60 m2 tumman paneelikaton maalausta valkoiseksi.... Firmat varmaan laskuttavat aika paljon tästä.
Kommentit (8)
Me ollaan maalattu itse. Ja ihan hieno tuli.
Mene rautakauppaan,saat asiantuntevat neuvot sieltä. Tummuneen paneelikaton maalaukseen on kehitetty ihan oma maali.
kesällä puu " suurimmillaan" kun kosteampaa, talveksi taas kuivaa ja " kutistuu" .
En nyt kuitenkaan pitäisi suurena ongelmana tuota.
Teimme uuden paneelikaton maalaamattomasta paneelista kesällä ja maalasimme sen myös. Ei ole tullut maalaamatonta puuta näkyviin näin talvellakaan katon kuivuessa.
vaikkei ollut edes mitään ylikallista tumman pohjan peittävää maalia. Kattoa ei normaali ihminen hirveästi kyttäile, eli vaikkei se nyt ihan täydellinen olisikaan niin ei haittaa.
Minua itseäni (ja aivan varmasti miestäni) haittaisi jos katto olisi ruma. Kun remontoidaan, pitää jäljen olla kunnollista. Muuta emme hyväksy.
Toiset näköjään tyytyy vähempään, kiva heille.
tv. se joka väitti, ettei paneelikattoa maalaten hyväksi saa.
Vierailija:
Minua itseäni (ja aivan varmasti miestäni) haittaisi jos katto olisi ruma. Kun remontoidaan, pitää jäljen olla kunnollista. Muuta emme hyväksy.Toiset näköjään tyytyy vähempään, kiva heille.
tv. se joka väitti, ettei paneelikattoa maalaten hyväksi saa.
Kyllä, tyydyn vähempään jos/kun kyse on KATOSTA. Se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa, puhumattakaan siitä ajasta mikä menee jos esim. paneeleja lähtee irroittelemaan tai vastaavaa aivotonta touhua. On muutakin elämää, onneksi. Säälittäviä nirppanokkia toiset... Ei täydellinen = ruma? Taidat itse olla RUMA ihminen... Mieti sitä omassa täydellisyydessä maailmassasi.
Katto jos on vaan katto, niin jätä laittamatta.
Toisilla on silmää kauneudelle, toisilla ei.
tv. täydellinen =)
Mitään tummia raitoja ei ole näkyvissä ja katto on kaunis nyt. Rautakaupasta saa sitä paneelimaalia ja sitten vaan käy mopilla läpi katon ja pyyhkii pahimmat pois. Ei me ainakaan hiottu mitään, eikä kukaan tuttukaan ole hionut hyväkuntoista paneelia. Siihen vaan maalia päälle ja that' s it. Kaikilla on jälki ollut hyvää ja eräskin teki tuon maalausoperaation jo muutamia vuosia sitten ja edelleen on kuin juuri maalatun näköinen. (ei kupruile maali yms.)
Sitten vaan ensin varrellisella pensselillä välit ja päälle telalla pitkät paneelit. Kaksi maalauskertaa riitti meillä. Muista ensin sutia vaan ne välit ja sitten vasta isot pinnat telalla. Mä käytin vartta koko ajan, niin ei tarvinnut kuin pahimmissa ongelmakohdissa nousta jakkaralle. Tosi helppo homma. Kädet vähän väsyy, mutta muuten tuollaisen alueen maalaukseen tuskin menee yli 10 tuntia, mutta tietysti sitä tekee pienemmissä pätkissä.
Vierailija:
Paneelikatto elää ilmankosteuden mukaan. Jos maalaat valmiin katon, siihen tulee tummia raitoja paneelien väliin kun katto elää. Jälki on siis tooooodella ruma.Irrota laudat ja maalaa lautoina ja nakuttele maalatut takaisin.
Kokeile ekana vaikka eteisen katto tai joku muu pienemmän tilan katto, jos et usko.
Paneelikatto elää ilmankosteuden mukaan. Jos maalaat valmiin katon, siihen tulee tummia raitoja paneelien väliin kun katto elää. Jälki on siis tooooodella ruma.
Irrota laudat ja maalaa lautoina ja nakuttele maalatut takaisin.
Kokeile ekana vaikka eteisen katto tai joku muu pienemmän tilan katto, jos et usko.