Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ ELOKUISET vko 7 (to-su)~~~

14.02.2008 |

Linkki alkuviikon juttuihin http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12417729&p=&mpage=1&tmode…

Ja erittäin hyvää ystävänpäivää jokaiselle elomammalle :)

-AJ&natsku-

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan ne on vääriä hälytyksiä. Toivottavasti saatte uuden ajan pian. Joko olet soittanut sinne?

Pitääpä käydä itsekin hakemassa posti...

Vierailija
2/27 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: Toivottaan, että kyseessä olisi väärä hälytys ja että saat uuden ajan pian! Tai että siinä oli painovirhepaholainen ja aika olisikin huomiselle =) Positiivista ajattelua!! Ja paljon voimia sinulle ja perheellesi!!

Me käytiin juuri esikon kanssa kattomassa penkkariautoja, zombieta neitin mukaan. Ja sitten kävimme " mielenkiintoisen" keskustelun, neitillä oli rähmää vähän silmäkulmassa, rapsutin sitä pois ja kummemmin ajattelematta sanoin, että nukkumatin kakkaa, neiti totesi hyvin topakasti, että ei muuten ole, nukkumatti kakkii pönttöön, se on jo niin iso =)

Muuten täällä ei eloon suuria muutoksia, ens viikkoa odotellaan kuin kuuta nousevaa, veroilmoitusta tehden, ehkä maailman kaikkeuden yksi tylsimmistä hommista....

Illalla kuuntelin doplerilla ja sain hirveän potkusarjan, en tunne niitä vielä mutta anturiin kyll kuului =) Hassua, kun siellä on jo hirveästi liikettä, mutta ei oikeesti äiti tiedä siitä mitään. Josko ne pian alkaisi tuntea, niin olisi helpompi rentoutua!

Täytynee mennä keittelemään päiväkahvit..

Hyvää ystävänpäivää!!

-E- 11+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, pitänee antaa kulua itsestäänkin.

Pahoinvointi on onneksi vähenemään päin, kaupassa kyllä yllätti tänään mutta mitään ei tullut ulos... Koko ajan saa olla syömässä jotain.

Vaikuttaa teillä raskaus uniin, minä valvon joka yö vähintää tunnin tai kaksi ja alkaa jo väsyttää päivisin. Herään kai vessahätään eikä tahdo enää uni tulla. Edellisessä raskaudessa oli ihan samanlaista.

Karpalo ja rv 12

Vierailija
4/27 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin kyseltiin lisäraudasta, mieluummin kannattaa syödä pitkin matkaa väähn kerrallaan. Omat rautavarastot pitää olla tosi alhaalla ennen kuin lähtee laskemaan hemppa, eli kannattaa täydentää pitkin matkaa vaikka ei terkka vielä käskisikään syödä.

Vierailija
5/27 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Nelli + muut elokuiset myös,

nyt en muista oletko Helsingin seudulta, mutta minulle kävi aivan samalla tavalla eilen. Sain sikiötutkimusyksiköstä kirjeen riskilukuineen, ja aikani jatkotutkimuksiin olisi ollut eilen aamulla, - siis ennen kuin kirje edes tavoitti minut. Kaiken lisäksi etunimeni oli väärä tuossa kirjeessä. Siellä on naistenklinikalla joku tsempannut paperiasioiden kanssa ilmeisesti......

Soittolla sikiötutkimusyksikköön varmistin, että sentään saamani riskiluku (1:210) oli omani. Mutta tuo istukkanäyte tosiaan siis meni ohitseni koska se on tehtävä viikolla 13 viimeistään. No, ennakoon olin jo pohtinut etten ole ollekaan varma menisinkö noihin jatkotutkimuksiin, syinä jonkinasteinen " keskenmenokammoni" sekä vuosien takaiset kokemukset aivan ihanan down -lapsen hoitamisesta (jolla ei ollut sydänvikää, joka kävi koulua ja oppi mm. lukemaan).

No, lapsivesipunktioon on vielä mahdollisuus, jos muutan mieleni. Se olisi hyvä tehdä kuulema viikkojen 15 - 19 kuluessa.

Kysyisin vielä minkälaisia riskilukuja muut " iäkkäämmät" ensisynnyttäjät ovat saaneet? Olen 38 v ja omani oli siis tuo yllä mainittu 1:210 ja niskapussiturvotus oli 1,9. En tiedä olenko liian optimisti, mutta en pidä tuota riskilukua kovin hälyyttävänä (ilmoittamisen raja on 1:250). Sikiötutkimusyksiköstäkin totesivat että riski on samaa luokkaa kuin punktion seurauksena oleva keskenmenoriski, eli ilmeisen pieni.

Toki pieni huolestuminen näissä asioissa aina välillä hiipii mieleen ja siksi tässä kyselenkin muiden kokemuksia seulonnan tuloksista.

Mukavaa aurinkoisen ystävänpäivän jatkoa kaikille,

t. loppukesänmamma 13+

Vierailija
6/27 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki oli hyvin!!!!!

Niskaturvotusta vain 0.7 ja muutenkin kaikki oli niin kuin piti!!

Ihanaa!!! =)

Olen niin huojentunut!

Tosin istukka on kohdun suulla, eli sieltä löytyi nyt sitten se tiputtelun/tuhruttelun syy. Kätilö oli kyllä sitä mieltä, että se siitä vielä nousee kun kohtu kasvaa. Toivottavasti!

Niin ja LA pysyi samana kuin neuvolassa eli 28.8. Täytyy käydä muuttamassa se esittelypinoon.

Veriseulaan ei osallistuttu kun kaikki näytti ok:lta. En jaksaisi enää jännittää yhtäkään ylimäärästä juttua..

Voi kun Nellillä olisi tosiaan väärä hälyytys!! Niitähän kai aika paljon kuitenkin on. Tsemppiä ja halaus!

Karpalolla oli yöheräämisiä/-valvomisia. Minulla myös. On todella ärsyttävää valvoskella parikin tuntia ja varsinkin silloin jos neiti nukkuu hyvin, eikä sen takia joutuisi heräilemään!

Toivotaan, että olisi vain joku vaihe ja menisi kohta ohi. Mulla ei muuten edellisessä raskaudessa ollut kyseistä vaivaa kuin loppuvaiheessa hetken aikaa, mutta silloin kävin aina vähän syömässä ja sain unen päästä sitten heti kiinni:)

Hyvää ystävänpäivää elokuiset!!

T: Kamomilla rv 12+1

Vierailija
7/27 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seulonta perustuu ultraäänitutkimukseen ja verinäytteeseen. Todennäköisyys lasketaan äidin iän, ultraäänitutkimuksessa määritetyn niskaturvotuksen paksuuden ja verinäytteistä otettujen merkkiaineiden pitoisuuksien perusteella. Positiivinen seulontatulos kertoo, että kyseisessä raskaudessa on sikiöllä suurentunut todennäköisyys sairastaa Downin oireyhtymää. 5%:ssa raskauksista todetaan positiivinen seulontatulos. Silti suurimmassa osassa niistäkin raskauksista, sikiöllä ei ole Downin oireyhtymää.

Joka tapauksessa JAKSAMISTA epävarmuuden kanssa! TIETYSTI tuo kaihertaa mieltä ja ottaa todella pannuun, jos mokaavat vielä ajanvarauksenkin kanssa. Toivottavasti NELLI sait uuden ajan.

A-J ja muut kiitos äitiyspakkausinfosta. Olin ihan väärässä luulossa, mutta sinänsä jos uusi pakkaus tuleekin toukokuun puolivälissä, niin eikös sitä ehdi silti hakea sitten vaikka kesäkuussa? Pitää katsoa Kelan sivut, mutta eikai tuolle äitiysavustuksen hakemiselle ollut takarajaa vai oliko? Äitiyspäivärahahakemus tietysti pitää laittaa aikaisemmin menemään.

Sain oman seulontaverikokeen tuloksen myös tällä viikolla ja repäisin sen kuoren äkkiä vaan auki, kun luulin siellä olevan laskun ultrakäynnistä, mutta se olikin se vastaus verikokeesta. Luki, että tulos on normaali. Laskua ei ole vielä tullut.

Tämmöistä.

Hyvää Ystävänpäivää Kaikille! Parasta maailmassa on kyllä oma perhe ja Ystävät!

Finette rv13+4

Vierailija
8/27 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään öitä että soitin sinne ja ihmettelivät missä kirje oli seikkaillut ja olivat lähettäneet minulle jo uuden ajan 27.2 siihen totesin että pitkälle menee ja minulla on silloin töitä, täytyy saada vapaaksi.Heidän mieleestä töihin voi mennä, mutta kun kerroin että olen lastenklinikalla töissä sain ajan täksi aamuksi, joskus omasta duunista on joku hyöty=)

Mun riskiluku oli1:150, katsottiin ekaksi ultralla ja kaikki näytti olevan kunnossa ja sitten otti istukkanäytteen, ei se mukavalta tuntunut, mutta ei niin kivuliaalta kuin olin kuvitellut.

Pikatesti tuloksen saadaan 3päivän sisällä kun soitetaan itse sinne ja 3viikon kuluttua tulee laajemman tutkimuksen tulos.Nyt täytyy vaan yrittää ajatella positiivisesti että tämä on väärä hälytys.

Veriarvot olivat kohonneet mutta kuinka paljon en tiedä kun siinä ei näytetty viitearvoja.Niskaturvotus oli ultrassa 1.8 ja nyt kun sitä katsottiin saatiin 1.2, joten voi olla mahdollista etten olisi joutunut koko tutkimukseen jos niskaturvotus olisi ollut silloin ultrassa 1.2.sitä oli vaikea mitata kun sikiö nukkui ja vierestä meni napanuora.

nyt täytyy mennä murkinalle=))

nelli

Vierailija
9/27 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Nelli olet hieman saanut selvyyttä siihen aika asiaan ja saanut uuden ajan? Tuo on kyllä totta, että ei kannata stressata mistään ennen kuin on täysin varma asiasta ja tuo istukkanäytekään ei anna sitä varmaan tulosta. Se on niitä omantunnon asioita joihin ei kukaan pysty vaikuttamaan millään kokeella =) Jaksamista sinulla..

ON: Olen viikon verran jo tuntenut pientä perhostelua vatsassa ja ihan selviä pikku potkuja. Joka päivä niitä tuntee hieman enemmän. VÄlillä menee kohtu ihan kovaksi..Ruokahalu tuntuu kasvaneen kovasti. Illalla kun maate menee tulee ällö olo, mutta ei onneksi tarvi oksentaa. Minulla on kanssa yöllä sitä ongelmaa, että käyn vessassa niin en saakaan unta sen jälkeen. Ja sitten herään vielä toisen/kolmannen kerran myös vessaan =( Sitten väsyttää koko päivän aamusta iltaan..

En voinut välttyä sitten tämän talven influenssaltakaan ja norolta. Pojalla influenssa ja miehellä noro ja influenssa..saapa nähdä milloin mä oon sitten tuossa samassa taudissa. Oon kyllä käyttänyt niin paljon käsidesiä ja desinfioinu kotia ettei vaan tarttuisi..saapa nähdä..

Koittakaahan pysyä terveenä =)

Sanna ja masunapero 15+5 =)

Vierailija
10/27 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jäin niin kiinni noihin uutisiin, että unohdin oman potutukseni.

Joka on sinänsä pieni murhe, mutta...

Jouduin kertomaan töissä, että jään 1.6. kesälomalle ja heti sen jälkeen äitiyslomalle.

Ja en todellakaan olisi halunnut kertoa, enkä sille joukolle ja määrälle, mutta minulla ei ollut vaihtoehtoakaan, koska olisi ollut epälojaalia olla kertomatta ja ottaa vaan vastaan tehtävä, josta tietää, ettei tule suorittamaan loppuun ja se ei käy minun luonteelle eikä CV:lle. =)

Että nyt on sitten " iloisesti" kerrottu. Heti tuli fiilis, että liian aikaisin - varmaan tulee keskenmeno. Odotus on minusta ihanaa, mutta sitä ei haluaisi jakaa 100 ihmisen kanssa. :( Ja italialaiset kollegat (miehiä) kysyi heti, että jaksanko seisoa ja jotenkin käytös muuttui niin ylihuolehtivaksi, mamma mia (olivat siis Suomessa käymässä) ja minua ärsytti vielä enemmän.

Miesvaltaisella alalla naiseus on yleensä plussaa, mutta välillä feministi nostaa kyllä päätä ja ärsyttää kaikenlaiset pikkujutut, joista ei pitäisi ärsyyntyä!

Joka tapauksessa nyt istun kädet ristissä ja toivon, ettei tämä aikainen kertominen ole huono enne. Ikävä fiilis jäi. :(

Finette

Vierailija
11/27 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoja kämmejä on tehty noiden seulontojen kanssa, uskomatonta. Suotta aiheuttavat turhaa huolta. Toivotan tsemppiä!

Täällä kaikki hyvin, mitä nyt mieheltä ehkä saamassa nuhan. Tiistaina oli eka neuvolalääkärini, kaikki hyvin. Ultralla kuunneltiin sydänäänet (ei kuulunut Dopplerilla) ja näin vauvan tietty myös.

Masu on kasvanut kivasti ja nyt pidän pientä paussia äitiysvaatehankintojeni kanssa, kun on lompakko aika kuralla... Mutta en malta odottaa kesää, että saa pitää noita kivoja toppeja :) Olen kyllä äimistellyt sitä, että kuinka paljon rahaa saisi kulumaan noihin, jos uutena ostaisi. Itse en viitsisi, kun on niin lyhyt aika kuitenkin odotus.

Kunpa vaan saisi stopin myös tälle vauvanvaatehankintavimmalle! Tänään viimeksi ostin ihanan Tutan pallobodyn ja samaa sarjaa pikku lakin, yht. e1,50, käytetyt, mutta uudenveroiset. Esikoiselta on vaatetta vaikka hurumycket, että sen puolesta pitäisi jo vähän jarruttaa ostoksia.

On tässä nyt mielessä, että jokohan pian alkaa masussa tuntumaan liikehdintää, oi se on sitten kivaa.

Seiskaseiska rv13+3

Vierailija
12/27 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, taudit iski taas meidän perheeseen, tyttö heräsi aamulla yskien ja kuumetta 40,2. Rattoisa viikonloppu tiedossa, ukki on samaisessa taudissa, kolmatta päivää. Näyttä kivasti pitkältä ja helposti tarttuvalta taudilta!! Eli tautia odotellessa, itse olen kyllä jo monta päivää tirskutellut oikein urakalla, rasittavaa sekin =)

Täällä on aivan ihanan pakkanen!!! 11 astetta, varmaan talven pakkasennätys, palelti nimittäin vähän hipsiä aamulla töihin, kun ei oikein osannut pistää vaatetta päälle, mutta ihanaa että välillä on näinkin kylmää. En nyt 30 asteen pakkasia toivo, mutta kyllä tällä leveysasteella täytyy talvella pakkasta olla!

ON: pahoinvointi ei taida hellittää, ei okseta, mutta etoo koko ajan. Ja ei syvässä ollut oma oksennus kun neiti limoja oksenteli *puistatus* Syödä täytyisi koko ajan ja puntari näyttää sen mukaisia lukemia =( No ensi talvi sitten laihdutetaan. Varsinaisesti ei mielihaluja, mutta laidasta laitaan kaikkea menee. Vatsaa nipistelee ja nivusissa on sellaista repivää kipua aina välillä, ärsyttävää, mutta muistelen että aiemmissakin moista oli.

Taidan rueta leipomis touhuihin, neitillä olisi synttärit ensi viikolla, jos vaikka nyt jo vähän leipoisi pakkaseen, niin ei jäisi kaikki hommat ensi viikkoon. Siivotakkin pitäisi, kun jostain syystä ei ole energiaa riittänyt moiseen, eilen vähän aloittelin yläkertaa.

Niin ja kurjuus, meidän katti on kadonnut, eilen aamulla olen viimeksi nähnyt =( Toivottavasti ei ole kovin kaus juoskennellut!!!

Aurinkoista talvipäivää

-E- 11+

Vierailija
13/27 |
15.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään lääkärissä, kun flunssan takia en vielä ihan työkunnossa. Piti siis saada yks päivä lisää sairaslomaa. Ja mitäs siellä korvassa näkyikään - korvatulehdus, vaikkei korva edes kipeä. No ei ihme, ettei flunssa lähde, kun pöpöt pesii korvassa. Sain antibioottikuurin. Jos jostain syystä en vielä maanantainakaan kykene töihin, niin sitten saan mennä hakemaan lisää sairaslomaa. Raskauden takia kuulema flunssan jälkitauteja tulee herkemmin.

Mulla ei yhtään raskausolo, kun ei pahaa oloa eikä rinnatkaan kipeet. Odotan malttamattomana maanantain ultraa. Onko siellä enää elämää ja jos on, niin millaisella niskapoimulla varustettuna?

rv 12+1

Vierailija
14/27 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille! Olen ihan pihalla kaikista keskusteluista. En ole ehtinyt edes taustailemaan kiireiden vuoksi. Työt vie kaikki mehut ja kotonakin pitäis jaksaa antaa aikaa esikoiselle ja miehelle. Siis väsymystä ilmassa.

Meillä on ihan mahdoton kaksvuotisuhma esikoisella. Tällä hetkellä nukkuminen tai nukkumaan meno on ihan helvettiä. Poika ei pysy sängyssä ja edes vieressä olo ei auta rauhoittumaan. Nukahtamiseen saattaa mennä kaks tuntia. On jääny toi oma aika aika vähäiselle. Hyviä ideoita otetaan vastaan!!!

Joku kertoi tunteneensa liikeitä. Mä luulen kanssa tunteneeni ensimmäiset " hipaisut" . Tuntuu aikas mukavalta:)!

Nyt aamupalalle ja nauttimaan pakkaspäivästä!

T.JHS

Vierailija
15/27 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, tauti iski minuunkin, hillitön kuiva yskä, tuntuu että keuhkot tulee pihalle. Täytyy ehkä apteekkiin raahautua, josko sieltä jotain lääkettä löytyisi jota voisi raskaana ollessa ottaa. Olo on aika perseestä ihan rehellisesti sanottuna. Niin ja sitten mulla on tulehtunut talirauhanen silmäluomessa, joten silmä on ihan turvoksissa ja musta!! Kivan näköinen ja kynsivallit on molemmista ukkovarpaista tulehtuneet. Onko muut huomanneet että on tälläisiä pikkutulehduksia enemmän raskaana ollessa ? Mulla ollut varsinkin nuo kynsivallit ja ikenet tosi herkkiä, joka kerta!

Neitikin jatkaa sairastamista, reilu 39 edelleen kuumetta, aika hyvin kuitenkin yöllä nukkui, neljästi taisi herätä yskimään ja juomaan. Pieni mies nukkui heräämättä!!! Ihanaa, hän alkaa pikku hiljaa oppia =)

Kauralastulle paranemisia myös, toivottavasti antibiootit puree pian!

Gallupin puolikas: Meinasitteko ottaa vakuutuksen lapselle ennen syntymää ?

Me on aina otettu, ja uskon että tällekkin otetaan, täytyisi melkein käydä ennen keskiviikkoa, kun äippäkortissa ei ole mitään ylimääräistä mainintaan, jolla voisi rajoituksia tehdä. Toivottavasti ei keskiviikkonakaan moisia löydy!!!

Nyt mie lähden teetä keittämään, jos se vähän turruttaisi tuota kipua!!

Ai niin kun eilen nautin pakkasesta, tänään ei naurattanut yhtään ku oli 26 astetta aamulla pakkasta, kun töille hipsin... *puistatus*

Niin ja meidän kisu löytyi, joku oli teljennyt sen vaatekaappiin, säikäytti minut pahanpäiväisesti ku menin pyykkejä sinne laittaa =)

-E- 12+

Vierailija
16/27 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans toinen jalka sairastuvalla - nyt vaan vuorossa ite! Korvia kutisee, kurkku arka ja ääni käheenä...

Nelli: Toivottavasti se pikatesti toi parempia uutisia :) Toi on jännä, ko teille tulee ihan kirje kotiin noista tuloksista. Meillä ilmotetaan viikon-kahen päästä verikokeista, jos jotain poikkeavaa on, muuten ei mitään.

Kamomilla: Oliko sulla ihan kokonaan se istukka siinä kohdunsuun päällä? Mulla ollu kerran ihan kiinni kohdunsuussa, mutta alkoi onneksi nousemaan siitä pois mahan kasvaessa ja lopulta se oli ihan kokonaan veks (oon tainnu siitä mainittaakin joskus täällä).

Finette: Mun tietojen mukaan ä-avustus tulee hakea viimeistään 2 kk ennen la:a :)

NukkumisG: Ite nukun nykysin, ko tukki! Otan päivittäin tirsat iltapäivisin samaan aikaan tyttären kans ja meen aikasin nukkumaan nykysin tai siis mulle aikasin eli klo 23 maissa :) Ja aamulla voisin nukkua pitkään, joka ei oo ollenkaan normaalia mulle - aamuvirkku oon muuten!

VakuutusG: Ei varmaankaan oteta vakuutusta ennen syntymää tulokkaalle, ei otettu nuorimmaisellekkaan. Onneksi on ollut lapsi terveenä eikä oo tarvinut lääkäreillä juoksuttaa/lääkkeitä hommata. Oon kyllä vertaillu noita vakuutuksia, nii taitaa Tapiolalla on parhain?!

Ja mitäs omaan napaan?! Välistä aina etoo, muuten ihan ok. Välistä natiainen kutittelee :) Muuten ei kyllä ihmeeellisempiä. Nyt taijan heittää petivehkeet ulos ja pyykinpesulle, jota tässä perheessä tuntuu riittävän...

-AJ & natiainen taitaa olla viikko 13 just loppumassa-

Vierailija
17/27 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tammikuun alussa kirjoitellut viimeksi... Ihanan pitkällä kaikki alkavat olla jo elokuisissa, peränpitäjätkin. Muutama keskenmenokin elokuisten joukossa, pahoitteluni!

Toivottavasti Nelli75, masuasiat selviää ja olisi vain väärä hälytys!!!

Itse asiassa itse siirryn virallisesti syyskuisten puolelle. ( Varmaan edelleen käyn teidänkin kuulumisia välillä lukemassa; osa nikeistä kun jäänyt hyvin mieleen). Alkuraskauden ultra yksityisellä tammikuun puolessa välissä jo vahvisti epäilyni ja tällä viikolla Kättärillä tehty np-ultra sen vielä kertaalleen varmisti. Eli mun La siirtyi kahdella viikolla eteenpäin ollen nyt 6.9. :)

Onnellista odotusta kaikille elokuisille!

t. Kuulokoira ja " Nelonen" rv 11+0

Vierailija
18/27 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon itekin ottanut sitä pari kertaa, kun olen naama punaisena yökkien yskinyt. Olo ei ole vielä parantunut antibiooteista huolimatta. Toivottavasti alkavat kohta vaikuttaa.

Tuota lapsivakuutusta olen miettinyt ja ehkä me se otetaan. Silloin, kun nää vanhemmat lapset oli vauvoja, lääkäriin pääsi suht. nopeesti päivystyksenkin kautta (varsinkin, kun muisti sanoa hoitajalle, että kysessä on keskonen). Nykyään päivystyksessä saa jonottaa useamman tunnin.

Olen yrittänyt tutustua kestovaippoihin. Kävin ennen tätä flunssaa siskopuoleni luona katsomassa heidän uutta vauvaa. Sisko esitteli mulle, millaisia heillä on käytössä. Näyttää niin kauhean monimutkaiselta, kun joku kangas tulee ihoa vasten ja sitten on erikseen imu/imut ja päälykuori tai housut ja sitten vielä eri versioita kaikesta. Kaipa niidenkin käytön oppii, mutta miten ihmeessä mun mies oppii!!! Ajattelin nimittäin kokeilla sitten kestoilua. Mites teillä? Onko suunnitteilla kestoilu?

Vierailija
19/27 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa kuume nousta, ääni katosi jo päivällä....Just tänään muuten mietin, että mitähän yskänlääkettä sitä kestikään ottaa, mutta onneksi tuli toi " Resilaari" muistuksena :)

Kuulokoira: Tulehan toki kertomaan aina joskus omia masukin kuulumisia tähänkin pinoon :) Ja mukavaa odotusta sulle!

Kestoilusta: Me kestoillaan ja hyvä infosivu kestoilusta on www.kestovaippainfo.fi Ja sekasinhan noitten kestojen kans menee - se on varma, mutta valmiilla paketilla kannattaa alottaa esmes AIO-vaipalla tai sitten taskulla, jonne lisätään sisään vaan imuja. Me käytetään nyt Fuzzeja sekä Ronjaa, molemmissa käytän tarpeen vaatiessa harsoja lisäimuina :)

Nyt meen takasin sängyn pohjalle...

-AJ-

Vierailija
20/27 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lannistua ei kannata missään nimessä! Kun se alkaa sujumaan siitä tulee ihan arkipäivää, josta kaiken lisäksi luultavasti tykkää kovasti. Systeemeitähän on " miljuuna" erilaista ja sehän se voi saada pään pyörälle. Kantsii siis ensin istua alas ja miettiä omia kriteereitä, että mitä haluaa. Helppous/edullisuus/kuivumisnopeus jne jne.

Me päädyttiin taskuvaippoihin lopulta, kun muita systeemejä kokeilin ensin. Ensin meillä oli Fuzzi Bunzit, jotka olivat tosi hyviä ja kun se M-koko meni pieneksi, hankin BumGeniukset, jotka menevät vaippakauden loppuun asti. Ne ovat yhdenkoon, joten menevät vastasyntyneestä loppuun asti, on mukavaa nyt kun vauva tulee, eipä mene vaippoihin rahaa! (Ja kun myin Fuzzit eteenpäin, niin sanotaanko, ettei juuri tullut lommoa lompsakkoon)

AIO-vaippoja en ole kokeillutkaan ja ovat varmasti tietty helppoja, mutta kestävätkin sitten kauan kuivua, kun imua ei saa erikseen kuivumaan. Ja se taas tarkoittaa sitä, että niitä pitäisi ostaa määrällisesti enemmän sen vuoksi. Tällaisia kaikkia seikkoja kantsii miettiä :)

Kokeilemaan siis, ei kannata ainakaan miettiä, että hankalia ovat kuitenkin, ellei kokeile ensin! :) Ihmettelen vain sitä, kun monet päivittelevät sitä, kuinka paljon työtä(?) niistä on, vaikkeivät ole edes kokeilleet.

Seiskaseiska rv13+5