Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISMUSSUKAT masuineen vko7***

12.02.2008 |

ALoitetaas tälle viikolle uusi pino. Enpä juuri nyt ehdi kirjottamaan, pitää laittaa ruokaa, mutta palajan myöhemmin. Vaihdoin nimimerkkiä, entinen oli Hanna-Maria. Tosin sekään ei kovin tuttu suurimmalle osalle teistä... :)

H-M rv36+1

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii nyt mun edes kirjoittaa tähän ketjuun:). Meillä on tauti pysynyt sitkeässä. Vieläkin kauhea yskä ja nuha ja pientä lämpöä pitää mulla koko ajan. Esikoinen myös edelleen räkää täynnä, mutta onneksi ei kuumetta, johan sitä viikon olikin. Olis kyllä kiva jo pikkuhiljaa parantua ennenkun synnytys koittaa.

Omaa napaa: Toissayönä eka oikein kunnon kipee supistus, se oli se yksi ja ainoa ja enempää ei tullut. Perjantaina olin neuvolassa ja vielä ainakaan sillon ei ollut kiinnittynyt. Sf mitta oli 32cm. Painoa yhteensä tullut 8kg. Menkkamaista kipua on päivittäin ja maha löysällä ollut jo viikon verran. Yhtään en enää muista miten esikoisen kanssa oli. Meillä vaan ei mieluiten vauva sais syntyä aikaisemmin kuin viikkoa ennen laskettua aikaa, muuten ei mies välttämättä pääse mukaan synnytykseen, sillä meillä ei ole aikaisemmin esikoiselle hoitajaa. Kävely alkaa oleen jo hankalaa, painon tunne vaivaa ja supistelee, täytyy kävellä tosi hiljaa ja jos on tunnin ollu vaikka ostoksilla niin kyllä sen jo tuntee koko illan sitten luissa ja ytimissä. Häpyluu on ihan sairaan kipee ja yöllä kyljen vaihtaminen tekee todella kipeää koko lantion alueella.

Eilen petasin pinnasängyn valmiiksi ja nyt vaan odotellaan, että vauva saapuu. Mulla on tullu ihme loppuajan paniikki ja suru esikoisen puolesta ja mietin kovasti miten hän reagoi tulevaan ja itteeni ihan välillä itkettääkin, että kohta en voikaan enää vain keskittyä häneen...hullua varmaan kaikkien mielestä, mutta en voi sille mitään. Olen kyllä päivittäin näyttänyt mahaa ja kertonut, että sieltä kohta vauva tulee, mutta eipä taida tyttönen mitään siitä ymmärtää.

Tulkaahan linjoille muutkin!

Tähtinova 37+2

Vierailija
2/37 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitti se päivä vihdoinkin kun ä-loma alkoi! No oonkin huhkinut oikein kunnolla nämä pari päivää, levosta ei tietoakaan. Nyt ehdin ekaa kertaa hengähtämään ja tietty koneelle;) Eli oon pessyt hirmumäärän vauvapyykkiä ja siivonnut kaappeja. Roskiin oon pistänyt surutta kamaa ja UFFiin vienyt muutaman kassillisen vanhoja vaatteita. Miten tota roinaa kertyykin noin paljon? Ja kuinka kauheen nopeesti maku muuttuu vaatteiden suhteen. Isoveljien vaatteet just ja just kelpaavat tälle äidille, moni meni kyllä vaihtoon. Ja sit kun ei vielä tiedä tämän uuden tulokkaan sukupuolta, aika poikamaisia vaatteita saa vauva käyttää jos sattuukin olemaan tyttö. Mä kyllä painun suoraan sairaalasta vaatekauppaan, jos sellanen ihme tapahtuu, että tyttö tulee tähän taloon;)

ON: olo on hyvä, mitä nyt vessassa saa juosta jatkuvasti, vauva painaa jo kovasti virtsarakkoa. Ensi viikolla vasta lääkärineuvola, sitten tarkempaa tietoa voinnista. Eilisilta meni supistellessa ja tänään oon tuntenut outoa pistosta tuolla takamuksessa, ihan kuin vauva yrittäisi sitä kautta ulos. No ei kai se vielä minnekään ole menossa.

Ensi viikolle ollaan vielä suunniteltu kodin remppaa, tapettien vaihtoa yms. Miehellä on silloin talviloma. Keittiö onkin ollut jo vähän aikaa melkein valmiina. Aika nopeesti ja helposti meni sekin projekti. Nyt kahville! Hyviä vointeja maalikset! Semlis rv35+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tulihan se tauti tännekin, lapset jo vähän aiemmin ja itse viikonloppuna sairastuin. Onneksi tenavilla aika lievää, itsellä on nenä ihan tukossa ja tunne, että happi loppuu. Mahakin kun on niin korkealla, niin olo ei ole yhtään kiva. No, ehkä synnytykseen mennessä kuitenkin jo terveenä. Harmittaa, kun yöt menee ihan pieleen, 2,5-vuotias jostain syystä vaeltelee yöllä sängyn viereen 3-4 krt ja muutenkin saa valvoa koko ajan.

Perjantaina olin neuvolassa, kaikki ok, vauvan syke 130, sf-mitta 28 cm, ja painoa nyt alkuperäiseen tullut + 7,4 kg. Verenpaine oli vähän korkeammalla kuin mitä se on ollut, tosi alhaallahan se onkin ollut. Hb oli vaan 115, vaikka rautaa syönkin. Se harmittaa vähän.

Aamulla juuri kuulin yhdestä puolitutusta, joka viime perjantaina synnytti kaksostytöt. Kaikki oli mennyt tosi hyvin ja nopeasti ja vauvat ovat vierihoidossa. Puudutuksia ei oltu ehditty antaa, mutta niin vaan tuo teräsnainen synnytti kaksi lastaan alateitse 20 min välein.

Kyllä tuo murhe isommasta lapsesta on ihan normaalia. Mäkin säälin pientä esikoista ihan kauhesti, kun toista lasta odotin ja ajattelin, että kyllä oon kamala, kun teen näin. Mutta välillä aina järjen valo voitti ja osasin ajatella, että kyllä se sisarus on kaikkein suurin lahja, mitä voin omalle lapselleni antaa. Ja äkkiä lapset sopeutuu uuteen. On ihana kattoa sitä, kun sisarukset keskenään touhaavat ja kuinka tärkeiksi toisilleen tulevat.

Avatkaahan uusi viikko muutkin!

popz (rv 35+0)

ps. tänään muuten äitiysloman eka päivä

Vierailija
4/37 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Moni nauttiikin jo lomasta, mutta itse paiskin hommia vielä tämän viikon ajan. Ensi viikolla mullakaan ei enää soita kello aamulla!

Tänä aamuna poikkesin neuvolassa. Oma kätilö oli sairaana, joten sijaisena oli sellainen, jolla ei ollut kokemusta odottajista. No, hyvin kaikki kuitenkin onnistui. Mulla hemppa 127 ilman lisärautaa, painoa tullut nyt 9,5 kg ja sf-mitta kivat 33 cm. Verenpaine alhainen, kuten tähänkin asti. Ensi viikolla lääkäri ja sitten taas viikon päästä neuvola.

Jaaha, täytyy vissiin jatkaa töiden paiskintaa!

Nakero08, 33+5

Vierailija
5/37 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta, nuhaa, yskää, kamala kurkkukipu ja lihaksia särkee. Taitaa olla liikkeellä. Eilen oli neuvola ja vauva on jo kiinnittynyt, sf-mittakin oli tästä syystä laskenut sentillä (ja oli kyllä eri mittaajakin). Kunhan ei nyt päättäisi vielä tulla maailmaan, kun ei oikein kipeänä ole voimia ponnistella.. Meillä olikin eilen pitempi aika ja mieskin mukana neuvolassa, oltiin kirjoiteltu ylös joitakin asioita mitä ollaan mietitty. Esikoista kun odotellaan, niin kaikenlaisia kysymyksiä tulee mieleen vauvan hoitoon liittyen. Vaikka en haluakaan suunnitella liikaa etukäteen ja toki mahdollisimman lapsentahtisesti mennään syömisissä, unissa yms., niin joihinkin ihan käytännön asioihin halusin saada neuvoja, kun monissa oppaissakin on eri tavalla sanottu (kuinka usein tarvikkeet pitää keittää, voiko vauvan vaatteet pestä omien vaatteiden seassa, kannattaako rasvailla jne. jne.). Voi sitten keskittyä vauvan kanssa olemiseen, kun ei tarvitse tämmöisiä miettiä. Ja ne ketkä ette ole miettineet, niin älkää nyt säikähtäkö että pitäisi, minä vaan olen sellainen luonteeltani, että haluan selvittää asioita etukäteen, jotta pystyn sitten nauttimaan ja rentoutumaan :) Tulipas paljon omaa napaa.

Popliz tervetuloa lomailemaan! Nakerolle työniloa viimeisiin päiviin!

Mama ja Justus 37+1

Vierailija
6/37 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tervetuloa lomailijoiden joukkoon :)

Vierailija
7/37 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näköjään kipeitä riittää, meillä kans poika neljättä päivää kuumeessa ja antibioottikuurilla, sai viikonloppuna angiinan. Tuntuu vaan tosi sitkeessä olevan kun edelleenkin lämpö nousee iltapäivällä. Itse oon ollut ihan kunnossa *kop kop*.

Mulla oli pe traumaattinen reissu sairaalaan, kävin kontrolliultrassa, ku 32+ vkolla tehdyssä ultrassa vauva vaikutti pienehköltä(silloin arvio n1700g). No nyt edelleen ultran mukaan vauva menis -16% käyrältä ja painoarvio oli 2400g(36+5). Passittivat siitä suoraa sit vielä napanuoran virtaukset ottamaan ja ne kaikki oli ihan normaalit. Käski lääkäri sit vaan kuulostelemaan et liikkeeitä tulee normaalisti. Kylläpä vaan sitä pelästyy moista ja siinä loppupäivän surinkin et onko kaikki ihan ok, vaikka vakuuttelivat et normaalisti kasvais mut vaan vähän vaikuttais pieneltä. Epäilivät et olis la n 3kg. Hassua vaan kun mun neuvolakätilö veikkas jo pari vkoo sit et vauva olis jo nyt sen 3kg. Tänään olin sit taas neuvolassa ja taas oli täti ihmeissään ultran arvioista, kun oli edelleen sitä mieltä et 3kg on jo pimu mahassa. Sf-mittakin on ollut kahdella viime neuvolakäynnilla 36cm, eli ei mikään pieni :o) Verenpaine olikin vähän nyt noussut, 125/70, mulla normaalisti tosi alhanen. Ei ottanu hemppaa, pissaa eikä painoo, näin täällä Ruotsissa näköjään toissynnyttäjänä, heh. Mut painoo tullu nyt n10kg. Niin ja vauva oli melkein kinnittynyt.

Mulla on ollut tässä muutamana viime päivänä alaselässä sellasta menkkajomotusta jatkuvasti, kaippa siä jotain tapahtuu. Täällä ei mitään lääkärintarkastuksia oo enää, joten kohdunkaulan ja -suun tilanteesta ei hajuakaan.

Saapas nähäd synnyttääkö joku meistä tässä helmikuun puolella. Meikäläistä ei ainakaan haittais jos tulis vähän aikasemmin. Vaikka oon pessimistisesti asennoitunut et yli mennään. Poika käynnistettiin 9pvää lasketun ajan jälk, ei ollu ukolla aikomustakaan tulla vielä silloin. No katotaan..

Tulipa sepustettua, jospa vaikka menis jotain siivoon, pläähh...

Vointeja kaikille,

Ninnutar 37+2

Vierailija
8/37 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla pikaisesti neuvolakuulumiset vaan laittamaan. Eli tänään tosiaan oli lääkärineuvola ja kaikki muuten hyvin, paitsi kohdunsuu jälleen avautunut lisää eli nyt 1cm auki ja kohdunkaulu lyhentynyt olemattomiin ja paikat muutenkin oli ihan pehmeänä.. Lääkäri soitti siinä vielä äitiyspolille, että pitäiskö mennä siellä käymään, mutta eivät enää ota rv34 jälkeen sinne. eli lapsi on syntyäkseen jos se syntyy.

niin vähän tavallaan säikähdettiin, että nytkö jo se vaavi saattaa syntyä... mutta kiinnittynyt ei kuitenkaan onneksi vielä ollut.

Sf mittakin oli kasvanut viime kerrasta vain 0,5cm, vaikka viime mittauksesta on yli kaksi viikkoa..

Mutta mitään ihmeempiä rajoituksia ei antanut eli saunaa, seksiä ja siivousta saa edelleen harrastaa :) Mitä nyt vaan ottaa vähän iisimmin ja välttää turhia rehkimisiä.

Piti heti lähtä neuvolan jälkeen kauppaan ostamaan viimeiset hankinnat eli tuttipulloja, tutteja ja muuta pientä.. Vaunuja ei edelleenkään olla ostettu, pitäis vissiin alkaa pikkuhiljaa päättämään, mutta kun vaan tietäis että mitkä..

Toivottavasti itelle ei flunssa iske, kun vähän semmonen olo kyllä on että saattaa...

Eli pitäkäähän peukkuja, että tää vauveli malttais vielä muutaman viikon ainakin pysyä mahassa..(eilen kyllä " puhuttiin" vauvan kanssa, että 10.3 olisi hyvä syntyä. Tuntui vaan se päivä jotenkin hyvältä..) :)

Nyt ei sitten muista yhtään mitään, mitä muut ovat tänne kirjoitelleet, kun laitto lääkärikäynti vissiin niin mietteliääksi... No hyviä vointeja kaikille maalismussukoille!! :)

Aurelia rv.34+5 la siis 20.3

Vierailija
9/37 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kävin minäkin tänään.

Oma paino laskusuunnassa, kun olen sillä ruokavaliolla. Sf mitta 33 ja vauva tuntuukin jo isolta. 25pv on polikäynti niin sillon kuulee painoarviota.

Oma vointi on hyvä, mikäs tässä odotellessa, ei mikään kiire vielä synnyttämään :) Toki odotan enskuuta sillai, heh ei kiire synnyttämään mut silti ootan enskuuta ;)

Nyt syömään iltapala, ettei kovin myöhäseksi mene, kun pitää se sokeri mitata

Tuuli 34+6

Vierailija
10/37 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi neuvola kävijä, tosin eilen jo.

Kävin pe ja eilen ku oli pe proteiinit ja paineet vinksinvonksin, mutta eilen oli arvot kohallaan ja hb 140, sf 33cm, pe oli sen 34cm.

Muuten vaan enää oottelen että milloinkahan tämä vaavi päättää syntyä.

Flunssasta olen pikkuhiljaa alkanut toipua, mutten täysin kunnossa ole vielä.

t.Nia ja " otto" JO rv 38+

Vierailija
11/37 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tänään se viikolla aikaistettu " viimeinen" lääkärikäynti, kun neuvolassa viime viikolla huolestuivat, koska kohdun pituus on mennyt miinuskäyrälle. Yksityislääkäri sitten ultrasi tänään vauvan. Ja valitettavasti vauva vaikutti hieman pienehköltä ja mahdollisesti myös lapsivettä oli normaalia vähemmän. Sain sitten lähetteen synnytyssairaalaan lisätutkimuksiin ja onneksi pääsen sinne jo ensi tiistaina. Tarkastavat taas vauvan koon ja tutkivat niitä istukan virtauksia. Koska mulla on ollut tässä raskaudessa verenpaineongelmaa, niin huolena on siis se, ettei istukka toimi ihan täydellisesti ja siksi vauva ei ehkä saa tarpeeksi ravintoa. Kyllähän tämä sai nyt mut vähän huolestumaan, vaikka tosiaan esikoistakin odottaessa kasvu hieman hidastui juuri näillä viikoilla. Mut nyt siis vauva arvioitiin kuitenkin pienemmäksi kuin silloin.

Kohdunsuu oli vielä ihan kiinni. Eli uintia ja joogaa saan vielä jatkaa.

Iloinen asia on se, että esikoisen unikoulu meni viime viikonloppuna loistavasti. Selvittiin hyvin pienillä itkuilla ja nyt ei enää herätä yöllä.

Lähden huomenna maalle pariksi päiväksi, jotta saan vähän muuta ajateltavaa. Lauantaina on tarkoitus viedä mies ravintolaan syömään, kun ei ystävänpäivää vietetä nyt tällä kertaa yhdessä. Ja sitten vaan odotan tiistain tutkimuksia. Jos synnytys joudutaan käynnistämään aiemmin, niin eihän se onneksi kauhea katastrofi enää näillä viikoilla ole.

Mahdollisimman hyviä vointeja kaikille! Toivottavasti flunssatkin pian hellittää!!

t. Kuutamoheinä viikolta 35

Vierailija
12/37 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa tosiaan lomaileen uudet äitiyslomalaiset!

Meidän vauva taitaa olla nyt laskeutunut/ kiinnittynyt, nimittäin närästys on vähentynyt huomattavasti. No, en mä vieläkään ilman rennietä pärjää, mutta huomattavasti pienemmällä määrällä. Painon tunne pystyssä ollessa ja kävellessä on kanssa ihan jatkuvaa. Esikoisen kanssa meni kiinnittymisestä reilu kaksi viikkoa syntymään, saapi nähdä kuinka tällä kertaa.

Mun täytyy kyllä sanoa, etten jaksais kyllä tehdä yhtään mitään. Oon ihan mielettömän väsynyt ja päivän jalkeillaolot kostautuu illalla selkä ja lantiokivuilla. Miten te muut jaksatte päivänne läpi?

Meille tuli kutsu eilen sukulaisnaisen tohtorin väitöstilaisuuteen, joka olis 2 päivää ennen laskettua aikaa. Alkais aamusta ja jatkuis juhlilla myöhään iltaan. Jouduttas ottaan esikoinen mukaan ja ei kyllä kieltämättä houkuta juhlatamineiden ja epämukavien kenkien kanssa kulkeminen aamusta yömyöhään. Taitaa jäädä väliin ikävä kyllä. Juhlakalu on kyllä itsekin viimeisillään raskaana silloin...eli häneltä itseltä ei välttämättä ymmärrystä heru :).

Viikonloppuna tulee ystäväni suomesta. Eilen puhuttiin puhelimessa ja varovasti varoittelin, että kyllä mä käveleen pystyn, mutta hidasta se on ja lepohetkiä tarviin usein...haluaa nimittäin shoppaamaan ja kukapa ei kun tukholmaan tulee. No täytyy silti yrittää ottaa rauhallisesti.

Paranemisia sairaille! Mä en ole kyllä ite vieläkään taudistani päässyt... toivottavasti muilla ei näin pitkään kestäs.

Tähtinova 37+3

Vierailija
13/37 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutamoheinälle vielä. Kiva, että unikoulu onnistui hyvin. Meillä kanssa tyttö nukkuu meidän huoneessa ja mieluiten vieressä. Se on sellanen temperamentiltään, että meidän unikoulut on jääny aina vaan yrityksen tasolle. Se nimittäin pystyy huutamaan/itkemään neljäkin tuntia ja voin kyllä sanoa, että siinä vaiheessa aina mun päättäväisyys murenee kun kello lähenee kolmea ja nukkua ei olla saatu yhtään. Mä en tiedä kyllä mitä tekis, tyttö herää tosi helposti ääniin öisin ja senkin takia olis hyvä jos kohta puoleen saatais omaan huoneeseen nukkuun...vaan aika synkältä näyttää kun ei edes koko yötä nuku omassa sängyssään. saa nähdä sitten minkälaista sirkusta yöt on kun vauva on saapunut maailmaan.

Vierailija
14/37 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutamoheinä: Varmasti tuo vauvan kasvu nyt huolestuttaa, mutta tärkeintähän on, että olette asian suhteen seurannassa. Jos synnytys pitää käynnistää, niin kyllä vauva jo pärjää. Ja voihan olla, että kaikki on kunnossa, toiset vaan saa pieniä vauvoja ja toiset isoja. Mullakin on maanantaina polilla kasvukontrolli, mutta tiedän sen, että todennäköisesti tämäkin vauva tulee syntymään alle kolmikiloisena, niinkuin sisaruksensakin. Enpä minä iso ole itsekään. Minkäskokoinen se teidän esikoinen oli syntyessään? Ja hyvä muuten, että unikoulu onnistui!

Tähtinova: Kyllä nyt vaan kannattaa kuunnella sitä omaa kroppaa ja ottaa rennosti. Lepo on tärkeää. Mä oon tässä tosi hyvä neuvonantaja, kun en millään malttaisi ottaa löysemmin. Oon käynyt peräkkäisinä päivinä kävelylenkeillä (reilu puoli tuntia reippaasti) ja painanut menemään, vaikka liitoskipuja on ollut, tuo liukkaiden varominen varmaan lisää niitä. Eilen illalla olin sitten ihan puhki kipujen kanssa. Kävely oli yhtä tuskaa ja itkua jo pukkas, kun olo tuntui niin toivottomalta. Tänään jätän kyllä lenkkeilyt väliin. Muuten, flunssaa ja liitoskipuja lukuunottamatta, olo olis ihan hyvä. Sain viime yönä nukuttuakin paremmin.

Terveisin popz (rv 35 + 1)

Vierailija
15/37 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on äitiysloma alkanut!! Ja olen myös sairaana niinkuin moni muukin :( Kuumetta ja kova yskä tällähetkellä. Höyryhengitystä ja mustaherukkamehua. Ja oon kyllä yöksi joutunu ottaant yskänlääkettä tai muuten nukkumisesta ei tule sitäkään vähää mitä se nyt tässä on ollu...Herään 3-4 aikaan veskiin ja uni meinaa sit karata vaikka mitä yrittää ja parhaillaan saa valvoa neljä tuntia... No nytpä tuo on ihan sama kun on kotona niin nukkuu sit aamusta pidempään tai päivällä.

Pitäs tosiaanki alkaa jo pesemään vauvanvaatteita, mutta pakko nyt odottaa että saa itsensä kuntoon. Jotain pientä pitää vielä ostaa, tutteja, vaippoja, liivinsuojuksia ja sen sellasta.

Kun kävin ostaan yskänlääkettä apteekista niin myyjä kysyi että oletko ensimmäisellä kolmanneksella? Minä siihen että en kun viimeisellä :) Katsoi " vähän" pitkään ja sanoi että no eipä kyllä uskoisi. Ja vastaavia kommentteja on tullu muutama muukin.. Et ei tuo maha taida kovin valtava olla. Mutta väitän että on se nyt isompi kun ensimmäisellä kolmanneksella olevilla :) Kaippa se vaikuttaa kun oon kuitenkin yli 170 pitkä ja kohtu on taaksepäin kallellaan, vai liekkö tuolla kohdun asennolla mitään merkitystä? Sf mitta on menny tähän asti kuitenkin ihan keskikäyrillä.

Kaippa tästä joutaa tuonne sohvalle makaamaan niin parantuu joskus

Elluz 35+1

Vierailija
16/37 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Voisin vielä tässä loppu metreillä liittyä vahvistamaan maaliskuisten joukkoa. Olen jo kuukausia lueskellut juttujanne, mutta nyt kun olen ä-lomalla(ollut pari vkoa) ajattelin, että on myös hyvää aikaa kirjoitella silloin tällöin muutama rivi.

Ensin vähän itsestäni - eli olen kohta puoleen ( maaliskuun alussa) 34 -vee ja odotan toista lasta, jonka la on 2.3.. Esikoinen on jo 3,5 vuotias reipas pikku neiti, joka jo kovasti odottelee pikkusisaren syntymistä. Joku jo tuossa aiemmin surkutteli sitä miten esikoinen suhtautuu tulevaan vauvaan ym. niin minäkin suren. Meidän neiti kun on olevinaan niiin reipas ja iso (omasta mielestään) että hylkäsi rakkaan uninallensakin ja aikoi antaa sen vauvalle. No, muutama viikko hylkäämisen jälkeen" löysi " taas nallensa ja ovat olleet taas sen jälkeen erottamattomat. Liikkistä...

Mulla on myöskin hirveä stressi siitä, että miten saadaan hoitohommat, synnytyksen alkaessa yöllä, järjestettyä. Kun en millään viitsisi alkaa herättelemään esikoista keskellä yötä ja raahata hoitoon...täytyy varmaan lähteä yksin synnärille ja mies saa sitten tulla aamulla perästä, kun on saanut esikoisen hoitoon. Mulla tosin meni eka synnytyskin 7,5 tunnissa, ja eikös sitä sanota että aina vaan nopeammin menevät seuraavat synnytykset?

Muutama oli jo tuossa aiemmin kertonut että vauveli on jo kiinnittynyt. Mulla neuvolan täti sanoi eilen neuvolassa, kun kysyin että onko jo kiinnittynyt, että ei uudelleen synnyttäjillä enää kiinnitykkään...en ole ennen moista kuullutkaan, onko muille sanottu näin? No, samapa se, mutta ihmetytti kuitenkin. Neuvolan tätsy ei myöskään uskonut että vauva jaksaa olla kohdussa loppuun asti, voi kuulemma syntyä piankin. Sanoi, että varataan vielä ensi viikolle aika, mutta eiköhän sitten jo synny. Mulla on kyllä masu tosi alhaalla ( näyttää siltä että aivan roikkuu, hih!) ja kovaa vihlontaa alapäässä, joten voihan se jotain kertoa. No, viime yönä näinkin sitten ekan synnytysunenkin...Sanoin kyllä miehelle että varaudutaan vaan sinne la:n tuntumaan. Joku sanoi viime vkon pinossa, että vko 8 sopisi hyvin suunnitelmiin synnyttää, niin meillekin tai sitten vko 10, Silloin olisi parhaiten hoitoapua saatavilla eikoiselle =)

Moni on ollut tai on kovasti flunssainen, pikaista paranemista kaikille! Itse olen vielä, kop,kop, säästynyt pahemmalta flunssalta. Toivottavasti ei enää iskekään, vaikka lapsukainen on kokoajan vähän räkäinen. No, tulipas tässä nyt pitkä ja kovin omanapainen sepustus...

Ihan valoilmiökin näyttäytyi tänään täällä etelä-Suomessa, jospa siitä saisi hieman voimia, kun nyt tuntuu, että väsyttää kokoajan ja mieli tekisi vaan nukkua päivät pitkät. Mikä sekään ei ole ihan huonoa idea, kun tietää, että jatkossa taas saa mennä vähän vähemmillä unilla!

Terkuin,

Meriheppa

Vierailija
17/37 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin kirjotella, et saadaan nostettua meitä ylöspäin :)

Itsellä viime yö kyl tosi inhottava kun sain ruvettua nukkumaan siinä yhen aikaan ja sit olikin koko yö jatkuvaa vessassa ramppaamista, sit meni hermo ja nousin ennen 7 lopulta kokonaan ylös.. Vitsi että väsytti.. sain onneksi tunnin päikkärit nukuttuu. Helpotti oloakin. Et nyt kai se vessa rumpa on alkanut minulla :( vähän ärsyttää mennä nukkumaan kun tietää et kohta taas herää vessaan ja vielä monesti.

Saatiin eilen ne vaavin vaunutkin :) Kaveri antoi lainaan ne, kun heillä jo niin iso ettei tarttee ja eivät tee kuulemma vielä lisää niin joutaa lainaan.. Nehän olivatkin tosi hyvässä kunnossa, kun heillä ei tykänny nukkua vaunuissa ja siksi vähällä käytöllä. Ja on yhdistelmävaunut :) Saa pieneen tilaan kasaan ja kevyet ja vielä mikä parasta siinä saa säädettyä työntö korkeuden.. Olen itse pieni niin hyvä työntää :) jee.. Ja viikonloppuna ehkä haetaan hoitopöytä puolitutulta, maksan siitä 25 euroa, ei paha hinta :) Kohta alkaa olla tavarat kasassa :) Amme pitäs vielä ostaa.. mut loput aattelin katsoa ajan kanssa esim. sitteri, lisä vaatteet yms. Miten muilla? Alkaako tavarat olla jo kasassa? Ei meillä maaliksilla taida olla enää kovin pitkä aika ootella..

Sit mun piti kysyä,et millasia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä on.. jossain oli et paino saattaa tippua,on energisempi?entäs jos maha löysällä? Varmaan kyl jokaisella eri oireita tai ei mitään oireita...

Pitää kysellä perjantaina ultrassa et miltä siellä näyttää, et onko vaavi jo halukas tulemaan vai onko vielä ihan rauhassa.. Jännittää se viimeinen ultra kun ystäväni sanoi sen olevan hieman epämiellyttävä kokemus, ne tutkimukset mitä tekee.. Toivottavasti ei mulla oo mitään kovakouraista tyyppiä tutkimassa :/ Saa tietää sit vaavin painoarvion ja

pystynkö synnyttää alakautta, jänskättää..

Paranemisia kaikille flunssasille!

vk.36+4

Vierailija
18/37 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa vaan joukkoon Merihevonen74. Toivotaan, että synnytys ei käynnisty yöllä, jos esikoisen hoito olisi silloin helpompi järjestää. Kyllä yleensä uudelleensynnyttäjä selviää synnytyksestä nopeammin, mikäli kaikki menee normaalisti. Itsellä synnytysten kestot 18 h ja 2 h 35 min, joten huima ero ekassa ja tokassa, synnytysten välissä 1v ja 9 kk. En olisi ikinä uskonut, että toka synnytys menee niin nopeasti, ja viivyttelin sairaalaan lähtöäkin siitä syystä vähän liiankin kauan. Sairaalassa vaan suoraa päätä saliin ja tunnin sisällä vauva oli jo sylissä. Pelkopolikäynnin ansiosta ehdin saada puudutuksen.

Minzu82: Lähestyvän synnytyksen merkkejä kyselit, monillahan se vatsa laskee alemmaksi, itsellä en moista huomannut. Ekalla kertaa neljä pv ennen synnytystä tuli hieman verensekaista limaa, eli limatulppa oli alkanut irtoamaan. Myös tokassa limatulppa tuli, mutta silloin ihan lähellä synnytystä. Lisääntynyt vessassa hyppääminen (eli lähinnä paineen tunne alapäässä) ja levoton ja hermostunut olo oli ainakin mulla merkkejä ja tietysti supistukset ja kova alaselkäkipu.

Ja kukas mainitsi siitä kiinnittymisestä? En oo kuullut minäkään, että uudelleensynnyttäjällä kiinnittymistä ei tapahtuisi. Mutta ei tässä odotuksessa ainakaan lääkäri ole maininnut koko kiinnittymisestä mitään.

Täällä flunssa jo vähän helpottaa ja liitoskivutkin, kun malttaa vaan lepäillä. Hankinnat meillä on kunnossa, kun kahdelta lapselta kaikki on tallessa. Itkuhälytin tosin on rikki ja uusi pitäisi hankkia, mutta sen ehtii sitten. Delegoin muutenkin homman miehelle.

Tuli tuossa mieleeni, että varmaan synnäreillä on nyt paljon harjoittelijoita (opiskelijoita) tähän aikaan. Itse en välittäisi ylimääräisestä yleisöstä, joten toivottavasti omalle kohdalle ei tule. Ehkä ikävä asenne, mutta mä vaan en siinä tilanteessa jaksa.

Terveisin popz (rv 35 + 2)

Vierailija
19/37 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

merihevonen74 tervetuloa joukkoon!!

Kiinnittymisestä tiedän sen verran, että välttämättä ei uudelleensynnyttäjällä tapahdu, mutta useimmin kait kuitenkin kiinnittyy kuin ei kiinnity.

Hankinnat meillä on kaikki tehty. Tai eipä niitä nyt niin hirveesti ollut kun 1,5 vuotiaan esikoisen jäljiltä on vaatteita ihan mielettömästi. Pinniksestä siirrettiin lasten sänkyyn pari viikkoa sitten ja tuplavaunut on hankittu, juu ja tila-auto:). Hyvä niin sillä mulla on se paineen tunne tuolla alakerrassa pikkasen rajoittava tekijä, enkä kyllä enää jaksais ravata juuri asioilla.

Viime yönä sain vessareissuja tehdä kolme kertaa ja löysä vatsa sen kun jatkuu vaan. Mä en ole kyllä koskaan tykännyt raskaana olemisesta olotilana, joten on ihanaa tietää että kohta se on ohi. Vauvan hoito on paljon mieluisampaa.

Synnytyksen lähestymisestä ekassa raskaudessa: Kaksi viikkoa ennen kiinnittyminen. viikkoa ennen alkoi jomottava lähes jatkuva menkkapoltto alavatsalla. Supisteli myös, mutta ei kipeästi. Vuorokautta ennen vesien menoja yöllisten supistelujen tuloksena meni limatulppa ja siitä vuorokauden päästä tuli sitä verensekaista limaa toinen satsi ja heti perään meni vedet. Vesien menoa edeltävinä kahtena yönä oli unet aika vähissä supistelujen/menkkakipujen takia. Vesien menosta kahden tunnin sisään alkoi kipeät epäsäännölliset supistukset, mutta vauva tuli maailmaan vasta 43 tuntia vesien menosta imukupilla. Hartaasti toivon, että pääsisin vähemmällä tällä kertaa.

Nyt menen oikaisemaan hetkeksi kun siihen kerrankin on mahdollisuus. Päivänjatkoja kaikille.

Tähtinova rv 37+4

Vierailija
20/37 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin ollaan flunssan kourissa... Ei oikein meinaa jaksaa noiden kahden vanhemman lapsen kanssa. Ihanasti aurinko paistaa, kukakohan noita lapsukaisia ulkoiluttais... :(

Mulla oli sunnuntain ja maanantain välisenä yönä 2,5 tunnin ajan kipeitä supistuksia, 1,5 tunnin ajan niitä tuli jopa 5min välein. Päivystykseen soitin, kätilö kehotti kokeilemaan Panadolia, lämmintä suihkua ja sitten vielä lepoa, se onneks autto. Vähän säikäytti, viikkoja kun oli tuolloin tasan 36. Sais vähän aikaa kerätä vielä painoa pikkuinen.

Vauva painaa tosi alas, ei oikein mitään jaksa tehä. Huomenna ois neuvola edessä. On sellainen turhautunut ja apea olo. Ja synnärille lähtö on alkanu pyöriä mielessä. Vois oikeestaan syntyä jo (ja sit kun mä aattelen näin, niin menee takuulla yliaikaiseks ja synnytys käynnistetään rv 42+1...).

Äh, teille muille parempaa oloa ja mieltä! Ja ystävällistä päivää!

-h-m- rv 36+3