Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ajeltiinko teiltä karvat synnytyksesssä?

Vierailija
12.02.2008 |

?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytykset 2003 ja 2004

Vierailija
2/17 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpotti ompelua, tikkien paranemista (ei kutinoita, kun ei karvoja välissä) ja myöhempää puhtaanapitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2005 synnytin.

Vierailija
4/17 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

11

Vierailija
5/17 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen häppärit ja välilihan alueen ihan ilman raskautettua tilaakin. Siisti ja sileä alue helpottaa ompelua mikäli sitä tarvitaan, puhumattakaan synnytyksen jälkeisestä puhtaanapidosta. Kuukauden päivät kun itselläni on mennyt jälkivuodossa ja eipä ajatus verihuutymien irroittamisesta karvoituksesta, hieman hellänä olevasta alakerrasta, kovinkaan hehkeälle kuulosta.. Mutta eikait sitä koko viidakkoa tarvitse alkaa raivaamaan, " pienen puuhastelun" tieltä. Häpykummun karvoitus ei alatiesynnytyksessä ole mitenkään esteenä.

Vierailija
6/17 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain eka lapsen v. 1988 ja silloin ajeltiin synnyttäjiltä karvat mitään kyselemättä. Tämä on ihan tosi.

Vierailija
7/17 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä hoitaja ja harjoittelija laittoivat vesiperäruiskeen (vaikka kerroin kyllä, että olin rampannut koko aamun vessassa synnytyksen alettua, heillä kuulemma sellainen rutiini). Peräruiskeen jälkeen hoitaja sanoi opiskelijalle, että " tältä synnyttäjältä ei tarvi ajella alhaalta (tms, en muista mitä sanaa käytti) kun on siisti" . Siistin itse aina häppärit. Eli ei ainakaan Oulussa ole urbaanilegendaa.

Vierailija
8/17 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tosiaan ole mikään urbaanilegenda. Kuvitelkaa vaan miltä tuntuu kun " kuiviltaan" höylätään..

Vierailija
9/17 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tosiaan ollut kuin pari vetoa vaikka ihan luomupuska mulla onkin.

Vierailija
10/17 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten kaunis (lähinnä ko. ammattilaisten propagoima) sanonta kuuluu. Kun ei mitään osaa vaatia ekä kieltää, on ammattilaisille unelmapotilas. Rutiinilla karvat veks ja väliliha nips, niin päästään kaikki helpommalla. Hohhoijaa.

Vierailija
11/17 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa tuntui että tehköön ihan mitä tahansa kunhan se vauva tulee ulos. Hyvä oli että oli karvat leikattu varmuuden vuoksi jo etukäteen leikkauskohdasta. Väliliha nips ei tuntunut yhtään pahalta kun pää syntyi heti seuraavalla supistuksella.

Ennen synnytystä olin minäkin luomumielellä ja toivelappuunkin olin kirjoittanut, etten haluaisi episiotomiaa ellei se ole aivan välttämätöntä. Saa niihin ammattilaisiin luottaa.

Vierailija
12/17 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten aloitin karvattoman kauden pitäen ne poissa myös kolmen seuraavan odotuksen ja synnytyksen ajankin. Joten ei synnytyksissä ollut aihetta karvanpoistoihin.

Vierailija
13/17 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
14/17 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kätilö sanoi 2005 että " hyvä kun oletkin itse ajellut niin ei minun tarvitse" . mikä urbaanilegenda?

Vierailija
15/17 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttää alakautta. Silloin ei ajeltu, mutta kun kääntyi keisarileikkaukseksi, nin ajeltiin edestä parin kolmen sentin siivu. Ei muualta kuin siitä edestä siis eli läheltä keisarileikkauskohtaa.

Vierailija
16/17 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän haluat lisää?

Vierailija
17/17 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiin, että ensisynnyttäjillä ajetaan, koska usein joudutaan väliliha leikkaamaan. Ei tietenkään kokonaan ajeltu vaan siitä häppäreistä ja reiän ympäriltä. Ja ihan höylällä vedettiin.

Tokassa synnytyksessä ei ajeltu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä