Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

verokorttiasiaa

Vierailija
12.02.2008 |

Heippa!

Osaisiko kukaan neuvoa. Eli olen hoitovapaalla toimestani, mutta olen silloin tällöin tehnyt keikkaa omalla työnantajallani ja verokortti siis siellä. Nyt menen viikokoksi tekemään töitä toiselle työnantajalle eli mites tää verkortti, kun kyseessä ei ole " sivutyö" . Voinko ottaa kopion omassa työpaikassani olevasta verokortista ja antaa sen uuteen paikkaan vai pitääkö sen olla alkuperäinen verokortti?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jossa on ne tulorajat kuukaudessa, 2 viikossa, päivässä jne... niin kyseessä on kumulatiivinen kortti, joka täytyy toimittaa työnantajalle alkuperäisenä.

Samoin jos kortti on ns. rajatulokortti, johon täytyy merkitä jokaisen työnantajan tulot, niin myös se täytyy olla alkuperäisenä.

Jos näitä kortteja viet kopiona, se kelpaa kyllä, mutta silloin otetaan lisäprosentin mukaan.

t. palkanlaskija

Vierailija
2/3 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkospaikkaa, vaikka hirveästi sitten meneekin veroja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on ns Freelancer verokortti, niin kopioita vaan sitä samaa kaikille työnantajille. Jos taviskortti, niin silloin toinen duuni on auttamattomasti sivuduuni ja siitä menee lisprosentin mukaan.

Itselläni siis 3 työnantajaa ja kaikille sama kortti. Itse sitten pidän huolen palkkakuitteja kyttäämällä, että kaikki tulot yhteensä pysyy sen määritellyn rajan alapuolella ja jos meinää mennä yli, niiin soitti joka työntajan palkanlaskijalle, että ottaa loppuvuoden enemmän veroja veke.