Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia oireita on lapsen astmassa?

Vierailija
15.02.2008 |

Miten selvisi ja missä iässä? Missä kävitte tutkimuksissa? Yksityisellä vai tk lääkärillä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli 7kk ja aina vain korvatulehdus , nuha , keuhkoputken tulehdus ja ab kuuria toisne perään. kunnes mentiin yksityiselle joka totesi heti keuhkot kuuneltuaan onko teillä ventoline mukana. no ei ole. miksi ei kun tällä lapsella on astmakohtaus päälä. minä siihen että koska se on märätty keuhkoputkentulehduksen aikasieen hoitoon ja en ole astmasta tietoinen

astman taustalta löytyi myös maitoallergia.

nyt lapsi 8kk ja saatiin ventoline 4 kertaa päivässä ja flixotide 2 kertaa ja oirt menneet ohi eikä ole ollut keuhkoputkentulehduksia.

Vierailija
2/5 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun yskitti kovasti

ja kuivaa yskää muutenkin herkästi vaikka ei ollut flunssaa

sitten 1,5v selvästi hengenahdistusta päivystyksessä antoivat maskilla avaavaa joka helpotti

lopulta tilanne niin pahaksi meni et joutui sairaalaan moneks päiväks ja sitten vasta aloitettiin astmalääke säännöllisesti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä melkolailla samanlaista. 1,5 vuotiaalla kerran hengenahdistusta, joka ilmeisesti oli laryngitti. meni ohitse hengitettävällä adrenaliinilla. Hengitys oli tosi työlästä ja yskä paha flunssan yhteydessä. Yskää on juuri öisin eniten, korvat putkitetut tulehduskierteen päätteeksi. Ongelmana jatkuva nuha ja yskä. Keuhkot kuvatut, niissä ei rakenteellista vikaa. Tulehdusta. ap

Vierailija
4/5 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöyskää, pihalla ollessa kovalla pakkasella hengästyessä ,niin kova yskä iski, että oksensi.

ikää oli silloin. 1v2kk.

Vierailija
5/5 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, tiedätkö että taas täsmää?! Meillä myös oksennetaan joskus, kun tulee oikein kova yskänpuuska. Joskus hengästyy riehuttuaan ihan kamalasti ja pakkasessa yskii kovasti myös. Täytyy varmaan varata aika yksityiselle lastenlääkärille. Oletteko saaneet diagnoosinne tk lääkäriltä vai mistä? Olin pöyristynyt, kun tkn sairaanhoitaja väitti, ettei alle kolmevuotiaalla voi olla astmaa vaan keuhkoputket ovat niin ohuet, että kaikki tämä voi siitä johtua ja painotti, että HÄN ei ainakaan haluaisi lapselleen sellaista diagnoosia. Niin, kukapa haluaisi! En ainakaan minä! Kyllä suututti. Meillä on suvussa paljon astmaa, isäni puolelta lähes kaikilla paitsi minulla ei. Sukurasite vahva myös. ap