Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortti on synti Jumalaa vastaan

Vierailija
11.02.2008 |

Älä tapa.

Koska Jumala on rakkaus, hän tahtoo, että rakastamme lähimmäistämme niin kuin itseämme.

Jokaisen ihmisen elämä on Jumalan lahja ja sellaisena arvokas. Emme saa tuottaa lähimmäisellemme vahinkoa emmekä kärsimystä. Meidän on suojeltava häntä kaikissa oloissa. Erityistä tukea on annettava kaikkein heikoimmille.

Lähimmäisen rakastamisen käsky koskee sekä yksilöä että yhteisöä. Kun esivalta puolustaa niitä, joiden elämää tai hyvinvointia uhataan, se edistää rakkauden toteutumista yhteiskunnassa. Yhteisen hyvän vuoksi esivalta voi käyttää myös pakkokeinoja estääkseen väkivallan leviämistä.

Yksilöinä emme saa ottaa oikeutta omiin käsiimme. Sen sijaan meidän on annettava anteeksi ja luovuttava kostosta. Jos vahingoitamme ihmistä ja elämää, asetumme Jumalaa ja hänen luomistyötään vastaan.

Jeesus sanoi: ¿Teille on opetettu tämä isille annettu käsky: ¿Älä tapa.¿ Se, joka tappaa, on ansainnut oikeuden tuomion. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka on vihoissaan veljelleen, on ansainnut oikeuden tuomion.¿ (Matt. 5: 21¿22)

Älkää ottako oikeutta omiin käsiinne, rakkaat ystävät, vaan antakaa Jumalan osoittaa vihansa. Onhan kirjoitettu: ¿Minun on tuomio, minä maksan tekojen mukaan¿ ¿ näin sanoo Herra. (Room. 12: 19)

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa.

(Room. 13: 10)

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveetkään eivät ole samanarvoisia, ikävä kyllä.

Vierailija
82/95 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tottakai pitäisi olla tasa-arvo, ihmislaji vain valitettavasti on " sairas" , oikeudenmukaisuutta/tasa-arvoa ei ole kuin kauniissa puheissa. Ja mistä se johtuu; itsekkyydestä,kateudesta, ihmisestä itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisikin mahdoton saavuttaa, on sitä kohti silti pyrittävä.

Vierailija
84/95 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olisikin mahdoton saavuttaa, on sitä kohti silti pyrittävä.

mutta millaisilla keinoilla?

Vierailija
85/95 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän sattuu olemaan vammainen.

Vierailija
86/95 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekopyhyydellä.

Vierailija
87/95 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelet kovin yksioikoisesti, abortti voi olla joskus parempi ratkaisu. Kerrohan minulle, kuinka aborttikielto on tehonnut?

Vierailija
88/95 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin syyllinen alkaa vaahdota tekopyhyydestä. Oikea ja väärä on olemassa ihan meidän tekopyhyyksistämme huolimatta. Ja vaikka itse Bush tai Saddam puhuisi oikeasta ja väärästä oikein, niin siinä ei olisi nokan koputtamista. Se on vähän sama kuin loogiset totuudet. 1+1=2 vaikka minkälainen asshole sen sanoisi.

Vierailija
89/95 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minulla on oikeus olla laiska" ?

Jos sinä edustat nykyihmisen moraalia, niin lykkyä tykö vaan tälle ihmiskunnalle.

Vierailija
90/95 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn..

Vierailija
91/95 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas arvasit väärin, en ole laiska.

Vierailija
92/95 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä maailmassa, ympärilläsi tapahtuu, niin olisit sanonut lykkyä tykö ihmiskunnalle jo kauan sitten. Se mitä nimität " laiskuudeksi" (ymmärrän kyllä että lauot moisia tietämättömyyksiä, koska et tunne minua), on pientä verrattuna siihen pahaan, mitä ihmiset toisillensa täällä tekevät. Vierailija:

koska minulla on oikeus olla laiska" ?

Jos sinä edustat nykyihmisen moraalia, niin lykkyä tykö vaan tälle ihmiskunnalle.

Vierailija
93/95 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei myöskään kanna kovin pitkälle tuo " muut tekevät vielä pahempaa" -argumentti. Jos sille tielle lähdetään, niin aina löytyy niitä, jotka tekevät vielä jotain pahempaa. Senkö pitäisi tehdä pikkurikoksista sallittuja.

Kaukana siitä, että lapsen tappaminen olisi mielestäni pikkurikos.

Vierailija
94/95 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jumalaa ei ole, Stalin ja Hitler olivat ihan yhtä oikeassa kuin kuka tahansa muukin.

Miettikää sitä.

Vierailija
95/95 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mielestäni ei myöskään kanna kovin pitkälle tuo " muut tekevät vielä pahempaa" -argumentti. Jos sille tielle lähdetään, niin aina löytyy niitä, jotka tekevät vielä jotain pahempaa. Senkö pitäisi tehdä pikkurikoksista sallittuja.

Kaukana siitä, että lapsen tappaminen olisi mielestäni pikkurikos.

. . minut laiskaksi? Kun et todellisuudessa tiedä, mitä teen, milloin teen ja kuinka paljon teen, se jos mikä kertoo ajattelemattomuudestasi. Näet jaksamisella voidaan tarkoittaa niin montaa asiaa. Abortti ei ole rikos, lain mukaan ja se siitä. Jos se sitä on sinun moraalisi mukaan, niin se on ihan sinun asiasi, yhteiskunta ei pyöri sinun arvojesi tahdissa. Ja ihan varmasti täältäkin löytyy ihmisiä, joiden moraalin mielestä SINÄ teet jotain väärin, muutatko käytöstäsi siksi????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme