Hei apua. Minua oikeasti hävettää kanssapalstailijoiden asenteet.
Oikeasti. Eilen kirjoitin tuohon "otatko alkoholia lapsen edessä"-ketjuun, ja kerroin että meillä kyllä juodaan niin viiniä, kuin ulkoilun jälkeiset Irish Coffeetkin. En tiennyt itkeäkö vai nauraa kun ihmiset ovat niin hirmu tiukkapipoisia. Miten voi alkoholi olla niin tabu.
No aamulla ensimmäisenä näen ketjun "punaviini on pahaa". Voi luoja. Miten kukaan kehtaa noin sanoa ääneen? Meidän kaksivuotiaskaan ei sano ruoasta että on pahaa. Viinihän on osa seurustelukulttuuria. Ja mielestäni jopa osa yleissivistystä.
Ja nyt! Tässä Finnairin koneessa synnyttäneelle ilmainen meno-paluu lento Thaimaahan-ketjussa. Voi herttinen, että kehtasi ihan lomamatkalle lähteä noin myöhäisillä viikoille. Miten voi yt-neuvotteluiden aikaan antaa ilmaista matkaa. Kyllä vaan takapajulasta pitää päästä heti pois synnyttämään..
Miten te ihmiset oikeasti voitte kommentoida jotain, mistä teillä ei ole mitään hajuakaan? Mistä te tiedätte miksi he lensivät Bangkokista Helsinkiin, oliko tarkoitus jatkaa Ruotsiin jonnekin. Millä viikolla hän oli.
Minua oikeasti hävettää jos tämä on yleistä asennetta suomalaisten keskuudessa.
Välillä kyllä mietin miksi muutin takaisin Suomeen. Huoh.
Ihme tapauksia ja asenteita. Pipot kireällä, tosiaankin.
Kommentit (41)
eikä tarkoittanut tosiaan mitään muuta :)
mä olen lappilainen syntjään ja voin kertoa sulle, että nyt kun eletään jo 2000-lukua, niin siellä Lapissa on myös sähköt, autot, telkkarit ja pelit ja vehkeet; ihan niin kuin täällä etelässäkin. Onkohan sulla jokin aukko sivistyksessä?
Av:llä kirjoittavat ovat "oman sorttisensa äitiklaani", mihin joukkoon sitten laskee itsensä tuon alla olleenkin kirjoittanut kun ei selvästi laske itseään samaan joukkoon. Voisipa olla hyvinkin yllättynyt siitä millaisia ihmisiä täällä mielipiteitään ilmaisee.
Toisaalta mielestäni myös ap sortui samaan mihin koko muu av-klaani, mainitessaan ettei voi ymmärtää alkoholin tai viinin arvostelijoita koska se kuuluu kulttuuriin. Viini käsittääkseni kuuluu kuitenkin enemmän välimerellisiin kulttuureihin kuin Suomeen, joten nyt av:n pitäisi olla avarakatseisena kehumassa kaikkien muiden kulttuureiden piirteitä etteivät sorru moukkamaisuuteen. Joopa joo.
Kaiken kaikkiaan, olen pakotettu uskomaan, että näille foorumeille eksyy vain ärhentelemään aivan oman sorttisensa äitiklaani. Vastausten tasosta on hyvä vetää omat johtopäätöksensä näiden ihmisten yleisestä sivistystasosta ja käytöstavoista. Lisäksi joukossa tyhmyys tiivistyy.
Koulu- ja työpaikkakiusauksen juuret lienevät myös näiltä nurkilta...
sanoa viiniä hyväksi vain siksi että FM:t ja muut joutenkoulutetut "älyköt" niin vaativat. Viinihän on pilaantunutta mehua, ei enempää ei vähempää.
Ja mitä koulutukseen tulee, olen itse DI, eli aivan taatusti yhtä "viisas" kuin te tusinamaisterit
tekemistä sillä koulutuksella fiksuuden kanssa on?
Kyllä moni vähemmän koulutettu hakkaa jonkun Tohtorin sydämen sivistyksessä ja maalaijärjen käytössä mennen tullen. Ei kannata sillä tutkinnolla pelkästään kauhean pitkälle luulla porskuttavansa..
Eikä itseasiassa hetkauta yhtään mitä mieltä jonkun keskustelupalstan nimettömät kirjoittelijat ovat minun kirjoituksistani tai toimitamalleistani. Välillä tulee kieltämättä ajateltua, että miten kukaan VOI ajatella noin mustavalkoisesti, mutta kannattaa myös muistaa, että osa kirjoittajista kirjoittaa kärjistetysti ihan provoilumielessä saadakseen kunnon palstariidan aikaiseksi. Minusta muuten väittelyt ovat tämän palstan parasta antia. Harmi vaan, että oikean asiasisällön loppuessa argumentointi menee usein "henkilökohtaiseksi" mollaamiseksi. Siksi tuo henkilökohtainen sitaateissa, että nimettömiä kirjoittajia on aika vaikea piikitellä henk.koht.ominaisuuksista.
Pitkästä aikaa tulin palstalle. Luin juurikin tuon olutta lasten edessä ketjun, viini on pahaa ja nyt tämän Finski-ketjun. Ja jokuhan jo aloitti että viiniä juodaan AINA humaltumistarkoituksessa..
Mistä teitä sikiää??
Terkuin ulkosuomalainen jota hävettää..
jos ei juo pilaantunutta mehua? :D
Mutta jos muutat ulkomaille ja alat juomaan sitä käynyttä rypälemehua niin olet fiinimpi ihminen. OK, pidetään mielessä
Mun mielestä älyttömimpiä täällä on nää äidit jotka puolustelee tukistamisia ja luunappeja sillä, että henkinen väkivalta on paljon haitallisempaa lapselle. Ihan kuin kasvatuskeinoksi pitäisi valita joko henkinen tai fyysinen väkivalta!
oivallus suurimmalle osalle maailmaa, ja varsinkin jo antiikin ajan ihmisille jotka tuohon "junttiuteen" kompastuivat....
kerro että on paljon parempaa juoda vaikka limsaa tai maitoa hyvän ruuan kanssa...
eli on junttia
jos ei juo pilaantunutta mehua? :D
Mutta jos muutat ulkomaille ja alat juomaan sitä käynyttä rypälemehua niin olet fiinimpi ihminen. OK, pidetään mielessä
osaann kyllä seurustella ihan vedenkin kanssa
Antiikin aikanahan maapallo oli myös litteä. Keskiajalla noidat poltettiin roviolla ja kaikkea muuta älyllistä.
ja paskahan haisee hyvälle.. "miljoonat kärpäset eivät voi olla väärässä.."
antiikin aikana osattiin jo laskea maapallon ympärysmitta. Mutta ainahan niitä jääriä löytyy, jotka näe omaa napaansa pidemmälle, siispä jotkut olivat silloinkin vakuuttuneita siitä, että maailma on lätty.
jotkut ovat yhä vakuuttuneita siitä että viini on pahaa ja sitä juodaan vain änkyräkännit tavoitteena....
Mutta ainahan niitä jääriä löytyy, jotka näe omaa napaansa pidemmälle, siispä jotkut olivat silloinkin vakuuttuneita siitä, että maailma on lätty.
Minä taas en ymmärrää, mikä teitä ulkosuomalaisia hävettää? Miksi pitäisi hävetä jonkun toisen tekemisiä? Ja tuskin ne teidän minkämaalaiset tahansa ystävät tai naapurit tulevat tätä palstaa sanakirjan kanssa lukemaan. Ja pitäisikö kaikkien meidän Suomessakin asuvien hävetä toisten suomalaisten mielipiteitä vai onko se vain ulkosuomalaisten rasite?
Pitkästä aikaa tulin palstalle. Luin juurikin tuon olutta lasten edessä ketjun, viini on pahaa ja nyt tämän Finski-ketjun. Ja jokuhan jo aloitti että viiniä juodaan AINA humaltumistarkoituksessa..
Mistä teitä sikiää??
Terkuin ulkosuomalainen jota hävettää..
Ja sinähän ja muut kaltaisesi vastaajat ette tietenkään ole samanlaisia. Ihan muuten vaan roikutte täällä palstalla. Eikö niin?
"hei huomaatteko te nyt kaikki, että mä olen asunut ulkomailla" ja "kaikki muut suomalaiset paitsi tietysti minä" -avaukset.
Tosiasiassa jokainen muualla asunut ja matkaillut tietää, että
1) Jokainen kansa pitää itseään kateellisempana kuin muut
2) Jokainen kansa pitää itseään juntimpana kuin muut
3) Jokainen kansa on heti maailmanvalloittaja käytyään kerran eläissään risteilyllä naapurimaassa
4) Nettikeskustelijoiden törkeyksistä jaksetaan jauhaa ihan joka maassa ja joka maassa netistä löytyy näitä "en minä mutta kaikki muut"-paheksujia.
mä olen lappilainen syntjään ja voin kertoa sulle, että nyt kun eletään jo 2000-lukua, niin siellä Lapissa on myös sähköt, autot, telkkarit ja pelit ja vehkeet; ihan niin kuin täällä etelässäkin. Onkohan sulla jokin aukko sivistyksessä?