Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ulompi kohdunsuu auki?

14.02.2008 |

Moi,

Oli eka aika neuvolalääkärille tänään, ja hän sanoi että ulompi kohdunsuu on auki. Onko mitään tietoa tästä mitä tarkoittaa?

Hän ei sen kummemmin selitellyt, enkä osannut kysyä, mutta nyt kotona alkoi huolettamaan.

Muuten oli kaikki ok (sisempi kohdunsuu kiinni ja kanavaa jäljellä hyvin), mutta otettiin kohdunsuun punoituksen takia labrat.

Tässä ihmettelen asiaa ja odottelen tuloksia.

Onkohan suurempaakin syytä huoleen?

Rv:t vasta 13.

t.lillaapa

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Itelläni oli kolmannessa raskaudessa ulompi kohdunsuu myös auki, mutta taisi kyllä olla vasta joskus kuukautta ennen laskettua aikaa. Varsinkin uudelleen synnyttäjillä tuo ulommainen kohdunsuu avautuu hieman ennemmin ja ei välttämättä tarkoita mitään erikoista huolen aihetta. Jos mieltäsi vielä asia askarruttaa, niin otapa yhteyttä vaikka neuvolaasi ja yritä saada selvyyttä asiaan sen kautta. Onnea odotukseesi!

Itse odotan neljättä lastani rv 14+6

Vierailija
2/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdun ulkosuun aukeaminen on yleistä uudelleensynnyttäjälle, valitettavasti en tiedä miten yleistä (tai haitallista -tai onko edes) se on ensisynnyttäjälle.

Itselläni on menossa kolmas raskaus ja rv23 lähtien on ollut ulkosuu auki sormelle. Hyvin on kuitenkin ollut kohdunkaulaa koko ajan (käsikopelolla 3cm, ultralla 5cm) ja nyt menossa rv38+5 ja on nyt lyhentynyt senttiin ja pehmentynyt.

JOS jotain haittaa tai varottavaa olisi, lääkäri olisi varmasti siitä maininnut. Labrat ottanee sen takia että varmistaa ettei tulehdusta ole, joka voisi aiheuttaa supistuksia ja mahdollisesti avata kohdunsuuta lisää. Jos -ja kun- asia häiritsee mieltäsi, soita lääkärille puhelintunnilla tai jätä soittopyyntö. Saat sitten oikeat vastaukset kysymyksiisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis silloin asia huomattin. mulla oli ollut kipeitä supistuksia ja siksi sain lääkäriajan. supistuksia tuli ja meni, tilanne tarkistettiin myös vk 22 ja 26. Ei muutoksia, ei vielä edes vk 36... nyt viikkoja 39+2 ja sais todellakin jo syntyä! eli mulla ilmeisesti ihan " normaalia" tuo ulkosuun avautuminen kun kyseessä jo kolmas raskaus.

Vierailija
4/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan kolmatta lasta, kohdun ulkosuu oli heti ekalla lääkärikäynnillä (rv10) auki yhdelle sormella ja kanavaakin vain 2,5-3 jäljellä. Mutta kahden (itse varasin ajan vielä yksityispuolelta varmistuakseni asiasta neuvolanlääkärin jälkeen) eri lääkärin mukaan mitään huolta ei ole (ainakaan näin uudelleensynnyttäjän kohdalla).

Mulla kaksi aikaisempaa synnytystä käynnistetty yliaikaisuuden takia, joten ei haittaisi vaikka tämä kolmas tulisi vähän aikaisemmin (ei tietenkään liian ennenaikaisesti).

Soittele neuvolaan ja tarkista asia, niin saat varmasti selvyyden. Onnea raskauteen!

Mimmikisu rv 14+3

Vierailija
5/5 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, nyt huolet vähän kevenivät. Mulla on meinaan toinen raskaus, että tuntuisi olevan siitä sitten myös ainakin muitten perusteella, soittelen huomenissa neuvolaan ja kyselen vielä.

Hyvät viikonloput!