Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ELOKUISET vko 7 (ma-ke)~~~

11.02.2008 |

Uutta viikkoa pukkaa ja täällä paha olo tuli eilen takasin :O Tosin saattoi tulla siitä, ko söin kahvipöydässä yhen äkkimakean leivoksen. Keskimmäinen alkaa parantumaan taudistaan, mutta nyt on mulla iskenyt lihakset kipeiksi ja nessu vuotaa - oon yrittänyt kitata omatekoista mustikkasoppaa ihan urakalla, ettei iskis mulla tauti päälle. Katellaan, kuinka ämmän käy...

Vastaanpa noiden galluppikyssäreihin :)

1) Henkkamaukan ä-farkut oon ottanu käyttööni jo tovi sitten, ei mahu oikein omat farkut enää kii ;) Maha tuntuu turvonneen oikein olan takaa nyt viime päivinä.

2) Tulen varmaan olemaan kotona vielä vuosia, haluan nauttia kotona olemisesta ja lapsistamme. Isommille muksuillemme on mukavaa, ko on joku kotona aina koulusta tullessaan. Ja ei tuo mieskään oo käskenyt mua töihin ;) Osaa arvostaa mua ja mun panostani lapsiin, perheeseen ja kotiimme.

3) En oikeastaan oo huomannu mitään uutta edelliseen verrattuna. Tää raskaus menee nyt " siinä sivussa" , ko edellisessä olin suorastaan " hysteerinen ja ressasin aivan kaikesta" .

Ja ruokavalio ei oo muuttunut, koska meillä syödään muutenkin terveellisesti. Suklaata esmes ei tee ees mieli (eli varmaan tyttö tulossa ;) Kahvinjuonti on ainoa, joka on jäänyt vähemmälle.

Nyt tilaa muille!

-AJ&natiainen-

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AJ: Meillä joutuu rasitukseen jo rv 17, jos on aiemmin ollut RD, elikkäs sen takia joudun taas näin aikaisin, sama oli tosiaan toisen kohdalla, ekassa se oli silloin rv 27 tai jotain.

Nykyisin kuulemma on että jos yksi poikkeava arvo, niin pelkkä neuvolan tarkkailu + yksi ultra jossa painoarvio. Jos useampi poikkeava arvo, niin vuorokausikäyrään sairaalaan + äippäpolin ultra seuranta vauvan kasvusta. Mie olen joka tapauksessa äippäpolin seurannassa, joten vauvan kasvua seurataan siinä sivussa, MUTTA ainakin viimeksi luki papereissa että sokereiden takia seurataan ja näin ollen sain sairasvakuutuksesta korvauksen sairaalassa käynneistä!!! Koska RD on sairaus siinä missä muutkin, vaikka raskaus ei ole vakutuuksen korvauksen piirissä.

No eksyimpäs.. Olen kyllä kovasti viritellyt mittaria, mutta en ole vielä mitannut yhtään arvoa, enkä ole varma onko liuskat enää voimassa, mutta neuvolasta lupasivat ens viikolla antaa uusia joka tapauksessa. Meillä kunta maksaa ne, onneksi sillä nehän maksaa ihan hirveästi!! Ruokavaliolla ja liikunnalla uskoisin että nytkin pysyy sokerit kurissa, toivottavasti, neulakammoisena en haluaisi yhtään pistoa enempää!! Täytyy vaan pitää itseään niskasta kiinni. Meidän lapset on olleet molemmat reilusti alle nelikiloisia, ja ei muutakaan sokerivauvaan viittaavaa, paitsi sokeriarvot syntymän jälkeen ovat heitelleet ja ovat molemmat olleet sokeritipassa.

Jatkan viestien lukemista ja kommentointia...

-E- 11+

Vierailija
22/29 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyrrr, kylläpäs on kylmä tuuli täällä meillä päin - ei oikein innosta lähteä vaunuileen tonne ulos, mutta neiti nukkuu kovin tyytyväisenä tuolla ulkona :)

Emma: Oonpas mie pössi, ko en yhtään aatellu tota, että jos on ollut RD, nii seuranta on paljon aikasemmin. Kiitos infosta :) Ja täällä on kuulemma toi sr-testi muuttunut silleen, että toi tunnin päästä otettava verikoe on jätetty pois ja jäljellä vaan se paasto ja kahen tunnin arvo. Ja muutenkin paaston raja-arvoa on nostettu - aikasemmin oli 4.8 ja nyt 5.2. Täällä oli sen takia tosi paljon napsahtaneita, kuten miekin. En tiiä, onko ihan valtakunnallinen käytäntö nykyisin toi 2 mittausta 3 sijaan?!

Kaikille terveisiä! Mun on lähettävä työstään tota kalaa, jonka mies just kanto sisälle.

-AJ & natsku-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tänään neuvolalääkärin juttusilla. Tai oikeastaan ei paljon juteltu, sillä vastassa oli hyvin kokemattoman oloinen nuori mies, joka oli kovin vaitonainen. Hän silminnähden häkeltyi mieheni läsnäolosta eikä osannut sanoa tälle mitään. Minulta hän kysyi ekaksi: " onko kysymyksiä?" . No ei ollut. Sitten tehtiin sisätutkimus, joka hänen tekemänä sattui. Hän otti näytteen valkovuodostani. Kaikki vaikutti olevan hyvin. Ultran kanssa mies olis kovin nopea, mutta sydänäänet kuunneltiin. Tässä vaiheessa pyysin miestänikin katsomaan (lääkäri ei tätä älynnyt) ja saimme katsella pikkuisemme käden heilautusta ja peukun imentää. Muuten hän kyllä nukkui taas..

Huvitti oikein tuo lääkäri.

Minulla on viimeinen saikkupäivä. Olenkin ollut tosi väsynyt, joten onneksi on saanut nukkua. Olen muuten viime neuvolakäynnin jälkeen laihtunut, mutta luulen sen johtuvan sairastelusta ja ruokahalun puutteesta. Eilen oli myös vatsa tosi sekaisin. Mutta ruokahalut ovat onneksi palanneet ja makuaistikin asteittain.

Tänään taas yhtäkkiä mietin, että vau, meille tulee vauva! Heräättekö koskaan ihmettelemään, miten ihmeellistä ja ihanaa se on?

Lyle 12+3

Vierailija
24/29 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki siis hyvin...sydänäänet kuunneltiin ja hyvin siellä jumpsutti. 7.3 on se down seulonta, kuinka moni menee siihen?

mä en oo varma otanko pakkauksen...saa nähä minkälainen se on tänä vuonna...

me mennään kans 4d saa nähä maltanko olla kysymättä sukupuolta =D

nyt nukkumaan päikkärit

peetu 11+5

Vierailija
25/29 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 8-metrinen Albin Vega ( http://timohei.net/kaarina). Se on jo 40 vuotta vanha, mutta ihan hyväkuntoinen vene. Isopurje pitäis vaan uusia. Autopilottikin pitäis hankkia, niin mies pääse sitten yksin purjehtiin, jos en jaksa olla mukana. Oletteko te harrastaneet jo kauan purjehdusta? Me vasta aloitettiin toissa syksynä ja ollaan kyllä vielä aika arkoja lähteen reippaampaan tuuleen, varsinkin jo lapset on mukana. Ihmeen hyvin ne on veneessä viihtyneet, vaikka tytöllä tulee välillä vähän huono olokin keinumisesta. Viime kesänä tehtiin päiväreissujen lisäksi sellasia parin-kolmen yön reissuja. Eihän sillä mihinkään kauas meidän vauhdilla pääse, mutta ei siinä olekaan pääasia se päämäärä.

Vierailija
26/29 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIKÖS UUSI Ä-PAKKAUS tule AINA MAALISKUUSSA? Miten mä muistan semmoista. Ajattelin, että ilman muuta me elokuiset saadaan jo uusi pakkaus, jos siis halutaan. Viimeksi en ottanut, esikoiselle otin. Nyt voisin ottaa, jos näyttää kivalta. Tämän vuodenkin pakkaus näyttää paremmalta kuin esikoisen 2002 -pakkaus, joka oli vähän niin ja näin. Kovin tyttömäinen meille ja muutenkin vaatetta suvun ensimmäiselle pikkuvauvalle tuli riittämiin.

Finette kysymysmerkkinä

Vierailija
27/29 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin asian ja viime vuonna pakkaus vaihtui todellakin toukokuun puolenvälin jälkeen ja vanhaa jaettiin aina niin kauan, että loppui. Ja mun mielestä toi menee muutenkin vähän kummallisesti, että pakkaukset vaihtuu puolissa välissä vuotta eikä vuoden alusta, mutta eihän tää nyt oo ensimmäinen kummallisuus tässä maailmassa :)

-AJ-

Vierailija
28/29 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole kirjoitellu kertaakaan vielä tänne, vähän varovaisena kurkin täältä taustalta harvakseltaan, kun on vielä niin isoja epävarmuuksia tässä raskaudessa, ettei oikein uskalla/halua kovin iloita ja miettiä koko asiaa :/

mutta tuohon äitiyspakkausasiaan sen verran, että käviin tuossa kelan netissä muutama päivä sitten ja siellä lukee, jotta pakkaus vaihtuu viikolla 21.

nyt takaisin taustalle influenssaa potemaan ja toivottavasti pian koittaisi sekin päivä että odotus näyttää vähän valoisammalta ja uskaltaa liittyä joukon jatkoksi vähän avoimemmin.

Aurinkoista päivää kaikille.

Elmi rv 14+5

Vierailija
29/29 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tänään kun perhe tuli kotiin iltapäivällä(yövuoroissa ku olen ollut) ja meni katsomaan postit niin siellä oli kirje sikiötutkimusyksiköstä, jäin seulasta kiinni!!!Tämä on aivan järkyttävää!!

Aika olisi ollut tänään klo 10 ja sain kirjeen vasta tänään!!Enpä pystynyt enää ajattelemaan töihin lähtöä vaan jäin kotiin.

Tätä nyt emme olisi enään tarvinnut kaikkien koettelemusten jälkeen, mies yrittää koin ajatella positiivisesti mutta itse en jotenkin siihen kykene.

Täytyy vaan toivoa että saan pian uuden ajan tutkimukseen ja vastaus ei kestä neljää viikkoa.Mehän ollaan päätetty että jos sikiössä on kehitysviivästymä niin keskeytetään raskaus, se tässä varmaan pelottaa meille ei tulekkaan kovin odotettua vauvaa.

tästä tuli kunnon vuodatus, sori

nelli rv 13+