiset saisivat vielä matkustaa.
Jos nelihenkinen perhe lentää Phuketiin niin saman saastemäärän se saa aikaiseksi autoilemalla noin 10 vuotta.
mutta jos matkustaa joka tapauksessa kerran vuodessa, niin eihän sillä matkan kestolla ole sitten mitään merkitystä.
Jos jokainen vuoden sisällä matkustava tekee viikon tai kahden viikon matkan sijaan neljän viikon matkan, niin totta kai lentojen kokonaistarve vähenee! Laskekaas vähäsen.
6
niin ja niin paljon auton käyttöä. MUTTA autoilua on maailmanlaajuisesti niin monisatakertaisesti enemmän kuin lentämistä, että kokonaisuutena lentomatkat saastuttavat paljon vähemmän. En silti kiistä, että touhu on turhaa saastutusta. Me koitamme pienentää aiheuttamaamme haittaa muilla keinoin: asumme kaupungissa kaukolämpöalueella, omaa autoa ei ole, kierrätämme jne.
6
Voi apua!