Erilaiset raskausoireet tytöistä ja pojista?
Heh, tässä itsekseni olen pähkäillyt, kun kerran ystäväni sanoi että vanhankansan mukaan pojista on hurja pahoinvointi, mutta tytöistä ei. Itselläni ennestään kaksi poikaa ja pahoinvointi oli kamalaa. Nyt raskaana ja pahoinvointi taas ihan kamalaa. Eli olisikohan kolmas poika tuloillaa? Iham mielenkiinnosta olisi kivaa tietää miten muilla on ollut :)
Kommentit (24)
...että " tyttövauvat vievät äidin kauneuden ja heistä myös tuplanaishormonien vuoksi pahoinvointia enemmän kuin poikaa odottaessa" ja " poikasikiö taas saa puberteetin puhkeamaan uudelleen" ... eli ilmeisimmin testosteronilla selittyy se.
No. Minulla neljäs raskaus. Esikoinen poika, pahoinvointi alkuraskaudesta kova, raju. Kaksi tyttöä sen jälkeen, pahoinvointia kyllä, mutta joko aika kullannut muistot tms. mutta en muista pahan olon jatkuneen kuin alun 3-4kk.
Nyt mahassa taas tyttö, pahoinvointia KOKO raskauden vaihtelevasti. Ei ole päässyt sanomaan, että olisi milloinkaan varsinaisesti ohi mennyt. Oksennusolo saattaa tulla todella yllättäenkin.
Olen tosin kovin herkkä ylipäänsäkin reagoimaan hormoneihin. Pillerit eivät sovi ollenkaan, ja raskaushormonit saavat kyllä kehossa heti vastetta.
Luulen, että vaikka tyttöä tai poikaa odottaessa voikin olla eroja, niin äidin herkkyys ylipäänsä hormonitasapainon vaihteluun on se merkittävin asia....
Mutta mielenkiintoista on lukea, että minkälaisia kokemuksia kenelläkin on ollut. Yksilöitähän me kaikki olemme ja kehossa kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Ystävälläni on kaksi tyttöä, toisesta ei mitää muita oireita kuin kipeät rinnat, toisesta jatkuvaa oksentamista ja 24 h väsymystä, vatsan mallikin oli erilainen. Hän oli 100% varma oireiden perusteella saavansa pojan, mutta tyttö tuli.
Serkullani on kaksi poikaa ja samanlailla kävi, ekasta ei mitään oireita, toisesta kauhea pahoinvointi. Molemmat poikia=)
Itsellä ensimmäinen oli poika, aamupahoinvointia viikolle 11, iho todella huonossa kunnossa (lääkärin mukaan raskaushormonit ja testosteroni vielä pahentaa). Vatsa oli selkeä " poikavatsa" pieni maapallo edessä, ei näkynyt taakse.
Nyt olen vasta viikolla 7+5, pahoinvointi kestää ympäri vuorokauden (kauheeta=() Ja ihoni taas kauheessa kunnossa, näppyjä, kasvoissa, selässä, rinnassa, käsivarsissa. Ja väsymys ihan tajutonta. Sukupuolta en luonnollisestikaan vielä tiedä, saas nähdä.
Taitaa oireet olla joka raskaudessa ainutkertaiset=)
Mínulla molemmissa poikaraskausissa todella hyvä iho (olen atoopikko). Eli olisko testosteroni tehnyt sen hyväksi?
on se, että tyttö vie äitinsä kauneuden. Eli tyttöä odottaessa naama kukkii ja tukka voi huonosti... Mitään tuollaisia kokemuksia ei mullakaan ole, tosin tukka lähti muutama kuukausi synnytyksestä, mutta eihän se mikään raskausoire enää ole :)
Maaria 35+2