Joko olette kiristäneet kukkaron nyörejä, kun lama iskee??
Mä kauhistuin kun mies oli ostanut lidlistä jotain halpis pesuainetta jne.. ja perusteli ostoksensa tulevalla lamalla!!! eli nyt meilläkin "säästetään"...
Kommentit (30)
ei olla koskaan eletty leveästi ja aina ollaan katsottu hintoja, joten ei pahemmin voi enää mistään säästää
meillä muutenkin menee esim ruokakauppaan mahd vähän rahaa, perhe 2 aikuista ja lapset 8v, 4v ja 10kk ja ruokamarkettiin menee noin 400€ kuussa, joten ei tässä enää tartte kiristellä nyörejä.
Ja suurempia ostoksia ei juurikaan ole nyt... paitsi talon laajennus menossa ja sisustusvaihe kohta alkamassa. Mutta niinhän ne sanoo, että rakennustarvikkeiden hinnat putoaa vuodenvaihteessa! =) Ja muutenkin tähän laajennukseen on varauduttu kyllä taloudellisesti ihan ok hyvin, ei tartte lainoja tms.
Juu, lykättiin mökin rakentamisen aloitusta ja siihen säästetyt rahat pistettiin asuntolainan lyhennykseen.
Se lama tulee jos oikeasti ruvetaan säästämään vaikkei tarvetta olisikaan...
Lähinnä olen kauhistellut miten paljon meillä menee rahaa kaikkeen turhaan, tai siis siihen että ei yhtään vertailla hintoja kaupoissa ja ostetaan mitä sattuu.
Olen yrittänyt kyllä ostaa enemmän kotimaisia, esim lapselle Kuomat. Joululahjoja ajattelin ostaa käsityöläisten yms myyjäisistä.
Kotimaisuus kunniaan!
Mä olen ostellut kans kotimaisia/ympäristöystävällisiä yms. lahjoja jouluksi.
Tässä on siis pakko pärjätä näin.
ei meidän tuloille ole toistaiseksi tapahtunut yhtään mitään.
On myös sinällään hauskaa että meidän talouden suunta on juuri aivan päinvastainen kuin yleinen talouskehitys. Minä sain vakiviran, mies vaihtoi parempipalkkaiseen työhön, luovuimme kakkosasunnosta, toisesta autosta jne.
työpaikat ovat varmoja ja tulotaso hyvä. En pahemmin katsele tuotteiden hintoja, ostan jos haluan. Just ostin uuden auton käteisellä ja varasin nuorelleni vaihto-oppilasvuoden Meksikoon.
tänään ostin mm. talvinilkkurit (Vagabond), neuletakin (Zara) sekä topin (twenty8twelve). Lisäksi sain mieheltä jalokiviliikkeestä synttärilahjan :-)
Mies osti Bossilta pari neuletta, joten ihan hyvin pidämme kulutusjuhlaa yllä!