Kummallisia asioita lapseni suusta (sielunvaelluksesta?).
Meillä on 4-vuotias lapsi, joka on aina käyttäytynyt kuin olisi elänyt täällä ennenkin. Hän tietää ihmeellisiä asioita ja on muutenkin " vanhan" oloinen.
Nyt hän sitten kertoi, että on hoitanut minua kun olin pieni. Ihmettelin hänelle, että miten se on mahdollista kun hän on syntynytkin vasta 4 vuotta sitten. Lapsi katsoi minua ja kertoi lisää siitä kun olin vauva ja pieni.
Lopulta hän sanoi, että totta kai hän pystyi minua hoitamaan, koska hän kuoli 7 vuotta sitten. Kysyin mihin hän kuoli ja hän vastasi että sellaiseen sairauteen. Siksi hän pystyi syntymään 4 vuotta sitten.
Tämä päivä, jolloin lapsi nämä kertoi, oli isoäitini kuolinpäivä. Hän kuoli tasan 7 vuotta sitten. En ollut asiasta lapselle puhunut.
Kummallista.
Kommentit (7)
eipä tuosta pitkä ole, kun 3-vuotias poikani antoi hyvinkin yksityiskohtaisen synnytyskertomuksen, miten synnytti isoäitinsä. Kertoi matkat sairaalaan ja kotiin ja kaikki synnytystapahtumat kivunlievityksestä alkaen.
Katos on keksitty asia nimeltä mielikuvitus. =)
ehkä ainut. . . tunnen myös pienen tytön, joka juttelee tuollaisia. eikä hänelle olla luettu mitään ihmekirjallisuutta. eikä katso telkusta kuin pikku kakkosia jne.
vaikka todellisuudessa lapset vain yhdistelevät kuulemiaan asioita kertomuksissaan. Ja pistävät tietysti vähän omaa mukaan.
Kuulostaa aika tavalliselta 4v. puheelta.
En tietenkään usko, että kaikki jättää jälkensä geeniperimään, mutta että jokin voisi tulostua siihen.
Mutta joo lapset keksii spuukeja juttuja koska kuulee yllättävän paljon ja yhdistelee nokkelasti.
puhuu aina silloin tällöin " toisesta äidistään" . Poika on hyvin vakuuttunut siitä, että joku on hoitanut häntä aiemmin. Kertoo mm. asioita, joita tämä äiti on sanonut tai tehnyt. Sanoo aina, että " ei sinä äiti, vaan toinen äiti" . Ei tarkoita esim. isoäitejään.
Mielikuvitusta. Tai sitten ei. Itse uskon kyllä siihen, että ihminen syntyy uudestaan... Olen nähnyt enneuniakin, joten ehkä poika on perinyt saman " kyvyn" . Tai sitten kaikki on pelkkää sattumaa.
Minäkin uskon jollain tavalla sielunvaellukseen, vaikka olenkin Jumalaan uskova kristitty. Mulla on nimittäin sellainen voimakas tunne, että itsekin olen ollut maailmassa aikaisemmin, enkä vain yhtä kertaa vaan enemmän. En muista olleeni mies, mutta nainen olen ollut ja ehkä kätilö. Olen varmaan ollut myös käsityöläinen ja kerran olen ollut hienon talon rouva, jolla oli palvelijoita. Nämä ovat siis kummunneet muistoista tai tuntemuksista enkä väitä, että olisi todistettavaa faktaa. Hassuja tuntieta kuitenkihn. Toisaalta tunnen yhden naisen, joka muistaa selvästi eläneensä aiemmin useitakin kertoja. Hän on täysin täysijärkinen ja poikkeuksellisen älykäs ihminen eikä varmasti huijaa. Hän saa myös joskus kontaktin poismenneisiin sieluihin sielujen omasta tahdosta. Tämä nainen ei kontaktia erityisesti hae. Itselläni on taipumus nähdä enneunia, kuulla etiäisiä ja saada telepaattinen yhteys äitiini. Aiemmin olen vain aina työntänyt kaiken tällaisen pois mielestäni ja ajatellut kuvitelleeni, mutta niin monta kertaa on tapahtunut outoja, että en oikein enää voi olla uskomatta...
Kenties lapsellasi on ollut suuri onni syntyä samaan sukuun uudestaan.
Mäkin selittelin pienenä kaikenlaista ja mua pidettiin jonain ihmelapsena, vaikka ihan tavallinen olen. Lapsi vaan pohtii sitä kuolemaa ja sille pitää kertoa, että jokainen syntyy kerran ja kuolee kerran. Ellei sitten itse satu uskomaan jotenkin muutoin.