Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varasin lääkäriajan masennuksen vuoksi. Ensivk:n maanantaina.

Vierailija
11.02.2008 |

Mitä siellä kysellään, pitääkö itse olla aktiivisesti äänessä? Musta tuntuu, että jos mun täytyy itse aktiivisesti ruveta selittämään tuntojani, niin en saa sanaa suustani. Osaahan ne lypsää tietoa?? En saa opiskeltua, opiskelut roikkuvat jo ties monennettako vuotta, kaikki tuntuu ylivoimaiselta, avioliitto hajoamassa tämän takia. Jos joskus olen iloinen, olen sen jälkeen todella alamaissa. Olin vielä vähän aikaa sitten töissä, mutta sanoin itseni irti, kun töitten jälkeen en pystynyt muuta kuin itkemään, niin lopussa olin. Olo ei ole kyllä kauheasti parantunut töistä jäännin jälkeen... Nyt on rauhassa saanut romahtaa, kun silloin oli pakko pitää itsensä koossa. Tosin semmoinen aivan äärimmilleen kiristetty olo on jäänyt pois. Niin, nolaanko itseni siellä vastaanotolla kun väkisinkin yritän esittää normaalia vai osaako ne lukea rivien välistä? Pakotin itseni varaamaan ajan, kun tuntuu, että välillä tulee jo aivan fyysisiä oireita. Säikähdin. Toisaalta tiedostan nyt tilani vähän paremmin, tai siis en enää pidä tätä normaalina tai pelkästään laiskuutena.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan arastele lääkärillä käyntiä. Hyvä, kun olet ottanut ensimmäisen askeleen asiassa.

Vierailija
2/7 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lääkäri tietää mitä kysyy sinulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle lääkäri teki Beckin masennustestin (löytyy myös netistä, googleta). Tee vaikka se ja sano lääkärille, kuinka monta pistettä siitä sait.

Hienoa, että sait varattua lääkäriajan. Äläkä missään nimessä yritä esittää mitään liian reipasta.

Vierailija
4/7 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä kyllä välillä tuntuukin. Nöyryyttävää, kun olen aina ajatellut masennnuksen olevan ihan humpuukia, muotia vaan. Voihan paska.

Vierailija
5/7 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Olen aina ollut aktiivinen ja energinen, mutta niin vain voi kuka tahansa sairastua mieleltäänkin. Mutta sinä olet jo tiellä parempaan oloon, koska menet lääkärille. Saat luultavasti lääkereseptin. Toivottavasti lääke tehoaa pian. Ja kannattaa mennä psykologille myös. 5

Vierailija
6/7 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä käyntiä tarvitse mitenkään harjoitella. Tärkeää on vain olla oma itsensä ja rehellinen kertomassaan.

Vierailija
7/7 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka vähän posiitiviemmin miltä tuntuu ja toisella kerralla just siltä miltä tuntuu. Kummallakin kerralla tuloksena vakava masennus. Tykkään testeistä. Mutta kiitos tuesta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi