Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, tissimaito loppuu!! Neuvoja PLS paniikki iskee kohta

Vierailija
17.02.2008 |

Vauva 6vko vasta ja mun tissit on aivan kuolleet, kaks roikkuvaa pussia josta ei tule yhtään mitään. Mitä mä teen?? yritän pumpata 3hr välein, en saa kun 20-30ml ihan outoa!! ennen tuli yli desi niin että viuhahti, luin imetystuki sivut mutta emmä sieltä mitään konkreettista tajunnut ettämitä kannattas tehdä. Hain kiskalta ykkösolutta mutta ei se mitään auttanut. Eroaako se perhekalja jotenkin, eli oisko parempaa?? alkaa paniikki iskeä..

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö hyvin, lepäile ja ennenkaikkea RENTOUDU, paniikki pois. Kyllä se siitä :)

Ja jos ei edelleenkään heru niin anna vauvalle korviketta, ei se siihen kuole ;)

Vierailija
2/9 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syä jotain rasvaista ja paljon, mammateetäkin voit kokeilla. Jos sinulla ei sitä mammateetä ole, kokeile tavalista alkuun. Ja juo paljon vettä.

Lopeta jatkuva lypsäminen ja keskity siihen, että imetät vauvaa. vauva saa maidon parhaiten herumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin oli tuollaisia aikoja, kun rinnat oli vaan roikkuvat pussit, jotenkin niistä selvittiin, ja kumpaakin imetin useita kuukausia! :) Hätä pois! Ja korviketta voi antaa myös, mutta jatka silti myös rinnan antamista. Kyllä se maito lisii siitä.

Vierailija
4/9 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetä vaan aina kun vauvasi tahtoo rintaa.. kyllä ne alkaa sitten taas täyttyä.. :) Ota ihan rennosti, juo nestettä paljon ja syö hyvin.. Jos vauvasi on nyt siinä " tiheän imun vaiheessa" (kestää pari päivää) niin saattaa viihtyä tissillä aika paljonkin! Tsemppiä vaan.. kyllä se siitä.

Vierailija
5/9 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaurapuuroa rinnat tuntuivat räjähtävän. Toivottavasti auttaisi sinullakin.

Vierailija
6/9 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö mulla tuntuu että pakahtuu... :)

Ap ota rennosti, ei se maito yhtäkkiä lopu, varsinkaan nuin pian synnytyksen jälkeen. Yritä saada nukuttua, syö jotain rasvasta, esim. pizza tai suklaata. Älä enää yritäkään lypsää, imetä vaan ja LUOTA siihen, että maitoa tulee. Se on välillä tuota, vauva kasvaa ja tarvitsee enemmän maitoa, se jatkuva imeminen kasvattaa maitomäärää. Jos luovutat ja annat pullosta, se maitomäärä ei kasva. Näin periaatteessa, mutta ei siitä kannata ottaa stressiä, muista sekin, että ihan kunnon ihminen lapsestasi kasvaa pulloruokinnallakin, jos maito kerta kaikkiaan ei riitä!

t. kuuden äiti, osa lyhyellä ja osa pitemmällä imetyksellä

Vierailija
7/9 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii ;)

Vierailija
8/9 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maidontulo on tasaantunut ja sieltä tulee enää vain sopiva määrä maitoa vauvalle. Eli ylimääräisiin pumppauksiin ei riitä. TArvittava maito nousee rintaan imettäessä.

Vierailija
9/9 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään olen huomannut että kun syö paljonrasvaa ja hiilihydraatteja, juo paljon ja lepää, maitoa tulee paremmin. Stressi heikentää maidontuloa, samoin huoli imettämisestä.

Luultavasti maito on hetkellisesti vähissä kun vauvan ravinnontarve on kasvanut. Jos voit, vietä pari päivää vauvan kanssa rauhassa ja lähekkäin, syö paljon, juo paljon, anna vauvan imeä aina halutessaan ja vaikka nukkua rinta suussa. Nauti olostasi mahdollisimman paljon, lue, katso telkkaa, jätä kotityöt tekemättä, herkuttele. Lämpö, rentoutuminen ja vaikkapa suihkussakäynti auttavat myös, pikku torkuistakin on apua.

Jos maitoa on tullut hyvin, se ei lopu yhtäkkiä. Pumppaaminen ei kerro mitään, itse olen saanut parhaimmillaankin vain 50 ml pumpattua ja kolme vauvaa olen kuitenkin imettänyt nopeasti isoiksi (kasvu 350-500g/vko).