Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jooga, feng shui, akupunktio... miten suhtaudutte, kristityt?

20.11.2007 |

Taalla ollaan jalleen ihan villakoiran ytimessa. :) Terveisia vain zkelvinille, joka on urheasti puolustanut joogaajia, meita pahalle pikkusormensa luvanneita. :)

Ihmeellista tuo joogavaino. Olen itse joogannut enemman tai vahemman harvakseltaan jo lahes kymmenen vuoden ajan, enka parempaa liikuntamuotoa voisi kuvitella. Joku tuolla ketjussa mainitsi joogaamisen vaaralliseksi sen takia, etta siina tulee oheistuotteena filosofisia aineksia. Jaa-a... harvemmin on nakynyt filosofeja meidan olohuoneessamme, kun pakerran asanoita pylly pystyssa. :) Sen sijaan kun istahdan siihen sohvalle ja avaan television, kaikenlainen propaganda vyöryy silmille ihan tahtomattani.

Joku kysyi, mihin joogaa tarvitaan?

Eikös kristinusko opeta, etta ruumis on sielun temppeli, josta meidan kaikkien pitaisi pitaa hyvaa huolta. Kokeilkaapa (piruuttanne), minkalaisen olon joogasta saatte, ja sen levollisen, upean ja rentoutuneen hetken jalkeen ottakaa yhteys ylakertaan. Takaan, etta linjat toimivat paremmin. ;)

Tuolla jossakin ylla mainittiin itamaisten uskontojen olevan osa pahuutta. Et varmaankaan ihan ajatellut asiaa loppuun asti - toivottavasti. Taalta toiselta puolen karttaa katseltuna se kuulostaa varsin ylimieliselta.

Minakin haluaisin mielellani kuulla lisaa siita, minkalaista pahuutta buddhalaisuus mielestasi viljelee?

Ja nyt joogaamaan! :) ;)

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

zkelvin:

Omituista kyllä joogan harrastajat tuntuvat olevan seesteistä porukkaa, enkä ole kuullut yhtäkään tarinaa harrastajasta, joka olisi pimeyden porttia koputellut.

Jos ihminen ei edes tiedosta elävänsä pimeydessä, niin mitenkä hän voisi tiedostaa pimeyden porttiakaan? Tässä yksinkertainen selitys.

Vierailija
42/70 |
13.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään otsikkoani tarkemmin. Ja kyllä. Portti pimeyteen on myös omien korvien välissä. Koska siellähän ihminen tekee päätökset. Mutta ensiksi ajattelin vain sitä tosiasiaa, että pahuus ja pimeyden henkivallat ovat universaalisti läsnä tässä maailmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AllisenAsi:

Mutta ensiksi ajattelin vain sitä tosiasiaa, että pahuus ja pimeyden henkivallat ovat universaalisti läsnä tässä maailmassa.

Juuri tässä kohdassa näkemyksemme eroavat perustavalla tavalla. En ole kuullut, lukenut tai kohdannut mitään sellaista, joka viittaisi henkivaltojen - valon tai pimeyden - olemassaoloon. Siitä seuraa luonnollisesti se, että perustelusi ei oikein toimi, ainakaan minun kohdallani.

On kuitenkin surullista, että tuollaisia asioita joutuu miettimään, sen sijaan, että pyrkisi elämään elämänsä hyvin, tässä hetkessä ja myötätuntoisesti.

Vierailija
44/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

zkelvin:

En ole kuullut, lukenut tai kohdannut mitään sellaista, joka viittaisi henkivaltojen - valon tai pimeyden - olemassaoloon.

Oletko huomannut, että tässä maailmassa hyvä ja paha taistelevat keskenään. Eikö se kieli henkivalloista? Ai niin. Tähän löydät taas jonkun kiertävän vastauksen. Antaa olla. Näkymättömät ovat uskon asioita. Ja jos sinulla ei uskoa ole, tämä jutustelu ei johda mihinkään.

On kuitenkin surullista, että tuollaisia asioita joutuu miettimään, sen sijaan, että pyrkisi elämään elämänsä hyvin, tässä hetkessä ja myötätuntoisesti.

Myötätuntoinen välittää pimeydessä vaeltavista.

Vierailija
45/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AllisenAsi:

Oletko huomannut, että tässä maailmassa hyvä ja paha taistelevat keskenään. Eikö se kieli henkivalloista? Ai niin. Tähän löydät taas jonkun kiertävän vastauksen. Antaa olla. Näkymättömät ovat uskon asioita. Ja jos sinulla ei uskoa ole, tämä jutustelu ei johda mihinkään.

.

Huhhuh! Ei todellakaan johda. Kaukana aiheesta ollaan. Tuo " näkymättömät ovat uskon asioita" oli mielestäni melkoinen ankka.

Tiedän kaasujen olevan olemassa, vaikka en niitä näe (näetkö itse hengittämäsi hapen?), Tiedän monen muunkin " näkymättömän" asian olevan olemassa (energia, sähkö(vaikutukset näet, et sähköä) jne)

Vierailija
46/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

arnica:

Tuo " näkymättömät ovat uskon asioita" oli mielestäni melkoinen ankka.

Ei se ankka ainakaan ollut, koska hengellisissä asioissa on nimenomaan kysymys näkymättömän maailman asioista.

Huomaan ettet ole oikein hajulla hengellisistä asioista, mutta rohkaisen sinua lukemaan Raamattua avoimella mielellä.

Vierailija
47/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AllisenAsi:

Oletko huomannut, että tässä maailmassa hyvä ja paha taistelevat keskenään. Eikö se kieli henkivalloista?

Minusta asialla ei ole mitään tekemistä henkivaltojen kanssa. Sen sijaan sillä on paljonkin tekemistä tekemiemme valintojen kanssa: takerummeko tietämättömyyteen ja vihaan vai pyrimmekö niistä pois. Vallanhalu, kateus, viha ja itsekkyys kasvavat tietämättömän mielessä ja toimiessaan noiden tunnetilojen ohjaamana ihminen tekee vahingollisia tekoja.

Ai niin. Tähän löydät taas jonkun kiertävän vastauksen.

Pahoittelen, jos vastaukseni ovat sinusta kierteleviä. Olen pyrkinyt esittämään oman kantani ja näkökulmani juuri sellaisena kuin se on.

Antaa olla. Näkymättömät ovat uskon asioita. Ja jos sinulla ei uskoa ole, tämä jutustelu ei johda mihinkään.

Olen ihan sanaton. Mutta se ei varmaan haittaa mitään, koska et näe keskustelussa mitään järkeä.

Vierailija
48/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

arnica:

Tiedän kaasujen olevan olemassa, vaikka en niitä näe (näetkö itse hengittämäsi hapen?), Tiedän monen muunkin " näkymättömän" asian olevan olemassa (energia, sähkö(vaikutukset näet, et sähköä) jne)

Mutta mistä tiedät kaasun olevan olemassa? Koska uskot kirjoituksiin. Mistä tiedät energian ja sähkön olevan olemassa? Koska uskot kirjoituksiin. Olet koulukirjojen ja tieteen kirjoituksiin uskova. Uskot vaikket näe. Olet näkymättömän uskova.

Vierailija
49/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

zkelvin:

Olen ihan sanaton. Mutta se ei varmaan haittaa mitään, koska et näe keskustelussa mitään järkeä.

Järkeä tässä keskustelussa on piisannut yllin kyllin, mutta kun kyse on uskosta.

Oletko koskaan antanut Jeesukselle mahdollisuutta tulla elämäsi Herraksi? Minä annoin aikoinani, enkä ole katunut sitä.

Vierailija
50/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei voi keskustella, jos ei usko samalla tavalla?

Vierailija
51/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AllisenAsi:

Oletko koskaan antanut Jeesukselle mahdollisuutta tulla elämäsi Herraksi? Minä annoin aikoinani, enkä ole katunut sitä.

Oma etsintäni on kaukana takanapäin ja se vei minut jalolle kahdeksanosaiselle polulle. Minä en tarvitse Herraa enkä Rouvaakaan elämääni. :)

Vierailija
52/70 |
14.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielipiteeni on, että kun ihminen on suurin piirtein voimissaan, hänelle riittävät " jalot kahdeksanosaiset polut" . Mutta kun ollaan kuoleman edessä, silloin yli kuoleman ei kanna kukaan muu kuin Jeesus Kristus. On karmea, jos ihminen ei ole eläessään löytänyt Elämää, Tietä ja Totuutta, vaan joutuu silmikkäin iänkaikkisen kadotuksen kanssa, kun on liian myöhäistä.

Jos ajatelleen idän uskontoja, ja esim. Intiaa, voi nähdä mihin epäjumalien palvonta johtaa...

eozkelvin:

AllisenAsi:

Oma etsintäni on kaukana takanapäin ja se vei minut jalolle kahdeksanosaiselle polulle. Minä en tarvitse Herraa enkä Rouvaakaan elämääni. :)

Vierailija
53/70 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmo3nen:

Mun mielipiteeni on, että kun ihminen on suurin piirtein voimissaan, hänelle riittävät " jalot kahdeksanosaiset polut" . Mutta kun ollaan kuoleman edessä, silloin yli kuoleman ei kanna kukaan muu kuin Jeesus Kristus. On karmea, jos ihminen ei ole eläessään löytänyt Elämää, Tietä ja Totuutta, vaan joutuu silmikkäin iänkaikkisen kadotuksen kanssa, kun on liian myöhäistä.

Jos ajatelleen idän uskontoja, ja esim. Intiaa, voi nähdä mihin epäjumalien palvonta johtaa...

En halua lähteä väittelemään siitä, mikä elämänkatsomus on paras, mutta haluan huomauttaa, että kristinusko ei ole ainoa elämänkatsomus, missä pyritään selittämään sekä elämää että kuolemaa.

Pidän erittäin epäkunnioittavana sitä tapaa, miten esimerkiksi sinä käsittelet vastauksessasi minun elämänkatsomustani. Kannattaa ottaa selvää asioista, tai edes kysyä, eikä luulla ja olettaa.

Vierailija
54/70 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninni-03:

Eli ei voi keskustella, jos ei usko samalla tavalla?

Voi keskustella. Mutta joskus keskustelukin täytyy päättää, jos ei löydy sopivaa tapaa jatkaa ajatuksia jostakin tietystä osa-alueesta.

Aika hyökkäävä kommentti. Eihän tässä ollut kyse kuin ihan tavallisesta keskustelukulttuuriin liittyvästä asiasta. :-)

Vierailija
55/70 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

zkelvin: eipäs ryhdytä käännyttämään

Eipäs ryhdytä rajaamaan mielipiteenvapautta. Kyllä sinäkin voit kysyä minulta, olenko koskaan kokeillut kahdeksanosaista polkua.

Mitä tämä jalona kuvaamasi kahdeksanosainen tie on sinulle antanut?

Vierailija
56/70 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AllisenAsi:

Eipäs ryhdytä rajaamaan mielipiteenvapautta. Kyllä sinäkin voit kysyä minulta, olenko koskaan kokeillut kahdeksanosaista polkua.

En rajaa mielipiteesi vapautta mitenkään. Kunhan pyysin sinua olemaan käännyttämättä. Se ei tietääkseni vaikuta sinun mielipiteenvapauteesi mitenkään.

Mitä tämä jalona kuvaamasi kahdeksanosainen tie on sinulle antanut?

Rauhallisen, tyynen mielen.

Vierailija
57/70 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mielestäsi ei ollut ideaa jatkaa keskustelua, jos ei usko henkivaltoihin ja näkymättömiin (niin kuin sinä uskot).

Mun mielestäni keskustelun tarkoitus ei aina ole, että saavutetaan jokin kompromissi. Voi olla eri mieltä, ei siinä mitään. Mutta se on mielestäni outoa, että todetaan keskustelu hedelmättömäksi, jos toinen ei usko samalla tavalla tai käänny samaan suuntaan.

AllisenAsi:

Voi keskustella. Mutta joskus keskustelukin täytyy päättää, jos ei löydy sopivaa tapaa jatkaa ajatuksia jostakin tietystä osa-alueesta.

Aika hyökkäävä kommentti. Eihän tässä ollut kyse kuin ihan tavallisesta keskustelukulttuuriin liittyvästä asiasta. :-)

Vierailija
58/70 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee tosi pahasti OT, mutta miksi joillakin on se käsitys, että kaikki haluaisivat itsensä kannettavan kuoleman yli? Mulle kuolema on loppu, jonka jälkeen ei ole mitään, ei kadotustakaan.

kolmo3nen:

Mutta kun ollaan kuoleman edessä, silloin yli kuoleman ei kanna kukaan muu kuin Jeesus Kristus. On karmea, jos ihminen ei ole eläessään löytänyt Elämää, Tietä ja Totuutta, vaan joutuu silmikkäin iänkaikkisen kadotuksen kanssa, kun on liian myöhäistä.

Vierailija
59/70 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmo3nen:

Mutta kun ollaan kuoleman edessä, silloin yli kuoleman ei kanna kukaan muu kuin Jeesus Kristus. On karmea, jos ihminen ei ole eläessään löytänyt Elämää, Tietä ja Totuutta, vaan joutuu silmikkäin iänkaikkisen kadotuksen kanssa, kun on liian myöhäistä.

Onpa Jeesuksesi ja jumalasi julmia. Rajaavat valtaosan maailman väestöstä kadotukseen. Raamatun kokonaan lukeneena (paitsi sukupuut) ja Uuden testamentin muutamaan kertaan en todellakaan voi yhtyä tuohon julmaan näkemykseen.

Kirjoittajat ovat kirjoittaneet aikalaisilleen ja kirjoitukset ovat kulttuurisidonnaisia. Ei Raamatussa puhuta tietokoneista, televisioista, autoista, kettutytöistä jne. Kuitenkin monilla on " raamatunmukainen" mielipide asioista.

Tämä keskustelu on järjetön. Suvaitsevaisuutta ei ole. Niin kauan kuin maailmankatsomus ei loukkaa lähimmäistä, lakeja, aiheuta tuhoa ja vahingoita ihmisiä ja palloamme, jokainen ajatelkoon ja uskokoon kuten oikeaksi tuntee.

Vierailija
60/70 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninni-03:

Mutta se on mielestäni outoa, että todetaan keskustelu hedelmättömäksi, jos toinen ei usko samalla tavalla tai käänny samaan suuntaan.

En ole missään vaiheessa todennut keskustelua hedelmättömäksi. Tilanne liittyi vaiheeseen, jossa tultiin järjen ja uskon rajapinnalle. Ja keskusteltavan ajatusmaailman päälinjat jo tuntien en nähnyt tarpeelliseksi enää jatkaa keskustelua siihen suuntaan. Eli ihan normaali ihmisten välinen vuorovaikutustilanne.

Se mikä tässä keskustelussa minua eniten häiritsee on joiden keskustelijoiden tiukkapipoisuus. Asioista pitäisi kertoa mutkan kautta, mutta suoraan ei saa sanoa. Eikö avoimuus olekaan hyvä asia?

Minä ainakin lähden siitä, että sanon mielipiteeni avoimesti ja selkeästi. Ja annan muidenkin sanoa mielipiteensä ilman rajoituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän