HELEVETTI mä vihaan tätä kerrostalossa asumista!!!
Myytiin rivari ja rakentamisen ajan asutaan kaupungin vuokrakerrostalossa. Talo on ihan rauhallinen, ei ole järjestyshäiriöitä tms, mutta voi VIDDU mä inhoan asua täällä!!!
- Helvetin ahdasta!
- Kauheet käryt aina rappukäytävässä (jotka tulee asunnoista). Milloin haisee kaalilaatikko, milloin tupakka jne.)
- Aina joku poraa jossakin tai muuten vaan naputtelee seiniä
- viimeisen päälle huono pohjaratkaisu
- ruma asunto ja kaikki repsottaa, esim. kaikkia väliovia saa hampaat irvessä renkuttaa, että saa ne auki/ kiinni
- aina pitää miettiä, että voikohan nyt käydä suihkussa, kuunnella musiikkia kovemmalla, pestä pyykkiä jne.
- AHDISTAA AHDISTAA AHDISTAA!!!!!
Kommentit (35)
90 m2 ylimmästä kerroksesta hakkaa monet omakotitalot moneen kertaan. ei pihatöitä, ei meluavia naapureita (ainakaan vielä ;)). Ei ikinä omakotitaloon ellei pakoteta.
Mua ei jaksa kiinnostaa, milloin naapuri käy kusella, suihkussa tai tupakalla. Evvk, milloin sillä käy vieraita, mitä se syö, millä päällä se on. Nämä kaikki pakkosyötetään kerrostaloasukille. Jatkuvasti päitäisi olla kuulosuojaimet korvissa ja laput silmillä, että voisi välttää nuo elintärkeät tiedot.
Se oli ihan kamalaa. Siis aivan kamalaa. Mitkään hyvät puolet ei peittoa sitä, että ei ole oikeasti mitään yksityisyyttä. Ihan kamala olla toisten silmien ja korvien ulottuvilla.
Aiemmin asuttiin luhtitalossa tokakerroksessa, mut sekin ahdisti niin paljon. tosin meille syntyy viides lapsi niin jo olosuhteiden pakosta helpompaa elämä okt:ssa uudellamaalla yhden kunnan keskustassa. Meillä ei ainakaan kuskaamisongelmaa ole. Harrastuspaikat ovat lähellä, tosin kyllä kuskataan tarvittaessa.
Vierailija:
Mua ei jaksa kiinnostaa, milloin naapuri käy kusella, suihkussa tai tupakalla. Evvk, milloin sillä käy vieraita, mitä se syö, millä päällä se on. Nämä kaikki pakkosyötetään kerrostaloasukille. Jatkuvasti päitäisi olla kuulosuojaimet korvissa ja laput silmillä, että voisi välttää nuo elintärkeät tiedot.Se oli ihan kamalaa. Siis aivan kamalaa. Mitkään hyvät puolet ei peittoa sitä, että ei ole oikeasti mitään yksityisyyttä. Ihan kamala olla toisten silmien ja korvien ulottuvilla.
Siis häh? Lasitalossako asuitte.
Minä en ole tässä kuussa edes nähnyt naapureitani. Saati että tietäisin mitä heillä on päällä, milloin käyvät tarpeillaan jne.
En ihan heti omakotitaloon muuttaisi. Rivitalossa olisi kiva kun olisi vähän pihaa, mutta ihan hyvin kerrostalossakin olen viihtynyt.
Itse en tupakoi. Niin alkoi huimaamaan kuten aina jos vahingossa katson jostakin korkeelta alas.
ap ei nyt onnistunut saamaan ketään katteelliselle tuulelle :) Itse ainakin kammoksuisin omakotitaloa maaseudun " rauhassa" ... hrr...
Ehkä mulle on vain sattunut lähes aina mukavat naapurit, joiden kanssa naapuriapu pelaa ja voidaan kahvitella jne. Nykyisin rivarissa ja omakotitaloon en muuttaisi missään nimessä! Täälläkin kaipaan vain entisiä naapureita, ollaan siis melko vastikään muutettu. Onneksi nykyisetkin naapurit on tosi kivoja!
Onnea vaan valitemalasi tiellä, älä silti oleta että kaikki tykkäisivät samasta kui sinä. Minä ahdistuisin noin " rauhallisesta" paikasta. Haluan elämää ja naapureita älämölöineen ympärilleni.
Minä myös vihaan kerrostaloasumista. Toisten hajut, melut, kyttäämiset jne.. Kaikki on ällöttävää!!
En IKINÄ maksaisi jostain kerrostalokopista (tai siis siitä osakepaperinipusta) montaa sataatuhatta ja sit naapurissa asuis joku parveketupakoitsija!!! Hyi hitto!! Vuokrataloa en halua edes ajatella!
Asun erittäin mielelläni omakotitalossa. Nautin kesällä omasta pihasta ja hoidan sitä juuri niinkuin haluan. Talvella saan tehdä itse lumityöt ja koirani saa kakata mihin haluaa.
Omakotitalossakin olen asunut, mutta en tykännyt koska
-tylsät pihatyöt (lumenluonti, nurmikko, haravointi jne)
-Kaikki viat pitää selvittää itse (toki saa ammattilaisen apua kun kutsuu, mutta kuitenkin hankalampaa kuin kerrostalossa) ja paljon kunnostustöitä
-Omakotitalot ovat usein huonompien kulkuyteyksien päässä kuin kerrostaloalueet (ei aina), monilla auto on lähes välttämätön. Nyt pärjäämme ilman autoa.
-Rasitti se jatkuva ruohonleikkureiden yms. pärinä
-Usein huonommat lähipalvelut (kaupat, terveyskeskukset, kirjastot) kuin tiheämmin asutuilla alueilla
Ainoa mitä kaipaan omakotiasumisesta on se että kesällä voi pitää juhlia/istua iltaa ulkosalla. Ihan sen takia en kuitenkaan viitsi omakotitaloon enää muuttaa.
Mutta tosiaan hyvä että ollaan erilaisia, ei olla kaikki tunkemassa samaan paikkaan asumaan ;)
Olen asunut omakoti-ja rivitalossa ja tämä on parasta. Toinen kerros, eikä tartte vedellä verhoja tai kaihtimia, minua ahdistaa kun ei näe ulos.
On niin huoletonta, kaikki toimii soitolla, eikä pelota!
Mä olen asunut n. 10 vuotta, vuokralla kaupungin asunnoissa Helsingissä. Ja yhdessäkään en ole pahemmin viihtynyt. Jos ei ole naapurit ongelmaisia, niin sitten on jotain muuta vikaa. Huoltomiehet on laiskoja paskoja melkein jokainen.
Nyt olen jo monta vuotta asunut omakotitalossa, ja en voi muuta kuin huokaista helpotuksesta. Jossain vaiheessa asuttiin rivitalossa, ensin vuokralla ja sitten ostettiin oma. Ja jo sekin oli mukavampaa kuin asua kaupungian kerrostaloissa. Otan ap osaa ja ymmärrä sua ihan täydellisesti!
Mutta nää jotka asuu jossain vuokralukaaleissa paska-alueilla, niin ei ne siitä oikesti tykkää. Haave on kuitenkin oma asunto jossain hyvällä aluella, oli se sitten omakotitalo- rivi- tai kerrostalo. Valehtelevat vain lämpimikseen, että mukamas tykkäävät. Kukaan järkevä ja fiksu ihminen ei asu kaupungin luukussa vapaaehtoisesti. Jos heillä on varaa valita, niin ihan varmasti muuttavat pois.
Asunnot tietty saattaa olla ihan ok! tosin harmailla muovilattiolla, mutta noin muuten ok! Mutta se kaikki muu paska, kurjat naapurit ja paskat huoltoyhtiöt (laiskat huolomiehet). Ja vaikka miten kuuluis johonkin talotoimikuntaan, niin ei ne mitään päätöksiä pääse oikeesti itse tekemään, korkeintaan jotain ehdotuksia, ja nekin on sitten sen kusipäisen isäinnötsijän päätettävissä loppupeleissä.
No, mä olen kyllä ihan mielissäni itse siitä että kaikilla ei ole varaa ostaa taloa tai asuntoa täältä missä me asutaan. Pysyypä paska ja rupusakki oikeesti siellä missä niiden pitääkin pysyä.
T: n. 2 vuotta Helsingin kaupungin vuokratalossa asunut entinen asukas.
Vierailija:
No, mä olen kyllä ihan mielissäni itse siitä että kaikilla ei ole varaa ostaa taloa tai asuntoa täältä missä me asutaan. Pysyypä paska ja rupusakki oikeesti siellä missä niiden pitääkin pysyä.
T: n. 2 vuotta Helsingin kaupungin vuokratalossa asunut entinen asukas.
Olosuhteiden pakosta asutaan. Talo täynnä kyylämummoja. Saatiin mm. valitus siitä, kun olin nostanut täkit parvekkeelle tuulettuun (en roikkumaan reunoilta). Jatkuvaa remppaa ja nyt odotan kauhulla parin viikon päästä alkavaa hissiremonttia, joka kestää yli kuukauden ja jonka takia meidän vauva ei varmaan nuku lainkaan päikkäreitä tai en itse nuku aamuvuoron jälkeen yhtään ja saan mennä iltavuoroon silmät ristissä:(
Miehellä on ok-talo hyvällä paikalla lähellä keskustaa, mutta miehen 90-vuotias mamma asustaa sitä ja saa asuakin niin kauan kuin siellä pärjää.
Ja ap:lle tiedoksi. En tiedä mitään juntimpaa kuin tusinarivarit.
täällä on ainakin yksi kerrostalokämppäänsä tyytyväinen kaupunkilainen, jonka naapureista ei ole ollut koskaan häiriötä. Johtuneeko sitten siitä, että asumme omistusasunnossa ja vielä melko hintavalla paikalla? Täällä naapurit on ihania ja ystävällisiä ja HILJAISIA. Rivariin voisin harkita muuttavani, mutta omakotitalo on kirosana. Meitä on moneen junaan ja jotkut jää laiturillekin ;-)