Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä tyttö?

Vierailija
12.02.2008 |

Esikoistyttäreni täytti juuri 6 vuotta ja pituutta mitattiin neuvolassa 132 senttiä. Neuvolan terkka ihan hermostui ja alkoi kovasti tuumia kasvaako lapsi normaalisti. Lääkärikin varovasti arvioi että parin vuoden päästä pitäisi alkaa hidastamaan kasvua jotenkin jos ei muuten tyssää. Siis mitä ihmettä? Tällä hetkellä tytön painokäyrä tietysti laahaa pahasti jäljessä kun rasvaa ei ehdi kertyä yhtään.

Olen itse keskimittainen ja mieheni myös, mutta minun suvustani löytyy huikean pitkiä ihmisiä. Jotenkin arveluttaa tuo kasvun hidastaminen, mutta toisaalta voihan lääkäri olla oikeassakin anoessaan että sosiaalinen haitta pitkille tytöille on melkoinen. Silti kasvua tasaava lääkekuuri kuulostaa aika rajulta. Kaikkienko täällä pitää olla yhtä pitkiä? Tyttö on muuten mielestäni vartalonsuhteiltaan sopusuhtainen, eli ei näytä mitenkään epänormaalisti venähtäneeltä. Onko jossain muussa perheessä otettu tällaista asiaa puheeksi? Itse en ole aiemmin kuullutkaan moisesta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää kun kaikkien pitäs olla samallalailla käyrillä jne...mun poika on 3kk ja nyt jo taivastellaan pituuskasvua ja varmaan seuraavaksi laitetaan pöydän alle kasvamaan. Minkäs sille teet että isän suku on pitkää ja kaikki vauvat olleet kovakasvuisia.

Vierailija
2/27 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi ystäväni näyttää kaikissa ala-asteen luokkakuvissa aina ihan mutantilta, on niin paljon muita isompi. Kuitenkin kasvunsa pysähtyi jo 10-vuotiaana, ja nyt on aikuisena sen mitä silloin, eli 165cm.

Je mikä on sitten se sosiaalinen haitta pitkälle tytölle? Mikä on liian pitkä? ´Mä en kyllä lähtisi peukaloimaan noin isoa asiaa ihmisessä, vaan antaisin ihmisne tulla sellaiseksi, kuin ihmisen pitää tuleman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5-luokkalainen tyttö on luokkansa pisin ja on 165 cm. Lääkärit ovat arvioineet, että hän saattaa kasvaa 180 cm pitkäksi. Mikä teillä on pituusarvio?

Minulla on ystävä, joka on yli 180 cm pitkä. Todella kaunis nainen, mutta on aina kärsinyt pituudestaan.

Vierailija
4/27 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi päätä lyhyempiä kuin se. En silti sano, että naisen tavoitteena on löytää mies mutta tuo on se mieleeni tuleva sosiaalinen haitta.

Vierailija
5/27 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siitä ole mainittavampaa haittaa ollut. Minulla on myös 190-senttinen ystävä, joka hänkin on melkein koko aikuisikänsä seurustellut ja nyt jo naimisissakin. En kyllä popsisi mitään kasvunestohormoneja.

Vierailija
6/27 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on aika hassua kun itse olen tuo 165 senttinen tappi ja mieskin 175 senttinen. Kuopus on myös keskimittainen kaikin puolin.

Nämä sukulaiset, joista mainitsin ovat sen pituisia (miehiä) että kumartuvat joistakin ovista kulkiessaan ettei pää kolahda oven karmiin. En silti voisi kuvitella että pituusgeenit tulevat jostain niinkin kaukaa.

ap.

Vierailija
7/27 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse kasvoin tuossa 10-12 vuoden välissä ihan hirveästi ja silloin otettiin tarkempaan tarkasteluun (olin 12 vuotiaana 176cm). Äidilleni väläyteltiin jotain hormonihoitoa, jos näyttäisi siltä, että kasvu on ihan liian voimakasta. Minut tutkinut lääkäri sanoi, että en kasvaisi kuin max 180 senttiseksi, joten syytä pituuskasvun rajoittamiselle ei ollut. Oikeassa oli lääkäri: olen 179cm.

Vierailija
8/27 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuuntelisin kyllä myös puolella korvalla mitä tyttö itse ajattelee pituudestaan. Mikäli hän ei ole erityisen pahoillaan siitä eikä mitenkään kömpelökään niin antaisin kasvaa vaan. Mikään ei ole kauniimpaa kuin ylväs ja pitkä tyttö/nainen.

Vierailija
9/27 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika 6v neuvolassa 116cm, ja keskimittainen omassa porukassaan, useampia tytööjä hieman jopa pitempi.

Vierailija
10/27 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö joka täyttää kesällä 5v ja juuri nyt on 118cm. Pitkä ikäisikseen, luulisin.

Vierailija
11/27 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri osa menee pituuskasvuun..

Mulla poika 6,5v 121cm.

Vierailija
12/27 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Meillä tyttö oli viime syksynä 6-v neuvolassa 130cm ja lääkäri passitti meidät lastensairaalaan tutkimuksiin. Lääkäri tutki tytön, eikä havainnut mitään poikkeavaa. Sitten otettiin käsiröntgen, jonka perusteella pituusennusteeksi tuli max 177cm ja että hänellä on varhainen kasvutapa. Itse oon 167cm ja mies 187cm. Meillä on kans hoikka tyttö. Eihän tuo pituus muuten mitään haittaa muuta kuin että luullaan usein vanhemmaks kuin mitä on ja on aina muita päätä pidempi.

Vierailija
13/27 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pituutta 130 cm. Pituusarvio n.180cm. Koskaan ei ole neuvolassa mainittu mistään pituuskasvun peukaloinnista. Eikä olisi tarpeellistakaan.

Vierailija
14/27 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljännellä alkoi sitten myös kuukautiset ja pituutta tuli enää 3cm. Olen siis 163cm vaikka minusta aina veikkailtiin tosi pitkää..

Vierailija
15/27 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin 6,5 v 134 cm. aikuisena pituuteni on 178 cm enkä todellakaan ole kärsinyt pituudestani! kateellisten panettelua ;) on se, että 180 cm nainen muka joutuisi kärsimään. päinvastoin, miehiä (sekä lyhyitä että pitkiä) on kyllä aina ollut tyrkyllä kiusaksi asti :). mutta siis: pituus on ainoastaan plussaa....

Vierailija
16/27 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo 6-vuotiaana pituutta aletaan " kauhistelemaan" !! Minä olin aina se luokan pisin tyttö ja loppulukemiksi SAIN 184cm. Itse en haluaisi olla senttiäkään lyhyempi, muita se pituuteni on enemmän häirinnyt. Pitkien lasten vanhemmat, tukekaa lastenne kasvua ja varsinkin itsetuntoa. Minun lapsistani tulee varmaan pidempiä kuin minä ja jo nyt olen pitänyt huolen,ettei mummi voivottele sitä kauheaa tulevaisuutta, kuten minun lapsuudessani teki...

Vierailija
17/27 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksivuotiaana tehty pituusennusteeni oli 154 cm. Rippikoulussa olin 157-senttinen, nyt aikuisena 169cm :D

Minulla taas on myöhäinen kasvutapa, ja samalla tavalla näyttäisivät kasvavan poikamme, joista yhdelle on tehty kaikenlaisia tutkimuksiakin hänen pudotessaan odotuskäyrältä 1-vuotiaana.

Vierailija
18/27 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olin aina se luokan todellakin pisin tyttö, 6.luokalla olin 176cm. Tunsin itseni aina jotenkin liian pitkäksi ja jollain tavalla kömpelöksi, vaikken sitä olekaan.

Nyt olen 185cm, hoikka ja hyväryhtinen, joten monet ei edes pidä mua erityisen pitkännäköisenä. Välillä olen jopa nauttinyt näyttävästä ulkonäöstäni, vaikka pituutta lukuunottamatta olenkin hyvin tavallisennäköinen. Edelleen pituuteni on pieni mörkö itselleni, mutta onneksi paljon pienempi kuin nuorena.

Hieman mietityttää oman tytön tuleva pituus. Nyt on ikää vasta 1v. joten nähtäväksi jää miten pitkäksi venähtää. Nyt kasvaa +2 käyrällä ja hoikka on.

Mulle tuli vaan tosi hyvä mieli, ettei näinkin pitkiä naisia pidetä luonnottoman pitkinä tms.

Vierailija
19/27 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa mukava lukea, että on muitakin pitkiä! Tunnen itseni välillä niin isoksi, 175cm, muiden sirojen pienten naisten rinnalla.

Toisaalta olen onnellinen juuri tämän pituisena, En haluaisi olla lyhyempi ja jäädä muiden varjoon.

Iloista kevättä kaikille pitkille!!!!!

Vierailija
20/27 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheesta hieman poiketen...

Ihanaa kuulla että on muitakin pitkiä naisia. kannetaan ylpeästi koko pituutemmme! vaikka olenkin " vaan" 175 cm.

Iloista kevättä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi