Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välittäjät tai muut! Penkooko asuntoa katsomaan tulleet

Vierailija
13.02.2008 |

ihmiset toisten kaappeja, kirjahyllyn tavaroita tms. Tuli mieleen eilisestä harvoi tarjolla -fiktiosarjasta. Onko siis tuollaisia ihmisiä näytöillä oikeasti liikkeellä ja antaako välittäjä kurkistella ihan joka paikkaan vaikka valokuva-albumeita. Olemme myymässä asuntoa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en huomannut että mitään olisi meillä pengottu, en ollut paikalla, mutta tavarat oli :)

Myös lastenhuoneen tavarat.

Itse kun käytiin näytöissä, niin en antanut lapseni ruveta leikkimään kenenkään leluilla. Ymmärsi ihan hyvin kun kerroin mistä on kysymys. Että ollaan jonkun toisen kodissa, vain katsomassa voisiko siitä tulla joskus meidän koti, ja ilman lupia ei saa nyt mennä mihinkään koskemaan. Täytyy sanoa että en ikinä nähnyt kenenkään penkovan mitää tai lasten valloittavan lastenhuoneita, en vaikka paljon näytöissä ravattiin.

Vierailija
22/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee nyt johonkin asuntonäyttöön neljän lapsen kanssa imettämään?? Voi helvetti. Eikö niitä lapsia nyt oikeasti voi vartiksi jättää hoitoon? Menevätkö ne siitä todella niin pilalle? IKINÄ en olisi tuollaiseen alentunut. Äitiys ei tarkoita sitä, että pitäisi kulkea ympäriinsä kuin joku elävä meijeri selluliitit tytisten ja räkänokat kintuissa roikkuen muita ihmisiä häiritsemässä. Asuntoesittelyssä käyttäydytään asiallisesti, riippumatta siitä mikä on elämäntilanne tai kuinka kusipää mies ja idiootit kakarat mukana roikkuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ulkoapäin näkee onko kaapistot toimivat. Voi sitten mennä yksityisnäytöllä kyselemään tarkemmat tiedot. Taitaa vaan olla uteliaisuutta tuo kaappeihin katselu.

Ei näe.

Ja jos mulle joku asunnonmyyjä alkaisi sanoa että tuletko toisen kerran tutkimaan kaappitiloja niin mua ei enää siellä näkyisi. niitä on myynnissä sellaisiakin asuntoja, missä EI tule tunnetta, että jotain salataan. Enkä mä yleensäkään käy näytöissä kuin kerran. Sitten pyydän paperit ja sen perusteella joko tarjoan tai en tarjoa.

Vierailija
24/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ollut tarvetta mennä kaappiin haistelemaan. En kyllä kehtaiskaan.

Vierailija
25/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keittiön kaappien kunto, roskakaapin haju ym kertoo paljon ja vaikuttaa siihen haluanko tehdä jostain asunnosta tarjouksen vai en. Jos valokuvia on näkyvillä voi vilkaista minkä näköinen perhe talossa asuu, mutta mitään yksityisiä kaappeja en ala penkomaan.

Ja meillä lapset on joskus ollut mukana asuntonäyttelyssä, mutta eivät todellakaan ole saanut koskea mihinkään.

Vierailija
26/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoista...taidat olla aika persoona. Millainen haju sinuun siis vetoaa parhaiten :D

Vierailija
27/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne muitten kakarat oli mahdottomia eivätkä vanhemmat vahtineet yhtään. Mut minun mielestä lapset on lapsia. Teillä taitaa viirata päästä jos lapset ei saa tulla näyttöihin. :) Ja jos ette halua että jotain pengotaan, niin ne tietysti siivotaan pois näkyvistä, ja lasten lelut laitetaan varuiksi siihen kuosiin että vahinkoa ei pääse tapahtumaan vaikka mikä hyeenalauma paikalle pöllähtäisi. Välitysfirmoilla on vastuuvakuutus - ainakin meidän firmalla oli kun omamme möimme.

Vierailija
28/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kiinteiden kaappien sisustus kyllä kiinnostaa... Meiltä vietiin näytöllä kamera!

Vierailija
29/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mielenkiintoista...taidat olla aika persoona. Millainen haju sinuun siis vetoaa parhaiten :D

Vierailija
30/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omani pystyin jotenkin pitämään aisoissa, ehtivät toki availla kaappeja ja koskeakin johonkin, mut sitten oli ne 10 muuta tenavaa siinä vahtimatta ja sitä todellakin ihmettelin, että sellaistako kaikissa näytöissä on! Ja olen sitä mieltä, että kyllä lapsille jonkun asteinen lapsellisuus ja ymmärtämättömyys sallitaan, mut kyllä niitä sit pitäisi vanhempien olla vieressä vahtimassakin.

Vierailija
31/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en halua vieraiden ihmisten katsovan!

Vierailija
32/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat oli kohdallaan jne. Ei haittaa vaikka joku olis katsonut kaappeihin, tosin itse mä en ole mikään kaappien availija. Enkä muutenkaan ole koskenut kenenkään omaisuuteen kun olen näytöissä käynyt. Kerran oli yhdellä pöydällä isovati omenia, ja vieressä lappu " saa ottaa" . En ottanut, mutta mun mielestä se oli jotenkin ihana juttu.

Vierailija
33/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käynyt varmaan yli 50 näyttöä yhteensä. Kaapeja en auo, ellen sitten testaa jotain mekanismia. Vaatehuoneisiin vilkaisen varovaisesti vain hahmottaakseni tilan. Kaapit auotaan sitten, kun asunto on osoittautunut hyväksi ja ollaan harkitsemassa tarjousta. Kyse on sitten jo yksityisnäytöstä toisella kertaa, jossa käytetään aikaa reippaasti kunnon tutkimuksiin.

Minusta on moukkamaista availla toisten kaappeja, jos tietää jo, ettei ole oikeasti asunnosta kiinnostunut. Kaappien availu kuuluu vasta sitten, kun ollaan tosi mielellä liikenteessä ja asunto sopii muilta osin täydellisesti.

Vierailija
34/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon ja talöyhtiön kunto vaikuttaa mun ostopäätökseeni hyvinkin paljon. Joten kiinteät kaapit ja varsinkin keittiön kaapit tarkastetaan. Ja ihan heti ekalla näytöllä. (Katson aika tarkkaan myös asunnot joita en vakavasti harkitse, jotta opin huomaamaan herkemmin asioita.)

Ja ainoa asunto joka on ostettu, ostettiin yhden tälläisen pikaisen mutta tehokkaan " tarkastuksen" jälkeen. Sen yleiskuvan hankin yleensä jo netissä olevista tiedoista.

Vierailija
35/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta arvatenkaan arvoesineitä ei kannata jättää helposti saataville. Täällä netissä jotkut kertovat katsovansa keittiön allaskaappiin. Kertoo asukkaiden siisteydestä.

Vierailija
36/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan avaa lupaa kysymättä, ettei joku luule varkaaksi.

Vierailija
37/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin itse kommentoida tuohon lapsiasiaan: Meillä olisi saaneet lapset sitten olla monena sunnuntaina monta tuntia hoidossa. Kyllä ne siellä näytöllä mukana pitää saada olla. Jos ei saa tulla niin sitten en ole kiinnostunut asunnosta.

Itse katson kaapit nähdäkseni minkälaisia hylly- jne ratkaisuja niissä on. Vaikuttaa todella paljon esim. siihen, kuinka paljon esim. yksi seinällinen vaatekaappeja vetää tavaraa sisäänsä. Samoin keittiössä.

Vierailija
38/41 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen enempää en. Laatikoita en availe. Samanlaillahan ne yleensä toimii, mutta kaapeissa voi katsoa millainen mekanismi on ja onko hyllyt vai tanko vai korit vai mitä.

Mihinkään en kuitenkaan koske, eikä mua kiinnosta koriste-esineet tai valokuvat tai kirjat - nehän ei ole myynnissä. Itse tykkäisin käydä katsomassa täysin tyhjää asuntoa, koska silloin näkee kaikki, mitä kalustetussa talossa voidaan tauluin, matoin ja huonekaluin piilottaa jne.

Vierailija
39/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pengo enkä usko että kaikki noin tekevät. Jotain rajaa toisen kotona.

Vierailija
40/41 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni ei ole koskaan tullut mieleenikään käydä penkomaan toisten asunnossa mitään, riittää kun katselen ympärilleni minkälainen asunto on. Ja toisaalta, käydessämme esittelyissä (viimeisten joukossakin), on asunto ollut aina siistinä, joten luulisin, että on poikkeus, jos on sennäköistä kuin siinä TV-sarjassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme