Heh, ihmiset lintsaavat kivasti töistä " sairaan" lapsen varjolla
Näin tänään yhden " sairasta" hoitavan äidin kirjastossa lapsineen...
Kommentit (56)
Jos lafkasi ei kunnioita työntekijöitään tuon enempää, se on sitten voi voi.
Vierailija:
on oikeus siihen että oma vanhempi hoitaa,ei firma siihen kaadu.
muitakin ongelmia, jos se ei huolehdi työntekijöidensä sopivasta kuormituksesta tai on asenteeltaan sellainen, ettei suvaitsisi vanhempien hoitaa sairasta lasta paria päivää.
Vierailija:
muitakin ongelmia, jos se ei huolehdi työntekijöidensä sopivasta kuormituksesta tai on asenteeltaan sellainen, ettei suvaitsisi vanhempien hoitaa sairasta lasta paria päivää.
Itse työskentelen sairaalassa kiertävänä hoitajana ja täytyy sanoa, ettei missään nykyään voida sille mitään että työntekijät kuormittuvat poissaolojen vuoksi. Sijaisia palkattaisiin, jos saataisiin päteviä. Mummot eivät voi odottaa seuraavaan päivään vaipan vaihtoa tai syöttämistä, joten töissä olevat hoitavat hommat.
Itse usein juuri jään mielelläni siksi kotiin hoitamaan sairaita lapsia, että saa edes joskus hengähtää kesken karsean viikon. Ja tämä kaatuu työkavereiden niskaan. Heidän puolestaan harmittaa, mutta yksinhuoltajalla ei (onneksi) ole vaihtoehtoja.
Meillä maksaa, mutta työehtosopimuksen mukaan velvollisuutta ei ole. Ja sanotaan myös tuosta " hoidon järjestämistä varten"
jos vanhemmat eivät saisi olla pois sairaan lapsen takia, kyllä pienimmätkin ja heikoimmatkin tulisi saada hoidetuksi parhaalla mahdollisaimmalla tavalla.
Vierailija:
Mietin tämän esimehen alaisia, joilla lapsia huh huh...
Ja huomenna hymyillä taas alaisille ja kysellä lasten vointeja. ;)
Lapsi on välillä toipilaspäivinä ollut töissä mukana ja katsellut lasten leffoja/ piirrellyt, jos ollut kiireisiä palavereita. Tai sitten jaamme miehen kanssa päivän puoliksi siten, että toinen aamupäivän, toinen iltapäivän töissä - ja molemmat sitten koneen äärellä sähköposteja kirjoittamassa vielä loppuillan :-(
Kiusaus viedä lapsi ainakin pikkuflunssassa päiväkotiin on verrattain suuri, mutta toistaiseksi emme ole näin tehneet.
ÄLÄ siis viitsi yleistää, että ihmiset sluibaavat lapsen sairauden varjolla - näin ei todellakaan ole!
minä yksinhuoltajana jouduin jättämään 7 vuotiaan 38,5 asteen kuumeessa yksin kotiin. Työaika 8-16, matkat 60 km suuntaansa... Kuumelääkettä lähtiessä, ruokaa ja luettavaa ja soitto tunnin välein ( sen sentään saa tehdä)...meillä ei pomotkaan ole pois jos lapset sairastaa..niitä menee hoitaan mummo, anoppi, MLL:n hoitaja tmv... Nin meilläkin yleensä mutta mummo kun asuu kanssa 70 km päässä ja kuume nousi vasta yöllä... eikä karmea soittorumba tuottanut tulosta...
Juu, " lintsaisin " ...joopa joo, kyllä se vaatii sairaalakeikkaa että meillä jäädään lomailemaan sairaan lapsen kanssa ja sittenkin vähennetään lomista... :-(
Läheskään kaikki poissaolot ei tietenkään ole lintsausta lapsen sairauden varjolla, mutta tiedän kyllä muutaman tapauksen, jossa vanhemmat on hakemassa sairauslomaa heti kun pienellä koululaisella alkaa nenä vuotaa. Mun mielestä se on uskomatonta!!
Taitaa vaan taas kerran se koira älähtää, johon kalikka kolahtaa! Älä ap välitä, näitä lintsareita on näköjään enemmän kun olen osannut edes arvata!
ikuiset arpajaiset siitä, kumpi jää kotiin, ja joskus on päiviä puolitettukin. Minusta on tosi inhottavaa olla sairaan lapsen kanssa kotona, vaikka tauti olisikin vain flunssa.
vaatia jos ihan pykäliä katotaan...mutta jääpä tulematta, niin ei tartte enää tullakaan... Sentään 12 hengen työyhteisö ja kukaan ei ole lipsunut näiden 6 vuoden aikana jotka olen siellä ollut... Kerran työkaveri oli päivän poissa kun tyttö putosi ratsailta ja vietiin tajuttomana lähisairaalaan ( kävi onneksi hyvin ja vain aivotärähdys)...muutoin on välillä pomollakin jopa ollut sairas lapsi mukana ja huilinut neukkarin nojatuolissa ...:-(
Vierailija:
Ja voin kertoa, ettei mene läpi että ilmoittaisin lapsen olevan sairas ja mummokin on estynyt tulemasta. Joten turha teidän on tästä vinkua, kun ette selvästikään tiedä miten homma menee. Varsinkin kun ilmeisesti luulette oikeudeksenne hoitaa lasta kotona 3pv täydellä palkalla ihan ilman muuta. Voin kertoa, ettei meidän lafkassa onnistu tuo kellään, joilla vastaava tilanne kuin minulla.
t.13