Heh, ihmiset lintsaavat kivasti töistä " sairaan" lapsen varjolla
Näin tänään yhden " sairasta" hoitavan äidin kirjastossa lapsineen...
Kommentit (56)
Vierailija:
Lapsi on välillä toipilaspäivinä ollut töissä mukana ja katsellut lasten leffoja/ piirrellyt, jos ollut kiireisiä palavereita. Tai sitten jaamme miehen kanssa päivän puoliksi siten, että toinen aamupäivän, toinen iltapäivän töissä - ja molemmat sitten koneen äärellä sähköposteja kirjoittamassa vielä loppuillan :-(Kiusaus viedä lapsi ainakin pikkuflunssassa päiväkotiin on verrattain suuri, mutta toistaiseksi emme ole näin tehneet.
ÄLÄ siis viitsi yleistää, että ihmiset sluibaavat lapsen sairauden varjolla - näin ei todellakaan ole!
OK, ymmärrän ettei pienipalkkaisilla aloilla näin tehdä. Mutta sittenhän voitte sanoa ettei näillä palkoilla venytä miten tahansa (siis jos on vakivirka takana :))
Ihan varmasti on niitä, jotka väärinkäyttävät oikeuttaan. Silti suurin osa varmasti jää kotiin vain, kun on ihan välttämätöntä,koska ne hommat tosiaan pitää jossain vaiheessa hoitaa kuitenkin.
Itse me ollaan kahden lapsemme kanssa saatu suuri apu anopilta, en voisi kyllin kiittää. Vesirokon toipilaspäivinä käytimme Väestöliiton hoitajaa. Muuten puolitamme päivän miehen kanssa. Toistaiseksi ollaan pärjätty.
Ja kyllä lasten parhaan täytyy saada olla etusijalla!!! Jos noin paljon ottaa pattiin, täytyy vaan hankkia paljon lapsia ja viedä niitä sellaisiin paikkoihin, joista saavat tauteja ja sitten kattella, kuinka kivaa se hoitaminen on, tosi-tosi sairaina päivinä tai toipilaspäivinä.
Huh huh.
TYöpaikan etu menee OMAN lapsen edelle. Te olette säälittäviä ja säälin vielä lapsiannekin.
Vai meneekö isien työpaikkojen etu lasten edun edelle?
ja haen sitten kelalta erityissairaspäivärahan niiltä päiviltä kun talo ei maksa palkkaa.
olla kolme päivää kotona sairaan lapsen kanssa järjestäen hoitoa ja palkka juoksee.
Disaronno:
olla kolme päivää kotona sairaan lapsen kanssa järjestäen hoitoa ja palkka juoksee.
Laissa ei puhuta mitään palkanmaksusta. Sairaan lapsen hoitaminen on palkallista, mikäli työnantaja on hydäsydäminen tai se on työehtosopimukseen kirjattu. Lain mukaan työnantajan pitää myöntää 4 päivää palaktonta tilapäistä hoitovapaata sairaan lapsen hoidon järjestämiseksi.
sairaalassa kun oli kuoleman kielissä! Anteeksi epäselvä ilmaus! Vaan minun piti hakea neljä päivää palkatonta virkavapaata!
kivullias korvatulehduskierre, ennen kuin sai putket! oli n. kerran kuussa viikon kipeänä ja puolet viikosta minä olin pojan kanssa kotona ja toisen puolen mies, kun ei kolme päivää riittänyt, aina oli tietysti lääkärin todistus! onneksi kaupungilla, jolla olen töissä, on varaa sairastaa, kaupungin laskuun! omista sairaspäivistähän se on pois, mutta kun itse en ole edes kerran vuodessa sairas! Työ on kummallakin sellainen, ettei oikein voi puolittaa
joskus puolitetaan päivät, yleensä se on joka paremmin voi olla.
Ei kovinkaan monessa paikassa lapsen etu mene työn edelle, edes vanhemmilla. Itse olen juuri nyt sairauslomalla lapsen takia. Ei tulisi mieleenkään jättää häntä muiden hoitoon. Mummoja en käytä sairaan lapsen hoitajaksi eikä heillä edes ole mitään velvoitetta tulla hoitamaan. Onneksi oma työpaikkani suvaitsee poissaolon. Säälin teitä, joilla näin ei ole ja ennen kaikkea säälin lapsianne.
tälläisiä tapauksia, mutta järkyttäviä on nämä lapsiaan työpaikalle raahavat tai yksin kotiin jättävät.
=)