Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaiset raskausoireet tytöistä ja pojista?

14.02.2008 |

Heh, tässä itsekseni olen pähkäillyt, kun kerran ystäväni sanoi että vanhankansan mukaan pojista on hurja pahoinvointi, mutta tytöistä ei. Itselläni ennestään kaksi poikaa ja pahoinvointi oli kamalaa. Nyt raskaana ja pahoinvointi taas ihan kamalaa. Eli olisikohan kolmas poika tuloillaa? Iham mielenkiinnosta olisi kivaa tietää miten muilla on ollut :)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja molempia löytyy. Kaikissa raskauksissa löytyy samanlaisuuksia ja erilaisuuksia ed. mainituista raskausoireista äärilaidasta toiseen, mutta kahden tyttöraskauden kanssa oli selvät yhtenäisyydet; kahvi ei maistunut koko raskauden aikana ja naama/päänahka kukkivat puoliväliin raskautta saakka. Pahoinvointia oli ensimmäistä lukuunottamatta (poika) muissa raskauksissa ja närästys oli kauheaa kaikkien kanssa. Sykkeet kaikissa raskauksissa olivat 135-160 välillä (laskin joskus keskiarvon jokaisessa raskaudessa ja se oli kaikissa 146-148).

Kaksi ystävääni saivat hiljattain vauvat ja toisella oli ennestään yksi poika (saman isän kanssa) ja toisella kaksi poikaa (eri isän kanssa). Molemmat olivat varmoja tytöistä, niin erilaisia raskaudet olivat edeltävään olleet ja ultrakin viittasi tytön suuntaan. Pojat tuli molemmille. Itsellenikin ultra lupasi ensimmäisessä raskaudessa tyttöä, vaikka oma vaisto puhui alusta saakka pojan puolesta (poika siis tuli).

Vierailija
2/24 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöä odottaessa:

Syke oli 140-160, rinnat kipeytyi ennen plussaa ja alkoi vuotamaan neljännellä kuulla, närästi, viiva tuli vatsaan. Poikafiilis. Tututkin pojaksi väitti. Isä sanoi, että tytön kyllä tekasi.

Poikaa odottaessa:

Syke 122-138, huonovointisuutta lähes koko raskauden (vain pari tuntia päivässä ei yököttänyt), supisteli ennen kuin puoliväli oli täynnä, rinnat ei ollut arat. Tyttöfiilis, ultrassa rv kakskytjotain ja 32 " varma tyttö" . Isä vannotti, että poika sieltä tulee, vaikka ultrissa oli mukana..

Mä oon kuullut kans että " poika kohtelee äitiään hyvin" , eli ei kiusaa pahoinvoinnilla ja näppylöillä, mulla tää ei pitänyt paikkaansa. Ja niistä " finneistä" kans että " ei mahdu yhteen naiseen kahden naisen hormonit" ja siksi pukkais finnejä siis tytöltä.

Tää kolmas alotti tissikivut ja yökötyksen ennen plussaa. Hedelmiä tekee mieli, karkkia/suklaata ei yhtään (mutta syön, kun sitä mies kotiin kantaa;) ), pyörryttää helposti ja olen äkänen kun ampiainen. Alussa olen, enkä tiedä kumpi tulee, saas näkee:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

KERTOKAA PLIIS KOKEMUKSIANNE/YSTÄVIENNE KOKEMUKSIA tästä aiheesta, jotta saan vahvistusta tai kumoamista omille tiedoilleni (itse olen melko lukkiutunut määrittämään vauvan sukupuolen juuri tästä rintojen arkuus-asiassa)

Kertokaa myös onko esim 2-3 tytön äidin odotuksissa ollut kaikissa sama oire rinnoissa vaiko vain esikoista odottaessa????

SIIS:

->tyttöä odottaessa on rinnat kipeytyneet jopa jo ennen plussaamista eli ensi oire on ollut rintojen yleinen arkuus tai/ja etenkin nännien arkuus

-> poikaa odottaessa ei rinnat ole olleet ihmeemmin arat tai nännit arat

Vierailija
4/24 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näin: Ensimmäisessä raskaudessa ihan hirveetä kuvotusta ja pahoinvointia rv 6-14, paino tippui monta kiloa ja TYTTÖ syntyi. Toisessa raskaudessa vielä pahempi pahoinvointi rv 6-13 ja paino tippui ekaa raskautta enemmän ja TYTTÖ syntyi.

Nyt odotan kolmatta, pahoinvointia ei ole juurikaan esiintynyt, ainoastaan yhden viikon (rv 6) aikana oksensin 2 kertaa ja se oli siinä. Mielenkiinnolla odotan, että kumpi tuolla masussa mahtaa asustella.. Olen kuullut kylläkin, että vaikka kuinka olisi samanlaiset taikka erilaiset oireet niin silti saattaa tulla samaa sukupuolta kuin edellinenkin. Mut eikö se ole tärkeintä, että terve vauva siellä asustaa!!!

KK82 sekä masu-asukki 18+4

Vierailija
5/24 |
04.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan viidettä.

Kolme ekaa oli POIKIA, pahoinvointia( oksentelua ) n.14 rvko:lle asti. Suolaiset maistui. Närästystä alussa ja lopussa.

Naama oli aika hyvässä kunnossa.

Neljäs oli TYTTÖ, pahoinvointia ( oksentelua ) n . 23 rvk:lle saakka.

Makeat ja raikkaat maistui enempi. Närästys vaivasi ainakin lopussa...

( En usko närästyksen ainakaan vaikuttavan sukupuoleen ;-))

Mahan muoto ollut AINA sama .( Mihinkähän se muuttuisi??? ;-)

Edessä ja pallomainen.

Jonkun pojan odotuksessa tuli viiva vatsaan, mutta ei muiden...

Nyt yökkäillyt vielä 17-18 rvk:lla, mutta suolainenkin maistuu. Kahvi ekaa kertaa lähes kokonaan pois!

Saapa nähdä kumpi tulee...;-)

Vierailija
6/24 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut pahoinvointia juuri ollenkaan. Ultran mukaan on poika tulossa.

Vierailija
7/24 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka oli poika, " normaali" pahoinvointi, toka tyttö pahempi pahoinvointi, nyt tiedän 100% odottavani tyttöä ja pahoinvointi oli niin järkyttävä, että koskaan enää en itseäni vapaaehtoisesti tähän tilaan saata. Oikeasti.

Itse olen kuullut pikemminkin, että tytöistä tulisi pahempi pahoinvointi. Itse en tosissaan näihin usko, mutta olen kyllä näköjään vahvistus tälle teorialle.

Vierailija
8/24 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden raskausaikana ei ole ollut minkäänlaista pahoinvointia.

Nyt odotan viidettä lastani, ja koko päivän kestävä pahoinvointi oli raskausviikoilla 6-14.

Nyt olo on hyvä, ja ruokaakin voi syödä tulematta pahoinvoivaksi.

En tiedä vielä tulevan lapsen sukupuolta, rakenneultra on reilun kahden viikon päästä, jospa asia silloin selviäisi.

Manteli- rv 18

Vierailija
9/24 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole voinut pahoin kummassakaan raskaudessa ja eka oli poika, nyt odotan tyttöä (istukkabiopsian perusteella eli 100 % varmasti) raskausviikolla 32. Eroa näissä kahdessa raskaudessa on se, että poikaa odottaessa koko naama, decolte ja yläselkä oli täynnä akne-tyyppistä isoa näppylää, mitä mulla ei ole koskaan teininä ollut. Poikasikiöiden erittämä testosteroni voi kuulemma aiheuttaa tämän. Nyt tyttöä odottaessa ei ole iho-oireita eli pitänee paikkansa tuo selitys.

Vierailija
10/24 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka poika, toka tyttö, kolmannen pistäisi olla poika (rv 39+4....). Esikoisen raskaus oli erillainenen kuin kakkosen ja kolmosen, eli eka ilma pahoinvointia, painoa lisää 20 kg, kakkonen ja kolmonen pahoinvoinnilla ja painoa n 12 kg. Mahan muoto sama kaikissa, mistään ei viivaa tai raskausarpia.

Pojat ehkä hikanneet enemmän kuin tyttö, jos nyt jotain yhdstävää yrittää löytää :-)

Vierailija
11/24 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat olla ihan raskaus kohtaisia nuo oireet :) Itsellä on tyttö ja poika, eivätkä raskaudet eronneet toisistaan oikeastaan ollenkaan. Pahoinvointi jatkui kummastakin noin rv 17 asti ja oli kenties esikois tytöstä aavistuksen verran pahempi. Kummastakaan ei tullut sitä hormooni viivaa mahalle ja kilojakin saman verran. Pojalla tosin sykkeet olivat hieman korkeammat (yl. yli 140-150) ja suklaa oli suuri intohimoni :)

Vierailija
12/24 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäinen oli tyttö ja häntä odottaessani pahoinvointi jatkui rv 30 ati ja alussa vietin yötkin vessassa :( Nyt odotan toista ihan alkumetreillä ja olen kärsinyt pahoinvoinnista viikon. Mutta yöt olen saanut nukkua ja vessanpönttö tulee tutuksi pääsääntöisesti vain aamulla :)

Äidilläni on kaksi tyttöä ja hänellä oli kuulemma kummastakin kamala olo. Siskolla taas kaksi poikaa ja hän ei oksentanut raskausaikana keraakaan. Liekkö se olisi sitten poikaa pukkaamassa...?

Vierailija
13/24 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tyttöä ja poika.Tytöistä oksensin pitkin päivää mutta pojasta en oksentanu kuin kerran.Pojasta mulle tuli päänsärky joka kesti koko odotus ajan ja olin aivan mahdoton vilukissa.Villasukat jalassa kuljin koko odotus ajan.

Vierailija
14/24 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani joka on siis tyttö minua yökötti raskauden alussa varmaan viikole 16 ja tämä kuvotus alkoi uudestaan loppuraskaudesta.

Nyt odotan toista lasta jonka sukupolvea en tiedä ja oireet ovat samanlaiset kun ensimmäisellä kerralla jopa voisin sanoa, että viellä voimakkaammat. Mieluhalut/inhokit ovat samanlaiset eli:

Kaikki hapan ja kirpeä maistuu erittäin hyvälle kuten kaikki situshedelmät, appelsiinimehu, greippimehu, hapankaali, punajuuri , piimä, tomaatti, vihannekset ja keitot. Kaikki rasvainen ruoka ällöttää.

Molemmissa raskauksissa mieletön närästys. Esikosiella oli valtavan paksu musta tukka syntyessään. Olen lähes varma, että tulevalla vaavilla on myös samanlainen tukka. Intuitio sanoo, että tämä tulokas olisi myös tyttö oireiden perusteella.

Toukokuussa selviää olinko väärässä vai oikeassa.

Ystävättärellä joka on 3 lapsen äiti kärsi tyttöjen kohdalla pahoin kovasti, mutta poikaa odotellessa pahoinvointia ei ollut lainkaan.

Vierailija
15/24 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta närästi aivan vietävästi ja koko raskausajan, ja tytöllä oli paksu ja pitkä musta tukka. Tokasta ei närästänyt juuri ollenkaan, ja sanoinkin että kalju tulee... Pojalla oli hiukan lyhyempi ja harvempi tukka, mutta ihan riittävästi silläkin. Nyt närästi alusta, mutta ei sen jälkeen, enkä kyllä mene sanomaan sukupuolesta enkä tukasta enää yhtään mitään :)

Kaikista kolmesta ollut yökötystä alussa, en kertaakaan ole oksentanut. Senkään puolesta en sano sukupuolesta mitään.

Kaikista ollut poikamasu, takaapäin ei näy nytkään vaikka viikolla 36 mennään.

Kaikista on miltei lakannut karvat kasvamasta.

Eka oli hurjan vilkas, ja on edelleen. Toka aika rauhallinen ja niin on poika vieläkin. Tämä on aika vilkas, muttei niin kauhea menijä kuin esikoinen. Sukupuolta en tästäkään lähtisi veikkaamaan, lähinnä luonnetta kuvaa.

Sykkeet on kaikista olleet samaa 140-150 luokkaa.

Ota näistä nyt selvää...Ehkä on parempi ettei oleta mitään, niin ei tule sitten pettymyksiä synnärillä kun on jo sopeutunut toisen sukupuolen saamiseen :)

Maaria 35+1

Vierailija
16/24 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummatkin lapset siis poikia:

Ekassa raskaudessa voin todella pahoin rv 15 asti. Oksentelin pääasiassa iltaisin ja aamulla oli näkkäri odottamassa yöpöydällä kun oli niin paha olo, että sain siitä vähän haukattua. Närästys oli aivan kamala. En pystynyt syömään juuri mitään. Sain siihen lääkäriltä jotain lääkettä, eivät auttaneet reseptittömät tuotteet. Raskauden toisella kolmanneksella närästys helpottui. Vauva oli aika rauhallinen ja on edelleen. Pojalla ei ollut paksua tukkaa syntyessään. Mutta tempperamenttia kyllä on.

Toinen raskaus sujui jo paremmin. Voin pahoin rv 12 asti ja yleensä iltaisin oksetti ja taisin pari kertaa käydä " halaamassa" wc pönttöä. Närästystäkään ei ollut niin paljon, tuskin ollenkaan. Limua/hiilihapollisia juomia en voinut juoda kun röyhtäytti niin paljon, että siitä tuli paha oksettava olo. Tämä oli myös aika rauhallinen vatsassa, mutta liikkuvaisempi nyt kun 1. lapsi.

Molempien sykkeet olivat siinä 145-150.

Vierailija
17/24 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hän odotti tyttöä, niin ei ollut ollenkaan huono olo.

Kun taas kvaerini odotti myös tyttöä (1. lapsi), niin sanoi, että alussa oli koko päivän kestävää huonoa oloa. Vertasi sitä matkapahoinvointiin.

Että näin erilaisia voi raskaudet olla.

Vierailija
18/24 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä taas sukulaisten mukaan vanhan kansan ennusteiden mukaan tytöistä tulee pahoinvointi ja pojista ei juuri mitään oireita! :)eka raskaus menikin minulla ilman oireita,iho oli loistavassa kunnossa eikä loppuraskaudessakaan ollut mitään,mikä olisi menoa haitannut. ja poika tuli,kuten ennustivatkin.

nyt pahoinvointi oli aivan kamalaa viikoilla 13asti samoin väsymys.. iho myös huonompi verrattuna ekaan raskauteen. kaikki ennustivat tyttöä ja itsekin jo ehdin miettiä,että pakkohan sieltä on tyttö tulla,kun näin erilaiset oireet :D ultra näytti kyllä ihan selkeää poikaa myös tästä tulevaksi :)

joten pakkohan se on uskoa,ettei nuo oireet taida kertoa mitään.

-annu ja pienimies 20+4-

Vierailija
19/24 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänkin kuulin selityksen, että kun naishormoonit " tuplautuvat" tyttösikiön myötä, niin tulee enemmän pahoinvointia. Näköjään voi olla kumminko vaan...

Vierailija
20/24 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollu vain lievää kuvotusta, ei tosiaan pahaa eikä oksentelua.

Nyt odotan viidettä ja olen oksennellut ja oksentelu jatkuu päivittäisenä vieläkin, nyt rv 11