Apua! Mä halusin sairaanhoitajaksi, mutta en iletä koskea pippeleihin! Kuinka usein hoitsut joutuu
katetroimaan jne?? Missä muissa tehtävissä joutuu koskemaan niihin vehkeisiin...??
Kommentit (15)
kannattaa varmaan unohtaa koko juttu, jos jo pippelitkin tekee pahaa!
Minusta on vielä pahempi pestä naisia, ja levitellä häpyhuulia esim. katetroidessa. Siis jos ajattelee, että kumpi on inhottavampaa. Kyllähän sen tekee, mutten tykkää.
Ei niitä ajattele sillä tavalla, sitä vaan tekee työnsä. ;)
Päivittäin useasti tai ei koskaan - siltä väliltä.
Esim. itse olen päivystyksessä töissä ja katetroin ehkä pari kertaa kuussa, alapesuja teen tyyliin kerran viikossa. jos on töissä esim. ajanvarausvastaanotolla, näitä ei juurikaan tarvitse tehdä.
entäpä ne peräreikä tehtävät? Pitääkö sinne koskea usein...? Harmittaa jos pitää tän takia unohtaa tuo ammatti...
riippuen työpaikasta ja takapuolta pesemään sekä ulosteita pesemään. Näitäkään tehtäviä ei välttämättä joudu tekemään, jos menee töihin jonnekin ajanvarauspolille tai sairaanhoitajan vastaanotolle. Ei ainakaan niin usein. Oletko harkinnut terveydenhoitajan työtä? Siinä ei olisi näitä likaisia hommia niin paljoa.
Pitäähän sun ne tehtävät opetella eli ihan ilman ei voi edes valmistua, mutta ainahan voit hakeutua sellaisiin tehtäviin ettei noita tarvitse suorittaa! Vaikkakin oudolta kullostaa hoitsu, joka noin ällöäisi tuseeraamista tai katetriointia, ne kun ovat ihan perushommia...
niin että voisit tottua ihan normaaliin alastomaan vartaloon. Eihän tuommoinen kammo ole edes normaalia.
vaikka niitä ei työkseen haluaisi varsinaisesti tehdä... t. se sh, joka puhui missä niitä ei tarvitse tehdä ;)
Siksi olenkin töissä ensiavussa, jossa sitä joudun äärimmäisen harvoin tekemään.
Veri, oksennus jne. ei mua ällötä ollenkaan, mutta toi paska!! En voisi kuvitellakaan olevani millään osastolla töissä!
80-vee papat ei kiihota pahemmin.
Aika monta iljettävämpääkin tehtävää hommaan kuuluu.
viitisen käsinhoitelua.