Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tää mamma luovuttaa! Kasvakoon kieroon uhmis ihan rauhassa.

Vierailija
18.02.2008 |

Alle 3 vuotta neidillä ikää ja mä en enää osaa kasvattaa sitä.

Joka päivä juostaan karkuun, kiskotaan vaatteet kaapista, joka asiaan ei eie ei ja mikään ei kelpaa, kaikki on aina väärin päin, ei mennä saunaan ei mennä pois saunasta. Varsinkaan vessaan ei mennä. En kerää leluja, en juo maitoa, en syö puuroa, en mene nukkumaan, en pue haalaria.

Ja joka päivä mä menetän hermoni. Kohta en enää välitä. Kulkekoon alasti, olkoon nälässä tai kiivetköön vaan rauhassa jääkaapille ja tyhentäkööt sieltä ketsupit lattialle. Eläköön ihan miten lystää mutta en enää sano tolle enää mitään. Ei sitten mennä pihalle jos on niin mahotonta totella. Ei enää ikinä mennä kauppaan. En enää ikinä vietä ton pennun kanssa viikonloppua pitempää aikaa kahdestaan. En varmana. Keksin jotain ettei tarvii 10 vuoteen pitää itekään lomaa.

Helvetti tästä äitinä olemisesta ei tule yhtikäs mitään. Jätän kasvatusvastuun päiväkodille. Olkaa hyvä ja anteeks.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhmasta uhmaan kuljetaan. Vielä tulee parempia aikoja, yritä kestää ja jaksaa. Kysymyksessä on sinun oma lapsesi ja luonnollinen kehitysvaihe joka menee ohi.

Vierailija
2/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat laittaa lapsesi lastenkotiin, kun tulee murros ikään. Jos kerran jo nyt on noin vaikeaa! Vähän päättäväisyyttä sinulta vain vaaditaan. Jos lapsi ei esim. suostu menemään saunaan, viet sen sinne vaikka kainalossa potkivana ja kun ei halua pukea haalaria päälle, sanot vain: Nyt puetaan haalari ja otat lapsen syliin ja puet sille sen haalarin. Ei se sen vaikeampaa ole. Ajan mittaan lapsi alkaa ymmärtämään ettei hän päätä asioista, vaan se olet sinä/vanhemmat jotka päättävät mitä milloinkin tehdään ja vastaan vänkääminen vähenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 3-v laulaa sitä ihan onnessaan, kaipa se jotenkin puhuttelee :D

Vierailija
4/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun johonkin pitää mennä, 20 minuuttia aikaisemmin rupeat valmistelemaan, että kohta lähdetään..

Puhut paljon ja selität miksi asiat tehdään näin eikä noin..

Teippaat vaatekaapin oven kiinni jos ei vaatteet pysy. Parempi tietysti jos puhumalla saat lapsen lopettamaan sen. Onhan hänen pitänyt itse siivota sitten ne vaatteet sinne kaappiin takaisin?

Johdonmukaista ja kärsivällistä ohjausta.. Ehkä niillä helpottaa?

Vierailija
5/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tahdo syödä mitään.

Palanen juustoa

Ei

Tai lasi maitoa

EI

Olen kuningas. Suuri kuningas. Kuningas Ee ja Ii. Kuningas ei.

Guuglaa Tuure Kilpeläinen, Kuningas ei.

Pääset Emin sivuille kuuntelemaan Kuningas ei biisiä levyltä Ipanapa.

Jos se ei naurata, olet menettänyt huumorintajusi lopullisesti.

Vierailija
6/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on yksin huoneessa, on sitten usein naama kyynelissä kuitenkin pukenut ne vaatteet päälle. Ja sitten pitää kehua tosi paljon ja elämä taas hymyilee. Mutta kyllä minäkin hermoni menetän. Lapsi sitten toruu, että ei äidit saa käyttäytyä noin!

Vierailija
7/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tässä just onkin, kun joka asia pitää tehä väkisin. Ja jos tota muksua ei vahdi 24/7 niin se tekee täällä tuhojaan ympäri kämppää. Sitä en just jaksais vaan haluisin ennemmin antaa ton touhuta ihan omiaan ja vaan ignoorata. Varsinkaan joku räntäkeleissä ulkoilu ei mua itseänikään houkuta, joten ois niin helppo sit vaan sanoa, että no ei ulkoilla, kun et kerta tule pukemaan.

Ja mä tiedän, että varmasti pahempaa on luvassa tämän uhmaiän puitteissa ja myöhemminkin. Ja tiedän, että tää on normaalia. Musta ei vaan ole tähän hommaan.

ap

Vierailija
8/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuningas EI

' Mä en tahdo syödä muumilautaselta,

mä en tahdo syödä mitään!

Mä en tahdo istua ruokapöydässä,

mä en tahdo tehdä mitään!

Otatko sämpylää - Ei

Otatko omenaa - Ei

Palanen juustoa - Ei

Vai lasi maitoa - Ei

En tahdo, eikä mun tarvitse

Olen kuningas

Suuri kuningas

Kuningas E ja I

Täällä hallitsee kuningas Ei

Mä en tahdo laittaa sukkahousuja,

mä en tahdo laittaa mitään!

Mä en tahdo laittaa kumppareitakaan,

Mennäänkö puistoon - Ei

Saat ajaa polkupyörällä - Ei

Muutkin on ulkona - Ei

Puetaan päälle - Ei

Olen kuningas

Suuri kuningas

Kuningas E ja I

Teitä hallitsee kuningas Ei

Ja mä voin soittaa rumpuja

Keskellä yötä puoli neljältä

Ja teidän riemuna

On tehdä töitä pussit silmillä

Ja näin se käy

Näin se käy

Mä en tahdo pestä hampaita,

mä en tahdo pestä mitään!

Mä en tahdo mennä nukkumaan,

Pää tyynyyn - Ei

Hyvää yötä - Ei

Olen kuningas

Suuri kuningas

Kuningas EI

Olen kuningas

Suuri kuningas

Kuningas Ei, Kuningas Ei

Täällä hallitsee kuningas Ei

Vierailija
9/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo teilläkin mene ohi parissa vuodessa.

Vierailija
10/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et nyt jaksa, luovuta ajoissa. 5-vuotias jo vasta osaakin.

Vierailija
11/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon joskus ton kuningasbiisin kuullu.

Nytkin tuolta kuuluu " kaikki lattialle kokkokkooo" enkä edes jaksa mennä katsomaan mitä se tekee. Tää on menny vähä siihen pisteeseen, että joko mä huudan sille ei, tai en mitään. Mutta en jaksa enää mennä repimään sitä pois siitä tilanteesta. Illalla sit siivoillaan täällä päivän tuhoja.

ap

Vierailija
12/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoon tuhoamaan puistoa, kerhoon riehumaan kavereiden kanssa, kävelylle, muskariin, askartelukerhoon.

Vaikutat tylsistyneeltä, niin lapsikin. Minä määrään nyt heti jotain kivaa yhdessä, joka vie voimat. Tavatkaa ihmisiä, menkää jonnekin.

Uimaan, kirjastoon, kaverille kahville, leikkimään muiden lasten kanssa. Kaikki käy.

Vierailija
13/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tukiverkkoa/sukulaisia ym. lähellä, voivat tarpeen mukaan huolehtia, että saisit edes välillä apua.

Vierailija
14/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi lukot tai hakaset. Pysyy paikat siistimpinä, kun eivät pääse joka paikkaa purkamaan. Ja kaikki värikynät sun muut nostin ylähyllylle, niin että niitä ei lapset itse saa käsiinsä.

Sinunkin kannattaa järjestää kotianne vähemmän tuhottavaksi. Eli yrität ennalta ehkäistä tuhoamista lukitsemalla ovia jne.

Meillä on 2v ja 3v lapset ja tuon järjestelyn jälkeen arki on ollut huomattavasti rennompaa, kun ei tarvitse olla kokoajan keräämässä tavaroita takaisin kaappeihin ja siivoamassa muita tuhoja. Kyllä edelleenkin niitä tuhoja tapahtuu, mutta ei enää niin paljon kuin ennen.

Vierailija
15/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tuolloin omat kaapit, joita sai vedellä. Yhden keittiönkaapeista laitoin täyteen muovikippoja. Kun minä tein ruokaa, lapsi veteli kaapista tavaraa.

Luovuutta ystävä hyvä.

Vierailija
16/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi antaa sen tuhota paikkoja kotona, kun mennä jonnekin muualle, missä sitä pitää vahtia koko ajan. No, huomenna onneksi taas päiväkotiin. Niinä päivinä mun pinna on vähä pitempi kun ei tarvii aamusta iltaan olla ton kanssa ja varmaan lapsellakin hauskempaa. En mä enää kyllä itsekään jaksaisi lähteä mihinkään viikonloppuisin.

Päiviä on kyllä erilaisia. VÄlillä toi neiti leikkii ihanasti ja yhdessä leivotaan ja oma-alotteisesti kerää lelunsa ja pukee hienosti. Mut toiset päivät on sit näitä, että räjähtää kaikki.

ap

Vierailija
17/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa nolo äiti. Lapsi on terve kuin pukki, mutta sinä olet nolo!

Vierailija
18/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsisitkö päiväksi pariksi ihan vaan tekemään omia juttujasi? Jokainen väsyy joskus ja varsinkin, kun yrittää ja yrittää ja toinen ei tule yhtään vastaan. Saatko nukuttua? Usein väsyneenä on vielä rankempaa. Saisitko jonkun hoitamaan lasta ja taistelemaan vuorostaan välillä. Lapsikin voisi sitten taas olla ihan eri maata, kun äiti tulee takaisin. Lohdullista on, että kaikki vaiheet menee ohi. Ei se lopun elämää kestä. Ja lapsellakin on rankkaa, hän ei ymmärrä miksi on niin kamala olo ja vaan kiukuttaa kaikki. Koita jaksaa, kukaan ei ole täydellinen. Sulla on lupa olla väsynyt ja vihainen. Auttaisi myös jos pääsisit puhumaan asiasta jollekin, neuvolaan vaikka. Jaksamista sulle.

Vierailija
19/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oletpa nolo äiti. Lapsi on terve kuin pukki, mutta sinä olet nolo!

Vierailija
20/22 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvin me pärjättiin. Nyt on äidin asenteessa ongelma jos ei edes kerhoon tai uimaan viitsi lähteä.

Asennekysymys tai ADHD!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän