Onko jotenkin hassua toimittaa kuva vauvasta työpaikalle?
Ajattelin tervehtiä kollegoita postittamalla työpaikalle sairalaan vauvakuvaajan ottaman kuvan. Onko sellainen tapana? Jotenkin olen epävarma siitä, onko se sopivin tapa muistaa...
Kommentit (14)
Meillä yksi ylpeä isä laittoi verkkoon pari kuvaa pojastaan, sieltä kaikki saivat käydä katsomassa.
Muista myös käydä näyttämässä livenä :)
t. 5
Se vauvakuva kiinnostaa vain sen kerran, muutaman kuukauden päästä se on täysin yhdentekevää. Mun työpaikallani on monta juuri vauvan saanutta, eikä niistä enää muista edes vauvan sukupuolta.
Ei niitä tosiasiassa sun muksu kiinnosta, kunhan kohteliaisuudesta onnittelevat.
Minusta taas tuntuu, etten haluaisi omalla kameralla otettuja " kotialbumikuvia" laittaa - niissä on vähän liian intiimi tuntu. Vauvakuvaajan kuva on neutraalimpi. Kirjoittaisin mukaan muitakin - vauvaan liittymättömiä - kiitoksia ja terveisiä, jotka jossain muodossa toimitan joka tapauksessa. Kuvakortti olisi se blankkomalli, jossa ei ole valmiita sarakkeita mitoille ja muuta.
No, mietin vielä...
ap
Meillä ihmiset jättää esim. läksiäisiksi kuvia jopa hepoistaan ja me ollaan ihan onnessamme. Ehkä tää on tylsä työpaikka...?
ja kun jollekin syntyy vauva, niin kerätään kolehti ja ostetaan joku pieni lahja.
Kävin myös pikaisesti työpaikkalla näyttämässä vauvaa ja totuus paljastui kun piti palata hoitavapaan jälkeen töihin: SAIN POTKUT!
Työ oli vapaani aikana ripoteltu toisille työntekijöille.
kuvia kuten yksi entinen työkaveri teki. Työpaikalla oli myös paljon miehiä, myös sellaisia joilla ei ole lapsia. Saattoivat järkyttyä, vaikka verta ei paljon näkynytkään...
Vierailija:
Kävin myös pikaisesti työpaikkalla näyttämässä vauvaa ja totuus paljastui kun piti palata hoitavapaan jälkeen töihin: SAIN POTKUT!
Työ oli vapaani aikana ripoteltu toisille työntekijöille.
luulin että pomo ja työkaverit olisivat olleet edes pikkuhippusen kiinnostuneita minusta ja vauvastani, ja kun totuus paljastui, niin tajusin että potkuni olivat varmaankin olleet yleisessä tiedossa jo pitkään. Eikä kukaan vaivautunut varoittamaan tilateesta sanallakaan.
T. Potkut saanut
Miehen työpaikalla ollaan kiinnostuneita uusista vauvoista ja meidänkin pojan kuva löytyy sieltä. Tapana on käydä näytillä jossain vaiheessa ja me kun oltiin niin vauva jutusteli pääpomon kanssa (mies), että ihan pomoa myöten ne tulevat katsomaan kun sana kulkee että työkaverin vauva on talossa. Teitä itseänne ei vissiin kiinnosta jotka väitätte että työkavereita ei oikeasti nappaa muiden lapset?
mitä työkaverit ajattelee ja kiinnostaako heitä vauvat. Meillä on rahasta kiinni joten vauvakuvaajan ottamaa kuvaa en työpaikalle laittaisi, mutta jos ei olis näin tiukka tilanne niin hyvinkin voisin laittaa... nyt se on liian kallis. Ja mun työkaverit ei valtaosa ole työkavereita vaan jotain hemmoja jotka käy samassa työpaikassa. Eivät siis kovin läheisiä, mutta ajattelen niin että pääasia että minä olen kohtelias heitä kohtaan ja siihen kuulunee vauvauutisesta kertominen ja tiedän että ainakin yksi työkaveri haluaa sen uutisen ihan varmasti kuulla... ehkä joku myös niistä muusta 50:sta on kiinnostunut. Ihmisten aivoituksia ei ikinä tiedä.
Ota omalla digikameralla kuva ja lähetä sellainen. On s eihan ok. Meillä yleensä kiitetty vauvalahjasta laittamalla vauvan kuva sähköpostissa lahjan antaneille.