Päiväkotiin pitkät kalsarit housujen alle myös sisäleikkeihin?
Kommentit (14)
Meillä hyvin lämminverinen, liikkuvainen 3.5-vuotias kerhoa käyvä poika, ollaan viime päivinä laitettu talvihaalareiden alle vain sisävaatteet eli esim. collegeasu. Tosin tänään oli mies pukenut pojan ja laittanut farkkujen alle pitkätkin kalsarit. Minä en vielä laittaisi.
Kysyin tarhapäivän jälkeen, oliko sisällä ollut liian kuuma, eikä kuulemma ollut ollut. Pojan pitkät kalsarit ovat ohutta polyesteriä, eli sellaiset "urheilukalsarit". Voisin kuvitella, että puuvillaisissa ehkä tulisi kuuma, kun päällä olisi vielä sisähousut, mutta näyttää sitäkin yhdistelmää pojan ryhmässä muilla pojilla olevan.
niin ei niitä kukaan sieltä leikkien ajaksi pois mene ottamaan...
käyttänyt sukkahousuja housujen alla. Meillä siis 2 v. poika, joka vielä vaipoissa. Minusta näillä keleillä on ihan hyvä olla kaksi kerrosta vaatetta haalarin alla (tähän asti vk-puvulla ulkoiltu). Villapuku odottaa pakkasia vielä.
Itse näin tänään kerhossa, että yhdellä lapsella oli jo villapuku toppahaalarin alla, sitä ihmettelen... Mittari kuitenkin lähellä nollaa, mitä pakkasilla sitten päälle??
käyttänyt sukkahousuja housujen alla. Meillä siis 2 v. poika, joka vielä vaipoissa. Minusta näillä keleillä on ihan hyvä olla kaksi kerrosta vaatetta haalarin alla (tähän asti vk-puvulla ulkoiltu). Villapuku odottaa pakkasia vielä.
Itse näin tänään kerhossa, että yhdellä lapsella oli jo villapuku toppahaalarin alla, sitä ihmettelen... Mittari kuitenkin lähellä nollaa, mitä pakkasilla sitten päälle??
Oikeesti: Vaippa, sukkahousut ja housut. Voi olla pikkusen kuuma.
sillä itse asiassa kostea tuulinen parin asteen keli on paljon kylmemmän tuntuinen kuin tyyni pakkassää. En itsekään tarkenisi ilman villatakkia toppatakin alla.
Onko muka liikaa?? Ei minusta. Asumme rannikolla ja täällä tuulee lähes aina. Poika ollut ihan normaalilämpöinen sisälle tullessa, ei hiki eikä vilu. Sisällä on välillä vain sukkiksissa, mutta välillä on ne päälihousutkin jalassa. Meillä on myöskin aika viileät lattiat ;)
Eikö muut sitten vielä käytä sukkahousuja tms. housujen alla tähän aikaan vuodesta?
kahden ekan kanssa raivostutti, kun siinä päikyssä oli tapana ottaa sisähousut pois, ja sitten siihen ulkoiluhousut puettiin. Pojillamme oli pelkät tuulihousut, lähinnä kuorihousut koska minusta ne toimivat hyvin. (reimatecin ne vedenpitävät) Kuitenkin toiveenani oli, että lapset eivät olisi tuulihousulla paljaalle iholle sääriin, ja vaikka kuinka pakkasin verkkaria ja kalsaria aina mukaan, niin joka helvetin kerta kun menin heitä hakemaan olivat sillä kuorihousulla ja paljasta pintaa alla.
Teki mieleni kysyä niiltä tädeiltä, olisivatko itse pelkillä kuorihousuilla ulkona kun vihmoo +2 ja tuulee?
Sittemmin tädit vaihtuivat, ja nuorin lapsista onkin sitten jo toisessa päiväkodissa ja tädeissä ja tädeissä on todellakin eroja.
Mutta sii koska minusta on ikävää jos lapsi palelee, ja sijaiset ei aina tiedä mitä vaatteista on sovittu, olen ajatellut että mieluummin liian lämmintä kuin liian kylmää. eli väljät vaatteet, ja myös sisäleikkeihin sitten kalsarit alle. ei voi mitään.
nehän käy kuitenkin 2 krt päivässä ulkona, että syömisen ja päikkyujen kohdalla jolloin riisutaan päällihousut toivon että liian kuumaa ei ehdi tulla...
sisällä ollessa meillä kolme veellä ja yksi veellä kummallakin sukkahousut ja sisähousut. Ulkoillessa tänään oli vielä villahaalari ja vk-haalari kummallakin. Pari tuntia mennä posottivat pitkin lunta tyytyväisenä.
lämpötila noin +1 ja tuulta jonkin verran. Tuo tuuli vaikuttaa tosi paljon.
tarhassa ollessaan vanhemman ryhmässä ainakin nukkuivat pelkkä vaippa päällä.
Lattia on niin kylmä ja siellä sitä aikaa vietetään.
Ihan voitte rauhassa elätellä toiveita. Lapsi tekee sen kyllä itse, jos on kuuma (ja täysjärkinen lapsi).
sisähousut riittää sisällä pk:ssa ja kun lähdetään ulos laitetaan ulkopuvun alle villapuku tai -housut. Sisällä tulee muuten liian kuuma.
eli ei, vaan ulos jos on kylmä.