Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita kenestä välillä tuntuu että...mies

Vierailija
13.02.2008 |

on yksi lapsi lisää perheessä? Välillä tuntuu, että kaiken arjen keskellä, kun herättelee miestä töihin, pistän ruoat valmiiksi, pesen pyykit ja kodin ja hoidan lapset (siis käyn myös itse töissä) niin mies ei osallistu lainkaan kodinhoitoon, mutta olettaa kyllä että kotona edellämainitut asiat kunnossa..Huomaan myös itsestäni, että huolehdin miehestäni hyvinkin äitimäisesti jase ottaa päähän! Miten päästä tästä kierteestä ja olla taas parisuhteessa mies ja vaimo?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kävisin nyt todella vakavan perheneuvottelun miehesi kanssa. Alkuvaiheessa voisi olla järkevää sopia sellaisesta työnjaosta, jossa miehen kontolle jää selvästi rajattavissa olevia tehtäviä. Vastuujako on siten selvempi, etkä itse ala vahingossa huolehtia niistä hommista uudelleen.

Ja sitten pidät itsesi kurissa! On hiton vaikeaa katsoa miehen tumpulointia ja sitä, että asiat hoidetaan huonosti tai ne laiminlyödään kokonaan. Mutta jos miehen vastuulle jaetaan sellaisia asioita, joiden tekemättä jättämisestä hän itsekin kärsii, hän oppii kyllä vähitelleen - kunhan et tee niitä töitä hänen puolestaan, vaikka kuinka houkuttaisi. Älä myöskään naputa tai neuvo, koska silloin miehen on helppo vetäytyä sen tekosyyn taakse, että " sulle ei kuitenkaan kelpaa se, mitä minä teen" .

Toinen ansa on se, että mies väittää sinun yrittävän määrittää, miten ja koska kotihommat pitää tehdä. Eli: " miksi mun pitää pompata imurin varteen kun SINÄ olet sitä mieltä, että kotona on epäsiistiä? Mikä diktaattori sä olet olevinasi?"

Älä tuohonkaan lankea, vaan sopikaa selvästi se, miten usein teillä ON likaista eli pitää siivota - silloin ei mies voi vedota siihen, että sinä yrität määräillä häntä.

Tuon ongelman takana on usein se, että a) mies on oppinut passattavaksi jo omassa kodissaan ja/tai se, että b) kun vaimo on kotona vauvan kanssa, hän huolehtii kaikesta siinä hengessä, että se on luontevaa työnjakoa. Miehen on kuitenkin vaikea luopua siitä palvelutasosta sitten, kun vaimo palaa töihin - jos siis häntä ei siihen opasteta ja joskus suorastaan painosteta.

Tiukkana vaan, ap!

Vierailija
2/2 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua itkettää ja raivostuttaa kun kotimme on ruma, nuhjuinen jne. mutta on aivan turha sisustaa tms., koska mies ei pysty pitämään tavaraa paikallaan tai olla sotkematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi