Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ ELOKUISET vko 7 (to-su)~~~

14.02.2008 |

Linkki alkuviikon juttuihin http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12417729&p=&mpage=1&tmode…

Ja erittäin hyvää ystävänpäivää jokaiselle elomammalle :)

-AJ&natsku-

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole pitkään aikaan jaksanut kirjoitella tänne.. olen kyllä lueskellut muiden kuulumisia..

mäkin jo olen tuntenut liikkeitä, kiva kyllä niin tulee heti paljon todemmaksi tämä odotus, ja mammavaatteisin olen joutunut jo osittain siirtymään.

sain vähän aikaa sitten tietää, että olen saanut parvorokkotartunnan.. ja sehän ei välttämättä ole riskitöntä näin raskausaikana... en siis itse olis tienny ellen olis käynyt verikokeissa, jossa tulos näytti että mulla on tuore tartunta. keskenmenoriski on rv 25 asti, mutta harvinaista kylläkin.. tilannetta nyt seurataan ultralla.. sillä sikiö voi saada anemian, jota voidaan alkaa hoitaa rv 20 antamalla sikiölle punasoluja.. seuraavan kerran menen ultraan vasta just ennen pääsiäistä, joten aika stressaava tämä odottaminen...mitään ei voi asian hyväksi tehdä, odottaa vaan ja toivoa parasta..

onko kellään muulla kokemuksia parvorokosta odotusaikana?

viikonlopun jatkoja.. =)

nallekas 14+3

Vierailija
22/27 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallekas: Voi vitsi että on kurjuus sattunut teidän tielle!!! Valitettavasti tietoa ei asiasta ole lainkaan tällä saralla, mutta voimahalauksen laitan tulemaan!!

-E- 12+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivän särkynyt ihan hirveästi päätä ja selkää..argh..en oo vielä ottanut paracetamolia kun yritän parhaani mukaan välttää kaikkia lääkkeitä, mutta kohta on pakko käydä laittaan pore poriseen ei tästä muuten mitään tuu...

Itse olen miettinyt kans kestovaippa touhua, mutta en ole keneltäkään saanut vinkkejä enkä vaipoista tiedä juuri mitään. Täytynee vielä miettiä toisaalta pyrin olemaan ekologinen kaikissa missä vain pystyn (en kuitenkaan ole mikään himo ekologisti..=) ) , joten kestovaipat kyllä säästäisivät luontoa ja kukkaroa =)

Galluppiin en osaa vastata vielä mitään, samalla lailla meidän perhe on kuitenkin apua saanut yleissairaanhoidon piiristä, kuin vakuutuksissa olevat perheet, että en tiedä tarviiko sitä, apua saa aina, jos vain tarvii ja osaa vaatia..=)

Aika moni teistä painii tuon flunssan kourissa, itse olen toistaiseksi onnistunut siltä välttymään, mutta varmaan se minullekin vielä iskee =(

Koittakaahan levätä ja parantua =)

Sanna ja masunapero täytti taas viikkoja 16 =)

Vierailija
24/27 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain lapset juuri nukkumaan ja nyt nautin hiljaisuudesta, kun mies on pitkästä aikaa kavereidensa kanssa iltaa viettämässä. Laitoin takkaan tulen ja nyt vaan nautiskelen olostani.

Kurjaa, että niin monen kotona sairastellaan - meillä tuo tauti on ollut jo hetken aikaa pois. Varmaan taas jostain se tänne tulee ennen pitkää. Nyt pitää nauttia vaan olostaan. Nuo rokkotartunnat on tosi tympeitä, vaikkakin nykyään niin hyvin seurataan ja osataan hoitaa, ettei turhaa huolta kannata kantaa. Näin itse asiassa viime viikolla unta, että sain vesirokon. Olen sen kyllä kouluikäisenä sairastanut onneksi.

Gallupiin sen verran, että me tuskin otetaan vakuutusta. Kummankin aiemman lapsen kanssa julkinen terveydenhuolto on pelannut hyvin ja ne muutamat kerrat kun ollaan yksityisellä käytetty on kuitenkin tulleet halvemmaksi kuin vakuutus. Toisaalta nämä meidän tytöt on olleet tosi terveitä eikä ole ollut esim. mitään allergioita, sitähän ei taas voi koskaan tietää.

ON: mulla kanssa liikkeet jo aina välillä tuntuu, paha olo on hävinnyt ja elämä vatsan kanssa oikeastaan aika mukavaa. Vatsa kyllä on jo aika suuri, samoin painoa tullut ihan hirmuisesti, 7 kg, lisää. Hiukan on tullut kai naposteltuakin liikaa...

Mutta nyt painelen sohvan pohjalle katsomaan telkkua, kivaa viikonloppua kaikille!

anna ja rv 15+3

Vierailija
25/27 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hyvin menee, jos kerta tuo keskenmenoriskikin on noin pieni. Onneksi huomattiin, niin pääsit seurantaan.

Ulkona olis ihana auringonpaiste ja vain aste pakkasta. En taida kuitenkaan tän flunssankanssa sinne vielä uskaltautua. Menkäähän ei- flunssaiset reippailemaan, jos teillä on näin hyvä sää!

Vierailija
26/27 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, mut toisaalta lohduttavaa, et melkeen kaikki flunssassa. eipä tarvii ainakaan yksin tään taudin kourissa kärsiä. :) Mulla useemman viikon ollu nuhaa ja nyt sit kurkku hullun kipee. tylsää, tulis kunnolla tauti ja menis sit ohikin, eikä tälleen viikko tolkulla vaivais.

Perjantaina piti olla neuvola, mut aamulla soittivat, että tätskän lapsi sairas. Sain ajan sitten keskiviikolle.

Nelli: toivottavasti saat iloisia tuloksia siitä istukkatutkimuksesta! Mekin kävimme samaisessa operaatiossa vajaa kuukausi sitten ja tuskaisen viikon odottelun jälkeen saimme kuulla, että sikiöllä on normaalit pojan kromosomit! :)

Täälläkin onneksi olo on normalisoitunut, ei hetkeen ollut tietoakaan pahoinvoinneista, eikä väsytäkään enää normaalia enempää. Vatsa kasvaa hirveetä kyytiä, eikä toivoakaan että vanhat vaatteet mahtuisi päälle. Hurjaa elämää tuo meidän jamppa pitää vatsassa, varsinkin nukkumaan mennessä tuntuu ettei maha pysy ollenkaan paikalla! Ihana tunne, vaikkakin uneen pääsemistä se hieman haittaa. ;)

Kivaa pyhää kaikille!!

Violet & Jamppa rv 16+2

Vierailija
27/27 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin perheen voimin ulkoilemassa Lintisillä ja hauskaa oli!

Gallupissa oli vakuutuksesta. Meillä se otetaan ehdottomasti ja ennen syntymää. Meillä on paikkakunnalla julkinen terveydenhuolto kuralla. Tyttömme on laiminlyönnin vuoksi joutunut sairaalaan miltei viikoksi, emmekä ole sen jälkeen käyttäneet terveyskeskusta. Vakuutukset ovat meille olleet myös (ikävä kyllä) tarpeen. Esikoinen oli ekat neljä vuotta täysin terveenä, mutta sitten oli jos jonkinlaista vaivaa. Viime kesänä pääsimme yksityiselle kiireiseen nielu- ja kitarisaleikkaukseen, kun kunnalle olisimme joutuneet jonottamaan viikkoja (lasku olisi ollut 2500). Toisen lapsemme kanssa emme ottaneet vakuutusta ennen syntymää, ja hänen halkionsa vuoksi tietyt asiat ovat nyt vakuutuksen ulkopuolella. Onneksi kuitenkin halkioon liittyvät asiat hoidetaan erinomaisesti Töölön sairaalassa Husukessa.

No mutta, kuten muillakin, on täälläkin vatsa pompsahtanut reippaasti esiin. En ole tuntenut liikkeitä vielä, vaikka parisen viikkoa sitten siltä tuntuikin.

Mukavaa sunnuntain jatkoa kaikille! Ja oikein paljon voimia NEllille ja oliko nimimerkki Emma, jolla parvorokko.

Lyle 13