Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko olette kiristäneet kukkaron nyörejä, kun lama iskee??

Vierailija
22.11.2008 |

Mä kauhistuin kun mies oli ostanut lidlistä jotain halpis pesuainetta jne.. ja perusteli ostoksensa tulevalla lamalla!!! eli nyt meilläkin "säästetään"...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin eka kertaa vain lapsille lahjoja-

en tädeille, en kummeille jne...

Vierailija
2/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän palveluita, kuten kampaaja, kosmetologi, mutta olen vähentänyt taksimatkoja

ostan mahdollisimman luomua lähiruokaa, mutta ehkä vähemmän lihaa

en osta enää ostamisen ilosta, vaan mietin tarvitsenko todella

syyni ovat kyllä enemmän ekologiset, kuin ekonomiset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha ei sitten enää pyöri ja sehän ajaa meidät lamaan....

Vierailija
4/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut esim. yhdstäkään lääkäristä, joka olisi ilman töitä tai vaarassa saada potkut laman takia.

Vierailija
5/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taantuma näyttäisi pukkaavan päälle, mutta työllisyys on yleisesti aika hyvää ja vielä ainakaan ei massatyöttömyyttäkään näytä tulevan. Kun vaan korot pysyvät alhaalla, ei tule useimmille ihmisille mitään hätää. Meillä on asuntolainaa runsaasti, mutta jo ihan nälkäkuurille mennään, niin pystytään kyllä maksamaan korkoja ja siihenhän saa asumistukeakin. Ja kyllä niillä ansiosidonnaisilla elää, kun jätetään kaikki hörhöily pois. Nyt ei ole kuitenkaan työttömyyttä näköpiirissä.

Vierailija
6/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä peruutan sen maanantaina. Kampaajallakin voisi alkaa käydä harvemmin, vaikka kerran kahdessa kuukaudessa. Joululahjoja aion ostaa maltillisesti. Veronpalautuksilla lyhennetään lainaa. Herkkuja ei enää ostella kovin usein; lapset saavat herkkuja jos leipovat ne itse.

Vierailija
7/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa syömistä aion vähentää. Nyt saa jäädä Rossot ym. väliin. Nepalilaisessa aion käydä jatkossakin mutta perusruokaa teen kotona.

Vierailija
8/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja viime viikolla tuli lomautusuutinen, joten tuo "säästäminen" osoittautui hvyäksi ratkaisuksi.

Viime laman aikana minulla oli joka päiväksi töitä, joten nyt tulee nähtyä tämäkin puoli asiasta. Saa nähdä riittääkö meillä pelkät lomautukset vai ovatko vain lopun alkua.

Meitä tekee kaksi henkilöä suunnilleen samantyyppisiä töitä ja tuo toinen on luottamusmies, eli jos joku pihalle laitetaan meidän hommista, niin se olen varmasti minä. Mutta en kyllä kadehdi pätkääkään luottamusmiehen hommia, eli turha ajatella, että olisin jotenkin katkera. Kunhan vaan ymmärrän, että vaikka minulla on tajuton ammattitaito, niin ei se aina riitä.

Vierailija
9/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

autoa en ole halunnut maksaa.

Vanha auto on siis jo kokonaan maksettu ja siksi voisin paremmassa tilanteessa hyvinkin sen vaihtaa uudempaan.

Vierailija
10/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan monta vuotta.

Vierailija
11/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aiheeseen... Taitaa tuosta taantumasta olla jotain hyötyäkin, asuntolainan korot laskevat ja sitä kautta tulee iso säästö.

Vierailija
12/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahan puutteessa, kun verotulot laski, niin kunnilla tms. ei ollut varaa maksaa palkkoja koko vuodelta. Vaikka sairaat piti tietysti hoitaa.

Mutta toivotaan, että tämä lama ei ole yhtä syvä.

Vierailija
13/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkilökunnalla. Ei onnistuisi sitten mitenkään, paitsi jos potilaita jätettäisiin hoitamatta. Toisaalta tämä saattaa olla edessä ihan muutenkin kun suuret ikäluokat eläköityvät...

t. 23

Vierailija
14/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostelen vähemmän herkkuja ja siideriä. Myös vaateostoja itselle olen vähentänyt, vaikka vaikeeta se on. Lapselle ostan tietenkin kaikki mitä tarvitsee niinkuin ennenkin. Vaikka työpaikka on "varma" henkilökuntapulassa olevassa sairaalassa.

Vierailija
15/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.että pitäisi jättää rahaa pankkitilille enemmän kuin ennen.

Vierailija
16/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietyistä ketjuista ostan vain todella harkiten ja harvoin

alet hyödynnetään ja kirpparit

Vierailija
17/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on säästetty todella:::)

Vierailija
18/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä, miksi mun pitäisi muuttaa kulutustottumuksiani, jos lama ei meitä kosketa? Sitten JOS koskettaa niin ruvetaan pihistelemään. Ollaan miehen kanssa "köyhistä" perheistä ja opittu elämään nuukasti, joten eiköhän luonnistu sitten kun on pakko. Sitä ennen en kuitenkaan tingi elintasosta, sillä kuluttamisella nyt on vaikutusta myös teidän työllisyyteen ja palkkoihin. Koko ajan olen säästänyt, niin nytkin.

Joululahjat olen aina pyrkinyt ostamaan sillä periaatteella, että "joulumieltä muillekin kuin omille läheisille" (ts. kehitysmaakaupasta, kotimaista, lähellä tuotettua, reilun kaupan tai luomua) ja se on linja myös tänä vuonna.

Vierailija
19/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on valtion virkamies ja häneltä ei työt lopu, vaikka minulta loppusikin. Ja koska meillä on asuntolaina maksettu, niin tultaisiin toimeen hänenkin palkalla ilman pihistelyä.

Vierailija
20/30 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi monet saattavat alkaa nyt muuttamaan kulutustaan ja esim. säästämään jonkin verran. Olen sitä mieltä, että kovin monet lapsiperheen tavisvahemmat eivät valitettavasti osta kehitysmaakaupasta koskaan mitään vaan oikeasti lukevat esim. hobby hallin kuvastoja ja miettivät mitähän roinaa sitä nyt tilaisi kotiin kun muutkin tilaavat.