Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***TONSKAT Helmikuussa***

13.02.2008 |

Nyt uutta pinoa pystyyn! Vai olinko vaan niin sokee, etten huomannut Helmikuun pinoa..?

Just, alkoi heti tökkiin tää kone. Tuun kohta uudelleen...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Koalalle onnittelut tänne puolelle! Olen käynyt kuumepinossa vakoilemassa ja odottelinkin, koska siirryt tänne puolelle:)

Toivotaan, että tämä odotus menee hyvin!!

Onnittelut tietenkin myös Tähkättärelle(meniköhän nikki oikein)!

Sitten omaa napaa: Juuri kun ajattelin, että tuhrut taitaa olla ohi, kun melkein kahteen vikkoon ei ole mitään ollut, niin eiköhän eilen taas rusehtavaa " möhnää" tullut paperiin...:( Onneksi vain pari kertaa ja tänään ei ole näkynyt. Toivottavasti ei näykään!!!!

Vaikka kyllähän tähän toisaalta on varautunutkin, kun se istukka siinä kohdun suulla on, mutta ikävä tunne kuiten siitä aina tulee..

Paha olo on edelleen, mutta selvästi lievempi ja ruoka kuitenkin maistuu ihan hyvin.. Ehkä liiankin;) Täytyis nyt vähän ruveta katsomaan mitä suuhun laittaa kun kerran olokin on helpottunut..

Nyt esikoinen kutsuu, lisää myöhemmin!

T:Kamomilla rv13 tasan

Vierailija
2/42 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin pikku hiljaa siirtyisin tänne puolelle. Viikot on kylläkin hyvin vähäiset vielä, mutta toivon kovasti että kaikki menee hyvin.

Eli siis eilen pärähti plussa tikkuun ja olin tosi yllättynyt ja onnellinen - ja olen edelleen. Toivottavasti tätä onnea ei viedä pois.

Oireita on jonkinverran, sellainen väsynyt ja hengästynyt ja hutera olo, janottaa myös jatkuvasti. Ehkä pikkaisen etoikin aamulla ennen kuin pääsi syömään. Menkkajomotuksia odotan saapuvaksi, kun olivat niin vahvat edellisessäkin raskaudessa, toivottavasti ei ole huono merkki jos niitä ei tulekaan??

Laskettu aika olisi näillä näkymin 30.10, eli aika tarkalleen pari vuotta tulisi ikäeroa lapsille jos kaikki hyvin menee :) Aleksihan syntyi 7.11.06 ja laskettu aika oli päivää aiemmin.

Mitäs teille kaikille kuuluu? Aika hiljaista on ollut tässä pinossa, toivottavasti pian saadaan lisää tonskia mukaan, Viipulilla ja Poppiksella ainakin on piinispäivät meneillään.

Nyt taidan lähteä ruuanlaittoon. Hyvää viikonloppua kaikille!

Viipero rv 4+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/42 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea ja tervetuloa uusille! Toivottavasti saatais täällä vähän enemmän keskusteluja aikaseks kun lisää porukkaa tulee mukaan!

Vaikka itsekin kyllä aika kiireisenä tällä hetkellä olen, niin kauheesti ei kerkee koneella olemaan muuta kuin koulutehtävien merkeissä.

Mutta toivottavasti teillä kaikilla pysyy vauvat matkassa loppuun saakka!

Koala, hyvin lyhyeksi jäi aikanaan munkin vierailu kuumeilupuolella. Mutta ihana juttuhan se vaan on! Ja toivotaan, että kaikki menis tällä kertaa hyvin!

Ihanaa, että Viiperollekin se plussa viimein tuli!

Tähkä, mä kirjottelen vaan täällä. Ja tähänkään ei aikaa ihan hirveitä riitä. Mutta on kuitenki kiva jakaa ajatuksia muiden samassa tilassa olevien kanssa :)

Q, kiva että sinäkin oot varmasti tuntenut liikkeitä! On se vaan niin ihana tunne!

Harmi kun Kamomillalla tuhrua tulee edelleen. Mutta on se kuitenkin helpottavaa tietää, että se kuuluu sulla asiaan.

ON:

Tulihan ne seerumiseulan tulokset sitten alkuviikosta. Ja kaikki oli hyvin. Olihan se helpotus, mutta eihän se nyt niin kauheen luotettava oo. Ja muutenki voi tapahtua vielä vaikka mitä. Mutta muuten olo on yhtäkkiä tullut kauheen levolliseks. Tällä viikollakaan en oo kertaakaan hermostunut miehelle ja tuntuu, että yhtäkkiä mulla ei enää oo mitään murehdittavaa. Johtuuko sitten lisääntyneestä auringonvalosta vai keskiraskauden lähestymisestä, en tiedä. Mutta olo on ihana. Vauvan liikkeitä kuulostelen joka päivä ja aika kovasti niitä tuntuukin. Ja mun ruokahalusta on tullu yhtäkkiä aika mieletön! Söisin vaikka kuinka paljon! Jospa se painokin alkais pikkuhiljaa nousta :)

Eilen pistin ekaa kertaa mammafarkut jalkaan töihin ja huomasin miten iso mun maha onkaan! Ekaa odottaessa se oli tämmönen joskus 22+ viikoilla! Tarvii varmaan ostaa toisetki mammafarkut :)

Ok, mut mä lähen nyt laittaan jotain välipalaa. Aurinkoista viikonloppua kaikille!

-Larsku rv 17+5

4/42 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiperolle piti niistä menkkajomotuksista sanoo, että mullahan niitä oli kans ekassa raskaudessa ihan alusta saakka ja tosi usein. Mutta nyt tässä raskaudessa en oo tuntenu niitä ollenkaan. Vasta nyt oon alkanu tunteen edes jotain pistämistä kohdussa, mutta ei nekään niitä menkkäjomotuksia oo. Että ei se ole huono merkki! Luulisin sen johtuvan juurikin aikaisemmasta raskaudesta, kun kohtu on jo kertaalleen venynyt ja nyt kaikki sujuu siellä vähän helpommin. Näin olen itse omassa pääkopassani päätellyt :D

Vierailija
5/42 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää tonskia saapunut. Onnea Tähkätär, Koala ja Viipero :) Ihan mielettömän hienoa. En oo moneen päivään ehtinyt edes konetta avaamaan ja näin ihania uutisia. Toivottavasti saadaan vielä lisää tonskauutisia pian. Saatais vähän vilskettä tähänkin pinoon.

Tänne ei edelleenkään kummempia kuulu. Samat fiilikset periaatteessa kun Larskulla. Alkaa olla paljon energisempi olo, kuin alkuraskaudessa ja tuntuu, että pystyy jo nauttimaan tästä olotilasta. En tiedä johtuuko viikoista vai auringosta. Ainoo asia, mikä laimentaa tunnelmaa on huoli Kirpusta, kun en vieläkään tunne niitä liikkeitä. Tiedän, että ei niitä välttämättä vielä tunne, mutta silti huolettaa. En tiedä, pitäiskö soittaa neuvolaan ja pyytää päästä kuuntelemaan sydänääniä. Seuraava neuvola on vasta joskus kolmen viikon päästä. Ärsyttää, kun mun täytyy olla tällänen ylihysteerinen tän raskauden kanssa.

Olikos Q:lla tänään lääkärineuvola?

Muuta en nyt oikein ehdi. Täytyis lähtee kohta lenkille.

pesukarhu rv 13+4 (ultran mukaan 14+2)

Vierailija
6/42 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat!

Tässä sitä nyt sitte ollaan... Rv40+2 syntyi pippurinen pieni prinssimme (tähän talouteen siis jo toinen samaa laatua)...

Synnytys kesti kokonaisuudessaan ~6tuntia, josta ponnistettiin 5minuuttia (sen aikana ehdittiin jo keuhkotki imeä ennen ko oli lupa ponnistaa koko poikaa maailmaan). Olisin muuten synnyttäny polikliinisesti, mut ko lapsivesi oli vihreää, ni naikkarilla piti sit yöpyä...

Syntymäpäivä siis 18.2.2008 ja Strategiset Mitat: Paino vain 3040g, pituus 50cm, pipo 35cm. Paino luonnollisesti tipahti alkuunsaalle 3000g:n, mutta 4vrk:n iässä PoVa-ajalla paino oli jo lähes 3100g, joten kaikki hyvin.

Mut tänään kun veikalla on ikää 7vrk maitoa (tulee ja) menee 3-4h:n välein, loput ajat nukutaan... Koko perhe on onnesta soikeana :D Isoveli 1v5kk on niiiiiin ihQ kun saattaa kesken omien leikkiensä tulla ja halata pikkuveljeä ja mennä sitten taas jatkamaan touhujaan...

Ja voi miten hyvälle vastasyntynyt tuoksuu!

En oikeasti edes muistanut... :D

Mutta että. Tämä palstailu jäi nyt kyllä aikas lyhyeksi, hyvää matkaa teille kaikille!!!!!

Luuk@ ja Onni 1vk

Vierailija
7/42 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Luuk@lle pienestä pojasta!

Ja onnittelut myös tuoreille plussalipun lunastaneille eli tähkättärelle, Viiperolle ja Koalalle!

Pesukarhu, mä niin ymmärrän tota sun panikointia liikkeistä ja kaikesta! Oon taas itsekin siinä jamassa, että epäilen, olenko sittenkään tuntenut mitään liikkeitä. Olis ihan kauheeta saada tietää, että on vain onnellisena kuvitellut tuntevansa potkuja, ja sit se ei olis edes ollut mahdollista...

Mutta huomenna mulla on siis neuvolalääkäri. Jännittää ihan kauheesti, kuuluuko sydänäänet ja onko vauva vielä elossa. Sitäkin oon jo ehtinyt murehtia, että miks paino ei ookaan noussut yhtä paljon kuin ekassa raskaudessa... Hyvähän se tietty vaan olis, jos vauvalla on kaikki hyvin. Tulen aamulla kertomaan kuulumisia.

-Q- ja -q- 1,5v ja aatu 17+1

Vierailija
8/42 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko tulla sanomaan quiero3:lle, että älä ole siitä painosta huolissaan.. Mulla tuli Joelin odotuksessa painoa tasan 20kg, nyt menossa tässä toisessa raskaudessa 37+4 ja painoa tullut " vain" 8kg. Ja viimeksikin oli paino viikossa tippunut puoli kiloa.. Kuulemma ihan tyypillistä ettei toisessa odotuksessa painoa niin paljon kerry ympärille. Toivotaan kuitenkin, että kaikki on hyvin! Ja muista nauttia raskaudesta, vaikka se välillä vaikeeta onkin :) (saman vois sanoa kaikille muillekin, voisinpa myös kurkata peiliin ja sanoa sen ihan itsellekin..)

Luuk@lle onnittelut pienestä prinssistä!

Moni murehti ainakin jossakin aikaisemmissa ketjuissa sitä, että on toinen raskaus on aivan erilainen kuin ensimmäinen ja oli pelkoa myös siitä onko kaikki hyvin. Ihan pakko on siihen sanoa, että mulla oli eka odotus ihan kamala. Oksensin yli puoli vuotta, jouduin jatkuvasti käymään kättärin päivystyksessä, milloin mistäkin syystä, ruoka ei maistunut, selkä jatkuvasti kipeenä, hiukset ja iho tositosi huonossa kunnossa ym. Kaikenlaisia vaivoja löytyi. Nyt ei ole ollut mitään oiretta raskaudesta. Tai joo, on nyt viimesillä viikoilla ruvennut olemaan kipuja ties missä ja närästys vaivannut, mutta mitään pahoinvointeja ja väsymyksiä ei ole ollut. Tietenkin raskauden erilaisuudesta voi kertoa sekin, että eka oli poika ja nyt olis tulossa tyttö. Ajattelin kuitenkin, että kerron näiden raskauksien voivan olla näinkin erilaisia! :) Itse tosin taisin olla sinäänsä aika hyvässä asemassa alkuraskauden suhteen, ettei tarvinnut/osannut pelätä menevän kesken ihan alussa. Raskauden kun huomasin vasta n. viikolla 12. Menkat ei Joelin jälkeen ehtineet edes alkaa ja söin pillereitä todella säännöllisesti. Se " ehkäisy" muoto ei siis taida mulle sopia, ainakaan ehkäisyn puolesta :D

Mulla on tosiaan nyt ruvennut olemaan kamalia kipuja. Johonkin hermoon painaa selässä joku, kipu säteilee oikeaan jalkaa ja jalka on välillä lähes käyttökelvoton. Jalat on muutenkin nyt olleet kipeinä. Ala-mahasta asti särkee todella paljon ja liikkuminen. varsinkin iltaisin on lähes mahdotonta. Ja kun jaksaa pitäis kolmen koiran, Joelin ja miehen takia. Jaksaishan sitä muuten, oon nyt ollut harvinaisen hyvässä kunnossa, mutta kun varsinkaan iltaisin ei pääse edes sohvalta ylös. Ja se kipu on erittäin kovaa.

Joel täytti sunnuntaina vuoden ja juhlien järjestäminenkin oli aika tuskaista, voitte vaan uskoa mitä se oli kun n.25 sukulaista kävi poikaa onnittelemassa.. Tais olla pojalla liian rankat juhlat, vielä kun muuttokin muutama viikko sitten oli. Tuli nimittäin viime yönä kipeeksi. Kuume noud yli 39 ja nenä vuosi niin ettei poika voinut nukkua. Nyt vaivaksi on tullut edellisten lisäksi yskä ja kurkkukipu.. Täytyy vaan toivoa, että pikkunen paranee nopeesti..

Eipä nyt muuta, taidan mennä nukkumaan kun Joelkin yskimiseltään ja itkuiltaan vihdoinkin nukahti uudelleen..

Henna, Joel 1v ja Ninni 37+4

Vierailija
9/42 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luukalle onnea pienestä prinssistä! Ihanalta kuulostaa teidän elämä nelihenkisenä perheenä :)

Quu, tulehan sitten kertomaan lääkärineuvolakuulumiset. Eiköhän siellä ole kaikki hvyin :)

Larsku, hyvä kuulla että ei sullakaan ole ollut noita menkkajomotuksia.

Jospa tämä on mullakin sitten ihan normaalia ettei niitä ole. On se hassua, jos on kipuja niin pelkää km:a, jos ei ole kipuja, niin sama juttu :)

Täällä on jo pientä etomista havaittavissa, ainakin jos ei aamulla heti laita suuhun jotain. Lisäksi väsyttää ja hengästyttää.

Eilen kerrottiin tulevalle mummalle (mun äidilleni) uutiset, ja hän oli tosi iloinen asiasta. Lupasi jo varata lomaa marraskuun alkupuolelle jotta saa sitten hoitaa Aleksia synnytyksen aikana. Ai miten niin aikaisin asialla ;) Toppuuttelin kyllä vähän, että katsotaan nyt se eka ultra ainakin ensin.. Varasinkin tuossa ajan alkuraskauden ultraan, se on viikolla 6+6 (12.3) Te jotka ootte olleet ko. ultrassa, millä rv:llä olitte ja näkyikö syke? Myöhemmälle en saanut aikaa, joten otin sitten tuolle päivälle. Mulla on ovis ollut ehkä pari päivää normaalia myöhemmin, mutta toivotaan ettei tuo aika ole liian aikaisin.

Me lähdetään huomenna Aleksin kanssa mun vanhempien luo pariksi yöksi, sisko on tulossa sinne kanssa kun sillä on hiihtoloma. Kivaa vaihtelua arkeen :)

Voikaahan kaikki hyvin!

Viipero rv 4+5

Vierailija
10/42 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänäänet kuului hienosti, ja muutaman kerran tuli kovia kopsahduksiakin, kun vauva potki juuri sopivassa kohdassa. :) Sykkeet oli taas 140, kuten quullakin lähes aina, eli meille taitaa ainakin sykkeen perustella olla tulossa toinen poika. :) Tuli kiire alkaa keksiä pojannimiä tossa bussissa, kun en vielä oo mielestäni keksinyt mitään yhtä hyvää kuin viimeksi.

Hemoglobiini oli onneks edelleen tosi hyvä, huh, ei tartte vielä aloittaa rautaa. Viimeksi jouduin pariin otteeseen syömään sitä, kun hemppa laski niin alas, mutta siitä tuli maha tosi kipeeks. Verenpaineetkin oli ihan samoissa kuin aina ennenkin. Ja olihan sitä painoakin sitten tullut ihan mukavasti. Itse asiassa neuvolantäti piti jo taas puheita terveellisistä ruokailutottumuksista jne. Mutta sanoin sille, että syödään tosi terveellisesti ja painoa on tullut jopa vähemmän kuin viimeksi, joten en nyt millekäään kuurille tässä aio ryhtyä. Viimeks mulla tuli 14kg yhteensä, miten teillä muilla? Mä luulen, että tosta oli mulla ainakin pari kiloa ihan turvotusta, kun silloin oli just kuumin kesä. Ja aika nopsaa ne kilot sitten karisi, joten jos nyt mentäis suunnilleen samaa tahtia kuin viimeksi niin en olisi ollenkaan huolissani.

Ihanaa, että taas kerran saa huokasta helpotuksesta! Nyt uskaltaa taas vähän kuulostella liikkeitä ja fiilistellä niitä, jos jotain sattuis tuntumaan. :)

-Q- ja -q- 1,5v ja aatu 17+2

Vierailija
11/42 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloisia uutisia täällä :) Onnea Luukalle perheineen! Ihanaa vauva-arkea teille. Olis kiva, jos ehtisit välillä käydä kertoilemassa kuulumisia täällä pinossa. Mua kiinnostaa hirveesti tietää, miten sujuu arki kahden lapsen kanssa. Ihana teidän esikoinen. Ei ainakaan vielä osoita mustasukkasuuden merkkejä. :)

Kiva, että Q:lla oli kaikki hvyin neuvolalääkärissä. Mulla kans viimeksi laski hemppa ja jouduin popsimaan koko raskauden ajan rautaa. Nyt oli ekalla neuvolakerralla 120 ja tokalla jopa 125. Eli onneksi ei vielä tarvii. Tosin mulle se rauta sopi ihan hyvin. Ei tullut mitään vaivoja.

Mulla tuli viimeksi painoa joku 12 kg. Nyt on noussut samaa vauhtia. Mulla putos paino ihan hyvin imetyksen aikana ja sen jälkeen.

Loppuraskaudessa mulla tuli kans paljon turvotusta. Näkee loppuraskauden kuvista, kun naama on ihan pöhöttynyt. Nytkin on jo vähäsen turvotusta. Saa nähä, miten kesä vaikuttaa, kun viimeksi en ollut kesällä raskaana.

Viipero painiskelee ton alkuraskauden epätietoisuuden kanssa. Tiedän tunteen. Hyvä, että meette siihen alkuraskauden ultraan. Me ei menty, mutta olis pitänyt. Olis saanut vähän vähemmän stressata. Toivottavasti pikkuinen sydän jo sykkii teille ultrassa. En osaa sanoa, onko liian aikaisessa vaiheessa toi ultra vai ei. Hyvä, että on kuvotusta. Se rauhoittaa mieltä, eikös? :)

Eilen pohdittiin taas miehen kanssa nimiä ja Jonsku tokas siihen yhden hyvän tytön nimivaihtoehdon vahingossa. Oli niin söpö. sanoi sen vielä moneen kertaan. Ollaan sitä aikaisemmin mietitty ja nyt on mietinnässä uudestaan, jos siis tyttö olis tulossa. Oon silti 55% varma, että se on poika.

pesukarhu ja Jonsku 1v10kk ja Kirppu 13+5

Vierailija
12/42 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennalle piti vielä lähettää tsemppejä kipujen kanssa taisteluun. Aika kamalalle kuulostaa. Eikö niille pysty tekemään mitään? Onneksi sulla noita viikkoja jo on ja pian pääset hakemaan nyyttiä kotiin.

pesukarhu

Vierailija
13/42 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eilen vielä kun en tiennyt, onko kaikki hyvin, en muka tuntenut yhtään liikettä missään päin, ja nyt kun istuskelen tässä ja tiedän, että mahassa voidaan hyvin, niin koko ajan tunnen jo suorastaan voimakkaita muksahduksia!

Saatte ajaa mut pois palstalta, jos taas äidyn epäilemään kaikkea parin viikon päästä, ennen kun meillä on rakenneultra...

-Q-

Vierailija
14/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi ISOT ONNITTELUT VIIPEROLLE PLUSSASTA! Meillä on sitten ihan lähekkäin la. Varasin myös alkuraskauden ultran, mulla 10.3. ja vissiin silloin jo rv 7+6 (oviksen mukaan kyllä vasta 6+6). Pidetään nyt peukkuja, että saadaan molemmat kyytiläisten syke näkyviin jo tässä ekassa ultrassa, niin sais vähän huokaistua tässä vaiheessa!

Ja HIRMUISESTI ONNEA Luuk@lle perheineen pojan syntymästä!

Teillä pojille tuli siis 1v 5kk ikäeroa. Meillä esikoinen on 1v 4kk, jos saadaan nyt tämä pikkukakkonen ehjänä maailmaan. Tuu ihmeessä kertoilemaan, miten arki sujuu. Nauttikaahan vauvantuoksusta!

Oli myös helpottavaa lukea Hennan erilaisista raskauksista, koska just samaa oon pohtinut. Keskenmenneessä kaksosraskaudessa voin ihan järkyttävän huonosti jo rv4, ja poikaa odottaessa jo rv5. Mikään ei auttanut, ei ruoka, ei lepo. Nyt on jo rv 7 (oikeesti varmaan vasta rv 6, kun on ollut aika pitkä kierto), eikä ellotus oo ylivoimaista ja syöminen jopa auttaa. No, katsellaan miten tilanne kehittyy. Alussahan tässä vasta mennään.

Ja Hennan perheessä tuota ikäeroa lapsilla tulee myös vain vähän päälle vuosi, joten kiva olisi kuulla sitten sultakin kommentteja ja kenties " vinkkejä."

Kadehdittavilta kuulostavat Q:n masun muksahdukset! Tuskin maltan odottaa, että sais taas kokea samoja tuntemuksia!

Edellisessä raskaudessa mulle tuli painoa 11kg lisää, siitä on vielä jäljellä vajaa 2 kg. Mutta suuri järkytys on se, että farkut ei meinaa enää mennä kiinni! Nyt jo! Menivät siis ihan hyvin vielä muutama viikko sitten. Kuinka aikaisin te muut ootte kakkosraskaudessa siirtyneet käyttämään mammavaatteita?? Larskuko vasta rv 17?

Pesukarhu poppoo miettii nimiä. Meillä päästiin hyvin yhteisymmärrykseen pojan nimestä viimeksi, mutta tytön osalta ei silloin saatu mitään päätöstä aikaiseksi. No, poika tuli, joten ei tarvinnyt silloin enempiä taistella. Saas nähdä miten nyt...

ON: Pientä ellotusta, joka tosiaan korjautuu syömällä. Mutta mulla on AIVAN JÄRKYTTÄVÄ nuha, joten oon valvonut sen takia pari yötä. Mitään kunnon lääkettä ei voi ottaa, ja oon ihan tukossa. Ärsyttää myös siksi, ettei pääse oikeen mihinkään. Ei viitsi kenellekään mennä nuhaa tartuttamaan, eikä muutenkaan oikeen jaksa mitään. Pöh.

Mutta muuten aika hyvillä fiiliksillä, lähinnä sitä ultraa odotellessa...

Terkut kaikille,

Koala ja poika 8kk + kyytiläinen rv 6+1

Vierailija
15/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin luukalle onnittelut:) Toi sun viesti jotenkin " herätti" mut ja tajusin että vielä sitä itsekin on kotona nyyttiään nuuhkimassa ja ihastelemassa, mä en tiedä miksi mutta mulla on ihan älyttömän epätodellinen olo tän raskauden suhteen, johtuukohan se siitä ettei tähän nyt ehdi samanlailla uppoutumaan kun ekaa odotellessa? Tule luuka tosiaan kertoilemaan vielä kuulumisia jos vaan ehdit:)

Koala kyseli noista mammavaatteista, mä kyllä huomasin ettei housut mene enää kiinni jo ennen plussaa, mähän tosin plussasinkin vasta joskus viikolla 6. Sen jälkeen ei enää mennyt farkut eikä muutkaan vetoketjulliset housut kiinni vaan siirryin kokoa isompiin resorivyötäröisiin housuihin kun en kivoja mammahousuja löytänyt.

Painosta, mulle tuli viimeksi 17kiloa mikä aiheutti pahat traumat;D Ne kun ei tosiaankaan lähteneet imettämällä tai edes pitkillä vaunulenkeillä ja terveellisellä syömisellä, siitä lähti " itsekseen" 4kg minkä verran tyttö painoi ja pari päivää synnytyksestä vielä kaksi kiloa turvotuksia..loppua yhtätoista kiloa raahasin mukanani melkein vuoden kunnes imetys väheni reilusti ja sain liki kymmenen kiloa karistettua tiukalla laihikselle ja kovalla kuntoilulla. Nyt en tosiaankaan tahtois saman toistuvan koska oma olo oli aika kurja niiden kilojen kanssa ja harmitti vietävästi kun ne ei niin vain lähteneetkään vaikka jokapuolella sitä mainostetaan:D No ehkä mä saan ens kerralla kokea sen imetyksen laihduttavan tehon;)

Nyt on tullut nelisen kiloa mikä on muutaman kilon vähemmän kuin viimeksi näillä viikoilla..oon kyllä yrittänytkin olla tarkkana herkkujen kanssa..nyt on vaan iskenyt ihan järjetön lakuhimo ja kuolaan aina kauppareissulla pandan lakumix pussia:)

Hyvä että Quu on taas luottavaisemmin mielin ja tuntee kunnon muksahduksiakin:) Mä menin aivan paniikkiin silloin ennen rakenneultraa, sen jälkeen oon ollut taas aika luottavaisin mielin..sellasta tää on:)

Mitenkäs muilla, saako maha paljon muksauksia taaperon kanssa touhutessa? Meidän tytöllä on tapana tunkea kauhealla ryminällä syliin ja monesti sattuu mahaan aika ikävästi vaikka kuinka yrittäis varoa, vauva varmaan on hyvässä suojassa mutta äidistä se ei tunnu mukavalta:/ Toinen vaaranpaikka on tytön raivarit, potkuja ja iskuja satelee jos täytyy kiukkuista neitiä kantaa sylissä..tyttö on muuten nyt selvästi huomannut mun mahan, osoittikin sitä yks päivä ja sanoi " pallo" ;) Pallo se onkin, jo nyt mulle on kaikki vanhat äippäpaidat sopivia ja maha on samaa kokoluokkaa kun liiasta ainakin paria kuukautta myöhemmin..jos maha vielä loppusuorallakin on isompi niin mitähän sitä pistää päälleen, tyttöä odottaessa mun maha mahtui viimeisen kuukauden aikana yhteen ainoaan äistiysmekkoon..ehkä täytyy pukeutua pussilakanaan:)

Queen ja " veikka" rv 20+6?

Vierailija
16/42 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa vain pikaisesti kertomaan, että tänään oli neuvola ja kaikki hyvin. Näille kivuille ei kuulemma voi mitään, ainoastaan synnytys auttaa. Tänään on ollut tähän mennessä pahin päivä kipujen suhteen. En ole voinut kävellä melkeenpä koko päivänä.

Joelillakin oli 1-v neuvola tänäänja poika oli tosi reipas vaikka kipeenä onkin. Painoa oli kertynyt 11kg440g ja pituus oli 78,2cm.

Eipä nyt ehdi muuta, paremmalla ajalla sitten!

Henna, Joel 1v ja Ninni 37+5

Vierailija
17/42 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon taas ihan hermona ja stressaantunut. Eikö niitä liikkeitä jo pitäis tuntua? Missä vaiheessa te muut aloitte tuntemaan? En mä ollut viimeksi ollenkaan näin hermona. En silloinkaan tuntenut vielä tässä vaiheessa liikkeitä. Eikös niitä pitäis tokalla kerralla tuntea paljon aikaisemmin? Oikeesti mä varmaan alan olemaan jo aika ärsyttävä, kun hermoilen täällä koko ajan. Mieskin alkaa jo väsymään muhun.

Queen, Jonsku nukkuu yöt meidän välissä ja potkii ihan hirveesti mua mahaan. Samoin, jos sohvalla vaihdan sen vaippaa, se välillä potkii. Yritän aina sanoa, että vauvaa sattuu, jos potkii. Ihanan kiinnostunut Jonsku on vauvasta. Se aina innostuu, jos näkee jossain vauvan. Monta kertaa päivässä mun myös pitää avata paitaa ja näyttää mahaa, kun Jonsku sanoo auvau(=vauva).

Koala, ootko kokeillut sellasta kannua. Se auttaa tukkoseen nenään. Mä käytin sitä viime raskaudessa, kun oli paha flunssa. Se on semmonen kannu jolla kaadetaan vettä nenään. Niitä myydään apteekissa.

Mun on ihan pakko lopettaa vaikka asiaa olis. Vähän häppeningiä täällä työmaalla.

Öitä!

pesukarhu rv 14+0 (ultran mukaan 14+5)

18/42 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies niin kovasti tuolla siivoo ja poika nukkumassa, niin saanpa minäkin vähän aikaa olla koneella :)

Pesukarhu, älä vielä hätäile niistä liikkeistä! Mä rupesin muistaakseni 14-15 viikoilla tuntemaan jotain, mutta ne oli kyllä niin hentoisia vielä sillon, etten ollut edes varma onko ne liikkeitä. Ei se varmasti oo epänormaalia ettet niitä vielä tunne! Ihan rauhassa voit parikin viikkoo vielä odotella niitä, kyllä ne sieltä varmasti kohtapuolin tuntuu!

Ihanaa, että Q:lla oli masussa kaikki hyvin!

Queen, kyllä täällä meilläkin esikoisen potkut monesti osuu mun mahaan. Ja sit pojan mielestä ois niin kiva kiivetä mun mahan päälle ja sekös suututtaa, kun ei saa! Muuten kyllä poika tykkää antaa suukkoja vauvalle, eli mun mahalle. Niin suloista :)

Luukalle onnittelut pikkuvauvasta! Kaikkee hyvää teille ja tule kertomaan kuulumisia jos joskus kerkeet!

Hennalla onpi kurjat oltavat siellä :( Toivotaan nyt, että pääsisit pian synnyttämään ja saisit noi ikävät kivut häviämään!

Hmm, pitiköhän mun muuta kommentoida... En muista.

Omaan napaan ei mitään ihmeitä. Ollaan koko perhe tässä talvilomalla, mikä on kyllä aivan ihanaa! Poika on nukkunut joka aamu pitkään ja antanut siis munki nukkua hyvät unet. Ja se on niin hyvällä tuulella, kun saa olla kotona äipän ja isin kanssa! Voi että kun pääsis jo aloittaan äitiysloman! Mutta siihen on vielä niiiiiin pitkä aika.

Ja vähän ihana olla lomalla, kun saa syödä koko ajan jotain hyvää :) Tää varmaan kostautuu seuraavalla neuvolakäynnillä, sit on varmasti paino noussu. Mut toisaalta mä toivonkin, että se nyt ois noussut eikä enää laskenut. Viime raskaudessa tuli vaan 8kg, kun olin tosi pahoinvoiva yli puolenväliin saakka. Ja niistäkin kiloista 6 jäi sairaalaan ja 2 lähti viikossa imetyksellä. Mä vaan en jaksa uskoo, että nyt kävis yhtä hyvä tuuri :) No pyrin ainakin siihen, ettei kiloja ihan tolkuttomasti tulis :)

Joo, kai tästä pitäis lähtee ruokakauppaan...

Voikaa hyvin! Moimoi!

-Larsku 18+3

Vierailija
19/42 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen omanapainen kirjoitus enne kuin peti kutsuu... Eli ilmottaudun tänne puolelle :) Tein positiivisen testin vajaa kolme viikkoa sitten muutaman päivän ¿mahataudin¿ jälkeen, ihan vaan ettei mielikuvitus lähtisi liikkeelle. Suureksi yllätykseksi testi olikin positiivinen. Kieltämättä itkuhan siinä tuli, itse olen sellainen joka suunnittelee elämänsä viimeistä piirtoa myöten ja lisäksi meidän vauva on ollut aivan hirmu vaikea (=mm. alkoi nukkumaan yöt alta kymmenellä herätyksellä yhdeksänkuukautisena...) vaikkakin toki niin rakas.

Tänään suuntasin yksityiselle ultraan, jotta saisin tuon lasketun ajan suunnilleen tietooni. Ja lokakuun alkupuolelle se menee jopa niin, että lasketun ajan mukaan muksuille tulisi ikäeroa tismalleen puolitoista vuotta ja päivä. Ultrassa pienen jalka vispasi ja jotenkin itelle tuli kaiken tän hermoilun keskelle sellanen superrauhallinen fiilis ja ¿näin tän pitääkin mennä¿ ¿olo. Eli lienen alan olla valmis stressaamaan sitten jo keskenmenoista...

Huomenna ollaan menossa pohjoiseen pidennetylle viikonlopulle, aivan mahtavaa päästä sinne (=siippa ei turhia lomaile...) ja vielä levollisin mielin.

Ja ihan yleisluontoinen kysymys imetyksestä? Eli miten olette jatkaneet (jos on ollut päällä) sen suhteen raskauden aikana? Tarkistin vielä lääkäriltäkin, ettei sen suhteen ole mitään ongelmaa (kunhan pitää huolen riittävästä kalkinsaannista) jos vaan itse jaksaa. Kieltämättä tuon jaksamisen kanssa sitä ongelmia onkin kun on päällä niin pirunmoinen väsymys ja päätä saa pitää pytyssä puoli päivää :( Tosin olen saanut minimoitua imetykset jo kolmeen/neljään, mutta meillä tyttö on ollut siitä johtuen tosi kärttynä. Ja meillähän syödään myös yöllä...

Mutta nyt taitaa sänky kutsua, meillä Hilla heräsi viime yönä kolmelta ja hihkui seiskaan, joten vähän parempaa yötä odotellen :)

Ja oikein mukavaa viikonloppua kaikille jo näin ennakkoon!

Coltsfoot, Hilu 10,5kk ja mini-Helmi 8+3

Vierailija
20/42 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt koneelle moneen päivään ja iltaisin en ole jaksanut..

Ollaan nyt ton tyttösen kanssa kahdestaan pari-kolme viikkoa, kun mies on työreissulla ja niinpä oma aika on hiukan kortilla.

Ihmeen hyvin olen silti jaksanut. Olen kyllä melkein joka päivälle buukannut edes jonkinlaista toimintaa tai menoa, niin tuntuu päivätkin menevän nopeammin:)

Kaikki omassa navassa ok. Lähes joka päivä on silti jossain vaiheessa huonoa oloa, mutta oksentanut en ole, en edes muista milloin viimeksi..

Tuhrutkin on pysyneet nyt jo vähän yli viikon poissa!! (tosin kun sen nyt " ääneen" sanoin, niin kohta varmaan taas hyökkäävät..)

Nyt ei kerkiä muuta. Täytyy mennä suihkuun kun tyttökin nukkuu:)

Hyviä vointeja kaikille ja tervetuloa uusille!

T:Kamomilla rv 14+1