Lokakuun päivänsäteet maanantaihin:)
Kommentit (13)
harmi kun tuli kirjoitettua pienellä tuo otsikko niin ei tätä tahdo huomata:(
Kurkistelen myös tänne puolelle. Raskaustesti näytti plussaa viime viikolla ja sen mukaan la. olisi 21.10. Viikkoja nyt siis vasta 4+6. Oireita on jo jonkinverran, huono-olo meinaa tulla kun ei ole syönyt, viluttaa ja mahassa nippailee. Esikoinen meillä täyttää tällä viikolla 1v10kk. Tätä toista yritettiin 9kk, joten olen ollut todella onnellinen kun plussa viimein tuli. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Esikoisesta voin pahoin vko:lta 7 viikolel 14, joista 4 viikkoa oksentelin. Nyt siis vähän jännityksellä odotan, että mites nyt tulee menemään. Alkuraskauden ultraan haluaisin mennä, jotta tietäisi, että siellä masussa joku tosiaan majailee.
Anda 4+6
Mä varmistuin raskaudesta tänä aamuna, vaikka pe näytti plussaa, mutta todella haaleata. Nyt sitten oli jo selvä viiva. Vilutus oireena ei juuri muuta. No eilen oli myös melkoinen pääsärky. En olisi uskonut että näin pian tärpää kun ei olla yrittämällä yritetty, mutta ei olla mitenkään estelty. Esikoinen 3v3kk ja seuraava 9kk ja nyt sit kolmas tulossa, la 22.10. Hieman hirvittää tämä pieni ikäero kahden nuorimman välillä, mutta eiköhän se siitä. Onneksi on monia auttavia käsiä lähellä. Toivottavasti kaikki menee loppuun saakka hyvin. Viime raskaudessa huono-olo iltaisin alkoi rv 6-7 ja kesti 12 viikolle. Nyt pelkään samaa ja pahempana. On pahentuneet raskauksien myötä. Tämä raskaus on sitten varmaan minun viimeinen eli pitää nauttia kaikista tuntemuksista!
Tähti2
Tämä jutustelu täällä on tainnut pikkusen hiljentyä noiden msn ja yahoo-yhteisöjen perustamisen jälkeen. Eli liittykää kaikki ja uudetkin jompaankumpaan tai vaikka molempiin. Ja onnea uusille plussanneille. Laittakaa ihmeessä tietonne tonne esittelypinoon. Sieltä on kiva seurata kuka kukin on.
Kirjottelinkin tonne msn-yhteisöön että mulla uusin " oire" liittyy yllättäen syömiseen. Koko ajan tekee mieli syödä jotain. Ja olenkin antanut itselleni luvan jopa herkkuihin. Mutta kun mikään ei maistu hyvältä. Kovan nälän yllättäessä ruokaa tekee hirmuisesti mieli, mutta lopulta kaikki maistuu ihan puulta. Se tuntuu kurjalta kun väkisin sitten koittaa syödä... Muuten kaikki on ihan mukavasti..
Erica 6+3
Olipas ihana viime yö. Kuopus sai korvatulehduksen ja sitten meni koko yö kitistessä. Vähän alkaa itseäänkin väsyttää, kun joutuu monta yötä valvomaan. No jos ensi yö olisi vaikka helpompi.
Tervetuloa uusille ja isot onnittelut plussista!
Täälläkin vissiin joku flunssa tekee tuloaan kun kurkku on ollut tosi kipeä koko päivän. Toivottavasti kuitenkin selviäisi vaikka vaan pelkällä kurkkukivulla.
AngelEyes ja masukki 5+1
Täällä kirjoitellaan pikkukakkosen huutaessa taustalla :)
Tänään tuttuni arvasi raskauteni, vaikka ei sen mitenkään päälle päin pitäisi vielä näkyä. Ilmoitti, että olen kuulemma ollut ärtyisä ja huonovointinen (lisäksi olen lopettanut tupakanpolton ja vähentänyt kahvin juontia, mikä on varmaan hieman epäilyttävää ;)). Että nyt asiasta tietää minun ja mieheni lisäksi kolme muuta, en saanut kiellettyä asiaa kun menin niin lukkoon tuosta arvauksesta. Olisin kovasti halunnut, että 4-vuotias tyttäreni olisi ensimmäisten joukossa, mutta hän varmasti kailottaisi asian kaikille, joten ei voi kertoa vielä..
Pahoinvointi on tapetilla edelleen, saisi jo loppua :/
Onnea paljon kaikille plussanneille!!
Lillian33, 7+1
Niin kyllä todellakin on lisääntynyt! Johtuu varmasti osittain myös tupakin polton lopettamisesta, mutta tavallisestikin lyhyt pinnani on vieläkin lyhyempi nyt. Esikoiseni (tyttö, 4v.) on melkoisen uhmakas ja jonkinlaisessa ihmeellisessä draama queen-vaiheessa, kun nostaa jokaisesta pikku pulmasta kauhean haloon ja itkun, se piinaa hermojani niin raastavasti! Sitten äksyilen miehelleni jatkuvasti milloin mistäkin turhasta, onneksi hän ymmärtää.
Tänään jo hetken ajattelin, että pahin väsymys taitaa olla taittunut. Hah. Nyt jo niin haukottelen tässä koneella, että jos voisin menisin jo nukkumaan...Mutta lapset eivät taida vielä haluta samaa kuin minä.
Aamulla töihin kävellessä tuntui hetkittäin, että voisi vaikka yökkäillä ojan penkalle. Mutta kun pakottautui ajattelemaan jotain muuta sai aamupala kuitenkin jäädä mahalaukkuun. Katsotaan nyt paheneeko tämä.
Turvottaa edelleen ja niin, syödäkin voisi vaikka ja mitä. Yritän kuitenkin pitäytyä sallituissa herkuissa eli hedelmissä. Kroppa kun tuppaa keräämään kaikki herkut mahan ympärille =(
Sellaista täällä...Eteenpäin siis madellaan...
susasana 6+5
Hyvä idea tää pino joka päivälle tai edes parille päivälle kerrallaan kun ei millään pysy jutuissa mukana muuten, jos ei hetkeen käy!
Mulla oli siis keskenmeno reilu kuukausi sitten ja silloin olin todella kärttyisä ja ilkeä muille! Töissäkin asiakkaat raastoi hermoja ihan vietävästi. Nyt kyllä ihan erilainen fiilis. Mieskin kysyi, että koskas aloitat kiukuttelun johon totesin vaan että ei kiukututa yhtään! (just nyt=)
Oireet on varsin selvät, liitoskipuja on jonkin verran (mulla kakkosta yritettiin käynnistää rv 38 kun oli niin kamalat kivut etten pystyyn voinut nousta, ei kyl onnistunut ja syntyi 40+5) pelottaa että jos alkavat nyt jo niin mitä ovat sitten pidemmällä!?! Kokemuksia?
Tissit on ihan älyttömän kipeät, kaverilla kun kävin suihkussa niin jouduin pitelemään rinnoista kiinni kun suihku oli niin voimakas että sattui ihan tajuttomasti kun osui! Ja tää väsymys...toivottavasti helpottaa edes tän eka kolmanneksen jälkeen...on niin hemmetin kuollut olo kokoajan...nyt vielä suunnitellaan remonttia, ennen kolmosen syntymää...pientä laajennusta autotallin puolelle. Että kyllä tässä taitaa puuhaa riittää seuraavat kuukaudet!
Mutta niinkuin joku muukin totesi niin tämä on varmaan mullakin se viimeinen, ja nautin kyllä kaikesta parhaani mukaan! Olen aina tykännyt olla raskaana! Varsinkin tässä alku- ja keskivaiheessa! Ihanaa kun on ihmisiä täällä suunnilleen samoilla viikoilla niin kaikki ymmärtää toisiaan!
Äiti1983 sekä " Myy" rv 4+4 + pojat 3 v 10 kk ja 2 v 6 kk
Alkuun tervetuloa uusille plussanneille. Meitä lokakuisia tosiaan on paljon =)
Aika harvakseltaan oon ehtinyt tänne kirjoitella, tuolla yahoon listalla hiukan enemmän. Mistä se msn yhteisö löytyy?
Tähti2: meidän vanhimmilla lapsilla on ikäeroa 1v 4kk. Toki alkuun oli raskasta taaperon ja vauvan kanssa, mutta kun siitä pääsee ohi niin ainakin meillä pojat ovat kuin paita ja peppu.
Erica07: mulla on kans samaa ongelmaa syömisen kanssa. Kaikkea tekee mieli, mutta ei ne sit maistukaan. Ainut maistuvainen on paahdettu ruisleipä.
Lillian33: meilläkin asustaa 4v drama queen. Täyttää tällä viikolla 5v ja osaa olla todella raivostuttava! Entinen äidin ja isin enkeli on vaihtunut pikku piruksi, missä lie tehneet vaihdon?
ON: perjantaina siis alkoivat vatsakivut, muttei onneksi vuotoa. Seurailen nyt tilannetta joka tuntuisi olevan parempaan päin. Tämän viikon perjantaina lääkäri soittelee mulle, sama jolle meen yksityiselle alkuraskauden ultraan 29.2. Väsymys painaa täälläkin, muuten melko oireetonta kuten muissakin raskauksissa.
Sunmom rv 5+1 sekä muksut -98,-99,-03 & -07
Ihanaa..muksut on nukkumassa ja sauna kohta lämmin. Väsymys edelleen ihan tajutonta, tänäänkin otin puolentoistatunnin päivä-unet ja taas jo väsyttää.
Viikonloppuna flunssa oli kestänyt jo reilu 2 viikkoa ja poskia särki ja poskiontelotulehdus olikin päällä. Sain ab-kuurin ja tuntuis kyllä ainakin hiukan jo tehoavan.
Kävin sit tänään ultrassa(ois ehkä pitänyt malttaa). Sikiökaikua ei vielä siis saatu..mutta siellä oli hienosti ruskuaispussi ja sikiöpussi, joten raskaana ollaan:) Ja on ainakin suljettu pois tuulimuna ja kohdunulkoinen. Mutta olis se syke ollut kiva nähdä. Kaipase on mentävä viikon tai kahden päästä uudestaan, kun en millään jaksais odottaa sinne np-ultraan asti. Niin ja hiukan hirvittää kun tunti sit alkoi kipristellä mahasta ja paperiin tuli ihan verta:( En tiedä johtuisko siitä kun gyne teki sisätutkimuksen.
Huomenna pitäis lähteä lasten kanssa labraan ja kauhulla odotan miten selviydytään. Esikoisesta otetaan kokeita ja tiedän jo miten hirveetä se on..vaikka Emlakin on kädessä. Ja kuopus kun ei millään jaksaa istua rattaissa..huoh.
No, nyt taidan hipsiä saunaan ja katella sit Täydelliset Naiset sen jälkeen. Mukavaa iltaa kaikille!
-Tiziana rv 6+2 (voi myös olla jotain ihan muuta..)
..sitä jo siirtyä tälle puolen. Aamulla plussasin. Eli ihan alussa ollaan.
Tähkä rv 4+1
Täällä vaan flunssan kourissa edelleen huonovointisena:(
Tänään taas lääkäriin,saa sitten samalla kysyä tuosta pulssin tuntumisesta,on kyllä todella kurjan tuntuista!
Esikoisella on virtaa taas niin paljon että kohta on ihan pakko lähtee ulos,saa purkaa enimmät energiat niin on sitten päiväunille meno helpompaa:)
Aloitin nyt sitten pinon ihan vaan maanantaille jos katsottaisiin oisko hyvä tehdä oma pino joka päivälle.
Nyt ei tähän hätään muuta,täytynee lähteä pukeutumaan!Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
blacka rv 7+1