Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten käy eskarissa jos lapsi ei osaa pyyhkiä takapuolta itse? :(

Vierailija
17.02.2008 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

linjana, että lapsi pyyhkii tai jättää pyyhkimättä itse.

Normaalissa esikouluissa lasta varmasti kannustetaan omatoimisuuteen, mutta apua saa tarvittaessa.

Koulun yhteydessä olevissa esikouluissa ei varmaan ole henkilökuntaakaan peppujen pyyhkimistä valvomaan.

Älä huoli. Isolla osalla perheistä on jäänyt lapsilta oppimatta jokin " kaikkien muiden" mielestä ihan normaali taito.

Vierailija
2/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä ei vaan ole otettu asiaksi.. Olen halunnut aina itse lapselta pyyhkiä, mutta tuskinpa sellainen koulun opettajan työnkuvaan kuuluu ;)

Kyllä meillä esikoisen eskarin tutustumislomakkeessa sanottiin, että eskariin mennessä pitäisi itse opetella käymään vessassa, voiteleman leivät, solmimaan kengännauhat, syömään itsenäisesti jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vanhempien tehtävä opettaa se ennen eskariin menoa. Meillä 5 vuotias ei edes anna pyyhkiä vaan pyyhkii ihan itse. Meillä nääs opetetaan nämä vessa asiat kotona.

Ei niillä ole aikaa käydä toisten perseitä pyyhkimässä.

T: neljän lapsen äiti.

Vierailija
4/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkään 5,5 vuotias pyyhi ite (kotona)...mutta johtuu laiskuudesta. Päivähoidossa joutuu kyllä peppunsa pyyhkimään.

Tässähän on aikaa vielä opetella vaikka kuinka, kyl se siitä! :)

Vierailija
5/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus koulunkäyntiavustajana ja siellä oli joukossa yksi poika joka ei osannut mitään. Todella raivostuttavaa kun tammikuussa 7v täyttänyt poika huutaa niin että koulu raikaa " pyyyyyhhhkimääään!! " . Ja mun muka olisi se perse pitänyt pyyhkiä. No ei tod. Sanoin, että siinä on vessapaperia rullassa, että ihan itse otat siitä ja perseesi pyyhit. Kyllä se itki ja sitä kuvotti, mutta pyyhki perseensä eikä sen jälkeen apua siihen pyytänyt.

Meillä ei ole lasten takapuolia pyyhitty. Kun vaippa on jäänyt pois niin itse on saaneet perseensä pyyhkiä.

Vierailija
6/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olin joskus koulunkäyntiavustajana ja siellä oli joukossa yksi poika joka ei osannut mitään. Todella raivostuttavaa kun tammikuussa 7v täyttänyt poika huutaa niin että koulu raikaa " pyyyyyhhhkimääään!! " . Ja mun muka olisi se perse pitänyt pyyhkiä. No ei tod. Sanoin, että siinä on vessapaperia rullassa, että ihan itse otat siitä ja perseesi pyyhit. Kyllä se itki ja sitä kuvotti, mutta pyyhki perseensä eikä sen jälkeen apua siihen pyytänyt.

Meillä ei ole lasten takapuolia pyyhitty. Kun vaippa on jäänyt pois niin itse on saaneet perseensä pyyhkiä.

Vierailija
7/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autetaan tietty ja eskarivuoden aikana kannustetaan siinäki omatoimisuuteen pikkuhiljaa

Vierailija
8/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siirrytään 5-6v ryhmään pitää itse pyyhkiä.

Vierailija
9/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako se edes itse kävellä??

Vierailija
10/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta ei voi sanoa, osaatko edes kirjottaa vielä?

Vierailija
11/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. 7.

Vierailija
12/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen tosiaan voinut lenkkeillä, sillä aikaa kun sinä pyyhit koululaistesi paskaisia perseitä!!

Vierailija
13/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" susta" tai " kirjottaa" ?

Vierailija
14/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele tosiaan ekaks puhumaan ja kirjottamaan oikein, niin jospa sen myötä kaikki muuki sujuis paremmin!

Vierailija
15/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koska olen tosiaan voinut lenkkeillä, sillä aikaa kun sinä pyyhit koululaistesi paskaisia perseitä!!

Vierailija
16/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas täällä porukkaa...

Ap:lle :

Meillä ryhmäavustajat pyyhkivät. Eskarivuoden aikana opeteltiin sitten pyyhkimistä.

Vierailija
17/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen sitä mieltä, että nuo asiat pitäisi jo olla 5- ja 6-vuotiaalla eskarilaisella hallussa.

Vierailija
18/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutten myöskään ole isojen mukuloiden perseitä pyyhkinyt, ovat tehneet sen itse 4v alkaen. Ja pituus 170cm, paino 58kg. Sä?

Vierailija
19/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(alta)vastaajat ovat jotain kaupunkilaisia prinsessoja, jotka eivät ymmärrä murreilmaisua " helevetti" . Sopii tohon perseenpyyhkimiseenkin hyvin. On muuten lapsen kannalta todella noloa joutua pyytämään apua moiseen, kun kukaan muu ei tarvitse... T. 7

Vierailija
20/25 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö on nyt eskarissa. Reilu vuosi sitten, alkukesästä, oppi pyyhkimään pyllynsä itse ja syksyllä meni reippaana eskariin.