Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

** ENSKAT vko 8 (18.2-24.2.2008) **

18.02.2008 |

Huomenta ja hyvää alkanutta viikko kaikille enskoille

Viime viikon turinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12417144&p=&mpage=1&tmode…

-Sara-Maria-

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, Meille syntyi eilen 21.2 klo 12.36 pikku prinssi. Pituutta herralla oli 51,5cm ja painoa 3680g. Tulen paremmin kirjottelemaan kuulumisia kunhan ensin sairaalasta kotiudutaan -sara-maria-

Vierailija
2/27 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia täällä heti aamusta! Paljon onnea Sara-Marialle ja koko perheelle pienokaisen johdosta! :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

Weera 30+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sara-Marialle ja miehelle pojan syntymästä!!! Ihanaa kun syntyy uusia enska-vauvoja =)

hermione ja Eetu

Vierailija
4/27 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]PALJON ONNEA SARA-MARIA JA MIES!! :) Mä olinkin varma että siellä ollaan jo tositoimissa kun ei eilen kuulunut mitään. Prinssin synnytyskertomusta odottelen innolla :)[/color]

[color=fuchsia]Täällä ollaan vielä yhtenä palana, hurjaa ajatella että meikäläinen voi olla se seuraava jolla on nyytti kainalossa. Tai vähän kyllä on sellainen kutina että MAMA vois ehtiä ensin, millainen vointi siellä?[/color]

[color=blue]Eilen huolestuin kun en tuntenut liikkeitä koko aamupäivänä vaikka kuinka yritin vauvaa herätellä. Porhalsin sitten neuvolaan ylimääräiselle käynnille ja siellähän se sydän jumpsutti niinkuin pitääkin, vauva vaan vähän äitiä säikytteli :)[/color]

[color=fuchsia]Flunssa täällä kiusaa edelleen. Lähinnä nuha ja tukkoisuus on nyt se suurin ongelma. Kurkku ei juurikaan ole kipeä muutakuin aamulla herätessä, mutta aika nopeesti se anopin marjamehulla helpottaa.[/color]

[color=blue]AURELIA: Voi siellä on vaunut saatuna. Me kun haettiin aj mies lykkäsi tuossa pihalla muutaman metrin tuodessaan ne sisälle niin minä jo ihan melkein tippa linssissä kun niin suloinen näky :D[/color]

[color=fuchsia]ANABELA, voithan se olla toki sinäkin jolla seuraavana on nyytti kainalossa. Mä kans usein ajattelen että oliko tää nyt lapsivettä kun jotain lorahtelee housuun, mutta kyllä se taitaa valkkaria vaan olla.[/color]

[color=blue]FIIUKIN on ylittänyt puolivälin, onnea! :)[/color]

[color=fuchsia]Ja WEERA on ylittänyt 30 viikon rajan. Hyvä! :) Se onkin hauskaa että koko raskauajan pitää toivoa että voi kun se nyt pysyisi tarpeeksi pitkään sisällä ja jokainen päivä on voitto ja yhtäkkiä se kääntyy niinpäin että " tulisipa jo" :)[/color]

[color=blue]Jahas, taidan mennä viimeistelemään ruoan. Mies tulee aina klo 11 syömään kun sen työpaikka on tuossa lähellä. Sen verran mökkihöperöksi täällä on yksin ollessaan tullut että päivän kohokohta on kun ukkoa näkee sen puolituntia kesken päivän :)[/color]

[color=fuchsia]Mukavaa viikonloppua kaikille![/color]

[color=blue]T. Juli & Jumpula rv 39+0 (hui, viikko enää laskettuunaikaan :))[/color]

Vierailija
5/27 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienon kokoinen pieni prinssi teillä! Nautihan äitiyden ensihetkistä ja tule sitten vauvapuolelle jutustelemaan!

Tipu & Sienna 5kk

Vierailija
6/27 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienon kokoinen poika tuli teille, onnea koko perheelle ja tervetuloa juttelemaan vauvapuolelle! :)

Gaiole ja piiperö

Vierailija
7/27 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea! Niinhän sitä sanotaan että ei ne sinne asumaan jää :)

Tänne ei mitään uutta, meinaa vähän tylsistyttää tämä kotona olo.. eikä haittais jos vauva jo syntyisi, puuh!! Tänään vähän siivoilin, kävin lenkillä ja kohta keitän hernekeittoa, pitäiskö vielä väsätä lättytaikina, nam :)

Anabela 37+3

Vierailija
8/27 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekään ei sen kummempia. Saa nähdä Juliaana ja Anabela, kuka meistä ehtii ensin - Julilla taitaisi olla laskettu aika lähimpänä.

Minä yritän pitää pikkuista sisällä ainakin sunnuntaihin, koska lauantai-iltana mennään juhlistamaan hääpäivää ravintolaan :)

Eilen oli järkyttäviä liitoskipuja. Ajattelin jo, että voisko ne olla jotain nivusissa tuntuvia supistuksia, mutta sitten tajusin, että lienee peruja keskiviikkoisesta äitiysjumpasta. Tehtiin erilaisia jalkojen verenkiertoa parantavia liikkeitä ja ohjaaja koko ajan kehotti tekemään varovasti. Minä en noudattanut kehotusta, koska haluaisin saada vähän suppareita aikaan, mutta tulos olikin liitoskivut. Täytyy uskoa, että kunto ei ole enää sama kuin kuukausi sitten.

Eipä kai muuta kuin mukavaa viikonloppua!

Mama & Justus 38+4

Vierailija
9/27 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisen paljon onnea Sara-Marialle vauvan johdosta:)

Terkuin Butterfly+pojat

Vierailija
10/27 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palojn onnea Sara-Marialle pojasta. Tervetuloa vauva puolelle kun kerkiät :) Ens viikosta alkaen vauvapuolelta löytyykin sit vaan yks enskapino, eli isot ja pienet yhdistyy.

Julille ja mamalle suppareita :)

T: Buuffa ja Neea

Vierailija
11/27 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sara-Marialle hirmuisen paljon!!!! <3 <3

Mun on myös valitettavasti kieltäydyttävä siitä esittelypinon päivittämistehtävästä. Saan niin harvoin aikaiseksi kirjoiteltua.. Ja myös se, että surffailen vähän missä milloinkin, niin en voi sitä pohjaa koneellekaan tallentaa.. Vai millä tavalla sä oot sitä hommaa hoitanu? Toivottavasti joku nyt ottais sen homman hoitaakseen, niin Sara-Maria pääsis siirtymään tuonne vauva-puolelle!!!!

Kiitos kaikille onnitelleille puolenvälin rajanpyykin saavuttaessani. :)

Terkuin, Saikku rv21+3-

Vierailija
12/27 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se Sara-Marialla vauveli sieltä ulos! :) Täälläkin odotetaan innolla sitten synnytyskertomusta, kunhat jakselet tulla semmoista kirjoittamaan. Hyviä vointeja sulle!

Juliaana ollut vieläkin sairaana?! Joko alkaa helpottamaan? Hyvä kuitenkin että nyt sairastat, kuin sitten vauvan kanssa.. Onneksi sulla oli väärä hälytys sen liikkeiden kanssa, että vauva voi hyvin! :)

Ja tosiaankin vaunut hankittu ja mäkin odotan innolla, että mies pääsee niitä työntelemään.. se on kyllä ihana näky! :)

Weera ylittänyt rv30 ja Fiiukin 20. Vointeja!

Mama oli jo nimiasiaakin miettinyt. Teillä vissiin on jo nimi sitten valmiina? Täällä on kyllä nimiä paljonkin mietitty, mutta lopullista päätöstä ei olla saatu aikaseksi. Ja tosiaan sittenhän sen viimeistään näkee, että onkos vauveli nimen näköinenkään yhtään..ja kun tyttöä ovat meille veikanneet, niin jos se onkin poika, niin siinä sitä on sitten pähkäilemistä.. ;)

Minkälaisillä tuntemuksilla lähdet synnyttämään? Kun eipä sulla enää kauan ole tuohon laskettuun aikaan. Ja samoin Juliaanalla?

Mulla pe oli neuvola ja kaikki hyvin. Vauva liikkui todella paljon ja terkkarikin sanoi, että ei mulla lapsivettä mitenkään hirveästi ole..kun liikkumiset tuntuu aika lailla..mutta normaalirajoissa kuitenkin.(siis mitä nyt käsin tunnustelemalla sai selville)

Vauva oli jo laskeutunut aika alas, eli joka päivä tässä vähän niinku jännitetään, että milloin tulee lähtö. Tosin saattaa kyllä mennä ylikin, mutta en usko. Jospa kuitenkin sinne maaliskuun puolelle! :)

Lopuvaiheessa neuvolakäyntejä viikonvälein, niin ensí viikolla taas käynti. Mutta hyvä vaan, että hoksaa sitten kysellä kaikenlaista ja muutenkin jotenkin luo turvallisuuden tunnetta.

Uusia vaunuja ollaan tässä nyt ihasteltu, ja nyt ei sitten malttais odottaa että niitä pääsee käyttämään. Vaikka eihän vauvaa saa muutenkaan viedä alle 2viikkosena ulos... eli joskus huhtikuussa sitten. No sitten onkin varmasti ihana auringonpaiste ja lämmin! :)

no niin, menipä taas haaveiluksi ja omaa napaakin tuli taas. Mutta enskoille vointeja ja ihanaa odotusaikaa ensimmäisen kanssa!! :)

Aurelia rv 36+3

Vierailija
13/27 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Sara-Marialle ja prinssille...

Täälläkin on vauvauutisia

Eddie olikin Edwina. Perjantaina 22.02 klo 6.45 syntyi 49 cm pitkä ja 3145 g painava nuorineiti.

T. äiti ja Edwina 3 pvä

Vierailija
14/27 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Eddielle vauvan syntymän johdosta:)

Vierailija
15/27 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin toivottamaan paljon onnea!!! Sara-Marialle prinssistä ja Eddielle prinsessasta! Pikaista toipumista, toivottavasti synnytykset menivät hyvin, tulkaahan kertoilemaan sitten kun ehditte.

Paljon on niitä, joilla ei ole enää pitkään raskautta jäljellä, suppareita toivottelen Julille ja Mamalle, Aurelialle en nyt ihan vielä.. Aurelia oli ihastellut uusia vaunuja, on se varmasti mukava tunne kun kaikki on valmiina pienen tulla.. Saa vain jännityksellä odottaa, että millainen pieni sieltä tulee..

Saatiin tuo turvakaukalo perintönä niin eilen tein sille oikein kunnon kuurauksen ja hyvä siitä tuli, vaikka vanha onkin. Kunnolla Taborttia ensin ja koneeseen 60 asteeseen kaikki irti lähtevä kangas niin johan tuli värit esille. On se vähän nyppyinen, mutta asiansa ajaa, I think. Nyt se tuolla nurkassä nököttää ja odottaa käyttäjää :)

Vauvan liikkeet on kovasti voimistunu ja tuntuu voimistuvan melkein päivittäin. Erityisesti tykkää potkiskella kun istun tässä koneella. Yölläkin jo muutaman kerran olen herännyt kun vaavi on oikein ruvennut jumppaamaan.

Menin pari päivää sitten sairiksen jälkeen takasin töihin niin jo vain tuntui se kiire ja töpöttäminen alamahassa illalla. Onko kukaan teistä hommannut sellaista tukivyötä ja onko ollut apua?

Mukavaa viikon alkua enskoille! Terv. Fiiu 20+4

Vierailija
16/27 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurensuuret onnittelut vauvautuneille!!

Fiiu:Mulla oli käytössä tukivyö just noilla sun viikoilla kun selkä alkoi vaivaamaan. Käytin syksyn sitä jostain rv15-28 kunnes jäi vähän pieneksi. Mulla on semmoinen Anitan perusmalli, toimi kyllä hyvin! Nyt loppuraskaudessa ei oo silleen ollut edes tarvetta. Ja mulla oli ainakin hyvä kun se oli napakka (jäi sitten pieneksi), tuki oli tarpeeksi hyvä silloin kun sitä tarvittiin. Mulla on muistaakseni koko S vaikka olen aika isokokoinen (normaalivaatteet noin kokoa L tai 40/42)

Täällä vielä odotellaan, ei oo tullut yhtään mitään merkkejä että synnyttämään tarviis lähteä. Henkisesti oisin kyllä ihan kypsä jo lähtemään, ei oo oikein enää mitään tekemistä kun kaikki mitä suunnittelin tekeväni ennen vauvan syntymää on melkein jo tehty. Tykkäisin tehdä käsitöitä mutta sormet on niin puutuneet ettei enää oikein onnistu kun 10 min. kerrallaan :( Yöllä heräilen myös käsien puutumiseen. Kunnon yöunet on nyt jo näemmä menetetty. Olen nyt vajaan parin viikon aikana nukkunut jokaisen yön tosi katkonaisesti, havahdun tunnin-parin välein jaloittelemaan ja pissalle.

Sori, tää on nyt vähän valivalia mutta ne on nyt päällimmäiset fiilikset. Tuskastuttaa ajatella että vielä ois kolmekin tällaista viikkoa edessä jos sattuu yli menemään...

Meitä loppupääläisiä onkin tällä useampi. Saa nähdä kelle tulee lähtö seuraavana? Suppareita vaan niitä tarvitseville ;)

cotine rv 38+4

Vierailija
17/27 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Täällä sitä edelleen yhtenä palana möllötellään eikä ole mitään tuntemuksia että tarvisi lähteä synnyttämään, joskin eilen illalla oli vähän sellaista jännää kipua selässä ja mahassa, mutta en tiedä oliko se sitten supistusta vai ei. Aivan tässä olisi kyllä valmis lähtemään nyytinhakuun, mutta eipä tässä muuta voi kuin odotella.[/color]

[color=fuchsia]Vointi on kyllä ihan hyvä, turvotus tietty edelleen kiusaa, mutta sekin on vähän helpottanut ja kun eilen kävin hierojalla ja se hieroi käsiäkin niin nekään ei ole tällä hetkellä kovin kipeet. Saa tehtyä käsitöitäkin, nyt on vauvan päiväpeitto puikoilla :) Tänään piti olla neuvola, mutta terkkarin tultua kipeeksi ja toisen ollessa lomalla siirtyikin keskiviikkoon. Eipä se tosin haittaa, kun vauva on nyt liikkunutkin.[/color]

[color=blue]EDDIE: Oikein paljon onnea prinsessan syntymän johdosta koko perheelle! :)[/color]

[color=fuchsia]COTINE: Sielläkin alkaa h-hetket olla käsillä, meitä loppupääläisiä tosiaan on monta :) Mäkin kuvittelin että ehdin tekemään paljon enemmänkin käsitöitä tässä loppuaikana, mutta eipä näillä nakkisormilla ole kovin paljon valmista tullut, aina pikkuisen kerrallaan :) Suppareita saa varmasti toivotella jo sinnekin, voi kun ei tarvis tässä enää kovin montaa viikkoa odotella kenenkään :)[/color]

[color=blue]AURELIA: Joo, kyllä täällä alkaa flunssa olla tainnutettuna, vielä vähän nenä vuotaa, mutta nyt jo varmasti jaksaisi synnyttääkin. Ihan hyvällä mielin mä odotan synnytystä, odotan vaan että pääsisin tositoimiin, eiköhän se sieltä jollain konstilla sitten tule :) Sulla on jo tosi hyvällä mallilla kun vauva on jo laskeutunutkin, sä voit vaikka kirmata mun edelle :)[/color]

[color=fuchsia]Mites MAMAN ja ANABELAN masut jaksaa? Vieläkö siellä ollaan yhtenä kappaleena? Suppareita toivottelen![/color]

[color=blue]FIIU oli kunnostanut turvakaukalon. Se on aina ihanaa kun saa jonkun uuden vauvajutun ja saa ajatella että kohta siellä pikkuinen vaavi köllii. Kiva että oot tuntenut liikkeitä hyvin, se aina antaa sen varmuuden että masussa on kaikki hyvin.[/color]

[color=fuchsia]BUUFFA: kiitos suppareiden toivottelusta! Toivottavasti kohta pääsen siirtymään vauvapuolelle sinun ja muiden seuraan :)[/color]

[color=blue]Joopa joo.. jos mä menisin vaikka jatkamaan sitä vauvanpeittoa tai sitten vaikka ottamaan pienet tirsat :D[/color]

[color=fuchsia]Mukavaa viikkoa kaikille![/color]

[color=blue]T. Juli & Jumpula rv 39+3[/color]

Vierailija
18/27 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä on loppupään väki täällä liikenteessä, kovasti odotellaan vauvauutisia :) Itse asiassa tänään minullakin yksi ¿rajapyykki¿ taas täyttyi, kun tuli 30 vkoa täyteen. Jotenkin tuntuu, että ollaan taas turvallisemmalla puolella, kun jokainen päivä ja viikko tässä vaiheessa olisi tärkeää vielä pienellä pysyä kyydissä. Eipä sillä että olisi mitään merkkejä vielä näyttänyt tulostaan, sillä mielestäni en ole tunnistanut tähän mennessä minkäänlaisia supistuksia¿Eli kymmenen viikon päästä olisi oma vuoro (tai 12 vkon viimeistään¿) Jotenkin tällä hetkellä vaikka h-hetkeen onkin vielä aikaa, niin olen varautunut siihen että yli mennään ja reippaasti. Mutta sen näkee sitten.

Juli: Nytkö se flunssa sai kiinni sinutkin, pikaista paranemista!

Mama: Kyllä vaan viikot on mennyt tosi nopeeta, tuntuu että vastahan sinäkin jäit pois, vaikka nyt tuntuu nämä viimeset päivät vähän matelevan jostain syystä¿ Niinpä, mitenkähän ne pärjää ilman meitä ;) Vaikka minun sijainen on tosi noheva, eli pitäisi ainakin sen osalta tulla hommat hoidetuksi, ehkä paremminkin :) Sinullahan on ollutkin siellä vauhtia kummipojan kanssa, hyvää harjoittelua tulevaa varten. Ja onneksi flunssa on helpottanut. Minä olen koittanut sitä väistellä tässä, saa nähdä kuin kauan onnistuu. Töissä sitä ei ainakaan vielä ole isommin liikenteessä.

Sara-Maria: Löytyikö tralleja? Ne voisikin olla hyvä apu tuossa hommassa. Tosiaan kaveri on nyt kotiutunut massuusi, jospa pian kuitenkin¿ :)

Tänään olisi tosiaan ollut ihana päivä ulkoiluun, mutta töistä tullessa houkutteli vain sohva enemmän... ja nyt olen koittanut siivoilla ylimääräisiä tavaroita muuton edestä. Miksiköhän sitä säästää kaikkea jos sattuu tarvitsemaan¿

Hyvää viikon jatkoa kaikille enskoille!

Weera rv 30+0 :)

Vierailija
19/27 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäs enskasiskot luurailee? Täytyypä tässä itsekkin aktivoitua taas palstailemaan.

Ekaksi aivan hirmusuuuret onnittelut Butterflylle ja perheelle! Kova kokemus oli äidillekin, nopeaa toipumista toivotan! On varmasti ikävä poikia ja mieli muutenkin herkässä synnytyksen jälkeen, toivottavasti pikkuisetkin pian olisivat kotikuntoisia ja pääsisitte aloittamaan yhteistä elämää.

Sara-Maria, heti kun et ole aamusta kirjoittelemassa niin mietitään että joko on lähtö tullut?.. Taitaapi olla..

Julillakin alkaa olla jo jännät paikat, pikaista toipumista flunssasta! Ei tosiaan olisi kiva synnyttää sairaana.

Weera oli päässyt kolmenkympin rajapyykin yli, ja Saikku 20! Täälläkin viikot poksuu itseasiassa tänään, kun tulee 20 täyteen. Kiva päästä uudelle kymmenluvulle! Vatsaa on nyt kyllä jo oikein mukavasti, että erehtyä ei voi enää. Liikkeitä tuntuu ihanasti joka päivä ja tuntuvat voimistuvan päivä päivältä. Ens viikon rakenneultraa odottelen, vähän se jännittää..

Mites Saikku, kun samoilla viikoilla mennään, ja tietysti muutkin, ootteko huomannut olon muuttuneen jo hivenen tukalammaksi tässä puolenvälin tienoilla? Oon tuumiskellut, että kyllä tää varmaan tästä oikein kunnon norsuoloksi vielä muuttuu, kun nyt jo raskaan ruuan jälkeen joskus tuntuu että poksahtaa :) Muuten oikein hyvä olo on, mutta jos koko päivän on liikkeellä niin tuntuu se illalla kropassa enemmän kuin aikaisemmin.

Tämmöistä tänne. Nyt on pakko alkaa kouluhommia..

Fiiu 20+0

Vierailija
20/27 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks tosipaljon onnea Butterflylle kaksosten johdosta! Kyllä se taitaa Sara-Maria olla seuraavaks sun vuoro vaikka mä meinasin jo viime lauantaina lähteä synnärille -vaan en sitten mennytkään :D

Oli tosiaan jännä yö kun mulla lorahti jotain -jota luulin lapsivedeksi -jota se ei varmaan sitten ollutkaan.. Mutta yöllä pöksyt kastuivat ihan läpi ja aloin panikoimaan että apua, nytkö se jo alkaa, soittelin synnärille ja sain ohjeita.. vettä ei enää tullut enkä mennyt tarkistuttamaankaan. Koko yö tuli tietty valvottua ja jännitettyä mutta seuraavana yönä nukuin paremmin kuin aikoihin.

Mulla on niin tukala olo etten oikein viihdy koneella. Vauva kaivautuu tuolla koko ajan alaspäin, vatsaa särkee, supistaa jne jne.

Tänään oo kyllä vaan maannu säryissäni sängyssä ihan koko päivän!

Anabela 37+1