Vuorotyö ja joulu...
Onko täällä muita, joilla mies tai te itse joudutte olemaan aattoillan työssä? Miten laitatte pienten lasten näkökulmasta joulun? Syöttekö esim. jouluaterian jo aamupäivällä ja käykö pukki silloin? Vai laittaako toinen vanhempi itsekseen lapsille illaksi ruoan ja touhuaa pukin käymään?
Pyörittelen täällä valmiiksi vaihtoehtoja, kun mies lähtee puolilta päivin töihin ja tulee vasta puolilta öin takaisin.
Kommentit (7)
Tuossa tilanteessa viettäisimme joulua joulupäivänä. Ihan rauhassa perheen kesken. Ja pukin saa silloinkin tilattua jos haluaa. Ei se yhdestä päivästä ole kiinni...
vaan antaisin lahjat aattoaamuna tai aatonaaton iltana. Kyllä aikuiset jaksavat odottaa mutta lapsille se on turhaa kiduttamista. Jouluateria voi sitten olla vaikka joulupäivänä
niin tarkkaan, etteikö lahjojen saamista voisi päivällä siirtää.
Joulussa parasta on rauhoittuminen ja yhdessäolo ja lapsilla tietenkin ne lahjat. Mutta kyllä alle kouluikäisille voi lahjat joulupäivänäkin antaa. Mieluummin silloin kuin aatonaattona.
Nyt yökötän koko joulun seudun. Se on helppo vuoro, koska ehdin jouluaattoa viettämään perheen kanssa sitten kun olen herännyt.
Mutta kotona oleva viettää joulua lasten kanssa ihan normaalisti, vaikka itse olisin töissä iltavuorossa.
ei saa luulla lapsia tyhmiksi
niin tarkkaan, etteikö lahjojen saamista voisi päivällä siirtää.
Joulussa parasta on rauhoittuminen ja yhdessäolo ja lapsilla tietenkin ne lahjat. Mutta kyllä alle kouluikäisille voi lahjat joulupäivänäkin antaa. Mieluummin silloin kuin aatonaattona.
Jouluruoka syödään ennenkuin lähden töihin ja osa lahjoista avataan myös aamupäivällä. Mies voi lasten kanssa availla lisää illempana. Pukkia meillä ei enää käy kun lapset on jo isoja. Haluavat itse jättää lahjoja avattavaksi vielä siihen kun mä yhdeksän jälkeen tulen töistä. En ota paineita vaikka olen töissä, jokainen vuorollaan.
Onneks sentään aamuvuorossa.. Ärsyttää ihan älyttömästi, kun sijaisia käytetään törkeesti hyväksi. No sainpahan uuden työn tammikuusta alkaen, joten siitä vaan etsimään uutta paskavuorojen tekijää, ei varmasti kovin paljon ole innokkaita mun paikalle.
Mutta vastaus kysymykseen. Olen siis aamuvuorssa, joten töiden jälkeen suuntaan hakemaan perheeni ja menemme suoraan valmiiseen pöytään mummolaan. Sitten saunotaan ja availlaan paketit.. Kyllä siitä vielä joulu tulee.
Teillä tilanne kuulostaa vielä kurjemmalta, kun ilta on omast mielestäni se ihanin aika viettää yhdessä.