Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ääks,asiaa syntymämerkistä

Vierailija
20.11.2008 |

siis,voiko ns.syntymämerkki ilmestyä vajaan 3kk:n iässä vasta?Vauvalleni ilmestynyt vasemman olkapään tienoille vaaleanruskea pigmenttiläiskä,ehkä lapsen sormenpään kokoinen...huolestuttaa mistä moinen.Onko syntymämerkit aina niitä ns.mansikkaluomia,vai voisiko tämäkin mennä ko.kategoriaan?Neuvolalääkärin mielestä läiskä ei "ainakaan mitään vakavaa" ole...mutta meni uskottavuus ko.tohtoriin,kun ihottumaksi/kolhuksi arveli (maallikkokin näkee ettei kyse ole kummastakaan)...kiltit,kommentoikaa jos kokemusta asiasta,täällä nyt pelkään ja murehdin vauvelin puolesta :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on syntymämerkki (ei mansikkaluomi), joka on suurentunut ja muuttunut paljon siitä millainen se oli syntyessäni. Eli syntymämerkit eivät välttämättä pysy sellaisena kuin ovat alunperin olleet.

Myös yhdellä lapsellani on syntymämerkki, mutta erilainen kuin minulla, eikä sekään mansikkaluomi. Lapseni syntymämerkki on juuri tuollainen pigmenttiläiskä, tai oikeastaan niitä on kaksi suht lähellä toisiaan.

Vierailija
2/9 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmesty noin 3 vuotiaana olkapäähän pojan kämmenen kokoinen vaaleanruskea pigmenttiläiskä. Oletan että tummuu iän myötä, enkä usko että on mitekään vakava juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo hiukan rauhallisemmalla mielellä.Jos viitsit/tahdot kertoa,niin muistatko oliko lapsellasi jo syntyessään nämä pigmenttiläiskät,vai ilmestyivätkö vasta vauva-aikana?"Syntymämerkin" muuttuminenkaan ei siis automaattisesti kieli mistään pahaenteisestä,jos oikein ymmärsin?Täytyy toki seurailla tarkkaan kyseistä iho-aluetta.

Vierailija
4/9 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin ikää oli noin 9kk. Se läiskä ruskettuu paljon helpommin kuin muu iho eikä ole sen ekan kesän tummumisen jälkeen vaalennut kuin vähän talvisin.

Vierailija
5/9 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki olla "ihan tavallinen" luomikin.Mutta jotenkin tyhmästi olen tähän saakka kuvitellut,että luomet syntyvät auringolle altistumisen seurauksena?Ilmeisesti olen kuvitellut ihan väärin?Tämä lapsi kun ei koskaan auringolle ole muuta kuin kasvojen osalta altistunut, syntymävuodenaika huomioiden.Aika iso alue "luomeksi" tosin,ja on täysin "ihon alla",ei siis minkäännäköistä kohoumaa.Tosin alueella on myös yksi mikroskooppisen kokoinen musta piste?Apua,ei tämä arvailu kyllä kovin kivaa ole..eilen vasta huomasin asian,nyt jo melkein hermoraunio :(

Vierailija
6/9 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on itselläni toooosi himmea samanmoinen pohkeen takaosassa, muistan että se oli pienempänä tummempi vaikkei niin tumma kuin pojallani.

Oletan että vois vaalentua iän myötä, toistaiseksi näkyy kasvavan samaa tahtia kuin polvikin.

Vierailija
7/9 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuskin itse poikaakaan tulevaisuudessa,niin pienestä läntistä on kyse,ja on tosiaan tuolla selän puolella..mutta heti tietysti kävi mielessä laukkaamaan ajatukset, jos on merkki jostain vakavammasta :( Tuo vauva kun on niin rennon lupsakka,suloinen,kiltti,ja ihana,etten todeksi uskalla melkein muutenkaan uskoa...kait mä mietin vaan hiukan liikaa...

Vierailija
8/9 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, näkyivätkö nuo pigmenttiläiskät lapsellani heti syntymän jälkeen. Voi olla, että huomattiin ne vasta vähän ajan päästä, mutta tosiaan varmaksi en osaa sanoa. Ovat rintakehän alueella, niin eivät vaipanvaihtojenkaan yhteydessä olleet näkösällä, siksi on voinut alkuun jäädä huomaamatta. Muistelen kyllä, että joskus aika aikaisessa vaiheessa lääkäri tai neuvolan th niihin kiinnitti huomiota, mutta ei siis mitenkään huolestuneesti, vaan lähinnä todeten, että jaahas, tuossa näyttää olevan tuollainen.

Vierailija
9/9 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin,tottahan sitä kaikennäköisiä ihomuutoksia ilmaantuu,eikä kait pitäisi näin panikoida joka asiasta...mutta mutta...jokainen äiti varmasti tietää tunteen.En vaan voi minkään että olen nyt vähän säikky etenkin vauva-aikana..ja tosiaan en ollut ikinä ajatellut että tuommoisia syntyy "tyhjästä",läiskiä/luomia siis,vaan olen luullut auringonvalon vaikuttavan niiden syntyyn..tarkkaillaan tilannetta,eipä tässä muutakaan voi :( Anoppi jo hirnui naurusta,että ne nauraa mut pihalle,kun ehdotin kiikuttavani vauvan ihotautilääkärille :o