Löllypyllyt not 4-ever 7.viikko alkaa
Uusi viikko käyntiin taas!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=106&m=12365864&p=1&tm…
Ja siinä vielä viime viikon jutustelut!
Kommentit (23)
Moi,
ensiksi Rsella! Oletpa selviytynyt viikonlopusta hienosti!! Voi kun minäkin joskus...
Mun viikonloppu meni kyllä melkoisen herkuttelun merkeissä, tänään on taas ihan ällö olo kaiken sen herkkumäärän jälkeen! Ja jälleen joka sorttia suklaasta ja karkeista levonnaisiin ja sipseihin... että tuloksia vaille taidan jäädä täläkin viikolla, mutta hyvä olis, jos ylöspäin ei paino taas lähtis... Mulla näyttää tulleen tavaksi ottaa joka viikoksi joku " punainen lankA" , jota yritän noudatella, ja tällä viikolla LUPAAN pitää sen herkkupäivän vain ja vasta sunnuntaina. Sit alkaa hiihtoloma ja lähdetään pohjoiseen, joten silloin vaihdan vapaammalle lomalinjalle.
Nyt täytyy taas mennä, palailen illemmalla!
eihän huomaa että vauva vääntelehtii sylissä!? Kirjoitusvirheitä edellisessä viestissäni niin paljon, että lukeminen käy työstä. Sorryt!!
Heippa vaan kaikille!
Viime viikko meni sitten ensin syöpötellen ja sitten mahataudissa.
Muutenkin porukka on sairastellut ja kuopus valvottaa öitä.
Elikkäs viikonloppuna ei ruoka maistunut. Lähinnä vaan join.
Eilen jo meni jotain kiinteetäkin, mutta en pahemmin kattonut mitä suuhun laitan.
Tänään aamulla kävin vaa' alla ja paino oli 83,4kg. Kiva olis jos nyt tosta vois taas aloittaa pudotuksen, mutta pelkään pahinta että nesteet tulee takas... Mut on kyllä menkatkin, joten luulis olevan turvotusta... toiveajattelua... ;)
Tänään on tähän mennessä mennyt kahvi, makkarasoppaa, näkkäriä ja maitoa. Hyvä alku viikkoon!
t.A
Hiiriemo. Viikonloppu meni ihan hyvin,mutta tarkotus olikin olla iisisti kun miehellä on ens viikko lomaa ja sitten seuraava viikko on muksujen hiihtolomaviikko niin " pakollisia" herkutteluhetkiä tulee ihan taatusti. Tai ei nyt pakollisia, mutta varmasti tulee syötyä 2 seuraavaa viikkoa huolettomammin.
viikonloppu meni ihan hienosti. Herkuttelin kyllä. Söin puolikkaan pizzan ja pikku palan kakkua ja perjantaina join kaksi saunaolutta :) Mut muut ruuat joita söin niin oli niin kevyitä että toi herkuttelu vissiin ei niin paina paljoa vaa´assa...
Oon löytäny uudelleen kaurapuuron syönnin sitten lapsuuden aikojen. Kaurapuuro on kyllä hemmetin hyvä keksintö! Vatsa tulee täyteen ja ei ole pelkoa liikakaloreista liiemmin ellei sitten mätä ihan hirveesti sitä voita ja mansikka hilloa sekaan niinkö mulla tahtoo monesti olla tapana.
yks mitä tuli kans täs ikävä niin vanhaa kunnon kouluruokaa. Oli se vaan ihan hyvää ruokaa vaikka lapsena siitä piti joskus valittaa.
Täytyy käydä ostamassa kunnon satsit maksalaatikkoa ja puolukka hilloa :) ja hernekeittoa.
Makarooni laatikko ja makkara perunat. Niitäkäään ei ole vähään aikaan tullut laitettua. Ja näkkäriäkään en oo syöny sitten moneen vuoteen...ihan tosi!
Täähän alkaa kuulostaa ihan jonku paastoajan haaveilulta! En mää nyt ihan niin tiukalla dieetillä ole ollu että ajatuksien pitäs alkaa näin ruuan ympärillä pyörimään.
Täytyy lähtiä tästä ruokakauppaan mutta jääkaapin kautta. Eiks ne sano et kauppaan ei sais tyhjällä mahalla mennä.
Vielä rupesin oikein rauhassa kirjoittelemaan, kun tyttö nukkuu ja on niiiiin rauhallista!
Tänään tosiaan on ollut taas paluu-arkeen-päivä...peilistä kurkistaa kovin pöhöttyneen näköinen naama (voiko se oikeasti " turvota" parin päivän herkuttelusta?!), ja sen nähtyään alkaa välittömästi tehdä mieli jotain, vaikka karkkia...lösähtänyt olemus masentaa! Senpä takia olenkin luotsannut itseni tänään oikein kahdelle lenkille, toinen tosin oli hyötylenkki kauppaan, mutta silti! Urheilun/ulkoilun jälkeen olo tuntuu aina paljon energisemmältä, eikä ne sokeriherkutkaan niin kummittele mielessä!
Paibain tavoin minäkin olen alkanut haikailla ihan perusruokaa, mm. kalakeiton havahduin juuri tänään ottaneeni taas perheemme ruokalistoille. Välillä oli pitkä kausi, kun ei syöty keittoja juur lainkaan. Ja kyllähän nuo keitot vähän kevympää ruokaa on, ettei tee pahaa välillä syödä niitäkin! Ja edullista sitä paitsi! Hernekeitto on myös toinen keittoherkkuni! Sen lisäksi meillä syödään tulista tomaattikeittoa, se ei kyllä ehkä edusta sitä ihan-ihan-peruslinjaa, eikä kelpaa lapsille, mutta hyvää on!
Hmm. Täytynee ruveta keaivamaan iltapalhedelmiä porukalle, kun tulee kohta kotiin... Huomenna olo on taas varmaan normaalimpi ja jaksan taas innostua tästä kevyestä arjesta!
Keitoista...meillä syödään paljon keittoja. Suosikkikeittomme ovat jauhelihakeitto, kaalikeitto,hernekeitto,pinaattikeitto ja kalakeitto. Kanakeittoa en ole tehnyt aikoihin...sehän oiskin hyvää.
Meidän vauvalle nousi kuume ja minä tietty heti väsymyksen kourissa eilen illalla hain sipsipussin. :(
ja varmasti syön ne jämätkin sieltä jotka jäi, mutta koitanpahan sitten muuten syödä kevyesti tänään...
Ollaan täällä nyt niin ahkerasti muistutettu siitä, että joskus herkuttelun voi sallia itselleen vaikka ihan sillä syyllä, että väsyttää tai lapsi sairastaa. Siksipä muistutan sinuakin Risella, että sallit itsellesi ihan hyvällä omallatunnolla herkkuja silloin kun voimat on vähissä!!
Itsellänikin viime viikon sairastelujen ja herkuttelujenkin jälkeen kevyt elämä maistuu taas! Ja kyllä siihen arkeen on ihan helppo palata sitten kun on taas voimia siihen! Sitä paitsi, kyllä niistä herkuista ihan pikkusen saa lohtua ja voimia!
Minulla on taas hyvä ja kevyt olo, eilinen tosiaan meni vähän ruotuun palaillessa. Ja ihan oikeasti, kasvoni ovat tänään selvästi kapeammat kuin eilen, vai haluankohan vain uskoa niin?! Ja olo selvästi parempi, eikä kielikään enää kipeä kirpeitten karkkien syömisen jäljiltä! ;D
Jaa-a. Tytöllä alkoi vastustaa. Täytyy mennä pelastamaan maailma!
eli mulla meni 3 päivää ihan hunningolla, mutta nyt taas olen palannut kevyemmän elämän pariin. en viitsi käydä tällä viikolla vaakalla pahoittamassa mieltäni, ensi viikolla sitten taas!
eilen lähdin lenkille pitkästä aikaa, oivalsin taas monta asiaa siellä. ajatukset sai taas järjestykseen ja jopa juoksin aina välillä, tuntui niin hyvälle. ihanaa, että löysin taas tuon kadoksissa olleen lenkkeily-innon! ja sinne on kuitenkin helpohko lähteä, kun ovesta vaan ulos...
Hei, täällä ilmoittautuu hymysuin yksi herkutteleva laihduttaja! jos olis menkat alkamassa, niin syyttäisin niitä, mutta koskapa niiitä ei ole kuulunut sitten edellisen raskauden, niin syytetään sitten vaikka menkkojen puutetta! ;D ...vai nautiskelisinko sittenkin ihan ilman mitään syytä?! :D
Eilen illalla jo pari keksiä ja karkkia napsin, ja siitä näytti jääneen karkinnälkä, joten jatkoin siitä mihin jäin. Ja siis lupaukseni sunnuntain herkkupäivästä joudun heittämään roskikseen! :(
Nooh. Palaan ruotuun taas, kunhan nyt löydän täältä hekkumaailmasta kotiin! :D
Joopa joo. Huomenna olisi sitten se kuuluisa punnituspäivä. Hittolainen kun tää viikko on mennyt ihan plörinäksi. Tuloksia ei varmaan kehtaa julkasta kirkkaassa päivänvalossa mutta punnitsen siltikin itteni huomenna...tiedän ainakin tasan tarkkaan mistä kaikki kilot on tullut jos plussaa tulee. Vai pitäskö sanoa kun tulee. No huomenna sen näkee. (sipsipussi, karkkipussi ja kebab-annos tuli vedettyä lapsen sairastaessa). Ja liikunta puoli oli +-0. Jestas!!!
Meidän pikkuneidin kuume onneksi loppui. Tilalle tuli ripuli. No pienempi paha se minusta on ja ruoka maistuu nyt paremmin jo pikkuiselle. Minullakin niin äklö olo kaiken mässytyksen jälkeen, että tänään teen itelleni kasvissose-keiton ruuaksi.
en taida kans uskaltaa huomenna edes hypätä vaa' alle, liekö edes kestäis sellaisia lukemia...?
tää viikko on ollu ihan mahdotonta mässäämistä mokkapaloineen suklaineen, ja ens viikko ollaan lomalla...siksikö annoin itselleni repsahteluluvan jo tällä viikolla??? Mikä logiikka?
no, palailen huomenna kertomaan jotakin...
Risellalle voimia edelleen pikkuisen sairastellessa! Joko alkaa helpottaa? Olis kiva tervehtytyä ennen lomaa, eiks teilläkin ens viikolla talvilomaa pukannut?
muuta hyvää kerrottavaa ei sitten olekaan. kiukkusena ja pettyneenä ilmoitan painoni joka oli 64 eli +vajaa kilo. ja pah. HYVÄT VIIKONLOPUT ja toivotan muille parempia tuloksia.
Heissan,
Meillä on kanssa nuorempi lapsista sairastellut ja se ei ole tehnyt oikein hyvää ruokailurytmille, mutta pientä pudotusta kuitenkin olen saanut aikaan eli tänään vaaka näytti -0,3 kg viime viikosta. Kokonaispudotus on nyt sitten 2,9 kg ja paino siten tänään 75,0 kg. Ihan hyvässä aikataulussa siis mennään. Kesäkuun alkuun on aikaa 15 viikkoa, joten n. 0,3 kg viikossa riittää tavoitteen eli alle 70 kg painon saavuttamiseen.
Yritin täs viikolla kirjoittaa tänne aamupalasta ja puurosta, mut ei mennyt viesti läpi; olen myös koittanut puuroja syödä. Tykkään tosi paljon erilaisista puuroista, mut kaikki mun herkut, kuten omenariisipuuro ei saa muulta perheeltä kannatusta, joten ei kannata paljon tehdä. Vispipuuro on muuten tosi kevyttä ja ainakin musta tosi hyvää, joten kokeilkaapa sitä.
Salaattivinkkejä yritin myös kysellä. En oikein ole saanut itsenäni innostumaan salaattien teosta ja sit tulee aina vaan laitettua samaa fetasalaattia. olisko hyviä salaattiohjeita mielessä?
t. Lempi
Mulla on ollu aivan älytön herkutteluviikko tää kulunut viikko, ja oikeeasti en edes muistanut perjantaina käydä vaa' alla, vaikka tarkoitus oli käydä palauttamassa itseni todellisuuteen... No, samalla linjalla oon jatkanu vielä nyt viikonloppunakin, mutta viimeistään maanantaina yritän lopettaa nää älyttömät syömingit, vaikka ollaankin lomalla! Oon tainnu lomaherkkukiintiöt jo reilusti ylittää!!
Tänään oon siivonnu koko päivän, ja välillä ottanu vauhtia karkkipussilta. Nyt on ihan uupunut olo, täytyy vissiin syödä jotain oikeeta, päivällinenkin jäi väliin; tosi fiksua.
Meillä syödään joka päivä salaatteja, täytän sillä sen puolikkaan lautasestani, ja olen jäänyt kyllä ihan koukkuun! Ruoka tuntuu ihan jotenkin vajaalta ilman salaattia, ja tulee syötyä paljon enemmän. Tavallista salaatti-kurkku-kirsikkatomaatti-salaattia höystän aina jollakin, esim. viinirypäleillä, ananaksella, raejuustolla, suolapähkinöillä (muutama riittää!), pikkelsillä (onkohan se kurpitsaa?), omenalla, paprikalla, joskus harvoin krutongeilla. Ja salaatinkastiketta lurautan pikkusen päälle! Ennen söin joskus ihan ruoaksi lämpimiä salaatteja, joissa vaikka kalaa tai pastaa lämpimänä joukossa, ovat ihania!!
Nyt en jaksa enempää kirjoitella, palaan viikon päästä! Tsemppiä kaikille haasteelliselle talvilomaviikolle! Ja niille, joilla ei oo lomaa, toivottelen arki-tsemppejä! :D
ilmottaudun myös joukkoon vähän myöhässä ja
tunnustaudun niihin jotka ei paljoa salaatteja osaa valmistaa... Mutta yks herkku on mieleen joka melkeen vois olla salattia? Nimittäin paistettu pinaatti. Ostan sellasta tuoretta pinaattia, ei pakastettua...ja paistan pannulla niin että tulee pehmeäksi ja sitten lisään vain soijaa. Voi kun on sitten namia jonkun ruuan seurana.
Perjantaina aamulla paino näytti 68kg. Eli siis jos olen yöpuku päällä. Jos laitan tavalliset vaatteet päälle niin paino nousee :) Elikkä tämä laihtuminen on sitten tapahtunut vain pelkästään vaatteita vähentämällä. Ens viikolla ei sitten voi olla enää yöpukukaan päällä kun menee puntarille :)
... se perinteinen kilsa vetäisemässä. tänään illalla vielä pallojumppaan. joskus ei kerkiä harrastamaan ollenkaan, joskus sitten enemmänkin ;-)
mulla meni edelleen monta päivää vähän huonolla suunnalla, kun oli lapsen 1v.-synttärit ja leivoin tietenkin herkkuja. paino ei silti ole noussut, siitä olen iloinen.
iloiseksi teki myös se ajatus, että nyt lapsen täyttäessä tuon 1v, olen yhden kilon kevyempi, kuin raskaaksi tullessani. lihoin raskauden aikana kuitenkin paljon, 25kg, niin ne olen nyt saanut pois. kuinka paljon teillä on tullut raskauden aikana painoa? mulla tuli molemmissa raskauksissa saman verran. tekee varmaan hyvää kropalle toi jojoilu 25 kg välillä ;-)
nyt katse taas eteenpäin, se kesä tulee niin pian! tässä on pari viikkoa tehokasta aikaa ennenkuin lähdetään pohjoiseen lomalle. nyt taas pisteitä laskemaan tarkasti ja urheilemaan ajan salliessa. ei ole tarkoitus lomallakaan mässäillä. siellä tulee ulkoiltua ja liikuttua paljon, mutta toki sitten myös ruoka maistuu ja bilettämässäkin tulee käytyä. jospa ei kuitenkaan lihoisi reissulla, olisi jees!
Heippa,
Viikon tulos -0,4 kg eli mulle sopivaa rataa jatkaa painon pudotus. Paino nyt 74,6 kg, kokonaispudotus 3,3 kg. Stoppi tulee kyllä jossain vaiheessa, jollen ala pitämään tarkempaa kuria itselleni, mut vielä menee kivasti alaspäin ilman suurempia ponnistuksia. Hyvä niin.
Jouduin oikein miettimään, kun kaveri kysyi, et miten olen saanut painon putomaan ja tulin seuraavaan tulokseen:
- leivälle vain alle 10% sulatejuustoa tai 13% tuorejuustoa ja kasviksia, joskus harvoin leikkelettä tai juustoa
- rasvattomat maitotuotteet
- aamupalalla vain kevyesti jotain vatsaa täyttävää kuten muroja tai puuroa sokerittoman mehukeiton tai rasvattoman maidon kanssa
- pienemmän ruoka-annokset, kasviskeittoa pari kertaa viikossa
-turhat pullat ja keksit pois (joskus voi toki herkutella, mut vaan pieniä annoksia ei koko keksipakettia)
- karkkia vain pikkuisen
- roskaruokaa vain äärimmäisen harvoin (ennen tuli syötyä enemmän pizzoja ja hampurilaisia)
- erittäin vähän juon sokerimehuja tai alkoholijuomia.
Liikuntaa olen myös lisännyt, mutta en mitenkään ihan valtavasti. Spinning, kävelylenkit ja kuntosali sekä kotijumppaa silloin tällöin. Kohta alkaa suunnistuskausi, joten se vielä lisäksi tulee sitten " ohjelmaan" .
Nyt ruuanlaittoon, Lempi
Mun täytyy tähän kirjottaa, että pääsen tarkistaman päivämäärän :)
Itselläni ihan kivasti. Lauantain herkkupäivänä söin ainoastaan puolikkaan laskiaispullan anoppilassa kahvireissulla ja sunnuntaina söin pitsan. Liikuntaa tuli harrastettua paljon kun lasten kans oltiin pulkkamäessä ja molempina päivinä tein 45 minuutin kävelylenkin.